Μια ταινία που τόσο πολύ κλείνει το μάτι στη σινεφιλία που τελικά δεν βλέπει και δεν βλέπεται - παρά μόνο για την παρουσία του Ράσελ Κρόου αλλά, ειλικρινά, ως πότε θα συνεχίσουμε να το λέμε αυτό, για έναν αριστουργηματικό ηθοποιό που συνειδητά κάνει τις χειρότερες επιλογές εδώ και χρόνια.

Για να μην μπερδεύεται με τον περσινό «Εξορκιστή του Βατικανού», όπου ο Κρόου και πάλι κρατούσε το σταυρό στο χέρι, αυτή εδώ η ταινία γυρίστηκε πέντε χρόνια νωρίτερα, απλώς τώρα βρήκε το δρόμο της για τις αίθουσες. Η έμπνευση της πλοκής είναι, αν μη τι άλλο, διασκεδαστική: δεδομένου ότι οι ιστορίες των γυρισμάτων του «Εξορκιστή» του Γουίλιαμ Φρίντκιν είναι γεμάτες από θεωρίες συνωμοσίας και συμπτώσεις ή προφητείες σχεδόν τόσο τρομακτικές όσο κι η ίδια η ταινία, αυτός εδώ, ο νέος «Εξορκισμός», μεταφράζει το lore σε μυθοπλασία, εμπνευσμένη από τη μετα-πραγματικότητα.

Αντλώντας, εκτός από την τυπολογία της ταινίας τρόμου και από αυτήν την ταινίας-μέσα-σε-ταινία, ο Τζόσουα Τζον Μίλερ, περισσότερο (αλλά όχι και πολύ) γνωστός ως ηθοποιός, γιος του Τζέισον Μίλερ που υποδυόταν τον ιερέα σ' εκείνο τον «Εξορκιστή», θέλει την πλοκή του να εκτυλίσσεται στα γυρίσματα του «The Georgetown Project», ενός υποτιθέμενου ριμέικ του «Εξορκιστή» του Φρίντκιν, με τον ηθοποιό Τόνι (ο Ράσελ Κρόου στο ρόλο) να υποδύεται τον ήρωα του Μαξ Φον Σίντοφ. Ο Τόνι, όμως, είναι ήδη ασταθής από το αλκοόλ, τα ναρκωτικά και τα νεύρα του, είναι και θρησκευόμενος αλλά έχει χάσει την πίστη του, βασίζεται και στην κόρη του που κάνει ό,τι μπορεί (και φυσικά ζητά βοήθεια από ιερέα) και διαπιστώνει, σιγά-σιγά, ή μήπως είναι φαντασία, ότι διακατέχεται, ο ίδιος, όχι μόνο από τους προσωπικούς του δαίμονες, αλλά κι από τον υπέρτατο Δαίμονα αυτοπροσώπως.

Οσο ο Τόνι επαφίεται στις συμβουλές του ιερέα και τα μπράτσα της κόρης του για να τον στηρίξουν, τόσο ο Μίλερ επαφίεται στα υπερχρησιμοποιημένα τερτίπια του επαγγέλματος, στοιχειώδη εφέ, άφθονο σκοτάδι για να προκαλεί αγωνία και να κρύβει τις ατέλειες και, ναι, μια ερμηνεία από τον Ράσελ Κρόου που ακόμα κι εδώ είναι στιβαρή, αντιστρόφως ανάλογα με την ταινία.