Άποψη

Top Ten Flix 2012: Το νούμερο 10

of 10

Τις δέκα τελευταίες μέρες του χρόνου, το Flix ψηφίζει τη δεκάδα με τις καλύτερες ταινίες του 2012.

Top Ten Flix 2012: Το νούμερο 10

«Το Βαθύ Μπλε του Ερωτα» («The Deep Blue Sea») του Τέρενς Ντέιβις

Ανεμοστρόβιλος σκηνοθετικής μαεστρίας, υποκριτικής αντοχής και ατμοσφαιρικής παραζάλης... Ο Τέρενς Ντέιβις μεταφέρει το ομώνυμο θεατρικό έργο του Τέρενς Ράτιγκαν στη μεγάλη οθόνη, αποδεικνύοντας ακριβώς πώς κάνεις το ανεξέλεγχτο πάθος σινεμά, η Ρέιτσελ Βάις και ο Τομ Χίντλεστον συνοψίζουν όλους τους εραστές που δεν κατάφεραν ποτέ να ζήσουν τον έρωτα που ήθελαν (στο σινεμά και τη ζωή) και σπάνια θα δούμε ξανά ταινία να πνίγεται μέσα στη μελαγχολία με έναν τόσο διαπεραστικό τρόπο. Σαν να χάνεις ξανά και ξανά ό,τι αγάπησες...

deepbluesea1

Power Points

Η ιμπρεσιονιστική διασκευή του Ντέιβις στον Ράτιγκαν, η ευθεία γραμμή πουε ενώνει τη «Σύντομη Συνάντηση» με αυτήν την ταινία, η καλλιτεχνική διεύθυνση που μεταφέρει το μεταπολεμικό Λονδίνο μέσα στο ημίφως των διαμερισμάτων και των βρετανικών παμπ, ο διάλογος ανάμεσα στον απατημένο σύζυγο και την Εστερ: «Τι σου συνέβη, Εστερ;» - «Ερωτεύτηκα, αυτό μόνο», η Ρέιτσελ Βάις στην καλύτερη ερμηνεία της χρονιάς και πολλών χρόνων πριν και μετά από το 2012.

Θα μείνει κλασική γιατί...

…αν το πάθος μπορεί να νικήσει τη λογική, τότε αυτή η ταινία είναι η πιο μεγάλη απόδειξη.

DEEP1

Γράψαμε στο Flix

«Σε μια ευθεία γραμμή που ενώνει το κλασικό με το μοντέρνο, το στιλιζάρισμα με την κομψότητα και το πάθος με την άναρχη κινηματογράφηση του, ο Τέρενς Ντέιβις παραδίδει τελικά με το "Βαθύ Μπλε του Ερωτα" ένα εν δυνάμει αριστούργημα. Ατελές όσο και η ερωτική επιθυμία, ανεξέλεγχτο όσο και τα ενωμένα γυμνά κορμιά δύο εραστών, μελαγχολικό όσο τα γεμάτα απόγνωση βλέμματα των εξαιρετικών όσο ποτέ Ρέιτσελ Βάις και Τομ Χίντλεστον, φορτισμένο όσο το δίλημμα αν αξίζει να πεθάνεις για κάτι που πίστευες πως ήταν η μοναδική σου ελπίδα να ζήσεις...» Διαβάστε ολόκληρη την κριτική εδώ.

Η σκηνή που δε θα ξεχάσουμε

H Εστερ μαθαίνει ότι ο Φρέντι θα φύγει για πάντα. Τρέχει στο μετρό και στέκεται μπροστά στις γραμμές του τρένου. Ξαφνικά η μνήμη την οδηγεί πίσω στον πόλεμο, όταν οι Λονδρέζοι κρύβονταν στους σταθμούς του μετρό, τραγουδώντας πατριωτικά τραγούδια για να επιβιώσουν. Φεύγει τρομαγμένη. Ο πόλεμος μπορεί να έχει τελειώσει, αλλά μέσα της οι μάχες συνεχίζονται ακόμη. Θα σας ραγίσει την καρδιά...


Και κάτι ακόμη

O τίτλος του θεατρικού του Τέρενς Ράτιγκαν και της ταινίας προέρχεται από την έκφραση «Βetwwen the Devil and the Deep Blue Sea», εκφράζοντας ένα δίλημμα απέναντι σε δύο μη επιθυμητές καταστάσεις. Στη ναυτιλία εκφράζει τόσο τα σημεία του πλοίου τα οποία είναι δύσκολο να βρεις πρόσβαση, όσο και αναφέρεται στους ναύτες που ζούσαν στα αμπάρια, βρίσκονταν, δηλαδή, «ανάμεσα στο διάβολο και την βαθιά μπλε θάλασσα», εννοώντας πως δεν μπορούσαν ποτέ να βρεθούν στο πάνω μέρος του καραβιού.

Δείτε εδώ ένα making of της ταινίας και ανακαλύψτε τον άγνωστο κόσμο του Τέρενς Ντέιβις εδώ:


Ψηφίστε και εσείς για την καλύτερη ταινία του 2012. Μάθετε εδώ λεπτομέρειες για το πώς μπορείτε να συμμετάσχετε στην ψηφοφορία των αναγνωστών του Flix.