Τα νέα δεν είναι αναπάντεχα. Οι φήμες σιγόβραζαν για καιρό, και τις τελευταίες μέρες οι καλλιτεχνικοί κύκλοι του φεστιβάλ το είχαν σχεδόν παραδεχτεί. Ο Φρεντερίκ Μπουαγιέ δεν είχε τη στήριξη της ένωσης Γάλλων σκηνοθετών για να συνεχίσει το έργο του.
Τι κι αν παρουσίασε 8 παγκόσμιες πρεμιέρες και «πρόγραμμα που δεν φιμώνει την ελευθερία του λόγου, αφήνοντας τους νέους σκηνοθέτες να εκφραστούν όπως θα έπρεπε σε μία κατεθυνόμενη βιομηχανία», όπως ο ίδιος δήλωνε. Ο Μπουαγιέ δεν υπήρξε ποτέ ο «εκλεκτός» των Γάλλων κριτικών, πολεμήθηκε από μεγάλη μερίδα του γαλλικού Τύπου και επί δύο χρόνια βρέθηκε στο μάτι του κυκλώνα - κάτι που δεν άρεσε καθόλου στην ένωση Γάλλων σκηνοθετών που όπως φανερώνει και ο τίτλος του το Δεκαπενθήμερο της «ανήκει». «Ο γαλλικός Τύπος είχε επιτεθεί στην επιλογή του φετινού μου προγράμματος, προτού καν δει τις ταινίες. Κι όμως αυτές ήδη κάνουν καριέρα παγκοσμίως γιατί είχα την τόλμη να τις ξεχωρίσω και να τις φέρω στις Κάννες. Ευτυχώς που οι συνάδελφοι κριτικοί από όλες τις υπόλοιπες γωνιές της γης δεν είναι τόσο στρατευμένα εχθρικοί, όσο οι Γάλλοι...»
Αλλοι πάλι ισχυρίζονται ότι η συντριπτική φετινή επιτυχία του αντίπαλου δέους, της «Εβδομάδας Κριτικής» που στηρίχτηκε θερμά από το επίσημο Φεστιβάλ,, ώθησε το διοικητικό συμβούλιο του φεστιβάλ να επανεξετάσει την ηγεσία του «Δεκαπενθημέρου».
Οποια κι αν είναι η αλήθεια, το φεστιβάλ ήδη ανακοίνωσε προκήρυξη της θέσης, ζητώντας βιογραφικά ενδιαφερομένων μέχρι την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.
Ο Μπουαγιέ είπε αποχωρώντας: «Εύχομαι η νέα ηγεσία να μπορέσει να χαράξει την πορεία της, χωρίς τον πόλεμο μερίδας του Τύπου, η οποία έχει δημιουργήσει το δικό της κράτος μέσα στον κόλπο του φεστιβάλ και υπαγορεύει κατευθύνσεις....»