«Με συγκλόνισε πραγματικά το γεγονός ότι ένας άνδρας αποποιήθηκε του βασιλικού αξιώματος για χάρη μιας γυναίκας. Η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι οι άνδρες από τις απαρχές του χρόνου πάλευαν να κατακτήσουν έναν θρόνο. Οι άνδρες είναι όντα που διψούν για εξουσία. Αυτός λοιπόν, γιατί έφυγε μακριά της με τέτοια ευκολία; Τι τον οδήγησε να το κάνει αυτό; Αν ο λόγος ήταν μια γυναίκα και μια αγάπη, τότε τι το διαφορετικό είχε αυτή η γυναίκα που τον ενέπνευσε να κάνει μια τόσο μεγάλη θυσία; Ήθελα να μάθω περισσότερα γι’αυτήν.»
Κάπως έτσι ξεκίνησε στο μυαλό της Madonna η ιδέα του «W.E.», της ταινίας που αφηγείται την ιστορία του «παράνομου» έρωτα του Εδουάρδου του Η' της Αγγλίας και της Γουόλις Σίμπσον, που είχε σαν αποτέλεσμα ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα στην ιστορία της βρετανικής βασιλικής οικογένειας. Ιδωμένος μέσα από τα μάτια μιας γυναίκας που ζει στη Νέα Υόρκη του σήμερα, ο έρωτας του Εδουάρδου και της Σίμπσον ήταν για την Madonna μια ευκαιρία να επιστρέψει στο παρελθόν, ζώντας από την αρχή μια στιγμή της βρετανικής Ιστορίας που μέχρι σήμερα δεν αποτυπώθηκε ικανά στη μεγάλη οθόνη.
«Η αλήθεια είναι κάτι το υποκειμενικό. Αυτά που καταθέτω μέσω της ταινίας για τον Δούκα και τη Δούκισσα είναι το προσωπικό μου συμπέρασμα στο οποίο κατέληξα μετά την έρευνά μου. Ηθελα να δώσω μια πιο ολοκληρωμένη υπόσταση στην Γουόλις και να μην μείνω σε αυτά που είναι ήδη γνωστά για εκείνην. Γι’αυτό και δημιούργησα την Γουόλι, γιατί ακριβώς η ταινία έχρηζε μιας άλλης οπτικής γωνίας. Η Γουόλι χάνεται στο πέπλο του πιο σπουδαίου – κατά τη γνώμη της – έρωτα, για να ανακαλύψει ότι τελικά τίποτα δεν ήταν τέλειο, τίποτα δεν ήταν ρόδινο και ότι και οι δύο χρειάστηκε να κάνουν πάρα πολλές θυσίες. Και το ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι τελικά η Γουόλις ήταν αυτή που έκανε τις μεγαλύτερες.»
Το «W.E.» σε σενάριο της ίδιας της Madonna και του Αλέκ Κεσισιάν (σκηνοθέτη του «Truth or Dare: In Bed With Madonna» του 1991) βασίστηκε σε έρεύνα δύο χρόνων που έκανε η Madonna, όχι μόνο διαβάζοντας όλα τα βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει για το ζευγάρι και παρακολουθώντας όλα τα ντοκιμαντέρ και φιλμ αρχείου που μπέρεσε να βρει, αλλά μελετώντας την πλούσια αλληλογραφία τους και τα αντικείμενα της περιουσίας του Δούκα και της Δούκισσας που δημοπρατήθηκαν από τον οίκο Sotheby's το 1998.
Φτάνοντας στην επιλογή των ρόλων της ταινίας η Madonna έπρεπε να βρει στην πραγματικότητα δύο ζευγάρια, αυτό που ζει στο παρόν και τους ηθοποιούς που θα ενσάρκωναν τον Εδουάρδο και τη Σίμπσον. Για τη Σίμπσον η Madonna θα κατέληγε στην Αντρεα Ράισμποροου (υποψηφιότητα για βραβείο BAFTA για την ενσάρκωση της νεαρής Μάργκαρετ Θάτσερ στο «The Long Walk to Finchley»), ενώ για τη Γουόλι Γουίνθροπ, τη σύγχρονης γυναίκας που παθαίνει εμμονή με τον Δούκα και τη Δούκισσα επέλεξε την Αμπι Κόρνις («Bright Star»). Στους ανδρικούς ρόλους ο Τζέιμς Ντ' Αρσι υποδύεται τον Εδουάρδο, ο Ρίτσαρντ Κόιλ τον σύζυγο της Γουόλι και ο Οσκαρ Αϊζακ τον άνθρωπο που θα ερωτευτεί η Γουόλι βγαίνοντας μέσα από την εμμονή της με την ιστορία του Εδουάρδου και της Σίμπσον.
Το «W.E.» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 68ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, έφτασε μέχρι τις Χρυσές Σφαίρες κερδίζοντας τη Χρυσή Σφαίρα καλύτερου τραγουδιού για το «Masterpiece» που ερμηνεύει η Madonna και κέρδισε μια υποψηφιότητα για Οσκαρ Καλύτερων Κοστουμιών.
H κριτική δεν θα ήταν ευγενική για τη Madonna (όπως συμβαίνει συχνά με τις κινηματογραφικές απόπειρες της βασίλισσας της ποπ). Αλλά, ως άλλη Γουόλις Σίμπσον η Madonna δεν δείχνει να ενδιαφέρεται. Το μόνο που την ενδιαφέρει είναι να κάνει αυτό που θέλει να κάνει. Αγνοώντας οτιδήποτε θα μπορούσε να την εμποδίσει...
Δείτε παρακάτω ένα «αποκαλυπτικό» making of του «W.E.», ακούστε το βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρα τραγουδιού «Masterpiece», διαβάστε τη γνώμη του Flix για την ταινία και δείτε στο gallery μερικές υπέροχες ασπρόμαυρες φωτογραφίες από τη δημιουργία της ταινίας.
To «W.E.» προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από την Πέμπτη 15 Μαρτίου.