Buzz

Best of 2024: Η «Φόνισσα» της Εύα Νάθενα στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς για τον Ρόμπερτ Εγκερς

of 10

Σε ένα αφιέρωμα του IndieWire διάφοροι σκηνοθέτες μοιράστηκαν τις δικές τους αγαπημένες ταινίες για το 2024. Ανάμεσά τους και ο Ρόμπερτ Εγκερς ο οποίος συμπεριέλαβε και τη «Φόνισσα» της Εύα Νάθενα στις δικές του καλύτερες ταινίες της χρονιάς.

Best of 2024: Η «Φόνισσα» της Εύα Νάθενα στις καλύτερες ταινίες της χρονιάς για τον Ρόμπερτ Εγκερς

Οπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το IndieWire ζήτησε από αγαπημένους σκηνοθέτες που με τις ταινίες τους σημάδεψαν το 2024 να γράψουν για τις δικές τους καλύτερες ταινίες της χρονιάς που πέρασε.

Ενα από τα ονόματα που βρέθηκαν στη λίστα του IndieWire είναι και ο Ρόμπερτ Εγκερς, που βρίσκεται τον τελευταίο καιρό στο προσκήνιο λόγω της κυκλοφορίας του «Νοσφεράτου», ήδη γνωστός για τα εντυπωσιακά και πολύπλοκα ψυχολογικά έργα του, όπως «Ο Φάρος» και το «The Witch».

Μεταξύ των φετινών επιλογών του Εγκερς, είναι μερικοί αξιοσημείωτοι τίτλοι που έχουν κερδίσει την αποδοχή των κριτικών και το ενδιαφέρον του κοινού. Ανάμεσά του το «Anora», σε σκηνοθεσία Σον Μπέικερ, και το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης» σε σκηνοθεσία Κοραλί Φαρζά. Ωστόσο, μια από τις ενδιαφέρουσες επιλογές στη λίστα του Eγκερς είναι η ταινία «Φόνισσα», η μεταφορά του κλασικού βιβλίου του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, σε σκηνοθεσία της Εύα Νάθενα. Ο Εγκερς χαρακτήρισε τη «Φόνισσα» ως «άψογα σκηνοθετημένη», επισημαίνοντας ότι δεν έλαβε την προσοχή που θα της άξιζε.

Διαβάστε ακόμα: Best of 2024: To Letterboxd κάνει τον απολογισμό του για τη χρονιά που έφτασε στο τέλος της

robert eggers

Πιο συγκεκριμένα ο Εγκερς έγραψε τα παρακάτω:

Λόγω της κυκλοφορίας του «Νοσφεράτου» δεν πρόλαβα να δω πολλές νέες ταινίες φέτος, και ειδικά αυτή τη σεζόν. Αλλά εδώ είναι μερικά πράγματα που είδα και θαύμασα. Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι στον πλανήτη, λάτρεψα το «Anora» και το «The Substance: Το Ελιξίριο της Νιότης». Και οι δύο ταινίες εκτέλεσαν τέλεια τα εντελώς συγκεκριμένα οράματά τους με κάθε τρόπο. Το «Girl with the Needle» του Μάγκνους φον Χορν, το «Φόνισα» της Εύα Νάθενα και «Ο Πρώτος Οιωνός» της Αρκασα Στίβενσον ήταν όλα άψογα σκηνοθετημένα και έλαβαν ελάχιστη προσοχή. Οι ερμηνείες της Βικτόρια Κάρμεν Σόνε και της Τρίνε Ντίρχολμ στο «The Girl with the Needle» ήταν εμπνευσμένες και δυνατές. Μου άρεσαν επίσης όλες οι ερμηνείες στο «Babygirl» από τη Νικόλ Κιντμαν μέχρι τον Αντόνιο Μπαντέρας. Η Ανια Τέιλορ-Τζόι και ο Κρις Χέμσγουορθ ήταν και οι δύο εξαιρετικοί στο «Furiosa». Και μου άρεσε πολύ το «Fancy Dance» στη σταθερή, οικονομική αφήγηση του. Στην άλλη άκρη του φάσματος, τα πρακτικά εφέ στο «Alien: Romulus» ήταν εξαιρετικά. Πριν από δέκα λεπτά, μόλις επέστρεψα στο σπίτι από το «Μουφάσα» με την οικογένειά μου. Ηταν πραγματικά συγκινητικό να βλέπεις τι έφερε η μοναδική φωνή του Μπάρι Τζένκινς σε αυτή την τεράστια blockbuster ταινία. Επίσης, βγάζω το καπέλο για την αποκατάσταση του Redwood Creek και την κυκλοφορία Blu-Ray της ταινίας του 1926 «By the Law» του Λεβ Κουλέσωφ. Δεν το είχα δει μέχρι φέτος. Ανυπομονώ να δω το «The Brutalist» στη μεγάλη οθόνη το συντομότερο δυνατό.

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρες τις λίστες των σκηνοθετών στο IndieWire εδώ.