Το φιλμ ανήκει στον Σιμόν Μάσι (βραβευμένο το 2012 με το βραβείο David di Donatello Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας) και οι ζωγραφιές που το αποτελούν ξετυλίγονται η μία μέσα από την άλλη - όπως είναι το σήμα κατατεθέν του προσωπικού στιλ του σκηνοθέτη - αποκαλύπτοντας σκηνές από κλασικές ταινίες της ιστορίας του σινεμά.
Ξεκινώντας με τη βάρκα και το ρινόκερο από το «Και το Πλοίο Φεύγει» του Φεντερίκο Φελίνι, το μικρού μήκους φιλμ συνεχίζει με μια από τις πιο κλασικές σκηνές από την ταινία που χάρισε στον Θόδωρο Αγγελόπουλο το Χρυσό Φοίνικα «Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα», ενώ ανάμεσα στις ταινίες που ξεχωρίζουν είναι το «Στάλκερ» του Αντρέι Ταρκόφσκι, τα «Φτερά του Ερωτα» του Βιμ Βέντερς, το «Δέντρο με τα Τσόκαρα» του Ερμάνο Ολμι, ταινίες αγαπημένες του Σιμόν Μάσι, ο οποίος στο τέλος της ταινίας σκίζει τον ουρανό στην οθόνη και τη φοράει σαν παλτό.
Ο Μάσι δεν επιλέχτηκε τυχαία, αφού θεωρείται ένας από τους πρωτοπόρους του stop motion animation, έχει κερδίσει βραβεία διεθνώς και ξεχωρίζει επειδή δεν χρησιμοποιεί ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αλλά σχέδια ζωγραφισμένα στο χέρι, με μολύβια, χρωματιστές κιμωλίες, κραγιόνια και γραφίτες. Με την τεχνική που χρησιμοποιεί (γνωστή ως «scratch) έχει υπολογίσει πως μπορεί να ολοκληρώνει έξι με επτά ζωγραφιές την ημέρα, πράγμα που σημαίνει πως ένα οκτάλεπτο φιλμ μικρού μήκους απαιτεί περίπου δυόμιση χρόνια εργασίας.
Δείτε παρακάτω μερικές από τις ζωγραφιές που αποτελούν το εναρκτήριο φιλμ των προβολών του 69ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, διαβάστε περισσότερα για τον Σιμόν Μάσι και τη δουλειά του στο επίσημο site του και δείτε παρακάτω ένα (εντυπωσιακό) δείγμα της φιλμογραφίας του.
Μια Αιωνιότητα και Μια Μέρα του Θόδωρου Αγγελόπουλου
Και το Πλοίο Φεύγει του Φεντερίκο Φελίνι
Στάλκερ του Αντρέι Ταρκόφσκι
Τα Φτερά του Ερωτα του Βιμ Βέντερς
Tags: ΒΕΝΕΤΙΑ 2012