Ο κόσμος ενός διεφθαρμένου πολιτικού καταρρέει καθώς η πολιτική κρίση μιας ολόκληρης χώρας αποκαλύπτεται μπροστά στα έντρομα μάτια των πολιτών.
Ακόμη κι αν ποτέ δεν βλέπεις την φράση «βασισμένο σε αληθινά γεγονότα», το φιλμ του Ροντρίγκο Σορογκόγιεν μοιάζει να αποτυπώνει με χειρουργική ακρίβεια πολιτικές ιστορίες τρόμου που θα μπορούσαν να είναι βγαλμένες από την πραγματικότητα όχι μόνο της Ισπανίας μα και πολλών άλλων χωρών γύρω μας, θυμίζοντας ένα πολιτικό θρίλερ της δεκαετίας του '70 αλλά ξεκάθαρα συντονισμένο όμως στο εδώ και το τώρα.
Με μια ερμηνεία που σε παρασύρει από τον πάντα μαγνητικό Αντόνιο ντε λα Τόρε, το φιλμ ξετυλίγει λεπτό προς λεπτό και πολιτικό με πολιτικό ένα σκάνδαλο διαφοράς και κατασπάθισης χρήματος στα ανώτατα κλιμάκια της ισπανικής κυβέρνησης με την ένταση και την αγωνία μιας ταινίας δράσης.
Με την αγωνία να κορυφώνεται αριστοτεχνικά λεπτό προς λεπτό, με ένα σενάριο που διατρέχει με ακρίβεια τις διαδρομές ενός ιστού διαφθοράς και που ακόμη κι αν έχει έναν σαφή κεντρικό πρωταγωνιστή δυσκολεύεται να βρει έναν «ήρωα», ο «Εκπτωτος» είναι ένα κινηματογραφικό rollercoaster ride για θεατές που προτιμούν την αδρεναλίνη να βρίσκει στόχο και στο μυαλό.
Ο σχεδόν μανιακός ρυθμός της ιστορίας, ο τρόπος που ξετυλίγει λεπτομέρειες, ονόματα και γεγονότα απαιτεί την προσοχή, αλλά ανταμείβει τον θεατή με μια συναρπαστική διαδρομή στον κόσμο της πολιτικής διαφθοράς που όχι μόνο γίνεται κατανοητή (κι απόλυτα πιστευτή) στην μεγάλη εικόνα της αλλά και με ένα παιχνίδι προσωπικής επιβίωσης, ενός χαρακτήρα που θες να δεις μέχρι που μπορεί να φτάσει στην ξέφρενη διαδρομή του.
Το σενάριο του Σορογκογιέν μπορεί να μην αποφεύγει κάποιες υπερβολές κι ο ήρωάς του μπορεί να μεταμορφώνεται σε μια ασταμάτητη μηχανή στην πορεία του φιλμ δίχως κουμπί off, αλλά ακόμη κι έτσι το φιλμ δεν χάνει σχεδόν τίποτα από την ένταση και την αποτελεσματικότητά του και κορυφώνεται με εξαιρετικό τρόπο σε μια απόλυτα αγωνιώδη και εξαιρετικά καυστική κριτική της σύγχρονης πολιτικής πραγματικότητας που μιλά δίχως περιστροφές για το βάθος και την έκταση της διαφθοράς, της συνενοχής και της συγκάλυψης.
Διαβάστε εδώ τη συνέντευξη του Ροντρίγκο Σορογκόγιεν για τον «Εκπτωτο» στο Flix.