Δείτε στο τέλος του κειμένου το βίντεο από την επίσκεψη του Flix στα γυρίσματα του «Η Επιφάνεια των Πραγμάτων ή Ερρινυός» και τις συνεντεύξεις με τη σκηνοθέτη Νάνσυ Μπινιαδάκη, την πρωταγωνίστρια Θέμιδα Μπαζάκα και τον Γερμανό παραγωγό Κρίστοφερ Τσίτερμπατ.
Μετά από μικρού μήκους ταινίες, συνεργασίες στο θέατρο με σκηνοθέτες σαν τον Μαυρίκιο, τον Μοσχόπουλο, τον Μαρμαρινό και πολυάριθμα ντοκιμαντέρ, η Νάνσυ Μπινιαδάκη ετοιμάζει την πρώτη της μεγάλου μήκους ταινία μυθοπλασίας. Ο τίτλος είναι «Η Επιφάνεια των Πραγμάτων ή Ερρινυός» και η ταινία καταπιάνεται με την Αθήνα του '80 και την Αθήνα του σήμερα, με αστικούς μύθους και σκληρές αλήθειες και με καλά θαμμένα κοριτσίστικα μυστικά. Το σενάριο βασίζεται στο διήγημα «Τέσσερις μαρτυρίες για την Εκταφή του Ποταμού Ερρινυού» της Αντζελας Δημητρακάκη που περιγράφει, μέσα από μαρτυρίες, την ανιαρή ζωή τεσσάρων εφήβων «γότθων», σε μία υποβαθμισμένη γειτονιά της Αθήνας τη δεκαετία του ΄80. Η δραματική απώλεια ενός από τα κορίτσια, σημαδεύει τις ζωές των ανθρώπων που τη γνώριζαν αλλά και τη συλλογική μνήμη της πόλης και μετατρέπεται σε αστικό μύθο, ο οποίος επιβιώνει στις επόμενες δεκαετίες.
Νάνσυ Μπινιαδάκη
Ο «Ερρινυός» γυρίζεται μέσα σε 12, μόνο μέρες, κυρίως στην Αθήνα και λίγο στο Βερολίνο - είναι μια συμπαραγωγή ελληνογερμανική, μεταξύ της Heretic και του Κρίστοφερ Τσίτερμπατ, τη φωτογραφία υπογράφει ο Διονύσης Ευθυμιόπουλος και το καστ της εντυπωσιάζει με τα ονόματα των πρωταγωνιστριών του: Μαρία Σκουλά, Μαρία Καλλιμάνη, Θέμις Μπαζάκα, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου και Ράνια Οικονομίδου. Για τη Νάνσυ Μπινιαδάκη, αυτή εδώ είναι μια ευκαιρία για δημιουργική πρόκληση. Οπως εξηγεί, ο «Ερρινυός» είναι μία ταινία μυθοπλασίας, η οποία, όμως, θα λάβει την τελική της μορφή, όσον αφορά τη δομή και την αφήγηση, στο μοντάζ, όπως θα γινόταν σε ένα ντοκιμαντέρ. Η ταινία πειραματίζεται με τους τρόπους αφήγησης και τα κινηματογραφικά εργαλεία, αλλά παραμένει μυθοπλαστική και αφηγηματική. Δεν προσποιείται ότι είναι ντοκιμαντέρ, ούτε καταργεί την ιστορία. Στην κατασκευή της ωστόσο χρησιμοποιεί στοιχεία από το ντοκιμαντέρ, το θέατρο και τη βίντεο αρτ.
Κρίστοφερ Τσίτερμπατ
Εκείνο που ενέπνευσε τη Νάνσυ Μπινιαδάκη, ήταν το πόσο οικεία τής φάνηκε η ιστορία της Δημητρακάκη, αλλά και το πόσο μοιάζει επίκαιρη και καίρια, περισσότερο κι απ' όταν γράφτηκε, το 2004: Είναι, λέει η σκηνοθέτης, μία σκοτεινή δραματική ιστορία που διαδραματίζεται στην τσιμεντένια μολυσμένη Αθήνα του ΄80. Απολύτως φανταστική, αλλά με όλα τα στοιχεία που την κάνουν να μοιάζει «βασισμένη σε αληθινά γεγονότα». Το φανταστικό στοιχείο βαθιά ριζωμένο σε μια σκληρή πραγματικότητα. Χαρακτήρες οικείοι, καθημερινοί, που συμμετέχουν σε μία μαγική ιστορία. Ο μύθος ενός κοριτσιού που χάθηκε σε έναν αρχαίο υπόγειο ποταμό, ως αλληγορία για την εκτεταμένη οικολογική καταστροφή που συντελέστηκε στην Αττική στο δεύτερο μισό του 20ου αιώνα, αλλά και ως υπενθύμιση για το σύγχρονο παγκόσμιο οικολογικό κίνδυνο. Η αισιοδοξία, σχεδόν αφέλεια, της δεκαετίας του '80 στην πολιτική και στην κοινωνία. Ανευθυνότητα και αδυναμία μακροπρόθεσμης σκέψης. Εφηβική ανία και κοινωνική καταπίεση. Ιδανικός και απελπισμένος έρωτας. Θυσία ενός ιδιαίτερου ανθρώπου. Αδικία. Ενοχές. Ενα παιδί που χάνεται για να δείξει πόσο μπορεί κανείς να υποφέρει μέσα σε μια ανελεύθερη κοινωνία. Μία κατάθεση ενάντια στις προκαταλήψεις, τα στερεότυπα και την ομοιομορφία – σήμερα πια παγκοσμιοποιημένη κιόλας – και υπέρ ενός ελεύθερου ανεκτικού κόσμου. Και όλα αυτά δραματοποιημένα στην τραγική ιστορία της Σάρας.
Το Flix έκανε μια βόλτα στα γυρίσματα της ταινίας «Η Επιφάνεια των Πραγμάτων ή Ερρινυός», μέσα στον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού και μίλησε με τη Θέμιδα Μπαζάκα, τη Νάνσυ Μπινιαδάκη και τον Γερμανό παραγωγό Κρίστοφερ Τσίτερμπατ. Δείτε στο παρακάτω βίντεο όσα μας είπαν.
Δείτε ακόμη:
- «Χρόνια Πολλά»: Το Flix στα γυρίσματα της νέας ταινίας του Χρίστου Γεωργίου
- ΑΦΤΕΡΛΩΒ: Μόνο έρωτας στα γυρίσματα της πρώτης ταινίας του Στέργιου Πάσχου
- Το Flix συναντά την «Πολυξένη» της Δώρας Μασκλαβάνου
- Το Flix βουτά στη Λίμνη Βουλιαγμένης με τον «Γιο της Σοφίας» της Ελίνας Ψύκου
- To Flix ξετυλίγει το «Νήμα» της νέας ταινίας του The Boy