Η θρυλική σκηνοθέτης από τη Νέα Ζηλανδία παραμένει η μόνη γυναίκα δημιουργός που έχει κερδίσει τον Χρυσό Φοίνικα στο Φεστιβάλ Καννών: μία φορά το 1993 για το «The Piano» (εξ ημισείας με το «Farewell My Concubine» του Τσεν Κάιγκε) κι άλλη μία, το 1986, για τη μικρού μήκους ταινία της, «Peel» (δείτε την, ολόκληρη, εδώ). Τον ερχόμενο Μάιο, στο 67ο Φεστιβάλ Καννών, η Τζέιν Κάμπιον θα πάρει τα σκήπτρα της Προέδρου της Κριτικής Επιτροπής του Φεστιβάλ, ακολουθώντας στα βήματα του Στίβεν Σπίλμπεργκ που είχε τα καθήκοντα πέρσι κι αναλαμβάνοντας την ευθύνη να αναδείξει τα καλύτερα της διοργάνωσης.
«Απ’ όταν πήγα για πρώτη φορά στο Φεστιβάλ Καννών με τις μικρού μήκους ταινίες μου, το 1986», δήλωσε για την επιλογή της η Τζέιν Κάμπιον, «είχα την ευκαιρία να δω το Φεστιβάλ από πολλές διαφορετικές πλευρές και ο θαυμασμός μου γι’ αυτήν τη Βασίλισσα των κινηματογραφικών φεστιβάλ μόνο μεγαλώνει με το πέρασμα του χρόνου. Στο Φεστιβάλ Καννών καταφέρνουν να συνδυάζουν και να τιμούν τη λάμψη της βιομηχανίας, τους σταρ, τα πάρτι, τις παραλίες, την κινηματογραφική αγορά, ενώ ταυτόχρονα διατηρούν επίμονα τη σοβαρότητα του Φεστιβάλ απέναντι στην Τέχνη και τις αρετές του νέου σινεμά του κόσμου.»
Η Τζέιν Κάμπιον έκανε μια «πρόβα» του ρόλου της πέρσι, ως Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνιστικού Προγράμματος Μικρού Μήκους ταινιών, στο 66ο Φεστιβάλ Καννών. Η Κάμπιον σκηνοθέτησε τελευταία φορά ως τώρα, για τον κινηματογράφο, το «Bright Star» το 2009, αλλά το 2013 μάς όρκισε αιώνιους θαυμαστές της με την εκπληκτική τηλεοπτική μίνι-σειρά «Top of the Lake», για την οποία μπορείτε να διαβάσετε και να δείτε πολλά περισσότερα εδώ.