Buzz

«0.7 to infinity»: Το γυναικείο σώμα γυμνό στον φακό του Γεράσιμου Ρήγα

στα 10

Γνωστός ως σκηνοθέτης ντοκιμαντέρ (όπως τα «Πάρβας: Αγονη Γραμμή», «100») ο Γεράσιμος Ρήγας αποκαλύπτει την φωτογραφική ματιά του στην πρώτη έκθεση φωτογραφίας του.

Flix Team
«0.7 to infinity»: Το γυναικείο σώμα γυμνό στον φακό του Γεράσιμου Ρήγα

Στην έκθεση του«0.7 to infinity» που θα διαρκέσει από τις 23 Μαρτίου έως τις 10 Απριλίου 2017 στην γκαλερί Σκουφά ο Γεράσιμος Ρήγας παρουσιάζει φωτογραφικά έργα με θέμα το γυμνό, επιλεγμένα από το σύνολο της δουλειάς του των τελευταίων επτά ετών. Αφετηρία αποτελεί η ανθρώπινη μορφή και πιο ειδικά το γυναικείο σώμα.

Φωτογραφίζοντας με φόντο τις Κυκλάδες, με έναν ευρυγώνιο φακό και σε κοντινή απόσταση, ανασυνθέτει το γυμνό σώμα, παρουσιάζοντάς το κατακερματισμένο, παραμορφωμένο, ασαφές. Το σώμα στα έργα του αποδίδεται ως γεωμετρική φόρμα, αλληλένδετο με το κυκλαδικό τοπίο που παραμένει αναλλοίωτο στο χρόνο. Η ασυμμετρία του εκάστοτε σώματος οδηγεί το θεατή μέσα από την αφαίρεση, στην ταύτιση. Επιπλέον, αναθεωρείται η σχέση του σώματος με το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα επαναπροσδιορίζεται η αισθητική του ερωτικού.

Δείτε ακόμη: Ο φωτογράφος Γιώργος Λάνθιμος

γεράσιμος ρήγας φωτογραφίες 607

Όπως αναφέρει και η σκηνοθέτιδα Εύα Στεφανή στον πρόλογο του φωτογραφικού λευκώματος που θα συνοδεύει την έκθεση, «Ο φωτογράφος βλέπει τις γυναίκες σαν γλυπτά, αναπόσπαστα από τον γεωγραφικό χώρο που τα γέννησε, τις Κυκλάδες. Δεν ξέρει κανείς αν βλέπει σώμα ή βράχο, τοπίο ή κορμί. Το στήθος μιας γυναίκας είναι ένας κρατήρας, τα μαλλιά της ένας θάμνος που τον φυσάει βίαια ο αέρας, η πλάτη της μία άγονη πλαγιά».

γεράσιμος ρήγας φωτογραφίες 607

«Οι γυμνές γυναίκες του, όπως τις «τρώει» το κυκλαδίτικο φως, απέχουν πολύ από αντίστοιχες ελληνικές φωτογραφικές αναπαραστάσεις του γυναικείου σώματος. Στις φωτογραφίες του δεν υπάρχει ίχνος ηδονοβλεπτικού βλέμματος αλλά ούτε και μία προσπάθεια εξωραϊσμού του γυναι­κείου σώματος. Ο φωτογράφος βλέπει τις γυναίκες σαν γλυπτά, αναπόσπαστα από τον γεωγραφικό χώρο που τα γέννησε, τις Κυκλάδες. Τα όρια μεταξύ σώματος και περιβάλλοντος χώρου είναι δυσδιάκριτα. Δεν ξέρει κανείς αν βλέπει σώμα ή βράχο, τοπίο ή κορμί. Το στήθος μιας γυναίκας είναι ένας κρατήρας, τα μαλλιά της ένας θάμνος που τον φυσάει βίαια ο αέρας, η πλάτη της μία άγονη πλαγιά. Αντί για ένα «κοινωνικό σώμα», επιθυμεί να ερευνήσει το αρχετυπικό γυναικείο σώμα, να ανιχνεύσει την πρωτογενή του μορφή. Για αυτό και εμμένει στις ευθείες και τις καμπύλες του, που πότε το ενώνουν με το τοπίο και πότε το χωρίζουν από αυτό.»

Δείτε ακόμη: Τα νησιά του ελληνικού σινεμά #19 - Η Αμοργός στο «Πάρβας, Αγόνη Γραμμή» του Γεράσιμου Ρήγα

γεράσιμος ρήγας φωτογραφίες 607

Υπό την επιμέλεια του Ηλία Κοσίντα, συν-δημιουργούν στον σκοτεινό θάλαμο και η αρχική ενστικτώδης σύνθεση μετατρέπεται σε κάτι άλλο, μέσα από την ματιά της κάμερας και την μετέπειτα επεξεργασία, καταργώντας τελικά τα όρια ανάμεσα στο σώμα και το τοπίο.

Info:


Επιμέλεια Έκθεσης: Ελένη Πανουλή
Διάρκεια έκθεσης: 23 Μαρτίου – 10 Απριλίου 2017
ΓΚΑΛΕΡΙ ΣΚΟΥΦΑ, Σκουφά 4, Κολωνάκι, 10673
Τ.: 210-3643025, 210-3603541
Ώρες λειτουργίας: Δευτ-Τετ-Σαβ 10:00-15:30, Τρ-Πεμ-Παρ: 10:00-15:30 & 17:30-21:00
Ε-mail: info@skoufagallery.gr website: www.skoufagallery.gr