Μουλιάσαμε φέτος. Ωρες ατελείωτες στις ουρές για την εξασφάλιση μίας θέσης στις μεγάλες κι πολυαναμενόμενες ταινίες του φεστιβάλ με μία επίμονη βροχή που δεν λέει να σταματήσει. Κι αν η ταλαιπωρία των δημοσιογράφων, των επαγγελματιών της αγοράς και του απλού κοινού είναι μία φορά επώδυνη, φανταζόμαστε πόσο ενοχλητική και άστοχη είναι στο κόκκινο χαλί που οφείλει να παραμένει λαμπερό και εορταστικό.
Και χθες, 5η μέρα του φεστιβάλ, μπορεί να έκανε τη χάρη να σταματήσει τον ρυθμό της και απλώς να ψιχαλίζει, αλλά η βροχή πρωταγωνίστησε και στις δύο μεγάλες πρεμιέρες του 76ου Διεθνούς Φεστιβάλ των Καννών - και στο «The Killers of the Flower Moon», την νέα ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε, αλλά και στο «May December» του Τοντ Χέινς.
H πραγματική πλημμύρα: το πλήθος που περιμένει να δει τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο
Αυτό δεν σταμάτησε φυσικά τον κόσμο από το να πλημμυρίσει την Κρουαζέτ για να χαζέψει από κοντά τους πρωταγωνιστές του Μάρτιν Σκορσέζε: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Τζέσι Μάλιν και την κούκλα Λίλι Γκλάντστοουν.
Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix: Ο Μάρτιν Σκορσέζε κάνει σινεμά όπως δεν το κάνουν πια στο «Killers of the Flower Moon»
Η νησίδα ακριβώς απέναντι από το κόκκινο χαλί γέμισε κόσμο που περίμενε υπομονετικά για ώρες στη βροχή για ένα αυτόγραφο, μία selfie, ένα βλέμμα των πιο λαμπερών σταρς.
Και όσοι είχαν την υπομονή κι έδειξαν αυτοθυσία με αυτό τον καιρό, ανταμείφθηκαν και με το παραπάνω: εκτός από τους πρωταγωνιστές, ανάμεσα στους VIP καλεσμένους ήταν και οι Κέιτ Μπλάνσετ, Σάλμα Χάγιεκ, Iζαμπέλ Ιπέρ, Τόμπι ΜακΓκουάιαρ, Αλφόνσο Κουαρόν, Ρόμπι Γουίλιαμς, Ρόζι Ντε Πάλμα, Πολ Ντάνο.
9λεπτο standing ovation!
Η αίθουσα Lumiere του Palais des Festivals σύστηκε από τα χειροκροτήματα στο τέλος της ταινίας και το standing ovation του ενθουσιασμένου κόσμου κράτησε 9 ολόκληρα λεπτά. Με την Λίλι Γκλάντστοουν να κερδίζει τις πιο ηχηρές ζητωκραυγές από τον κόσμο (κάτι που την έκανε να ξεσπάσει σε κλάματα).
Δικαιολογημένα. Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix: Ο Μάρτιν Σκορσέζε κάνει σινεμά όπως δεν το κάνουν πια στο «Killers of the Flower Moon»
Ο Σκορσέζε πήρε το μικρόφωνο στο τέλος της προβολής και ευχαρίστησε το κοινό. «Ευχαριστώ τους Osages» είπε ξεικινώντας. «Ευχαριστώ τους παλιούς μου φίλους, Μπομπ και Λίο, αλλά και τους πιο καινούργιος, Τζέσι και Λίλι. Μάς πήρε μερικά χρόνια να γυρίσουμε την ταινία κι ευχαριστώ στην Apple που μάς στήριξε...»
Listen to a bit of Scorsese’s speech after ‘Killers of the Flower Moon’ premiere in #Cannes. Lily Gladstone received the heartiest cheers and applause pic.twitter.com/jBhM1fWIiP
— Deadline Hollywood (@DEADLINE) May 20, 2023
Θα είναι Μάιος αλλά θα βρέχει σαν Δεκέμβριο Η πρεμιέρα του Τοντ Χέινς «May December» έγινε κι αυτή υπό βροχή αργά το βράδυ, αλλά οι δύο υπέροχες μούσες του, Νάταλι Πόρτμαν και Τζούλιαν Μουρ, καθώς κι ο πρωταγωνιστής του Tσαρλς Μέλτον είχαν το πρωταγωνιστικό τους δεκάλεπτο στο κόκκινο χαλί.
Εμπνευσμένος από μία αληθινή ιστορία που είχε συγκλονίσει την Αμερική, ο Χέινς θέλησε να κάνει μία άσκηση στο camp με δύο μεγάλες ηθοποιούς. Το αποτέλεσμα δεν είναι η «Persona», ούτε ο «Αμπιγιέρ», ούτε το «Ολα για την Εύα»: είναι η συνάντηση δυο σταρ (εντός κι εκτός οθόνης) σε μια ταινία πανέμορφη αλλά χαμένη στις αναφορές της. Διαβάστε εδώ την κριτική του Flix: Στο «May December» ο Τοντ Χέινς ζωγραφίζει, αλλά ξεχνά τι θέλει να πει
Ακόμα κι αν η ταινία κάπως απογοήτευσε, η πρεμιέρα της ήταν από τις πιο λαμπερές στιγμές των φετινών Καννών.
Τζόναθαν Γκλέιζερ: «Ανθρωποι ήταν κι εκείνοι που έκαναν όλα αυτά σε άλλους ανθρώπους»
Νωρίτερα, το μεσημέρι, ο ακριβοθώρητος (δεν δίνει συνεντεύξεις) auteur Τζόναθαν Γκλέιζερ, πλαισιωμένος από τους ηθοποιούς του, μίλησε στη συνέντευξη Τύπου του «The Zone of Interest», της ταινίας που το Flix πιστεύει ότι μπορεί να διεκδικήσει το Χρυσό Φοίνικα.
Φυσικά, η συζήτηση επικεντρώθηκε στο σκληρό θέμα της ταινίας: τον κυνισμό του ναζισμού. «Δεν υπήρξε μία συγκεκριμένη αιτία που αποφάσισα να κάνω αυτή την ταινία. Ποτέ δεν ξέρει κανείς γιατί ακριβώς επιλέγει αυτό που επιλέγει. Αλλά ήταν ένα θέμα που δεν μπορούσα να αγνοήσω...»
Ο Γκλέιζερ ομολόγησε ότι έκανε «μία πολύ μεγάλη και βαθιά έρευνα» για την οικογένεια του διοικητή Ρούντολφ Ες, ενός από τους πιο διαβόητους Ναζί της μελανής Ιστορίας του Ολοκαυτώματος, οι οποίοι όντως ζούσαν σ' ένα σπίτι ακριβώς δίπλα από τον μαντρότοιχο του Αουσβιτς.
«Η μεγαλύτερη τραγωδία είναι ότι άνθρωποι έκαναν όλα αυτά τα τερατουργήματα σε ανθρώπους. Μπορεί να μάς βολεύει ότι έχουμε πάρει απόσταση από τα πράγματα, αλλά αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε. Και να μην είμαστε ποτέ σίγουροι ότι εμείς θα συμπεριφερόμασταν διαφορετικά, αν ζούσαμε τότε...»
«Banel & Adama»: Τρυφερό δράμα από τη Σενεγάλη
Η Γαλλίδα (με καταγωγή από τη Σενεγάλη) Ραμάτα-Τουλέγι Σάι κάνει το σκηνοθετικό της ντεμπούτο με το «Banel & Adama», μία τρυφερή ιστορία που κέρδισε κοινό και κριτικούς χθες στην μεγάλη της πρεμιέρα. Μία ιστορία απαγορευμένης αγάπης σ' έναν κόσμο με άλλους κοινωνικούς κανόνες και άλλο πολιτικό πλαίσιο.
Τιμώντας την πατρίδα τους η σκηνοθέτη και οι ηθοποιοί της εμφανίστηκαν στο κόκκινο χαλί με υπέροχα χρώματα και λαμπερά χαμόγελα.
Ευχαριστούμε την Aegean Airlines για τη βοήθεια πραγματοποίησης του ταξιδιού στο 76ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών.