«Με κάποιον τρόπο ήταν σαν την χώρα του. Ολα του έρχονταν εύκολα...»
Ο τρόπος με τον οποίο παρεξηγεί η Κέιτι τον Χάμπελ στα «Καλύτερα Μας Χρόνια» του Σίντνεϊ Πόλακ το 1973 ήταν ακριβώς αυτό που ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ θα προσπαθούσε να ανατρέψει σε ολόκληρη τη χρυσή του δεκαετία του '70, επιλέγοντας όχι τον δρόμο του ζεν πρεμιέ που ήταν αλλά αυτόν του επαναστάτη με αιτία που θα καθόριζε μια ολόκληρη εποχή.
Δεν ήταν μόνο μια από τις πιο συμπαγείς φιλμογραφίες που πέτυχε ηθοποιός μέσα σε μια ολόκληρη δεκαετία, αλλά η εμμονή του Ρέντφορντ να αποδείξει πως το απαστράπτον χαμόγελό του και η χρυσή αθωότητα του προσώπου του έκρυβαν μέσα τους κάτι περισσότερο από έναν σταρ για μαζική κατανάλωση.
Ηλεκτρικός Καβαλάρης (1979)
Από τον «Υπέροχο Γκάτσμπι» του 1974 μέχρι τις «Τρεις Μέρες του Κόνδορα» το 1975 και από το «Ολοι οι Ανθρωποι του Προέδρου» το 1976 μέχρι το «Κεντρί» του 1973, ο Ρέντφορντ έκανε το πολιτικό σινεμά να μοιάζει με ανάγκη, απέδειξε το εύρος του ερμηνευτικού του ταλέντου, σε μεγάλες επιτυχίες όπως το «Jeremiah Johnson» του 1972 αλλά και σε υποτιμημένα αριστουργήματα, όπως ο «Ηλεκτρικός Καβαλάρης» του 1979) και εμπιστευόμενος τον μέντορά του, Σίντνεϊ Πόλακ γύρισε το 1973 τη μοναδικό love story που θα έκανε μέσα στη δεκαετία.
Τα Καλύτερα Μας Χρόνια (1973)
Το «The Way We Were» δεν είναι η καλύτερη ταινία του Ρόμπερτ Ρέντφορντ και σίγουρα δεν είναι η καλύτερη ταινία του Σίντνεϊ Πόλακ. Αλλά με έναν περίεργο τρόπο είναι η ταινία που θα συμπυκνώνει για πάντα αυτό που ο ίδιος θα έλεγε πολλές φορές μέσα στα χρόνια: «Ολη μου τη ζωή καταδιωκόμουν από ενοχές γιατί υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον τρόπο που φαίνομαι και σε αυτό που νιώθω μέσα μου».
Σε μια από τις σπουδαιότερες ερμηνείες του, ο τρόπος που μεταφέρει μελαγχολικά το αμερικάνικο όνειρο από την απόλυτη άνοδο στην κατακόρυφη πτώση του, ο Χάμπελ του Ρέντφορντ θα είναι για πάντα ένας από τους πιο πολιτικούς του ρόλους, ίσως γιατί ήταν ο μοναδικός που αφηγήθηκε χωρίς να το κρύβει την ιστορία της ζωής του και τον τρόπο με τον οποίο θα έμπαινε στα γρανάζια του Χόλιγουντ για να κατασπαραχθεί και στη συνέχεια να ακολουθήσει στη συνέχεια το μοναχικό του δρόμο στη βιομηχανία.
Σίντνεϊ Πόλακ, Μπάρμπρα Στρέιζαντ, Ρόμπερτ Ρέντφορντ στα γυρίσματα του «The Way We Were» το 1973
Διαβάστε ακόμα: