Φεστιβάλ / Βραβεία

Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο σκοπεύει σύντομα να ασχοληθεί μόνο με το animation

of 10

Ο διάσημος σκηνοθέτης ανακοίνωσε πως έχει ελάχιστες ακόμα ιδέες για live-action, και σκοπεύει έπειτα να αφιερωθεί πλήρως στο πάθος του.

Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο σκοπεύει σύντομα να ασχοληθεί μόνο με το animation

Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του σύγρονου κινηματογράφου, δήλωσε πρόσφατα ότι ετοιμάζεται να αφιερωθεί πλήρως στον χώρο του animation.

Μετά το Οσκαρ για την Καλύτερη Κινηματογραφική Ταινία Κινουμένων Σχεδίων με την ταινία «Πινόκιο», ο Ντελ Τόρο δήλωσε, μιλώντας σε ένα ενθουσιώδες κοινό στο φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων του Ανσί όπου έδωσε masterclass, ότι σχεδιάζει να στραφεί εξ ολοκλήρου στο animation. Ο σκηνοθέτης εκφράζει την πεποίθησή του ότι τα κινούμενα σχέδια δεν περιορίζονται μόνο στο παιδικό κοινό, αλλά ότι μπορούν να αξιοποιηθούν για να μεταφέρουν έντονα συναισθήματα και να δημιουργήσουν ενήλικο δράμα.

Ο σκηνοθέτης ανέφερε ότι έχει ακόμα μερικές ιδέες για live-action ταινίες. Σκοπεύει να τις υλοποιήσει, ωστόσο τόνισε πως, μετά από αυτές, δεν σκοπεύει να ασχοληθεί παραπάνω. Ο ίδιος είναι δηλωμένος φαν του animation, και δήλωνε πάντα πως ήθελε να ασχοληθεί πολύ παραπάνω με αυτό. Αυτό φαίνεται και αν δει κάποιος τις ταινίες του: από τις πιο ποπ ταινίες όπως το «Pacific Rim» και την διλογία «Hellboy» μέχρι τα λατρεμένα κλασικά αριστουργήματα «Ο Λαβύρινθος του Πάνα» και «Η Μορφή του Νερού», εύκολα βλέπει κάποιος την ζωηρή φαντασία και την λεπτομερή απεικόνιση με εντυπωσιακά ειδικά εφέ που προσομοιάζουν σε animation.

Ωστόσο, και ο ίδιος αναγνωρίζει το πόσο περιορισμένο είναι το μέσο του live-action. Μετά από 11 live-action ταινίες, έκανε το πρώτο του βήμα στον χώρο με την τριλογία σειρών «Tales of Arcadia» για το Netflix. Μετά από την υπέρμετρη θετική αποδοχή τους, το Netflix επιχορήγησε την κινηματογραφική μεταφορά του του κλασικού παραμυθιού «Πινόκιο», μια ταινία που επιθυμούσε χρόνια να κάνει, ωστόσο δεν είχε ποτέ την χρηματοδότηση. H επιτυχία της του δίνει τώρα την ελευθερία να ασχοληθεί πλήρως με το αγαπημένο του μέσο.

del toro

Ο Ντελ Τόρο εκφράζει τη δυσαρέσκειά του για τα mainstream απλοϊκά κινούμενα σχέδια που παρουσιάζουν επιφανειακές, ευχάριστες και γρήγορες ιστορίες για παιδιά. Αντίθετα, επιθυμεί να δει την πραγματική ζωή και την ανάλογη ποιότητα στα κινούμενα σχέδια. Θεωρεί ότι είναι επείγον να απελευθερωθεί το animation από το στερεότυπο ως παιδικό μέσο και να εξερευνηθούν πιο σοβαρά θέματα και ενήλικες ιστορίες μέσω αυτού του μέσου.

Παρά την αποφασιστικότητά του, ο Ντελ Τόρο αποκαλύπτει ότι η πορεία του στην βιομηχανία δεν υπήρξε και δεν συνεχίζει να είναι εύκολη. Αναφέρει ότι πρόσφατα απορρίφθηκαν πέντε από τα έργα του και παραδέχεται ότι πάντα θα υπάρχουν δυσκολίες και άνθρωποι που θα αμφισβητούν τη δουλειά του. Παρ' όλα αυτά, κάλεσε τους φιλόδοξους δημιουργούς που παρακολούθησαν το masterclass του να διατηρήσουν την πίστη τους στις ιστορίες τους και να περιμένουν τη στιγμή που κάποιος θα εκδηλώσει ενδιαφέρον για να τις υποστηρίξει.

Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο δεν αντιμετωπίζει τα κινούμενα σχέδια απλώς ως μια απλή ψυχαγωγία, αλλά ως ένα σοβαρό μέσο που μπορεί να μεταφέρει συναισθήματα και να προκαλέσει σκέψη. Οραματίζεται ένα πεδίο κινουμένων σχεδίων που θα επιτρέπει την εξερεύνηση ώριμων θεμάτων και θα δώσει στο κοινό τη δυνατότητα να ανακαλύπτει νέες διαστάσεις της τέχνης αυτής. Με αυτές τις φιλοδοξίες, ο Ντελ Τόρο επιθυμεί να απελευθερώσει το animation από τα περιοριστικά στερεότυπα και να του παράσχει τη δυνατότητα να αναδείξει την αληθινή ομορφιά και ποιότητα που πιστεύει μπορεί να φτάσει.

Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο θα συνεχίσει να αφιερώνεται στο animation και να προσπαθεί να δημιουργήσει έργα που θα ενθουσιάζουν το κοινό και θα το προκαλούν συναισθηματικά. Με την πεποίθηση του ότι το animation είναι η πιο αγνή μορφή τέχνης και με την ανυποχώρητη πίστη στις ιστορίες που θέλει να αφηγηθεί, ο ΝτελΤόρο συνεχίζει τον αγώνα για να φέρει αλλαγές στον κόσμο του animation και να αναδείξει την αυθεντική ουσία και ομορφιά αυτής της τέχνης.

«Για μένα το aniimaton είναι η πιο αγνή μορφή τέχνης και δυστυχώς έχει απαχθεί από μερικούς επιτήδειους. Πρέπει να το σώσουμε. Και νομίζω ότι μπορούμε να φέρουμε ως Δούρειο Ιππο πολλά ωραία πράγματα μέσα στον κόσμο των κινουμένων σχεδίων».