Οσο φυσικό σας φαίνεται να σοκάρει μια αφίσα με την (ζωγραφισμένη) εικόνα δύο αντρών που φιλιούνται με φόντο μια παραλία, άλλο τόσο λογικό φάνηκε στους κατοίκους των πόλεων των Βερσαλλιών και του Σεντ Κλουντ να ζητήσουν την απόσυρση της από τους κινηματογράφους και τους δρόμους.
Και το χειρότερο είναι πως οι δημοτικές αρχές των δύο πόλεων υπάκουσαν στα παράπονα των δημοτών τους και το έκαναν, επιβεβαιώνοντας πως η Γαλλία - που αυτή την εποχή βρίσκεται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος μετά την πολύκροτη θεσμοθέτηση του γάμου των ομοφύλων και τις αντιδράσεις που προκάλεσε αυτή η απόφαση - είναι μια βαθιά διχασμένη χώρα σε σχέση με τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων και της LGBT κοινότητας αλλά και στο τι σημαίνει «ελευθερία της έκφρασης»
Η αφίσα της ταινίας «Ο Ξένος στη Λίμνη» του Αλέν Γκιροντί που βραβεύθηκε στο 66ο Φεστιβάλ Καννών, όπου και συμμετείχε στο τμήμα «Ενα Κάποιο Βλέμμα» (διαβάστε περισσότερα εδώ) απεικονίζει σε σκίτσο δύο άνδρες που φιλιούνται με φόντο μια παραλία - σημείο συνάντηση γκέι ανδρών, το μέρος δηλαδή στο οποίο εξελίσσεται η ιστορία του φιλμ. Εικόνα που σόκαρε τους κατοίκους των δύο γαλλικών πόλεων (με επιπρόσθετη δικαιολογία την στο βάθος αναπαράσταση μιας σκηνής στοματικού έρωτα), λίγες μόνο ημέρες πριν την έξοδο της ταινίας στις αίθουσες.
Παρόμοιο περιστατικό είχε να συμβεί στη Γαλλία από το 2012, όταν κατέβηκαν από τους δρόμους και τους σταθμούς του μετρό οι αφίσες του «6+1 Απιστίες», μετά από διαμαρτυρίες φεμινιστικών οργανώσεων (δείτε τις εδώ και διαβάστε αναλυτικά τι είχε συμβεί).
Tags: αλέν γκιροντί