Φεστιβάλ / Βραβεία

Αλλιώτικες ιστορίες στα διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας

of 10

To 1ο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας ανακοινώνει τα δύο Διεθνή Διαγωνιστικά του πρόγραμματα για μεγάλου και μικρού μήκους ταινίες, με 19 ελληνικές πρεμιέρες.

Αλλιώτικες ιστορίες στα διαγωνιστικά τμήματα του Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας

Το 1ο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Αθήνας θα ανοίξει αυλαία στις 2 Μαρτίου με το «No Bears» του Τζαφάρ Παναχί, την τελευταία ταινία του Ιρανού δημιουργού που έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο περασμένο Φεστιβάλ Βενετίας, εν μέσω αναταραχής στη χώρα αλλά και συνεχείς επιθέσεις λογοκρισίας και συλλήψεις διαφορετικών φωνών.

Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα παρουσιαστεί και το πλήρες έργο της πρωτοποριακής καλλιτέχνη οπτικοακουστικών έργων Αννα Βάσοφ

Στα Διαγωνιστικά Τμήματα του Φεστιβάλ - μεγάλου και μικρού μήκους - συναντάμε 19 ελληνικές πρεμιέρες με φρέσκες φωνές από όλον τον κόσμο. Διαβάστε αναλυτικά παρακάτω τις συμμετοχές.

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Kino Athens στο επίσημο site του και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook


ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

soy libre

Είμαι Ελεύθερος (Soy Libre) της Λος Πορτιέ

Ο Αρνό είναι ο μικρός μου αδερφός. Μία μέρα συνειδητοποίησα πως είχε πια μεγαλώσει. Γεννήθηκε σ’ έναν τόπο που στερεί απ’ τους ανθρώπους τις επιλογές. Ο αδερφός μου προσπαθεί να γίνει αυτό που θα έπρεπε να ήταν εξ αρχής. Ελεύθερος. | Γαλλία, Βέλγιο, 2021, 78'

wolf and dog

Λύκοι και Σκυλιά (Lobo e Cão) της Κλαούνται Βαρεχάο

Η Aννα γεννήθηκε στο Σάο Μιγκέλ, ένα νησί στη μέση του Ατλαντικού, το οποίο διέπεται από θρησκευτικούς κανόνες και παραδόσεις. Μέσα από τη φιλία της με τον Λούι, τον queer φίλο της στον οποίο αρέσουν τόσο τα φορέματα όσο και τα παντελόνια, η Άννα αμφισβητεί τον κόσμο που της είχαν υποσχεθεί. Οταν η φίλη της η Κλοέ έρχεται από τον Καναδά, κουβαλώντας μαζί της τις λαμπερές μέρες της νιότης, η Αννα βάζει πλώρη για ένα ταξίδι πέρα από τον ορίζοντα. Γεμάτο πάθος και ελευθερία, το φως του Λύκος και Σκύλος θα αποκαλύψει στην Άννα ποια είναι για εκείνη η ιδανική θάλασσα να διασχίσει. Μια συναρπαστική ωδή στην queer κοινότητα του νησιού, όπου η λάμψη του λυκόφωτος διαχέεται στον απέραντο Ατλαντικό Ωκεανό. | Πορτογαλία, Γαλλία, 2022, 111'

camuflaje

Καμουφλάζ (Camuflaje) του Τζόναθαν Περέλ

Ο συγγραφέας Φελίξ Μπρουζόνε υποδύεται έναν δρομέα, ο οποίος έχει εμμονή με το Κάμπο ντε Μάγιο, τη μεγαλύτερη στρατιωτική μονάδα της Αργεντινής. Πρόκειται επίσης για το μέρος όπου εξαφανίστηκε η μητέρα του το 1976, αλλά και το βασικό υπόγειο κέντρο παράνομης κράτησης, βασανιστηρίων και εκτελέσεων κατά τη διάρκεια της τελευταίας δικτατορίας. Η ταινία ακολουθεί τον Φελίξ καθώς συναντά ανθρώπους που θα τον βοηθήσουν να διεισδύσει και να εξερευνήσει αυτό το μέρος, τόσο επιβαρυμένο από την ιστορία του τόπου. | Αργεντινή, 2022, 93'

monica

Monica του Αντρέα Παλαόρο

Το «Monica» είναι το προσωπικό πορτραίτο μίας γυναίκας που επιστρέφει σπίτι μετά από πολύχρονη απουσία και καλείται να αντιμετωπίσει τα τραύματα του παρελθόντος. Καθώς επανασυνδέεται με τη μητέρα της και την υπόλοιπη οικογένεια της για πρώτη φορά μετά την εφηβεία της, η Μόνικα ξεκινά ένα ταξίδι συμφιλίωσης και αποδοχής. Η ταινία εμβαθύνει στα έγκατα του εσωτερικού κόσμου και της ψυχολογίας της πρωταγωνίστριας, στον πόνο και τις φοβίες της, τις ανάγκες και τους πόθους της, διερευνώντας τα πανανθρώπινα ζητήματα της εγκατάλειψης και της συγχώρεσης. | Ιταλία, 2022, 146'

the middle ages

Μεσαίωνας (La edad media) των Αλέχο Μογκιλάνσκι και Λουτσιάνα Ακούνα

Σ’ αυτήν την εξαιρετικά χιουμοριστική και ταυτόχρονα βαθυστόχαστη ταινία, συν-σκηνοθετημένη από τη χορογράφο Λουτσιάνα Ακούνα και τον σκηνοθέτη Αλέχο Μογκιλάνσκι, αφηγήτρια είναι η δεκάχρονη κόρη των δημιουργών, η Κλεό. Μέσα από τα μάτια της, η ταινία καταπιάνεται με ζητήματα πέρα από την ρουτίνα της πανδημίας, όπως διαδικτυακά μαθήματα και εικονικές αγορές. Τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά αλλόκοτα καθώς εξελίσσεται η ταινία. Ο καλπάζων πληθωρισμός, οι πολιτικές για τον πολιτισμό και η αγοραία αξία των πάντων βρίσκονται στο επίκεντρο του «Μεσαίωνα». Η ταινία αποτελεί συνέχεια του ερωτήματος που έθεσε ο σκηνοθέτης μέσω της προηγούμενης ταινίας του, το «Por el Dinero» (2019): μπορούν οι καλλιτέχνες να πληρώνουν τους λογαριασμούς τους κάνοντας τη δουλειά τους; Και αν ναι, ποιο είναι το κόστος; | Αργεντινή, 2022, 90'

petrol

Petrol της Αλένα Λόντκινα

Η Εύα, μία ευεπηρέαστη φοιτήτρια κινηματογράφου, αναπτύσσει μία φιλία με την αινιγματική παραστατική καλλιτέχνιδα Μία. Η Μία σύντομα θα κυριεύσει τη φαντασία της Εύα. Όταν οι δυο τους συγκατοικούν και οι ζωές τους συνυφαίνονται όλο και περισσότερο, η Εύα βυθίζεται σε ένα σουρεαλιστικό ταξίδι αφύπνισης, στοιχειωμένη από όνειρα, φαντασιώσεις και φαντάσματα. Το Petrol είναι μία ιστορία για την έμμονη φιλία μεταξύ δύο νεαρών γυναικών, και τη διαδικασία ανακάλυψης του κόσμου και του εαυτού μέσω μία ιδιαίτερης σχέσης. | Αυστραλία, 2022, 95'

three tigers

Τρεις Τίγρεις (Três Tigres Tristes ) του Γκουστάβο Βινάγκρε

Η ταινία μάς μεταφέρει σε ένα δυστοπικό Σάο Πάολο του μέλλοντος, το οποίο δεν απέχει και πολύ από το παρόν. Ένας ιός κυκλοφορεί και απειλεί κυρίως τον ανθρώπινο εγκέφαλο και την ικανότητα της μνήμης. Τρία queer άτομα νεαρής ηλικίας περιφέρονται σε μία πόλη εξασθενημένη από την πανδημία και τον απανταχού παρόντα καπιταλισμό, ανακαλώντας μνήμες από περασμένους έρωτες, συζητώντας τις εμπειρίες τους με τον ιό του HIV, μαθαίνοντας κόλπα μακιγιάζ για μάσκες προσώπου. Σε αυτήν την εγκάρδια και σουρεαλιστική καταγραφή μίας κατάστασης αμνησίας πολιτικών προεκτάσεων, ο Gustavo Vinagre μας συστήνει μία νέα, queer εποχή, στην οποία οι αναμνήσεις επιβιώνουν μόνον επειδή τις μοιραζόμαστε σε συλλογικό και συναισθηματικό επίπεδο. | Βραζιλία, 2002, 86'

fairtyale

Παραμύθι (Skazka) του Αλεξάντερ Σοκούροφ

Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν δυο αλήτες… όχι… - τρεις… όχι τέσσερις ήταν… Ομως υπήρχαν κι άλλοι, πολλοί διαφορετικοί… Τους ήξερα. Για πολύ καιρό. Πολλά χρόνια. Ομως ανάμεσα σε αυτά τα άτομα ήταν που ένιωθα στριμωγμένος. Μετά κάτι συνέβη κι εξαφανίστηκαν. Και για πολλά χρόνια δεν ήξερα τίποτα γι’ αυτούς. Μια φορά κι έναν καιρό… ήταν τέσσερις… Ημουν απορροφημένος από τη ζωή και από καινούριους μπελάδες. Ομως τα τελευταία χρόνια, που και που συμβαίνει κάτι ανεξήγητο, μία αίσθηση πως κάποιος περπατάει γύρω μου, και περπατάει και περπατάει… Τα βράδια άκουγα φωνές, αποσπάσματα από σύνθετα ερωτήματα, λέξεις σε ξένη γλώσσα, βογγητά, χιλιάδες φωνές να ουρλιάζουν… Ενας ανεξήγητος ενθουσιασμός με διέγειρε… Εκείνη τη νύχτα άνοιξαν οι ουρανοί… Κι έτσι χάθηκαν… | Ρωσία, Βέλγιο, 2022, 78'


ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΜΙΚΡΟΥ ΜΗΚΟΥΣ

les ardents

Οι Φλογεροί (Les Ardents) των Εστέρ Μίσιους, Καμίγ Ρουόντ

Η ταινία μάς μεταφέρει στη Γαλλία του 15ου αιώνα. Μια συμφορά άγνωστης προέλευσης ξεσπά ξαφνικά, και οι κάτοικοι ενός χωριού αρχίζουν να υποφέρουν από αϋπνίες, ρίγος και παραισθήσεις. Ο νεαρός Λουπ φτάνει στο χωριό με τους γονείς του. Ο πατέρας του, ο δήμιος Σιμόν, κλήθηκε να βοηθήσει τον Τουσάν, τον ντόπιο δήμιο, ο οποίος πάσχει επίσης από την περίεργη ασθένεια. | Γαλλία, 2021, 39'

abdi

Γείτονας Αμπντί (Neighbour Abdi) του Ντούβε Ντζίκστρα

Πώς μπορεί να κατανοήσει κανείς ένα βίαιο παρελθόν; Με τη βοήθεια του γείτονα και φίλου του, Ντούβε, ο Σομαλός Αμπντί αναπαριστά τη ζωή του, μια ζωή μες στον πόλεμο και την εγκληματικότητα. Μέσα από ευφυείς ανασυνθέσεις εντός ενός στούντιο ειδικών εφέ, ο Αμπτνί και ο Ντούβε επιβιβάζονται σε ένα διερευνητικό ταξίδι ειλικρίνειας, ανατρέχοντας σε επώδυνα κομμάτια τις ιστορίας, με το ενδιαφέρον τους συνεχώς επικεντρωμένο στη δημιουργική διαδικασία. | Ολλανδία, 2022, 29'

paradiso

Paradiso, XXXI, 108 του Καμάλ Αλτζαφαρί

Συντεθειμένο από υλικό στρατιωτικής προπαγάνδας του Ισραήλ της δεκαετίας του ’60 και του ’70, το Paradiso, XXI, 108 παραθέτει (με ένα αίσθημα ειρωνείας) ένα «κινηματογραφικό αυτό-πορτραίτο ανδρών που παίζουν πόλεμο», κατά τα λεγόμενα του σκηνοθέτη. Ο Καμάλ Αλτζαφαρί χρησιμοποιεί ένα δίκτυο διακειμενικών αποσπασμάτων – του Σέμπαλντ, του Μπόρχες, του Αλιγκιέρι - για να δημιουργήσει μία εννοιολογική αντίστιξη με τις εικόνες της οθόνης. | Γερμανία, Παλαιστίνη, 2022, 18'

reilhe 6

Reihe 6 των Μπιτζίνα Γκοτζιμπέριτζε και Λέναρτ Ούπερ

Ο Ρόμπινσον και η οικογένειά του μένουν στην 6η σειρά ενός συγκροτήματος πολυκατοικιών στην Τσεροβάνη. Το ξέσπασμα του πολέμου στην Αρμενία το 2008, τον εμπόδισε να επιστρέψει σπίτι του στη Νότια Οσετία. Όμως, η γυναίκα του παραμένει εκεί και το να φτάσει σ’ αυτήν είναι αδύνατο. Ενώ ο Ρόμπινσον περνά τις μέρες του απομονωμένος, η ζωή στην Τσεροβάνη συνεχίζεται. Το «Reihe 6» παραθέτει δίπλα-δίπλα δύο ζωές: μία παγωμένη στο χρόνο και μία που συνεχίζει να ανθίζει. | Αυστρία, Γεωργία, Γερμανία, 2022, 25'

ropente

Ropente του Ελόι Ντομίνγκεζ Σερέν

​​Ο Σάντι είναι ένας έφηβος πατέρας που ζει σε μία μικρή παραθαλάσσια πόλη. Την ημέρα, δουλεύει ως ψαράς ενώ το βράδυ κάνει παράνομη διακίνηση θαλασσινών. Καθώς η κοπέλα του, Λουσία, φροντίζει το παιδί τους ολομόναχη, ο Σάντι, απών και υπερφορτωμένος με ευθύνες, στρέφεται προς τη θάλασσα αναζητώντας καταφύγιο αλλά και λύτρωση. | ​Ισπανία, 2022, 26' ​

potemkin radu

Οι Ναύτες του Ποτέμκιν (Potemkinistii) του Ράντου Ζούντε

Το 1905, οι ναύτες του θωρηκτού Ποτέμκιν βρίσκουν πολιτικό άσυλο στη Ρουμανία – μία κίνηση προκλητική προς τη Ρωσία. Το 2021, ο γλύπτης Alexandru Dabija θέλει να φτιάξει ένα έργο εμπνευσμένο από το γεγονός. Μία κωμωδία για την τέχνη, την ιστορία, τη μνήμη και το σινεμά. | Ρουμανία, 2022, 17'

parents

Θα Eρθουν να με Δουν οι Γονείς μου (Will My Parents Come and See Me) του Μο Χαράγουε

Το «Will My Parents Come to See Me» μας μεταφέρει στη Σομαλία. Μία αστυνομικός εισέρχεται σε μία φυλακή. Εκεί, ο νεαρός Φαρά έχει περάσει ώρες αγωνίας. Ενας γιατρός τον εξετάζει, δέχεται οδηγίες από τον δικαστικό επιμελητή, ενώ στο πλάι του στέκεται ένας ιμάμης. Το μόνο που περιμένει ο Φαρά είναι να φανούν οι γονείς του. Κάθε μέρα, όλοι του κάνουν την ίδια ερώτηση: «Πώς είσαι;». Και κάθε φορά, η απάντηση είναι η ίδια: «Καλά». Μόνο όταν η αστυνομικός παίρνει τον Φαρά εκτός πόλης το επόμενο πρωί, αυτό που φοβόταν γίνεται πραγματικότητα. | Αυστρία, Γερμανία, Σομαλία,

saving

Saving Some Random Insignificant Stories της Αννα Βασόφ

«Το "Saving Some Random Insignificant Stories" είναι μία ταινία-αντίο αφιερωμένη στο σπίτι των γονιών μου. Ενα βράδυ, τον Δεκέμβριο του 2021, έπειτα από ένα ασυνήθιστα ακραίο καιρικό φαινόμενο, το σπίτι των γονιών μου πλημμύρισε κι εκείνοι χρειάστηκε να διασωθούν με βάρκα. Δυο μέρες μετά την πλημμύρα, όταν μπορούσα πια να μπω στο σπίτι, προσπάθησα να συλλέξω όσα περισσότερα αντικείμενα μπορούσα. Για τα υπόλοιπα, έφτιαξα αυτήν την ταινία.» - Αννα Βάσοφ | Αυστρία, Ελλάδα, 2022, 13'

staging

Σκηνοθεσία του Θανάτου ​(Staging Death) του Γιαν Σολντά

«Εστω ότι το σινεμά υπάρχει για να μας υπενθυμίζει ξανά και ξανά πως δεν είμαστε παρά απλοί θνητοί. Αν έτσι έχουν τα πράγματα, το έργο του Γιαν Σολντά από υλικό αρχείου και με θέμα τους πολλαπλούς κινηματογραφικούς θανάτους του επιφανούς ηθοποιού Ούντο Κιέρ, έρχεται να αναμετρηθεί με το ίδιο το μέσο, μέσω της ουσία του. Αφού μελέτησε περίπου 350 ταινίες και σειρές, ο Σολντά δημιούργησε ένα συναρπαστικό μοντάζ φόβου, ομορφιάς, χάρης και βίας.» - Πάτρικ Χολζάπφελ | Αυστρία, Γερμανία, 2022, 8'

σονγ

Η Τελευταία Προβολή (Songy Seams) του Νταρεζάν Ομιρμπαέφ

Η τέχνη και η ζωή είναι δύο διαφορετικοί κόσμοι. Αυτό που τους χωρίζει, είναι μία αδιαπέραστη άβυσσος. Οπου υπάρχει ζωή, δεν υπάρχει τέχνη, και το αντίστροφο. Οι νέοι καλλιτέχνες καλούνται να κάνουν αυτήν την επιλογή, συνήθως από πολύ μικρή ηλικία. Η ταινία πραγματεύεται το ανήσυχο πεπρωμένο ενός καλλιτέχνη που οφείλει να είναι προετοιμασμένος να κουβαλήσει το βάρος της μοναξιάς. Πρόκειται για ένα φρικτό, και παράλληλα υπέροχο πεπρωμένο από το οποίο κανείς δεν μπορεί να ξεφύγει. ​| Καζακστάν, 2022, 30'

the fruit tree

Το Φρουτόδεντρο (The Fruit Tree) της Ιζαμπέλ Τολενέρε

Η ιστορία μιας νεαρής γυναίκας, της Σαρλίς, η οποία περιπλανιέται σε ένα σπίτι προς ενοικίαση, στο California City, την ήσυχη πόλη της ερήμου όπου ζει. Καθώς αγναντεύει έξω από το παράθυρο της, την κυριεύουν απρόσκλητες αναμνήσεις από το παιδικό της σπίτι στο Λος Αντζελες. ​| Βέλγιο, 2022, 15'

​​

same old

Το Ιδιο Παλιό (Same Old) του Λόιντ Λι Τσόι

Ο Λου είναι ένας Κινέζος μετανάστης που ζει καθημερινά με τα φιλοδωρήματα από τη δουλειά του ως διανομέας. Στηρίζει τη γυναίκα του και την άρρωστη μητέρα του, καθώς προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα στην αδυσώπητη πόλη. Μια νύχτα, του κλέβουν το ποδήλατό του, και στην ουσία τα προς το ζην. Αναγκάζεται να ξεκινήσει ένα απελπισμένο ταξίδι για να ανακτήσει το ποδήλατό του ή να διαλύσει την εύθραυστη ζωή στην Αμερική που έχει χτίσει. | ΗΠΑ, 2022, 15'


Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το Kino Athens στο επίσημο site του και στην επίσημη σελίδα του στο Facebook