Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2023: «Αντιλόπη» του The Boy

of 10

Εν αναμονή του 46ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2023: «Αντιλόπη» του The Boy

Η ταινία

Δυο φαντάσματα. 
Το κορίτσι και η γυναίκα.  
Περνάνε τον χρόνο τους στο στοιχειωμένο σπίτι. 

Ο σκηνοθέτης

Ο The Boy γεννήθηκε στην Αθήνα το 1981. Εργάζεται ως σκηνοθέτης και μουσικός. Φέτος ολοκλήρωσε τα γυρίσματα της όγδοης μεγάλου μήκους ταινίας του με τίτλο  «Βγαίνουν μέσα απ’τη Μάργκο». 

Φεστιβάλ Δράμας 2023 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος

Αντιλόπη

5 ερωτήσεις για την «Αντιλόπη»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Η αρχική ιδέα ήταν μια πραγματική ιστορία που έγινε πριν 25 χρόνια. Κάτι που συνέβη έξω από ένα σπίτι. Σκεφτόμουνα τι θα συνέβαινε αν βλέπαμε τους χαρακτήρες της ιστορίας να μπαίνουν μέσα στο σπίτι. Αν το κορίτσι είχε δεχτεί την πρόσκληση της γυναίκας να μπει μέσα στο σπίτι. Πώς θα ήταν το μέσα άραγε; Πώς θα ήταν το δωμάτιο της μητέρας και πως του χαμένου παιδιού;  

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Τα πάντα είναι δύσκολα στο χτίσιμο μιας ταινίας και αυτός είναι και ένας από τους λόγους που μου αρέσει να κάνω κινηματογράφο. Η «Αντιλόπη» γυρίστηκε με αναλογική φωτογραφική μηχανή. Η αίσθηση του γυρίσματος ήταν πιο κοντά στο πως είναι μια φωτογράφιση παρά ένα κινηματογραφικό γύρισμα. Καταλήξαμε στο τέλος με περίπου 3000 φωτογραφίες οι οποίες έπρεπε στο μοντάζ να δίνουν την αίσθηση της κίνησης. Όλη αυτή η διαδικασία, να δουλεύεις σαν stop motion και να μπορείς ανα καρέ να επηρεάζεις τα πάντα στην ταινία είχε πολύ ενδιαφέρον για εμένα και τους συνεργάτες μου. 

Αντιλόπη

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Όταν βλέπουμε μια ταινία στην οθόνη του σπιτιού μας και όχι στην κινηματογραφική αίθουσα  παίρνουμε απλά μια γεύση από αυτήν. Δεν ακούμε την λεπτή επεξεργασία στη μίξη του ήχου, δεν βλέπουμε τις πραγματικές ρυθμίσεις στο φως και τα χρώματα, δεν βλέπουμε τις λεπτές αντιδράσεις των ηθοποιών και τις λεπτομέρειες της εμφάνισης τους. Ένα μικρό και χαζό παράδειγμα μιας λεπτομέρειας που μπορεί να χαθεί. Για όσους έχουν δει το αριστουργηματικό «The Τhing» του John Carpenter άλλα όχι στην κινηματογραφική αίθουσα. Πόσοι έχουν παρατηρήσει ότι ο χαρακτήρας του Dr. Copper φοράει ένα μικρό σκουλαρίκι στη μύτη; 

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Πήγα πρώτη φορά στο Φεστιβάλ το 2000. Αγαπώ! Οι επιτυχίες στα φεστιβάλ του εξωτερικού είναι σημαντικές για πολλούς λόγους φυσικά όμως δεν πρέπει να είναι ο σκοπός μιας ταινίας. Εχουμε αγαπήσει ταινίες που τα φεστιβάλ δεν τις αγκάλιασαν, που δεν πήραν βραβεία και που όμως είχαν μια δική τους φωνή, κάτι να μας μεταφέρουν και να μας κάνουν να σταματήσουμε δίπλα τους. Αυτό κατ εμε πρέπει να είναι και το ζητούμενο. 

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει...

Δεν τίθεται θέμα επιβίωσης του σινεμά. Πρώτα θα πεθάνουμε όλοι εμείς και μετά οι ταινίες. 

Δείτε εδώ το τρέιλερ της «Αντιλόπης»:

Δείτε και το μουσικό βίντεο που γυρίστηκε με την ίδια τεχνική που γυρίστηκε η «Αντιλόπη» | Δεσποινίς Τρίχρωμη - «Σιωπή για Σένα»:

ΑΝΤΙΛΟΠΗ:

Παίζουν: Μαίρη Γιαννούλα, Κάρλα Φουρ
Μοντάζ-Σενάριο-Σκηνοθεσία: The Boy  
Φωτογραφίες: Σίμος Σαρκετζής  
Παραγωγή: Ελένη Μπερντέ  
Συμπαραγωγοί: Νικόλας Αλαβάνος, Πάθη Κατσούφη, Χριστίνα Σταυρόπουλου  
Ηχητικός Σχεδιασμός: Κίμωνας Βλαχάκης  
Μουσική: Δεσποινίς Τρίχρωμη, The Boy, Κίμωνας Βλαχάκης, Γιώτης Παρασκευαϊδης Ηχοληψία-Μιξάζ: Γιώτης Παρασκευαΐδης  
Σκηνικά: Κωνσταντίνος Λαμπρίδης  
Κοστούμια: Άλκηστη Μάμαλη  
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου 
 Βοηθός Σκηνοθέτη: Mυρτώ Τζίμα  
Colorist: Νίκος Κορωνίδης  
Διεύθυνση Παραγωγής: Μάρια Ρεπούση  
Βοηθός Διευθυντή Παραγωγής: Μιχάλης Βραχλιώτης  
Βοηθοί Παραγωγής: Άγγελος Παπαδημητρίου, Νίκος Παπανικολάου  
Εκτέλεση Παραγωγής: Filmiki  
Η εμφάνιση και η επεξεργασία του φιλμ έγινε στο "Ψηφιακό Τύπωμα" από τον Μάριο Βάϊνβουρμ. 
Το DCP mastering & authoring έγινε στην AnMar Film Lab.  
Η ταινία χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου.  
Μια παραγωγή της Logline (2023) 

Αντιλόπη