Το φιλμ του Χρήστου Νίκου που θα είναι το επίσημο άνοιγμα των Οριζόντων του 77ου Φεστιβάλ Βενετίας και που ήταν ανάμεσα στις ταινίες που επέλεξε το (ακυρωμένο για φέτος) Φεστιβάλ του Τελιουράιντ αλλά και στις Industry Selects ταινίες του Τορόντο, αποκαλύπτει στο Flix το πόστερ του, το οποίο με αφαιρετικά υπέροχο τρόπο, «ξεφλουδίζει» την ουσία της ταινίας.
Διαβάστε ακόμη: Ο Χρήστος Νίκου συστήνει στο Flix τα «Μήλα»
Η εικόνα που αποτελεί το κέντρο της αφίσας είναι δημιούργημα του ισπανού Ραούλ Μόνχε, σκηνοθέτη, conceptual artist και graphic designer, ο οποίος μας μίλησε για την διαδικασία δημιουργίας του.
Πριν ξεκινήσω να σχεδιάζω την αφίσα είχα μια μικρή κουβέντα με τον Χρήστο αφού ειδα ένα πρώτο cut του φιλμ, κατά την διάρκεια της οποίας μου εξήγησε τι είδους πόστερ είχε στο μυαλό του. Είναι ένας σχολαστικός σκηνοθέτης και έτσι ήταν σαφής ότι το φιλμ χρειαζόταν μια κομψή εικόνα που να μεταφέρει κάτι περισσότερο, απ ότι ένα αδιάφορο κινηματογραφικό πόστερ, κάτι που θα λειτουργούσε κι από μόνο του και θα απαιτούσε την προσοχή σου.
Η ιδέα της τελικής εικόνας, χρειαστηκε χρονο για να αναπτυχθεί. Από την αρχή ήξερα ότι θα ήταν ενδιαφέρον να παίξω με την εικόνα του μήλου, να είμαι κυριολεκτικός με τον τίτλο της ταινίας, αλλά με μια ανατροπή που θα έκανε τον θεατή να αντιληφθεί ότι πρόκειται για ένα φιλμ που θα τον κάνει να σταματήσει και να σκεφτεί. Εδειξα ένα πρώτο σκίτσο στον Χρήστο και του άρεσε πολύ, οπότε από εκεί και μετά το μόνο που χρειάστηκε ήταν να δουλέψω την εικόνα στις λεπτομέρειές της. Στην πραγματικότητα ήταν πολύ εύκολο να κάνω αυτό το πόστερ αφού με τον Χρήστο καταλαβαινόμαστε πολύ καλά και όταν υπάρχει κοινό γούστο κι ένα καλό πρωτότυπο υλικό, όλα είναι συνήθως πιο εύκολα.
Η αφίσα είναι κατά βάση μια μεταφορά για την σχέση που έχει ο πρωταγωνιστής με την μνήμη του. Κάθε ένας που θα δει το πόστερ μπορεί να το ερμηνεύσει με τον τρόπο που θέλει κι αυτό είναι νομίζω ενδιαφέρον, αφού με τον τρόπο του το φιλμ λειτουργεί κι αυτό ανάλογα.
Αυτή είναι η ιστορία του «Μήλα»: Μια αναπάντεχη επιδημία, που προκαλεί ξαφνική αμνησία στους ανθρώπους, βρίσκει τον Αρη, ένα άνδρα γύρω στα 40 να ακολουθεί ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που έχει ειδικά σχεδιαστεί για να χτίσει ένας αμνησιακός μια καινούργια ζωή. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει καθημερινές αποστολές που είναι ηχογραφημένες από τους γιατρούς του. Μετά την ολοκλήρωση κάθε αποστολής, ο Αρης βγάζει μια φωτογραφία polaroid ως αποδεικτικό στοιχείο. Προσπαθώντας να δημιουργήσει μια νέα ζωή και αναμνήσεις θα συναντήσει την Αννα, μια γυναίκα που βρίσκεται στο ίδιο πρόγραμμα.
Δείτε ακόμη: Τα «Μήλα» του Χρήστου Νίκου στο Telluride Film Festival