Ο Στίβεν Σπίλμπεργκ προσπάθησε με παρέμβασή του να αλλάξει τον κανονισμό των Οσκαρ που θέλει σε μία ταινία να είναι υποψήφια αν έχει βγει στις αμερικάνικες αίθουσες για μία τουλάχιστον εβδομάδα. Βλέπετε, αυτή η (κάποτε) δικλείδα που απέρριπτε τις τηλεταινίες ή ταινίες που πηγαίνουν κατευθείαν στο βίντεο, τώρα ήταν ξεπερασμένη. Γιατί το Netflix (η νέα πραγματικότητα του streaming content) μπορεί να επιτρέψει σε μία ταινία να κυκλοφορήσει για 1-2 εβδομάδες στις μεγάλες οθόνες, ενώ κυρίως είναι διαθέσιμη στην πλατφόρμα της, κι έτσι να συμπεριλαμβάνεται στις οσκαρικές υποψηφιότητες. Και να κερδίζει και σε σημαντικές κατηγορίες των Οσκαρ - βλέπε «Ρόμα» του Αλφόνσο Κουαρόν.
Αυτό που πρότεινε ο Σπίλμπεργκ ήταν να μεγαλώσει το διάστημα παραμονής της στις αίθουσες, ώστε να εξασφαλίσει ότι στα Οσκαρ αποκλείονται ταινίες που δεν έχουν μία κανονική διανομή, που δεν απευθύνονται για το κοινό της μεγάλης οθόνης. Φαίνεται όμως ότι υποχώρησε στις απόψεις του, καθώς δεν ήταν παρών στην χθεσινή συνεδρίαση των μελών της Ακαδημίας που ψήφισαν και αποφάσισαν για αλλαγές στη διαδικασία. Η δική του παρέμβαση καταψηφίστηκε και ο κανονισμός του 2012 (για την μία εβδομάδα) παραμένει. Οπότε και το παράθυρο για τις ταινίες του Netflix.
Διαβάστε ακόμη: To Netflix βλάπτει σοβαρά το σεξ;
Ο Πρόεδρος της Ακαδημίας, Τζον Μπέιλι, αρνείται φυσικά ότι αυτό είναι μία παραχώρηση στις ψηφιακές πλατφόρμες επιμένοντας ότι «η Ακαδημία υποστηρίζει την αίθουσα εφόσον απαιτεί να έχει κυκλοφορήσει μία ταινία στην αίθουσα». Σε μεγαλύτερη πίεση των δημοσιογράφων πάντως απάντησε «Καταλαβαίνουμε τις τεράστιες και ραγδαίες αλλαγές που έχουν σημειωθεί τα τελευταία χρόνια στην κινηματογραφική βιομηχανία και σκοπεύουμε να τις μελετήσουμε πιο αναλυτικά στο μέλλον...»
Κάτι άλλαξε όμως κι αυτό είναι η ονομασία του Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας. Το «Foreign» στον τίτλο είχε υπογραμμιστεί από τον περσινό νικητή Αλφόνσο Κουαρόν, ως ένα στοιχείο της γλώσσας μας (και μέσω των Οσκαρ που παρακολουθούν εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο, ολόκληρης της ποπ κουλτούρας) που τονίζει το διαχωρισμό του «ξένου». Ο ίδιος είχε πει ότι όταν έβλεπε ισπανόφωνες ταινίες στο Μεξικό, δεν του φαινόντουσαν «ξένες».
«Σημειώσαμε ότι η αναφορά της κατηγορίας ως "Ξένη" είναι παλιομοδίτικη και ξεπερασμένη πια σήμερα, ανάμεσα στη παγκόσμια κινηματογραφική οικογένεια» είπαν οι αντιπρόεδροι της Ακαδημίας Λάρι Καραζέφσκι και Νταϊάν Γουίγιερμαν. «Πιστεύουμε ότι ταιριάζει πολύ καλύτερα στις εποχές και βοηθά επίσης στην προώθηση μίας πιο θετικής και υποστηρικτικής Ακαδημίας η κατηγορία και το Οσκαρ να μετανομαστεί σε βραβείο Διεθνούς Ταινίας (International Feature Film)...»
Διαβάστε περισσότερα: Κάννες 2019: To Netflix δεν θα έχει καμία ταινία του φέτος στο Φεστιβάλ των Καννών