Συνέντευξη

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Τζαφάρ» της Νάνσυ Σπετσιώτη

στα 10

Κάθε μέρα, τo FLIX γνωρίζει λίγο καλύτερα έναν από τους σκηνοθέτες που διαγωνίζονται φέτος στο Φεστιβάλ Δράμας.

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Τζαφάρ» της Νάνσυ Σπετσιώτη
Ο Τζαφάρ περιμένει στο διάδρομο ενός νοσοκομείου. Οι γονείς της εννιάχρονης Αννας την αποτρέπουν να καθίσει δίπλα του…

Η Νάνσυ Σπετσιώτη συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 34ου Φεστιβάλ Ελληνικών Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, στο τμήμα Μυθοπλασίας, με την ταινία «Τζαφάρ». Η Νάνσυ γεννήθηκε στη Λάρισα το 1981. Είναι τελειόφοιτη της σχολής κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Επίσης ασχολείται με τη συγγραφή σεναρίων και θεατρικών έργων, για τα οποία έχει αποσπάσει βραβεία. Εξ' αυτών το 3ο κρατικό βραβείο για το θεατρικό της έργο «Ταμπλό βιβάν» το 2008. Οι ταινίες της «Αποχαιρετισμός στα όπλα» και «Τιμωρία» έχουν διανεμηθεί στις αίθουσες μπροστά από ταινίες μεγάλου μήκους.

Φιλμογραφία:

  • 2008 «Αποχαιρετισμός στα όπλα» (5' 30''). Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Δράμας 2008 και απέσπασε δύο εύφημες μνείες. Διανομή στους κινηματογράφους μπροστά από την ταινία « Αυστηρώς κατάλληλο».

  • 2009 «Τιμωρία», (3' 30''). Διανομή στους κινηματογράφους μπροστά από την ταινία «180 μοίρες».

  • 2010 «Σ' ένα συνοριακό σταθμό» (12')

  • 2011 "Τζαφάρ" (2' 30'')

Γνωριμία με την Νάνσυ Σπετσιώτη

Περίγραψέ μας με 25 λέξεις την ταινία σου.

Ο Τζαφάρ περιμένει στο διάδρομο ενός νοσοκομείου. Οι γονείς της εννιάχρονης Αννας την αποτρέπουν να καθίσει δίπλα του…

Πόσο σημαντικό είναι το φεστιβάλ της Δράμας για το ξεκίνημα ενός σκηνοθέτη;

Το Φεστιβάλ Δράμας για ένα νέο κινηματογραφιστή είναι το βάπτισμα του πυρός και ο δρόμος να βγει η ταινία του προς το κοινό. Επίσης είναι ο τόπος μάζωξης όλων των νέων κινηματογραφιστών - εκεί όπου επικοινωνούν τις δουλειές τους, αλλά επικοινωνούν και μεταξύ τους. Γι’ αυτό το λόγο η σπουδαιότητα του είναι μεγάλη. Είναι η αρχή του δρόμου…

Πώς θα βαθμολογούσες την κρατική υποστήριξη στους νέους κινηματογραφιστές;

Η κρατική υποστήριξη προς τους νέους κινηματογραφιστές είναι σχετικά ελλειπής, παρότι λειτουργούν δύο χρηματοδοτικά προγράμματα - το «Microfilm» της ΕΡΤ και οι «Μικρογραφίες» του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Ομως δεν υπάρχει εισροή χρημάτων από το Υπουργείο Πολιτισμού για τα προγράμματα αυτά. Χρειάζεται λοιπόν πολύ μεγαλύτερη οικονομική υποστήριξη από το ΥΠΠΟ για τα έργα των νέων κινηματογραφιστών που θα φέρουν τις ταινίες μεγάλου μήκους στο μέλλον. Η υποστήριξη λοιπόν βρίσκεται στα μισά του δρόμου. Για αυτό και βαθμολογία 5/10.

Τι ρόλο πιστεύεις ότι μπορεί να παίξει η μικρού μήκους ταινία στην πρόσφατη «άνθιση» του ελληνικού κινηματογράφου;

Η μικρού μήκους αποτελεί ένα ιδιαίτερο είδος που μπορεί να λειτουργήσει εξίσου αποδοτικά με τη μεγάλου μήκους στην άνθιση του ελληνικού κινηματογράφου. Ο ρόλος της, όπως και στη μεγάλου μήκους φιξιόν, είναι η αφήγηση μιας ιστορίας. Στη συγκεκριμένη περίπτωση λόγω περιορισμένης διάρκειας, μιας φέτας ζωής. Αλλά αυτή η φέτα ζωής μπορεί να είναι εξίσου περιεκτική και ζουμερή. Αν η μικρού μήκους στρέψει τη ματιά της στην κοινωνία, δει τα πράγματα με άλλο βλέμμα, κινήσει το συναίσθημα του θεατή κι αφήσει η ιστορία της κάτι, τότε μπορεί κι αυτή να πρωτοστατήσει στην εξέλιξη και την άνθιση του ελληνικού σινεμά. Τρανό παράδειγμα η περσινή ταινία του Γιώργου Ζώη «Casus belli».

Ποιοι είναι οι τρόποι για να φτάσει η μικρού μήκους ταινία στο κοινό της;

Οι τρόποι για να φτάσει μια ταινία μικρού μήκους στο κοινό της είναι τα διάφορα φεστιβάλ. Και μέχρι πρότινος η διανομή της στις αίθουσες μπροστά από ελληνικές ταινίες μεγάλου μήκους - δυνατότητα που ο νέος νόμος για τον κινηματογράφο δεν δίνει πια. Πράγμα λάθος κατ’ εμέ διότι η διανομή στις αίθουσες ήταν ο μόνος τρόπος να φτάσει η μικρού μήκους σ’ ένα ευρύτερο κοινό, πέραν αυτού των φεστιβάλ. Ταυτόχρονα, ήταν κι ένας δρόμος που βοηθούσε την ταινία μικρού μήκους, πρακτικά κι οικονομικά, μέσω της επιστροφής φόρου, βοηθώντας την να καλύψει τα έξοδά της μιας κι οι πόροι παραγωγής της ήταν και είναι ελάχιστοι.

Το μέγεθος μετράει;

Η ιστορία που έχει να αφηγηθεί μία ταινία είναι αυτή που μετράει. Ο χρόνος πρέπει να είναι τόσος όσος χρειάζεται η ιστορία. Οπότε το μέγεθος δεν μετράει, αλλά το περιεχόμενο που κλείνει μέσα του…

Δείτε φωτογραφίες από την ταινία «Τζαφάρ» (και της σκηνοθέτιδας Νάνσυ Σπετσιώτη), στο gallery.

Ενα βήμα πίσω... Το 2008 η Νάνσυ Σπετσιώτη σκηνοθέτησε και έγραψε το σενάριο της μικρού μήκους ταινίας «Αποχαιρετισμός στα όπλα…» (Με τους: Θύμιο Καρακατσάνη, Γεράσιμο Σκιαδαρέση και Ερση Μαλικένζου). Προβλήθηκε στους κινηματογράφους μπροστά από την ταινία «Αυστηρώς Κατάλληλο». Συμμετείχε στο Φεστιβάλ Δράμας 2008 και απέσπασε δύο εύφημες μνείες.Το σενάριο της ταινίας είχε επίσης αποσπάσει το 1ο βραβείο σεναρίου στο διαγωνισμό σεναρίου του φοιτητικού φεστιβάλ “CRASH FEST” 2007.

Δείτε τη ολόκληρη παρακάτω!

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.