Μερικές φορές ένα βραβείο για «το σύνολο της καριέρας» ή «για την εξαιρετική του προσφορά στην τέχνη», είναι ο καλύτερος τρόπος για να πείσεις έναν χορτασμένο από δόξα, βραβεία και δημοσιότητα χολιγουντιανό σταρ, να διασχίσει τον ατλαντικό για να φωτογραφηθεί σε ένα ευρωπαϊκό φεστιβάλ.
Αυτόν ακριβώς τον άσσο μοιάζει να τράβηξε από το μανίκι του ιταλικού του κουστουμιού ο διευθυντής της Βενετίας, Μάρκο Μίλερ, που ανακοίνωσε ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβρη, η Μπιενάλε θα τιμήσει τον Αλ Πατσίνο με το βραβείο της Glory to the Filmaker, το οποίο ξεχωρίζει καλλιτέχνες που έχουν αφήσει το σημάδι τους στο σύγχρονο σινεμά.
Το ενδιαφέρον είναι, ότι ο Πατσίνο βραβεύεται για την δουλεία του πίσω από την κάμερα. Ο Μίλερ στο δελτίο τύπου που συνόδευε την ανακοίνωση του ονόματός του, αποκαλεί τον Αλ Πατσίνο «έναν καταπληκτικό σκηνοθέτη του οποίου το έργο είναι πολύτιμο και μοναδικό και πλουτίζει το σύμπαν του σύγχρονου κινηματογράφου». Για όσους δεν θυμούνται, ο Αλ Πατσίνο έχει σκηνοθετήσει τρεις μέχρι τώρα ταινίες, από τις οποίες ξέρετε μάλλον, μόνο το «Αναζητώντας τον Ριχάρδο».
Η τρίτη και πιο πρόσφατη «Wilde Salome» είναι όπως κι ο «Ριχάρδος» ένα ντοκιμαντέρ, στο οποίο ο ηθοποιός και σκηνοθέτης εξερευνά το έργο του Οσκαρ Ουάιλντ «Σαλώμη», αλλά και τον ρόλο του δημιουργού και του ερμηνευτή, μαζί με την Τζέσικα Τσάστειν, μια ηθοποιό που σε λίγες εβδομάδες, μετά την έξοδο του «Tree of Life» του Τέρενς Μάλικ στις αίθουσες, θα μεταμορφωθεί σε υπολογίσιμη ποσότητα και αναγνωρίσιμο όνομα.
Ο Πατσίνο σε μια ανάλογης αβρότητας δήλωση σε σχέση με το φεστιβάλ, είπε «δεν θα μπορούσα να φανταστώ κανένα άλλο μέρος για να κάνω την πρώτη προβολή της ταινίας μου, λόγω της τόσο πλούσιας καλλιτεχνικής ιστορίας του φεστιβάλ». Η αν ζούσαμε σε έναν πιο ειλικρινή κόσμο θα μπορούσε να είχε πει «το φιλμ θα βγει στις αίθουσες το φθινόπωρο και χρειαζόμαστε όλη τη δημοσιότητα που μπορούμε να έχουμε».