Ο διευθυντής του φεστιβάλ Δημήτρης Εϊπίδης καλωσόρισε τους επισκέπτες και τους θεατές στην γεμάτη αίθουσα του Ολύμπιον παρουσιάζοντας συνοπτικά τους άξονες του φετινού προγράμματος καθώς και τις σταθερές κατευθύνσεις του φεστιβάλ: «Εδώ είμαστε και πάλι, σε πείσμα των δύσκολων καιρών, πιστοί στο ραντεβού μας. Πιστοί στα συστατικά που αποτελούν τις θεμέλιους λίθους του Φεστιβάλ. Στόχος μας ήταν και παραμένει να φέρουμε το κοινό στις σκοτεινές αίθουσες, να μοιραστούμε εικόνες που θα μας ευαισθητοποιήσουν, θα μας συγκινήσουν, θα μας κινητοποιήσουν για σκέψη αλλά και δράση εντός κι εκτός των αιθουσών» είπε.
Το 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει συνολικά 190 ταινίες από 41 χώρες και η ελληνική παραγωγή παραμένει στο επίκεντρο του θεσμού, με περισσότερες από 75 ελληνικές ταινίες είπε ο κ. Εϊπίδης. Μίλησε επίσης για την πλούσια δραστηριότητα της αγοράς και για τις καινούριες δράσεις της που ξεκινούν φέτος όπως τα «Ντοκιμαντέρ σε Εξέλιξη» και τα «Μυστικά της Αγοράς». Τα «Ντοκιμαντέρ σε εξέλιξη» εγκαινιάζεται με 12 ντοκιμαντέρ που βρίσκονται σε στάδιο πριν την ολοκλήρωσή τους. Σκηνοθέτες και παραγωγοί από την Κεντρική Ευρώπη, τη Μεσόγειο και τα Βαλκάνια θα έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα υπό παραγωγή έργα τους σε αγοραστές, συγχρηματοδότες, παραγωγούς και εκπροσώπους φεστιβάλ από όλο τον κόσμο. Από την άλλη, τα «Μυστικά της Αγοράς» είναι μια σειρά συζητήσεων με διακεκριμένους επαγγελματίες του χώρου του ντοκιμαντέρ, μεταξύ των οποίων και η Άλι Ντερκς, διευθύντρια Διεθνούς Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ του Άμστερνταμ, που είναι το σημαντικότερο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ στον κόσμο.
Απών ήταν ωστόσο ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Φεστιβάλ και Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης αφού σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Θεσσαλονίκης, κ. Σπύρο Πέγκα, που ανέλαβε να τον αντικαταστήσει, μια απρόσμενη υποχρέωση τον κράτησε μακριά από την τελετή έναρξης.
Η ταινία που ακολούθησε την τελετή, το «Αγανακτισμένοι» του Τόνι Γκάτλιφ, το οποίο βγαίνει στις ελληνικές αίθουσες στις 4 Απριλίου από τη New Star, άφησε μάλλον διχασμένο το κοινό που ίσως είχε μεγαλύτερες προσδοκίες εξ αιτίας της υπόσχεσης ενός μαχητικού και παθιασμένου ντοκιμαντέρ που είχε δημιουργήσει. Ενδιαφέρουσα σαν κατασκευή, συχνά γεμάτη κινηματογραφική ενέργεια αλλά κατά στιγμές αμήχανη και αλοιθωρίζοντας περισσότερο απ όσο θα έπρεπε στην μυθοπλασία, οι «Αγανακτισμένοι» δεν ικανοποιήσαν όσο θα περίμενε κανείς το κοινό, αλλά από την άλλη δεν το έκαναν και να... αγανακτήσει.
Διαβάστε περισσότερα για το 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης