Πάντα αγωνιζόταν να κάνει την μαμά της περήφανη. Η 11χρονη Αννα ήταν η τέλεια κόρη. Ενα παιδί θαύμα - στα μαθήματά της, στην μουσική, αλλά και ιδιαίτερο genius ταλέντο στην μαγειρική. Οταν παίρνει μέρος σ' έναν τηλεοπτικό διαγωνισμό, ένα reality show μαγειρικής, η συμπεριφορά της αλλάζει, σκοτεινιάζει, φέρνει τον εαυτό της και τους άλλους γύρω της στα όριά τους. Γιατί ένα παιδί που μοιάζει να τα έχει όλα να συμπεριφέρεται έτσι;
«Τα παιδιά έχουν μία μαγική ιδιότητα» μας λέει η Ολγα Μαλέα καθισμένη στο χώμα ενός αμπελιού στον Μαρκόπουλο στο break των καλοκαιρινών γυρισμάτων του «Chess Games» - μίας ταινίας για τους σκοτεινούς, οικογενειακούς συναισθηματικούς εκβιασμούς. «Δεν μιλούν, δείχνουν. Μέσα από το παιχνίδι, μέσα από άλλες συμπεριφορές... Εμείς οι γονείς έχουμε τρόπο να τα βάζουμε να ζουν δικά μας απωθημένα, παρουσιάζοντάς τα ως δική τους απόφαση. "Μα αφού εκείνο θέλει!", "Αφού εκείνη το ζήτησε!" Γιατί το παιδί κάνει τούμπες για την αγάπη του γονιού. Τούμπες. Μέχρι να φτάσει στα όριά του, να αυτοτιμωρηθεί και να σε τιμωρήσει...»
Η ιδέα για την αλλαγή κινηματογραφικής ρότας (η Μαλέα έχει καταθέσει μερικές από τις εμπορικότερες κωμωδίες στη σύγχρονη ελληνική κινηματογραφία - από τον «Οργασμό της Αγελάδας, μέχρι το «Πρώτη Φορά Νονός») η έμπνευση για αυτό το ιδιαίτερο ψυχολογικό θρίλερ, προέκυψε από ένα συνδυασμό συγκυριών. Το πέρασμα των χρόνων, το βάρος της σκοτεινής εποχής που διανύουμε, η ανάγκη να πειραματιστεί με κάτι άλλο, οι νεανικές μεταπτυχιακές σπουδές στην Ψυχολογία (Phd από το πανεπιστήμιο του Yale). Πάνω από όλα όμως η γνωριμία της στο σετ της τηλεοπτικής «Ονειροπαγίδας» με την μικρή Μαρία Ρισκάκη.
«Αυτό το κοριτσάκι είναι η Τζόντι Φόστερ της Ελλάδας και σας το λέω με το χέρι στη φωτιά» δήλωσε ο επί 20 χρόνια πιστός συνεργάτης της Μαλέα και συν-σεναριογράφος της Απόστολος Αλεξόπουλος. «Εχει μία τρομαχτική ωριμότητα στο παίξιμό της, ενώ ταυτόχρονα η αθωότητά της παραμένει ωμή, ακατέργαστη...»
Δείτε το teaser-trailer του «Chess Games»
.
«Οταν γνώρισα αυτό το παιδί, όταν είδα το ταλέντο του, έγραψα το σενάριο για αυτήν» προσθέτει η Μάλεα. «Πρόσφατα έζησε μία οικογενειακή τραγωδία. Κι έβλεπες πώς επέλεγε να εκφράσει την απώλεια μέσα από το παίξιμό της - σαν να ήταν ενήλικος ηθοποιός μεθόδου. Για αυτό έγινα και παραγωγός για πρώτη φορά, για αυτήν. Γιατί έπρεπε να μαζευτεί αυτό το πενιχρό μπάτζετ και να γίνει η ταινία τώρα - πριν μεγαλώσει η μικρή Μαρία. Αλλιώς έπρεπε να κάνω την ταινία με άλλο κοριτσάκι. Κι εγώ δεν άντεχα να κάνω την ταινία με άλλο κοριτσάκι...»
Πενιχρό μπάτζετ. Η οικονομική κρίση την αναγκάζει να γυρίσει ταινία με πολύ διαφορετικές συνθήκες για την ίδια, τους ηθοποιούς και το συνεργείο της. Πώς αντιμετωπίζει μία τόσο επιτυχημένη εμπορικά σκηνοθέτις αυτή την αλλαγή στους κανόνες; «Αν δεν υπήρχε η κρίση, αυτή η ταινία δε θα γινόταν ποτέ. Κανείς δε θα άφηνε τη βολή του, τις τηλεοπτικές δουλειές του που χρυσοπλήρωναν για να έρθει στα χωράφια του Μαρκόπουλου και να γυρίσει μία κουλή ταινία. Για την χώρα μας μπορεί να μην είμαι καθόλου αισιόδοξη, αλλά για το σινεμά μας είμαι. Γιατί υπάρχει αυτή η εκπληκτική κοινότητα. Δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ αυτό το δώρο που μας κάνουν τα συνεργεία, αλλά αν φέρνουν απολαβές οι ταινίες, ίσως αυτός να είναι ο δρόμος για το πραγματικά ανεξάρτητο σινεμά...»
Στο «Chess Games», μαζί με την μικρή Μαρία Ρισκάκη, πρωταγωνιστούν και μιλούν στην κάμερα του Flix η Ναταλία Δραγούμη, ο Σήφης Πολυζωίδης, η Γιούλικα Σκαφιδά. Χαζέψτε φωτογραφίες από το γύρισμα και την ταινία στο gallery και πατήστε το play για να δείτε το ρεπορτάζ των γυρισμάτων.