Φαίνεται πως έχει γίνει μόδα πλέον για τις ταινίες να ζητούν από το κοινό τους να είναι διατεθειμένοι να κλειστούν πάνω από τρεις ώρες μέσα σε μια κινηματογραφική αίθουσα. Μάλιστα αρκετές είναι αυτές που έχουν κυκλοφορήσει τον τελευταίο καιρό οι οποίες έχουν ξεπεράσει το τρίωρο, τις περισσότερες φορές μάλιστα και χωρίς διάλειμμα, και πολλοί είναι αυτοί που νιώθουν κουρασμένοι που χρειάζεται να ξοδέψουν το ένα όγδοο της μέρας τους μέσα σε μια αίθουσα.
Σε αυτούς συγκαταλέγεται και ο βραβευμένος με Οσκαρ σκηνοθέτης Αλεξάντερ Πέιν ο οποίος πρόσφατα μίλησε για το πόσο τον έχει κουράσει αυτή η νέα μόδα. «Θέλετε η ταινία σας να είναι όσο το δυνατόν πιο σύντομη. Υπάρχουν πάρα πολλές ταινίες μεγάλες σε διάρκεια αυτές τις μέρες. Αν η ταινία σας διαρκεί τρεισήμισι ώρες, τουλάχιστον ας είναι η συντομότερη δυνατή εκδοχή μιας ταινίας τριών ωρών. Οπως «Ο Νονός II» και «Οι Εφτά Σαμουράι» είναι εξαιρετικά σφιχτές ταινίες τριάμισι ωρών και περνούν έτσι.»
Διαβάστε ακόμα: Ο Αλεξάντερ Πέιν επιστρέφει με τη νέα του ταινία «The Holdovers»
Εδώ που τα λέμε ο Πέιν έχει ένα δίκιο. Τις περισσότερες φορές ταινίες φτάνουν τις τρεις με τις τρεισήμισι ώρες μόνο και μόνο γιατί μπορούν, χωρίς να γίνεται τίποτα την περισσότερη ώρα, και αυτές είναι επίσης που κουράζουν περισσότερο. Μιλώντας περισσότερο για την προσωπική του φιλοσοφία για τη δημιουργία ταινιών, ο Πέιν είπε πως «το σινεμά είναι μια συνεχής αναζήτηση για οικονομία. Θέλετε το σενάριο σας όσο το δυνατόν πιο σύντομο. Θέλετε την υποκριτική όσο το δυνατόν πιο γρήγορη, δεδομένου του οποιουδήποτε βασικού ρυθμού αυτής της ταινίας. Και μετά στην επεξεργασία θέλετε να είναι όσο πιο σύντομο μπορεί, αλλά όχι συντομότερο.»
Ο Πέιν επιστρέφει με νέα ταινία, «Τα Παιδιά του Χειμώνα», με διάρκεια 133 λεπτά, η οποία ετοιμάζεται να κάνει την πρεμιέρα της στο 64ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης σε λίγες μέρες, με τον ίδιο να την παρουσιάζει, πριν κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες στις 25 Ιανουαρίου 2024 από την Tanweer.