Φεστιβάλ / Βραβεία

Βουτιά στο 3ο Evia Film Project

of 10

Για τρίτη χρονιά, από τις 2 μέχρι και τις 6 Ιουλίου πάμε ξανά Βόρεια Εύβοια σε ένα πρότζεκτ που συνεχίζει να αντιτάσσει πολιτισμό και πράσινη ανάπτυξη κόντρα σε αβέβαιους καιρούς και κλιματική κρίση.

Βουτιά στο 3ο Evia Film Project

Με κεντρικό του θέμα το νερό, το Evia Film Project, στην τρίτη του φέτος χρονιά, δεν χρειάζεται πλέον συστάσεις.

Πρωτοβουλία του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, αμέσως μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, το Evia Film Project, μια πλατφόρμα από προβολές, εκπαιδευτικές δράσεις, παιδικά εργαστήρια, masterclasses, ανοιχτές συζητήσεις, workshops βιωσιμότητας και οικολογίας, συναυλίες και πάρτι στην Αιδηψό, τη Λίμνη και την Αγιά Αννα, βουτάει φέτος στα βαθιά. Η θάλασσα, τα ποτάμια, οι λίμνες, η βροχή, όλοι οι υδάτινοι πόροι και η κρίσιμη και αναγκαία σύνδεση του ανθρώπου μαζί τους έρχεται στο προσκήνιο, ταυτόχρονα με την αγωνία που φέρνει η καταστροφή τους.

Από τις 2 έως και τις 6 Ιουλίου, με δράσεις ελεύθερες για το κοινό.

jaws

Οι ταινίες του Evia Film Project

Όλες οι φετινές ταινίες έχουν θέμα το νερό ή την έλλειψή του. Περιπέτειες, θρίλερ και τρόμου, πολιτικά δράματα, animation, κωμωδίες, ντοκιμαντέρ καταγράφουν με τρόπο συναρπαστικό τη θεμελιώδη σχέση μας με τον υδάτινο κόσμο.

Οδύσσεια / The Odyssey | Σκηνοθεσία: Ζερόμ Σαλ | Γαλλία - Βέλγιο, 2016, 122΄

Βρισκόμαστε στο 1946. Ο Ζακ-Ιβ Κουστό (Λαμπέρ Ουιλσόν) βουτά με τον γιο του, τον Φιλίπ, στα πανέμορφα νερά της Μεσογείου. Ο μικρός γνωρίζει τον μυθικό κόσμο του βυθού, που είναι γεμάτος πολύχρωμα, ανεξερεύνητα μυστήρια. Ο Κουστό αγοράζει ένα πλοίο, την «Καλυψώ», και ξεκινά να ταξιδεύει, αφήνοντας τους γιους του σε οικοτροφείο. Δέκα χρόνια αργότερα, ο Φιλίπ (Πιέρ Νινέ) βρίσκει τον πατέρα του αλλαγμένο: διάσημο σκηνοθέτη και επικεφαλής μιας τεράστιας επιχείρησης. Η ζωή του πλέον είναι συνέδρια, εμπορικές συμφωνίες και μεγαλομανή σχέδια. Δεν είναι σε θέση πια να διακρίνει ότι η αυξανόμενη μόλυνση και η παρεμβατική συμπεριφορά των ανθρώπων απειλεί τον κόσμο που γνώρισε ο ίδιος στα παιδιά του. Ο Φιλίπ, όμως, το βλέπει. Με τους Λαμπέρ Ουιλσόν, Πιέρ Νινέ και Οντρέ Τοτού.

Τα Σαγόνια του Καρχαρία / Jaws | Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ | ΗΠΑ, 124΄, 1975

Η απόλυτη ταινία-event που καταξίωσε τον Στίβεν Σπίλμπεργκ –και έγινε η πιο κερδοφόρα ταινία στην ιστορία του σινεμά την εποχή της κυκλοφορίας της, αποδεικνύοντας μια για πάντα πως μπλοκμπάστερ και καλοκαίρι δεν είναι ασύνδετες έννοιες– έρχεται σε μία μοναδική μεταμεσονύχτια προβολή στον κινηματογράφο «Απόλλων» της Αιδηψού. Ένας αιμοδιψής καρχαρίας δημιουργεί χάος σε μια παραλιακή κοινότητα στην καρδιά της τουριστικής περιόδου. Το θηρίο αναλαμβάνουν να κυνηγήσουν ο τοπικός σερίφης, ένας υδροβιολόγος και ένας παλιός θαλασσοπόρος. Ένα υδάτινο γουέστερν υποδειγματικής έντασης, όπου η απειλή περισσότερο υπονοείται (μέσα από το θρυλικό μουσικό θέμα του Τζον Γουίλιαμς και το συγκλονιστικό υποβρύχιο POV του ίδιου του καρχαρία), λειτουργώντας ως σύμβολο και αλληγορία. Εμπλουτισμένο με αμέτρητες αναφορές στην αμερικανική ιστορία και λογοτεχνία, το Jaws βυθομετρά τις ενοχές και τα ανεπούλωτα καταγωγικά τραύματα μιας ολόκληρης χώρας. Την ίδια στιγμή, μας προσκαλεί να αντικρίσουμε κατάματα το πιο άγριο τέρας: εκείνο που κρύβεται βαθιά μέσα μας και γεννά τον πιο παραλυτικό φόβο.

Ο Επισκέπτης / The Host | Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν-χο | Νότια Κορέα, 2006, 119΄

Σεούλ, 2006. Έξι χρόνια μετά τη ρίψη φορμαλδεΰδης από τον αμερικάνικο στρατό στον ποταμό Χαν, εμφανίζεται ένα τεράστιο αμφίβιο σαρκοβόρο πλάσμα άγνωστης προέλευσης, το οποίο σπέρνει πανικό και θάνατο. Στις όχθες του ποταμού, ο εξηντάχρονος Χι-μπονγκ Παρκ διατηρεί μια καντίνα. Εκεί ζει μαζί με την εγγονή του, τη Χιουν-σιό, και τα τρία παιδιά του. Σε μία από τις επιδρομές του, το πλάσμα αρπάζει τη Χιουν-σιό και χάνεται στα νερά του Χαν. Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας, υπό τον φόβο ότι το πλάσμα είναι φορέας επικίνδυνου ιού, επιβάλλει καραντίνα σε όσους ήρθαν σε επαφή μαζί του, απαγορεύει την κυκλοφορία κατά μήκος του ποταμού και εξαπολύει ανελέητο κυνηγητό για την εξόντωσή του. Ένα από τα πρώτα διαμάντια του Μπονγκ Τζουν-χο, που κατέκτησε την κορυφή του Χόλιγουντ με τα Παράσιτα.

Μέρες Ξηρασίας / Burning Days | Σκηνοθεσία: Εμίν Αλπέρ | Τουρκία - Γαλλία - Γερμανία - Ολλανδία - Ελλάδα - Κροατία, 2022, 130΄

Σε αυτή την τολμηρά στιλιζαρισμένη ταινία, που αναμειγνύει την εικονογραφία του γουέστερν και του νεο-νουάρ με την αιχμηρή κοινωνική κριτική, ο Εμρέ, ένας νέος και αφοσιωμένος εισαγγελέας, διορίζεται σε μια μικρή πόλη που μαστίζεται από τη λειψυδρία και τα πολιτικά σκάνδαλα. Αν και στην αρχή νιώθει ευπρόσδεκτος, στην πορεία οι συναντήσεις του κινούνται σε υψηλούς τόνους και άθελά του εμπλέκεται στην τοπική πολιτική σκηνή. Όταν ο Εμρέ έρχεται πιο κοντά με τον ιδιοκτήτη της τοπικής εφημερίδας, οι φήμες οργιάζουν και η ένταση κορυφώνεται. Εκρηκτική από την πρώτη κιόλας σκηνή (όταν μια τρύπα στη γη μάς βυθίζει σ’ ένα σύμπαν γεμάτο βία και αίμα) και καθηλωτική ως τους τίτλους τέλους, αυτή η οξυδερκής αλληγορία για την ομοκοινωνικότητα και την εξουσία επινοεί μια νέα γλώσσα για να καταδικάσει μια κοινωνία που έχει φτιαχτεί από άντρες. Κυρίως, όμως, πραγματεύεται με λεπτούς χειρισμούς τις εσωτερικές τους συγκρούσεις.

Οι Μνήμες του Νερού / The Weight of Water | Σκηνοθεσία: Κάθριν Μπίγκελοου | ΗΠΑ - Καναδάς - Γαλλία, 2000, 114΄

Ο βραβευμένος με Πούλιτζερ συγγραφέας Τόμας Τζέινς αποπλέει με τη γυναίκα του, τη φωτορεπόρτερ Τζιν Νίκολς, για το ρεπορτάζ που έχει αναλάβει στο νησί της Ανατολικής Ακτής με αποστολή να φωτογραφίσει τον τόπο ενός θρυλικού εγκλήματος. Μαζί τους είναι ο αδελφός του Τόμας και η καινούργια του σύντροφος. Η Τζιν σύντομα χάνεται μέσα στις συγκλονιστικές λεπτομέρειες της υπόθεσης. Ενώ αποκαλύπτονται τα γεγονότα του παρελθόντος, το παρόν βρίσκει την Τζιν και τον άντρα της δέσμιους της δικής τους κρίσης, η οποία αντανακλά τα ανεξέλεγκτα πάθη από ένα έγκλημα που θα αναδυθεί από τον πυθμένα του παρελθόντος. Από τη βραβευμένη με Όσκαρ σκηνοθέτρια Κάθριν Μπίγκελοου, μια συγκλονιστική ιστορία εμμονής και προδοσίας, εμπνευσμένη από τα πραγματικά γεγονότα ενός ειδεχθούς διπλού φονικού που έγινε το 1873.

Ψάχνοντας την Ντόρι / Finding Dory | Σκηνοθεσία: Άντριου Στάντον, Άνγκους ΜακΛέιν | ΗΠΑ, 2016, 97΄

Η –πιο ξεχασιάρα δεν γίνεται– γαλάζια ψαρίνα Ντόρι θυμάται ότι κάπου στον ωκεανό έχει μια οικογένεια που την αγαπά και την περιμένει. Η επιστροφή στις ρίζες της θα είναι ένα μάθημα ζωής για όλες και όλους τους συνοδοιπόρους της. Μια από τις πιο αγαπημένες παιδικές ταινίες των τελευταίων ετών, ευρηματικά μεταγλωτισμένη στα ελληνικά, σε μια προβολή για όλη την οικογένεια. Με τις φωνές των Θοδωρή Αθερίδη και Δήμητρας Παπαδοπούλου.

Περπατώντας Πάνω απ’ το Νερό / Above Water | Σκηνοθεσία: Αϊσά Μαϊγκά | Νίγηρας - Γαλλία - Βέλγιο, 2021, 89΄

Το Περπατώντας πάνω απ’ το νερό μάς βυθίζει στη ζωή ενός μικροσκοπικού χωριού στον Νίγηρα, μια από τις υποσαχάριες χώρες που έχουν πληγεί περισσότερο από την υπερθέρμανση του πλανήτη. Με φόντο τα μαγευτικά τοπία της ερήμου, το ντοκιμαντέρ σκιαγραφεί ένα πορτρέτο επιβίωσης σε αυτή την τεράστια αμμώδη έκταση. Γυναίκες και παιδιά περπατούν σε καθημερινή βάση για μίλια κάτω από τον καυτό ήλιο για να φέρουν νερό από ένα μακρινό πηγάδι. Πολλές φορές τα παιδιά δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο. Οι μητέρες αναγκάζονται να εγκαταλείψουν τη χώρα για μήνες κάθε φορά για να κερδίσουν αρκετά χρήματα για να θρέψουν τις οικογένειές τους. Έτσι, τα νεαρά παιδιά –όπως ο 14χρονος πρωταγωνιστής μας, ο Houlaye– πρέπει να προσέχουν τα μικρότερα αδέλφια τους. Ωστόσο, βαθιά στο έδαφος, κάτω από τα πόδια τους βρίσκεται μια τεράστια λίμνη υπόγειων υδάτων που έχει τη δυνατότητα να μεταμορφώσει δραματικά τη ζωή τους. Αρκεί να μπορέσουν να πείσουν τις αρχές να κάνουν γεωτρήσεις για αυτό το πολύτιμο αγαθό…

Twice Colonized | Σκηνοθεσία: Λιν Αλούνα | Δανία - Γροιλανδία - Καναδάς, 2023, 92΄

Η διακεκριμένη Ινουίτ δικηγόρος Άτζου Πίτερ έχει αφιερώσει τη ζωή της στη μάχη για την την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του λαού της. Ο αναπάντεχος θάνατος του γιου της θα την οδηγήσει σε ένα ταξίδι επανοικειοποίησης της γλώσσας και της κουλτούρας της έπειτα από μια ολόκληρη ζωή whitewashing και καταναγκαστικής ενσωμάτωσης. Είναι όμως εφικτό να αλλάξεις τον κόσμο και συγχρόνως να επουλώσεις τις δικές σου πληγές;

Winona | Σκηνοθεσία: The Boy (Αλέξανδρος Βούλγαρης) | Ελλάδα, 2019, 88΄

Μοιάζει με μια απλή εκδρομή σε μια όμορφη παραλία. Τέσσερις γυναίκες –καμία εκ των οποίων δεν είναι η Winona– απολαμβάνουν τη ζεστασιά του ήλιου και τη δροσιά της θάλασσας. Τι μυστικό κρύβεται πίσω από τα παιχνίδια και τις φανταστικές τους ιστορίες; Η ταινία γυρίστηκε σε φιλμ KODAK 16mm τον Μάιο του 2018 σε μια παραλία της Άνδρου. Η ταινία απέσπασε Βραβείο Μοντάζ και Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής στα βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου το 2020.

Underwonder (4o επεισόδιο) | Σκηνοθεσία: Κώστας Καρύδας - Παραγωγή: COSMOTE TV | Ελλάδα, 2024, 49΄

Ένα συναρπαστικό ταξίδι ξεκινά με το «Underwonder» να εξερευνά τα δυσπρόσιτα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας. Στο Σπήλαιο των Ελεφάντων στην Κρήτη, μια ομάδα έμπειρων σπηλαιοδυτών καταγράφει τα οστά ενός μοναδικού είδους ελέφαντα στον κόσμο και ανακαλύπτει εικόνες και ιστορίες, κρυμμένες κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας. Μια τρισδιάστατη αναπαράσταση μεταφέρει τους θεατές πίσω στο χρόνο για να δουν το νησί όπως ήταν στο παρελθόν, γεμάτο από άγρια ζωή. Μια απρόσμενη υποβρύχια περιπέτεια, σε σκηνοθεσία Κώστα Καρύδα και παραγωγή COSMOTE TV. Η αποστολή ολοκληρώνεται με επιτυχία και η ομάδα επιστρέφει στη Λίμνη Βουλιαγμένης, όπου τους περιμένει μια νέα, απρόσμενη ανακάλυψη!

Heatwave | Σκηνοθεσία: Φωκίων Ξένος | Ηνωμένο Βασίλειο - Ελλάδα, 2019, 7΄

Εν μέσω καύσωνα και παραφροσύνης, δύο παιδιά βρίσκουν τρόπο να δροσίσουν όσους βρίσκονται γύρω τους. Η ταινία, η οποία χρησιμοποιεί έναν συνδυασμό παραδοσιακών τεχνικών animation και ψηφιακών ειδικών εφέ, έχει κατακτήσει δεκάδες βραβεία σε ολόκληρο τον κόσμο, βρέθηκε στη shortlist για τα βρετανικά κινηματογραφικά βραβεία BAFTA και κέρδισε, μεταξύ άλλων, το βραβείο Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους Κινουμένων Σχεδίων .

Nothing Holier than a Dolphin | Σκηνοθεσία: Ισαβέλλα Μαργάρα | Ελλάδα, 2022, 17΄

Δυο ψαράδες βρίσκουν ένα δελφίνι που πνίγεται στα δίχτυα τους. Το δελφίνι, με τη σειρά του, βρίσκει έναν ψαρά που πνίγεται στη θάλασσα και προσπαθεί να τον σώσει. Σε αυτό το μικρό χωριό της Μεσογείου ένας αρχαίος μύθος ξαναζωντανεύει αναπάντεχα. Βραβείο Κοινού στο Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Κλερμόν-Φεράν 2023

Στον Θρόνο του Ξέρξη / On Xerxes’ Throne | Σκηνοθεσία: Εύη Καλογηροπούλου | Ελλάδα, 2022, 16΄

Στην εργασιακή δυστοπία των ναυπηγείων του Περάματος, η χρόνια απαγόρευση της σωματικής επαφής έχει μετατρέψει τις ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις σε απόκοσμες προσομοιώσεις ενός καταπνιγμένου αισθησιασμού που υπερβαίνει τα ετεροκανονικά στερεότυπα της επιθυμίας. Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο Γιώργος Μαζωνάκης. Η ταινία κατέκτησε το βραβείο Canal+ στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, το 2022.

Καρτ Ποστάλ από το Τέλος του Κόσμου / Postcards from the End of the World | Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος | Ελλάδα, 2019, 23΄

Παγιδευμένοι στη δυσλειτουργία των οικογενειακών τους διακοπών, το τελευταίο πράγμα που θα περίμεναν να αντιμετωπίσουν η Δήμητρα, ο Δημήτρης και οι δύο μικρές τους κόρες είναι το απρόσμενο τέλος του κόσμου. Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους στα Βραβεία Ίρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου 2020.

Υπάρχει Ζωή μετά τη Φωτιά; | Ελλάδα, 2022, 12΄

Τον Αύγουστο του 2021 κάηκαν στη Βόρεια Εύβοια πάνω από 500.000 στρέμματα δάσους. Το καλοκαίρι του 2022 η ΔΕΗ, η οποία ορίστηκε ανάδοχος αποκατάστασης και ανέλαβε τον σχεδιασμό και την εκτέλεση αντιπλημμυρικών και αντιδιαβρωτικών έργων στην περιοχή της Λίμνης Ευβοίας, πραγματοποίησε ένα οδοιπορικό στην περιοχή. Κάτοικοι και επαγγελματίες αφηγούνται τα γεγονότα του 2021 έτσι όπως τα έζησαν και μιλούν για το αύριο του τόπου τους.


maraveyas

Masterclasses

Έξι συναρπαστικά masterclasses θα πραγματοποιηθούν στην Αγία Άννα από τις 4 έως τις 6 Ιουλίου, στο πλαίσιο ενός εξειδικευμένου εργαστηρίου, διαμορφωμένου για τους φοιτητές του Τμήματος Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στα Ψαχνά της Εύβοιας. Τα masterclasses είναι ελεύθερα και για το κοινό.

Πέμπτη 4 Ιουλίου | Masterclass Γιολάντας Μαρκοπούλου | Προκλήσεις στη δημιουργία ενός έργου μικτής πραγματικότητας (MR)

Με αφορμή το έργο μικτής πραγματικότητας Paradise Lost, το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της ανάπτυξης, η διαθεματική καλλιτέχνις Γιολάντα Μαρκοπούλου θα αναφερθεί στις προκλήσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα, και ειδικότερα η αναμέτρηση του καλλιτεχνικού οράματος με τεχνικές λύσεις σε επίπεδο προγραμματισμού, 3D animation, motion capture κ.ά.

Παρασκευή 5 Ιουλίου | Masterclass Εμίν Αλπέρ - Γιώργου Τσούργιαννη | Μέρες ξηρασίας: σινεμά σ' ένα άνυδρο τοπίο

Ο Εμίν Αλπέρ, ένας από τους σημαντικότερους τούρκους σκηνοθέτες της εποχής μας, και ο διακεκριμένος έλληνας παραγωγός Γιώργος Τσούργιαννης, συμπαραγωγός της τελευταίας δουλειάς του Αλπέρ (Μέρες ξηρασίας), ξετυλίγουν το νήμα της δημιουργίας της ταινίας. Συζητούν για το τι σημαίνει να κάνει κανείς σινεμά σε καιρούς και τόπους αβεβαιότητας, αναπτύσσοντας εναλλακτικές μεθοδολογίες κόντρα σε απρόβλεπτους περιορισμούς – ή, καμιά φορά, και χάρη σε αυτούς.

Ο σκηνοθέτης θα βρεθεί στη Βόρεια Εύβοια για την προβολή της ταινίας του Μέρες ξηρασίας που απέσπασε το Βραβείο Κοινού FISCHER για ταινία του τμήματος «Ματιές στα Βαλκάνια» του 63ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.

Παρασκευή 5 Ιουλίου | Masterclass Κατερίνας Μπέη | Σενάριο: Η τέχνη του εφικτού

Η Κατερίνα Μπέη, αγαπημένη σεναριογράφος μεγάλων επιτυχιών του κινηματογράφου όπως Φόνισσα, Ευτυχία, αλλά και της τηλεόρασης όπως Τα καλύτερά μας χρόνια κ.ά. θα παραδώσει ένα masterclass για το πόσο εύκολο είναι να βάλεις στο χαρτί τις σκέψεις σου και πόσο ρεαλιστικό είναι να πιστεύεις ότι αυτό αρκεί. Η Κατερίνα Μπέη θα μιλήσει για τη συνεργασία σεναριογράφου, σκηνοθέτη/-ριας και παραγωγού, καθώς και για τα κινηματογραφικά είδη και τις δυσκολίες τους, θα αναλύσει τεχνικές και πρακτικές, ενώ θα αναφερθεί στις ομοιότητες και τις διαφορές που έχει ένα σενάριο γραμμένο για την τηλεόραση ή τον κινηματογράφο.

Παρασκευή 5 Ιουλίου | Masterclass Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και για Νέους - με τον Παντελή Παντελόγλου | Παιδί και κινηματογράφος, μια σχέση διαρκής

Ο κινηματογράφος αποτέλεσε από τη γέννησή του ένα δυναμικό μέσο, που συνδέθηκε γρήγορα με την παιδική ηλικία, άρα και με την εκπαίδευση, και προκάλεσε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε και αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο μας. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Ολυμπίας για Παιδιά και για Νέους Παντελής Παντελόγλου επιχειρεί μια διαδρομή από τον Μεσοπόλεμο μέχρι σήμερα, με στόχο τον εντοπισμό των κεντρικών και αμετάβλητων σημείων αυτής της σχέσης, αλλά και των ριζικών αλλαγών που δεν σταματούν ποτέ, εστιάζοντας κυρίως στην ελληνική πραγματικότητα.

Σάββατο 6 Ιουλίου | Masterclass Κωστή Μαραβέγια | Milky Way και άλλα μουσικά σύμπαντα: Χρειάζεται μουσική ο γαλαξίας της εικόνας;

Μετά την επιτυχημένη του μουσική για τη σειρά Milky Way του Βασίλη Κεκάτου, σειρά που συζητήθηκε περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη την περσινή τηλεοπτική σεζόν, ο δημοφιλής μουσικός και τραγουδοποιός Κωστής Μαραβέγιας επιστρέφει στο Evia Film Project για ένα masterclass για τη μουσική στην εικόνα, για το αν, πώς ή πότε τελικά η μουσική βοηθάει τον αφηγηματικό και εικονιστικό κόσμο. Παραθέτει την προσωπική του οπτική πάνω στο θέμα και αναλύει τον τρόπο που εκείνος δουλεύει με τους σκηνοθέτες στο θέατρο και το σινεμά, από τη στιγμή του εντοπισμού των σκηνών που ζητούν μουσική στο σενάριο μέχρι την τελική επιλογή ήχων και σύνθεσης.

Σάββατο 6 Ιουλίου | Masterclass Φωκίωνα Ξένου | Heatwave: Συνδυάζοντας τεχνικές animation

Μια παρουσίαση για τις mixed media τεχνικές και το πάντρεμα του ψηφιακού με το αναλογικό στη δημιουργία animation από τον σκηνοθέτη και animator Φωκίωνα Ξένο. Μέσα από την πολυβραβευμένη του πρώτη ταινία, με τίτλο Heatwave, ο δημιουργός μάς μιλάει για τη διαδικασία ανακάλυψης νέων τεχνικών animation και το προσωπικό του ταξίδι από τον ρόλο του VFX artist και του digital designer σε αυτόν του stop-motion filmmaker.


2122 china

XR εμπειρίες

To 3o Evia Film Project φέρνει για άλλη μια χρονιά τις σύγχρονες VR τεχνολογίες στη Βόρεια Εύβοια. Με θεματική που αφορά τον άνθρωπο και τη σχέση του με το περιβάλλον, τρεις ταινίες XR και μία πρωτότυπη εγκατάσταση θα παρουσιαστούν στο πλαίσιο του τμήματος Immersive: All Around Cinema του Φεστιβάλ, προσφέροντας στο κοινό μια συναρπαστική εμπειρία θέασης. Οι ταινίες του XR προγράμματος θα προβληθούν σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο ΚΥΜΑ (Αιδηψός), από την Τρίτη 2 Ιουλίου έως το Σάββατο 6 Ιουλίου, με καθημερινό ωράριο λειτουργίας 12:00-15:00 και 17:00-21:00.

Οι ταινίες που προβάλλονται παρουσιάζουν διαφορετικές όψεις μιας εκτεταμένης πραγματικότητας, ξεπερνώντας τα κινηματογραφικά είδη και εμβυθίζοντας τον θεατή στο περιβάλλον της κάθε δημιουργίας.

21-22 ΚΙΝΑ / 21-22 CHINA | Τιερί Λοά, Καναδάς, 2022, 24΄ | Ζούμε στην Ανθρωπόκαινο εποχή που χαρακτηρίζεται από την ανθρώπινη επίδραση στον πλανήτη. Γυρισμένο εξ ολοκλήρου από τον ουρανό και αξιοποιώντας την τεχνολογία της εικονικής πραγματικότητας, το 21-22 Κίνα πραγματοποιεί ένα καθηλωτικό ταξίδι διαλογισμού, ρίχνοντας μια ματιά στην Κίνα, όπου η ταχεία αστικοποίηση, η βιομηχανική ανάπτυξη και οι τεράστιες αλλαγές μεταμορφώνουν το τοπίο της χώρας.

Άγρια εμβύθιση: Νερό / Wild Immersion: Aqua | Ραφαέλ Οπί, Αντριάν Μουασόν, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, 2018, 13΄ | To Άγρια εμβύθιση: Νερό είναι το πρώτο εικονικό φυσικό καταφύγιο παγκόσμιας βιοποικιλότητας, που υποστηρίζεται από το Ινστιτούτο Jane Goodall. Η ταινία μάς δίνει τη δυνατότητα να βουτήξουμε στον ωκεανό και να παρατηρήσουμε ένα πολύχρωμο κοπάδι τροπικών ψαριών, θαλάσσιες χελώνες, καρχαρίες και διάφορα είδη φαλαινών. Ένας πολύτιμος βιότοπος που απειλείται με εξαφάνιση.

MYRIAD. Where we connect | Μίκαελ Γκρότενχοφ, Κρίστιαν Τσίπφελ, Γερμανία, 2021, 31΄ | Χρησιμοποιώντας ένα ελαφρύ αεροσκάφος, οι άνθρωποι καθοδηγούν τις φαλακρές ίβεις πάνω από τις Άλπεις, ενθαρρύνοντας τα πουλιά να υιοθετήσουν ξανά τα πρότυπα μετανάστευσης πουλιών που υπήρχαν παλιά. Ο θεατής ακολουθεί τα πουλιά σε αυτό το συναρπαστικό και συναισθηματικό ταξίδι, μαθαίνοντας για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις διαδρομές μετανάστευσης των ζώων, τους παράγοντες που επηρεάζουν την πτήση τους και τις προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσουν στην πορεία.

XR εγκατάσταση | Ed n’ Ocean | Τιμπό Ζουαγιέ, Ζουλιάν Καντουρί, Γαλλία, 2022 | Μια μοναδική εμπειρία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) που μελετά το ζήτημα της θαλάσσιας ρύπανσης με οδηγό μια παρέα παράξενα ρομπότ. Στην Αιδηψό θα τοποθετηθούν αφίσες που θα ενθαρρύνουν το κοινό να τις σκανάρει, χρησιμοποιώντας ένα smartphone ή tablet εξοπλισμένο με εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας. Οι δημιουργίες ζωντανεύουν, μεταφέροντας τους θεατές σε έναν κόσμο κινουμένων σχεδίων, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με τα προβλήματα που προκαλεί η θαλάσσια ρύπανση.


Podcast δίπλα στη θάλασσα

Στο ΚYMA, στην Αιδηψό, σε ένα ειδυλλιακό σημείο, εκεί όπου το τοπίο και ο ήχος της θάλασσας ξεκουράζουν τη ματιά μας, σας προσκαλούμε να βολευτείτε στο Παγκάκι Podcast, να απολαύσετε τη θέα, να σκανάρετε το QR Code και να ακούσετε το εξαιρετικό –και απολύτως ταιριαστό με το χαλαρωτικό σκηνικό– podcast Ο Kολόμπρος της Κωνσταντίνας Σταυροπούλου. Μια συναρπαστική ιστορία με φόντο τη θάλασσα, βασισμένη στο διήγημα του κορυφαίου ιταλού συγγραφέα Ντίνο Μπουτζάτι, η οποία συνδέεται ιδανικά με το νερό που είναι το κεντρικό θέμα του 3ου Evia Film Project.

Ο Κολόμπρος | Δημιουργός: Κωνσταντίνα Σταυροπούλου. Παραγωγή: Sonic Orb, Κωνσταντίνα Σταυροπούλου. Ηχοληψία-Μοντάζ-Πρωτότυπη μουσική: Κωνσταντίνα Σταυροπούλου. Αφήγηση: Διαμαντής Αδαμαντίδης. Φωτογραφία εξωφύλλου: Στέλιος Παπαρδέλας. Γλώσσα: Ελληνικά. Ελλάδα, 2024, 21΄  | Δυο βαθιά ανθρώπινα αισθήματα, ο φόβος και η ματαιότητα. Η ιστορία ενός ανθρώπου που άφησε τον φόβο να χαράξει την πορεία της ζωής του, ενώ δεν αγνόησε ποτέ την έλξη της αβύσσου. Μια ιστορία με φόντο τη θάλασσα, βασισμένη στο κλασικό διήγημα του ιταλού συγγραφέα Ντίνο Μπουτζάτι. 


kids

Προγράμματα για παιδιά και εφήβους

Κυνηγοί του πράσινου θησαυρού | Την Πέμπτη 4 Ιουλίου το WWF Ελλάς θα πραγματοποιήσει στην Αιδηψό παιδικό εργαστήριο με τίτλο «Κυνηγοί του πράσινου θησαυρού», καλώντας τα παιδιά να ανακαλύψουν τον κρυμμένο πράσινο θησαυρό. Στη διάρκεια ενός συναρπαστικού περίπατου στην Αιδηψό, τα παιδιά θα κληθούν να βρουν τον επόμενο σταθμό, λύνοντας γρίφους, περνώντας δοκιμασίες και φτάνοντας στο τέρμα νικητές. Το εργαστήριο πραγματοποιείται από την εμψυχώτρια Ελένη Σβορώνου του WWF Ελλάς, σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό Λίλιαν Δούμα και με την πολύτιμη βοήθεια εθελοντών και φίλων του φεστιβάλ από την Αιδηψό.

Φτιάχνοντας τη δική μου ταινία | Σε ηλικία μόλις 17 ετών, ο Πάμπλο Σότο Γκονζάλες είναι σκηνοθέτης, σεναριογράφος, ηθοποιός, μουσικός, χορογράφος και ταυτόχρονα μαθητής Λυκείου του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αθηνών. Γυρίζει μικρού μήκους ταινίες απολαυστικές, αλλά πάντα μ' ένα κοινωνικό υπόβαθρο, που απευθύνονται σε όλες τις ηλικίες και αποτυπώνουν την αισθητική, το χιούμορ και τους κώδικες επικοινωνίας της αυθεντικής gen z. Μάλιστα, η ταινία του The Ball is Mine βραβεύτηκε στο ελληνικό τμήμα της 22ης Camera Zizanio, στο Φεστιβάλ Ολυμπίας για Παιδιά και Νέους. Ο νεαρός δημιουργός θα βρεθεί στην Αιδηψό την Τετάρτη 3 Ιουλίου για να μοιραστεί τη δική του εμπειρία και γνώση σε μια ανοιχτή συζήτηση και θα αναφερθεί σε θέματα όπως το πώς μπορείς να γράψεις, να σκηνοθετήσεις, να ολοκληρώσεις μια δική σου ταινία και, το σημαντικότερο, πώς μπορείς να την προωθήσεις σε φεστιβάλ και στο διαδίκτυο. Στη συζήτηση θα συμμετάσχει και ο Μανώλης Μελισσουργός, καλλιτεχνικός διευθυντής της Camera Zizanio.


Η Ελένη Ψυχούλη και η Ιωάννα Σταμούλου μάς συστήνουν τον μεζέ

Οι δημοσιογράφοι γεύσης Ελένη Ψυχούλη και Ιωάννα Σταμούλου θα βρεθούν στη Βόρεια Εύβοια για να συστήσουν τον μεζέ στον ελληνικό και διεθνή Τύπο που θα έρθει στο 3ο Evia Film Project και να μιλήσουν για βιωσιμότητα και γαστρονομία.

«Αν κάτι, περισσότερο από οτιδήποτε, χαρακτηρίζει το ελληνικό τραπέζι, είναι η αγάπη για τη μοιρασμένη νοστιμιά και την κοινή απόλαυση. Ο μεζές μεταφράζει σε μικρά πιατάκια το αρχαιοελληνικό “ζην ηδέως”, το καλαμπούρι, την έξω καρδιά διάθεση της ζωής κάτω από τον ήλιο, τη χαρά της παρέας, της μοιρασιάς» αναφέρει η Ελένη Ψυχούλη. «Απόλαυση για όλα τα βαλάντια, λαϊκή χαρά και αστική συνήθεια, χωρίς επισημότητες, το κάλεσμα της τελευταίας στιγμής για τον φίλο και τον ξένο, αυτό είναι ο ελληνικός μεζές. Μια δικαιολογία για να ευχηθούμε “στην υγειά μας”, αλλά και κάτι που έρχεται από πολύ παλιά για να απαντήσει καταφατικά σε όλους τους προβληματισμούς της σύγχρονης γαστρονομίας. Γιατί ο μεζές είναι βιωσιμότητα, εντοπιότητα, είναι from farm to table, σέβεται τα food miles και την εποχικότητα και επικροτεί το zero food waste: ανακυκλώνει και δεν πετάει τίποτα».


ξηρό ορος

Γνωρίστε τη Βόρεια Εύβοια

Το Evia Film Project συστήνει ξεχωριστές τοποθεσίες και σημεία ενδιαφέροντος, ενώ διοργανώνει μια σειρά από ξεναγήσεις και περιηγήσεις για τους διαπιστευμένους που θα βρεθούν στη Βόρεια Εύβοια.

Πεζοπορία στο Ξηρό Όρος: καταστροφή και αναγέννηση | Ποιες ήταν οι επιπτώσεις της πυρκαγιάς του 2021 στη Βόρεια Εύβοια; Πώς ανακάμπτει το δάσος μετά την καταστροφή; Τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα; Αυτά είναι ορισμένα από τα ερωτήματα που θα απασχολήσουν τους προσκεκλημένους και τους φίλους του Evia Film Project που θα συμμετέχουν στην πεζοπορία στο Ξηρό Όρος, κατά την οποία θα περιηγηθούν σε πληγείσες από τη φωτιά εκτάσεις. Με αφετηρία το μαγευτικό τοπίο των καταρρακτών του Δρυμώνα, θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά την επίδραση της πυρκαγιάς σε είδη που δεν έχουν δυνατότητα φυσικής αναγέννησης, αλλά και το πώς η φύση έχει αρχίσει να αναγεννάται. Οδηγοί στη μοναδική αυτή ορεινή διαδρομή με θέα που κόβει την ανάσα –από τον Ευβοϊκό Κόλπο μέχρι το Αιγαίο κι από τη Δίρφη μέχρι το Πήλιο και τον Άθω– θα είναι μέλη της επιστημονικής ομάδας του Χερσαίου Προγράμματος του WWF Ελλάς, με επικεφαλής τον Συντονιστή Δράσεων για τις Δασικές Πυρκαγιές του WWF Ελλάς, Ηλία Τζηρίτη.

NOT A TRACE: Καταγράφοντας και χαρτογραφώντας οικολογικά αποτυπώματα | Μια πρωτότυπη ξενάγηση για διαπιστευμένους στο Λαογραφικό Μουσείο Αγίου, μέσα από την οποία μπορεί κάποιος να αναζητήσει το αποτύπωμα του ανθρώπου στον πλανήτη μέσα από τον λαογραφικό μας πολιτισμό.
1954: η ανθρώπινη δραστηριότητα εμφανίζεται με όρους αυτάρκειας και βιωσιμότητας.
2024: η ανθρώπινη δραστηριότητα ασκεί μια συστηματική και διαρκώς αυξανόμενη πίεση στον πλανήτη Γη.
Πώς μπορεί ο αντίκτυπος αυτής να οριστεί και το αποτύπωμά της να χαρτογραφηθεί; Η συγκεκριμένη ξενάγηση αποτελεί μια άσκηση παρατήρησης, εξερεύνησης και καταγραφής ιχνών σε σύγχρονες και μη εκδοχές.

evia

AGORA

Φέτος, η Αγορά αναπτύσσεται σε τέσσερις άξονες: Νους, Σώμα, Πνεύμα και Εξερεύνηση. Έχοντας ως οδηγό τη βιωσιμότητα, η Αγορά εφαρμόζει ένα καινοτόμο μοντέλο κυκλικής οικονομίας, προσκαλώντας επαγγελματίες να ανακαλύψουν ή να επανασυνδεθούν με ελληνικά πρότζεκτ που έχουν παρουσιαστεί στις Αγορές των ΦΚΘ και ΦΝΘ στο παρελθόν.

Το Evia Film Project δίνει στους διαπιστευμένους της Αγοράς τον χώρο, αλλά και τον χρόνο, να συνδεθούν μεταξύ τους και με το περιβάλλον και να απολαύσουν την «αργή δικτύωση», προσφέροντας μια επαγγελματική και ταυτόχρονα ανθρώπινη εμπειρία. Θα έχουν την ευκαιρία να συναντηθούν στη χαλαρή ατμόσφαιρα της Βόρειας Εύβοιας, να παρακολουθήσουν ανοιχτές συζητήσεις και παρουσιάσεις πρότζεκτ, καθώς και ένα εργαστήρι που διοργανώνει η ολιστική θεραπεύτρια Έλενα Χρηστοπούλου με τίτλο «Βιωματικό εργαστήριο - Γαλήνη εν μέσω καταιγίδας: Μια εσωτερική πυξίδα σε δύσκολους καιρούς».

Τα πρότζεκτ που θα παρουσιαστούν στη Βόρεια Εύβοια:

ΓΙΑΝΝΗΣ
Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας
Σκηνοθεσία: Κύρος Παπαβασιλείου, Παραγωγή: Μαρία Βαρνακκίδου και Κύρος Παπαβασιλείου, Εταιρεία Παραγωγής: Drytree Films, Συμπαραγωγοί: Κωνσταντίνα Σταυριανού, Ρένα Βουγιούκαλου - Graal (Κύπρος, Ελλάδα)

ΕΚΤΟΣ ΕΑΥΤΟΥ
Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Τάσος Γκολέτσος, Παραγωγή: Τάσος Γκολέτσος, Βαγγέλης Παπουτσής, Κλοντιάνα Καμάτη, Εταιρεία Παραγωγής: Das Paradiso Films (Ελλάδα)

ΕΝΤΟΣ ΕΔΡΑΣ
Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία / Παραγωγή: Ελπίδα Νίκου, Ροντρίγο Χερνάντεζ, Εταιρεία Παραγωγής: SGv, Συμπαραγωγοί: Ρέα Αποστολίδη και Γιούρι Αβέρωφ - Anemon Productions, Κέλεν Κουίν - Hedgehog Films (Ελλάδα, Ισπανία)

ΜΙΝΙΟΝ
Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας
Σκηνοθεσία: Σοφία Γεωργοβασίλη, Παραγωγή: Αντιγόνη Ρότα, Εταιρεία Παραγωγής: Foss Productions (Ελλάδα, Ρουμανία, Γαλλία)

ΣΤΗ ΣΚΙΑ ΤΗΣ ΛΑΖΙΚΑ
Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Νίκος Κωστόπουλος, Παραγωγή: Βίκη Ζιώγα, Εταιρεία Παραγωγής: PHENO (Ελλάδα, Γεωργία)

STATION ATHENS
Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Γιολάντα Μαρκοπούλου, Παραγωγή: Δάφνη Καλαφάτη, Εταιρεία Παραγωγής: Savefrag Productions, Συμπαραγωγή: Polyplanity Productions (Ελλάδα)

THEY COME OUT OF MARGO
Μεγάλου Μήκους Μυθοπλασίας
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Βούλγαρης (The Boy), Παραγωγή: Νικόλας Αλαβάνος και Χριστίνα Σταυροπούλου, Εταιρεία Παραγωγής: Filmiki Productions (Ελλάδα)

YOUR DELICATE FRIEND
Μεγάλου Μήκους Ντοκιμαντέρ
Σκηνοθεσία: Άλκηστις Ευθυμίου, Παραγωγή: Μίνα Ντρέκη, Εταιρεία Παραγωγής: Marni Films (Ελλάδα)

Παράλληλα, κάθε βράδυ, μετά το τέλος των εκδηλώσεων του Evia Film Project, οι καλεσμένοι της Αγοράς θα έχουν τη δυνατότητα δικτύωσης σε ένα happy hour δίπλα στη θάλασσα, με τη συμμετοχή κορυφαίων επαγγελματιών του κινηματογράφου (παραγωγών, sales agents, προγραμματιστών φεστιβάλ) από όλο τον κόσμο.

Επίσης, το Evia Film Project κάνει ακόμη ένα βήμα προς την οικοδόμηση μιας εύρυθμης και βιώσιμης κινηματογραφίας, προσφέροντας κατ’ ιδίαν συναντήσεις με τη δημιουργική παραγωγό και ανεξάρτητη σύμβουλο Ίεβα Ούμπελε, η οποία εξειδικεύεται στις πράσινες κινηματογραφικές παραγωγές.

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα οργανώσει ειδικό πάνελ με θέμα τις πράσινες παραγωγές και τίτλο «Για μια περιβαλλοντικά βιώσιμη κινηματογράφηση με πιστοποίηση». Πρόκειται για μία δράση ενημέρωσης και κατάρτισης της Διεύθυνσης Προσέλκυσης Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου σχετικά με τη βιώσιμη κινηματογράφηση, στη διάρκεια της οποίας θα γίνει παρουσίαση του Green Film ως ευρωπαϊκού συστήματος αξιολόγησης και πιστοποίησης και αναφορά σε εφαρμοσμένες πρακτικές και στην ελληνική εμπειρία. Ομιλήτριες: Σταυρούλα Γερωνυμάκη (Διεύθυνση Προσέλκυσης Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών, Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου), Λινέα Μερζαγκόρα (GREEN FILM, Trentino Film Commission), Δήμητρα Τέντα (Ειδικός Βιώσιμης Κινηματογράφησης).

CIRCLE Women Doc Accelerator 2024
Το 3ο Evia Film Project φιλοξενεί για δεύτερη φορά το CIRCLE Women Doc Accelerator, ένα μοναδικό στο είδος του εργαστήριο ανάπτυξης ντοκιμαντέρ, το οποίο απευθύνεται σε γυναίκες και θηλυκότητες που ασχολούνται με την κινηματογραφική σκηνοθεσία και παραγωγή.

Το CIRCLE αποτελεί μια μοναδική διεθνή εκπαιδευτική πρωτοβουλία και προσφέρει έναν ασφαλή χώρο για τις γυναίκες δημιουργούς που εργάζονται τόσο στο ντοκιμαντέρ όσο και στη μυθοπλασία. Αποτελείται από το Women Doc Accelerator, μια εκπαιδευτική δράση που διαρκεί όλο τον χρόνο και είναι ανοιχτή σε έργα και επαγγελματίες σε όλα τα στάδια παραγωγής, και το Fiction Orbit, ένα εντατικό εργαστήριο αφιερωμένο σε καταξιωμένες σκηνοθέτριες με νέα project που βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης σεναρίου. Αμφότερα τα προγράμματα υποστηρίζουν έργα με ισχυρή διεθνή απήχηση σε διάφορα στάδια της κινηματογραφικής παραγωγής, ενώ επίσης λειτουργούν ως έναυσμα για τη συνεργασία μεταξύ χωρών. Μέσω αυτού, ενδυναμώνουν τις γυναίκες και θηλυκότητες που δραστηριοποιούνται στον οπτικοακουστικό τομέα, ιδίως εκείνες που προέρχονται από κοινωνικές ομάδες ή κοινότητες που δεν εκπροσωπούνται επαρκώς, ώστε να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους σε διεθνές επίπεδο.

Κύρια αποστολή του είναι η ενδυνάμωση των γυναικών στον κινηματογραφικό τομέα και η ενίσχυση της προβολής των γυναικών δημιουργών και σκηνοθετών στην ευρύτερη Ευρώπη και τον υπόλοιπο κόσμο. Το CIRCLE προωθεί την κινηματογραφική ανάπτυξη και αποσκοπεί στην ανταλλαγή και στην ανάπτυξη γνώσεων και επαγγελματικών δεξιοτήτων, συνδέοντας τις συμμετέχουσες στο πρόγραμμα με την υπόλοιπη κινηματογραφική βιομηχανία και παρέχοντάς τους πρόσβαση σε μέντορες διεθνούς εμβέλειας.

Δέκα συμμετέχουσες από όλο τον κόσμο θα παρευρεθούν στο Evia Film Project, θα συνεργαστούν με αναγνωρισμένους/-ες επαγγελματίες και θα λάβουν καθοδήγηση από εμπειρογνώμονες σχετικά με την ανάπτυξη των έργων τους και την εξέλιξη της καριέρας τους. Στο πλαίσιο του προγράμματος, το CIRCLE Women Doc Accelerator διοργανώνει διαφορετικά masterclasses που απευθύνονται στις συμμετέχουσες και είναι κλειστά για το ευρύτερο κοινό, αλλά και την παρουσίαση ενός case study που είναι ανοιχτό για το κοινό του EFP3.

Η Χάιντι Φλάισερ (παραγωγός και σύμβουλος), η Μπρίτζιτ Ο’ Σι (πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Ντοκιμαντέρ DAE, σύμβουλος), η Τζοάνα Σολέτσκα (σχεδιάστρια στρατηγικής στο marketing ταινιών), η Ντέινα Μπουνέσκου (μοντέζ ταινιών και ήχου) θα είναι οι tutors.

Η σκηνοθέτις Λιν Αλούνα (Twice Colonized) θα βρεθεί στη Βόρεια Εύβοια, καλεσμένη του CIRCLE Women Doc Accelerator για μία ανοιχτή συζήτηση για την ταινία της, η οποία θα προβληθεί στο πλαίσιο του 3ου Evia Film Project.

To CIRCLE υποστηρίζεται από το πρόγραμμα Creative Europe MEDIA και διοργανώνεται υπό την αιγίδα του EURIMAGES.

Λένα Κιτσοπούλου

Σάββατο 6 Ιουλίου - Τα δικά μας LikeA | Συναυλία Λένα Κιτσοπούλου - Δώρος Δημοσθένους

Το Evia Film Project θα ολοκληρωθεί το Σάββατο 6 Ιουλίου, στην Αιδηψό, στον κινηματογράφο Απόλλων, με μια ξεχωριστή συναυλία με τίτλο «Τα δικά μας LikeA» από τη Λένα Κιτσοπούλου, τον Δώρο Δημοσθένους και μια εκλεκτή ομάδα μουσικών.

Οπως γράφει η ίδια η Λένα Κιτσοπούλου για τη συμμετοχή της στο 3ο Evia Film Project: «Ενα τραγούδι γράψαμε μαζί που λέγεται “Το τραύμα” και από αυτό προκύπτει μία ολόκληρη συναυλία. Από το τραύμα μας που έγινε η φιλία μας και τα αστεία μας. Τα δικά μας λαϊκά είναι τα χρόνια της φιλίας μας σε μαγαζιά, σε στούντιο, σε νύχτες που σιγοτραγουδούσαμε τα τραγούδια που μας φτιάχνανε. Από παλιά ρεμπέτικα των Τσιτσάνη, Παπαϊωάννου, Καλδάρα μέχρι τον Ζαμπέτα, τον Άκη Πάνου, αλλά και τραγούδια που τα ζητούσαμε ο ένας από τον άλλον, λόγω της φωνής που τα είπε, τραγούδια που έχουν στιγματιστεί από τη φωνή που τα τραγούδησε. Πες έναν Καζαντζίδη. Πες έναν Στράτο. Πες μία Ρίτα. Η δική μας λαϊκή μουσική είναι η φιλία μας και οι νύχτες μας με τραγούδια ελληνικά. Θέλουμε να παρουσιάσουμε ένα γλέντι που ενίοτε θα μελαγχολεί και να μοιραστούμε μία συγκίνηση που θα γλεντάει συνέχεια. Κάνω λάικ στον Δώρο και εκείνος σε μένα για όλα όσα ο καθένας μας ξεχωριστά αγαπάει να τραγουδάει».


Το Evia Film Project είναι ο τρίτος πόλος δράσεων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μετά το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης τον Νοέμβριο και το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο. Στόχος του είναι η ανάδειξη της Βόρειας Εύβοιας, μιας περιοχής που έχει πληγεί βαθιά από τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, σε παγκόσμιο κέντρο για το green cinema. Φέτος το Evia Film Project έχει στο επίκεντρό του το νερό. Η θάλασσα, τα ποτάμια, οι λίμνες, η βροχή, όλοι οι υδάτινοι πόροι και η κρίσιμη και αναγκαία σύνδεση του ανθρώπου μαζί τους έρχονται στο προσκήνιο, ταυτόχρονα με την αγωνία που φέρνει η καταστροφή τους.

Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες για το 3o Evia Film Project στο επίσημο site.του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, στο λογαριασμό του στο Facebook και στο λογαριασμό του στο Instagram.

evia