Δεν πρόκειται φυσικά για trailer υπαρκτής ταινίας. Το «Eterna» του τίτλου είναι σχηματικό, συμβολικό και... πλασματικό. Γιατί δεν πρόκειται παρά για ένα 6λεπτο κολάζ πολλών υπαρκτών άλλων επικών trailers που μονταρίστηκαν ξανά μαζί. Κι όμως, το «Eterna» έγινε viral μέσα σε λίγες ώρες και πήρε εύσημα της τάξεως του «6 λεπτά τελειότητας! Σπάει κόκκαλα!», «ένα επικό μοντάζ που αποτελειώνει όλα τα υπάρχοντα επικά μοντάζ» ή «δεν μπορείς να το δεις μόνο μία φορά». Και τέλος: «το καλύτερο trailer όλων των εποχών».
Εμπνευστής, σκηνοθέτης και μοντέρ του «Eterna» ένας... 24χρονος: ο Βαντζίμ Κούνταμπετς από τη Λευκορωσία.
Μιλώντας στο περιοδικό Time, ο Κούνταμπετς ομολόγησε ότι παλεύει με το πρότζεκτ για χρόνια. Ξεκίνησε ως κατασκευαστής video games. Μετά συνειδητοποίησε πολλά κοινά ανάμεσα στα games και στο χτίσιμο της έντασης σ' ένα trailer κινηματογραφικής ταινίας. Κλειδί φυσικά οι ήχοι και η μουσική. «Η χρήση της μουσικής είναι αυτή που μας κάνει να ενθουσιαζόμαστε με ένα trailer περισσότερο κι από την εικόνα. Αρχισα λοιπόν να μελετάω τις επικές μουσικές που χρησιμοποιούνται στα trailers...»
Η πρώτη του απόπειρα το 2009 μ' ένα supercut ταινιών που ανέβηκε στο YouTube κέρδισε τις εντυπώσεις του χώρου και ο Κούνταμπετς βρήκε δουλειά ως μοντέρ trailers ρωσικών ταινιών. Εκείνος όμως δεν ήταν ευχαριστημένος. «Το ''Trailer Cut – Volume 1'' δεν ήταν η καλύτερη δουλειά μου. Ηξερα ότι έπρεπε να προσπαθήσω ξανά, να το κάνω καλύτερα...»
Οπότε εδώ και χρόνια ο Κούνταμπετς μελετά χολιγουντιανά trailer, συλλέγει στιγμές/σκηνές/ατάκες που του τραβούν το ενδιαφέρον και τις σώζει σε folders. Μέχρι που πέρσι την άνοιξη χρειάστηκε 24 ώρες μόνο για να δει τα previews όσων είχε συγκεντρώσει. «Οταν μοντάρισα το υλικό μου πίστευα ότι θα έχω 3λεπτο αποτέλεσμα και κατέληξα με το διπλό» ομολογεί.
Η επιτυχία του μοντάζ όμως δεν είναι στο ότι ένωσε αγαπημένες στιγμές, αλλά ότι πάτησε πάνω στη μουσική και μοντάρισε παρόμοιες, επαναληπτικές σκηνές από διαφορετικές ταινίες, οι οποίες στη σειρά αφηγούνται μία δική τους ιστορία. «Το «Eterna» θα μπορούσε να είναι η αιώνια πάλη μεταξύ του καλού και του κακού, η οποία υπάρχει σε όλα τα κινηματογραφικά είδη από την αρχή της ιστορίας του σινεμά...»
Ο ίδιος πιστεύει ότι το αποτέλεσμα άξιζε όλο αυτό τον κόπο και τις εργατώρες της ζωής του. Ειδικά μετά τη viral απήχηση και τη διαφήμιση της δουλειάς του. Και ποιος 24χρονος θα είχε καλύτερο portfolio από τα 170.000 χτυπήματα σε μία μέρα που έκανε το «Eterna» στο Vimeo;
Για τον Κούνταμπετς επόμενος στόχος δεν είναι ούτε το Internet αλλά η προβολή της δουλειάς του στα multiplex.
Δείτε το...