Συνέντευξη

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Πίστομα» του Γιώργου Φουρτούνη

στα 10

Κάθε μέρα, τo FLIX γνωρίζει λίγο καλύτερα έναν από τους σκηνοθέτες που διαγωνίζονται φέτος στο Φεστιβάλ Δράμας.

Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: «Πίστομα» του Γιώργου Φουρτούνη

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.

O Γιώργος Φουρτούνης συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 34ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, στο τμήμα Μυθοπλασίας, με την ταινία «Πίστομα». Ο Γιώργος γεννήθηκε στη Ρόδο το 1984. Παράλληλα με τις σπουδές του στη Φιλοσοσφική Αθηνών, παρακολούθησε μαθήματα στο τμήμα σκηνοθεσίας του ΙΕΚ ΑΚΜΗ. Το «Πίστομα» είναι η δεύτερη μικρού μήκους ταινία του. Το 2009, συμμετείχε με το «Δ» στο Φεστιβάλ Δράμας, στο ψηφιακό τμήμα (digi).

Γνωριμία με τον Γιώργο Φουρτούνη

Περίγραψέ μας με 25 λέξεις την ταινία σου.

Ενας άντρας επιστρέφει στο ρημαγμένο χωριό του για να βρει πως τα πράγματα δεν είναι όπως τα άφησε.

Πόσο σημαντικό είναι το φεστιβάλ της Δράμας για το ξεκίνημα ενός σκηνοθέτη;

Δεν ξέρω πόσο σημαντική μπορεί να είναι η Δράμα, μιας και πολλές φορές είναι το πρώτο και το τελευταίο βήμα ενός κινηματογραφιστή. Και πως θα μπορούσε να είναι άλλωστε, μιας και η επιλογή της ταινίας δε σημαίνει κάτι για την αξία της, αφού η φιλοσοφία του Φεστιβάλ είναι πιο κοντά σε αυτή της παρουσίασης του μεγαλύτερου μέρους της ελληνική παραγωγής, παρά στην προσεκτική επιλογή με βάση ποιοτικά κριτήρια. Μια ματιά στην αναλογία των ταινιών που κατατίθενται τόσο στο διαγωνιστικό όσο και στο digi, με τον αριθμό αυτών που επιλέγονται είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτική.

Πώς θα βαθμολογούσες την κρατική υποστήριξη στους νέους κινηματογραφιστές;

Διάβασα σε μια προηγούμενη συνέντευξη κάτι που ήταν απόλυτα αληθινό: Τι σημαίνει νέος κινηματογραφιστής στην Ελλάδα; Και πράγματι είναι ένα ερώτημα χωρίς εύκολη απάντηση. Αν βάζαμε ως αρχή όμως πως νέος κινηματογραφιστής είναι εκείνος που κάνει την πρώτη ή τη δεύτερη μικρού του μήκους ανεξαρτήτως ηλικίας, μάλλον θα προσέχαμε πως η (πρώην) κρατική στήριξη απευθυνόταν μάλλον σε «έμπειρους». Πλέον είμαστε σε μια εποχή που το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου θα έχει περισότερο το ρόλο του τροχονόμου παρά του χρηματοδότη και η παραγωγή θα στηρίζεται από τη μια στις φτηνές εμπορικές ταινίες και από την άλλη στους δονκιχωτισμούς των ρομαντικών.

Τι ρόλο πιστεύεις ότι μπορεί να παίξει η μικρού μήκους ταινία στην πρόσφατη «άνθιση» του ελληνικού κινηματογράφου;

Κατ’ αρχάς αυτό που ονομάζουμε άνθιση είναι μια αλλαγή φρουράς. Και στο παρελθόν είχαμε και διακρίσεις και συμμετοχές σε μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού, αλλά αυτό δεν σήμαινε καμια άνθιση. Αυτό που υπάρχει όμως σίγουρα τώρα είναι η δίψα για το κόκκινο χαλί και μια προβολή που ήταν πιο δύσκολη στο παρελθόν. Η μικρού μήκους μοιάζει πολύ ταπεινή γι’ αυτό το πλαίσιο και μάλιστα σε μια χώρα που αγνοεί τι είναι. Υπάρχει ελπίδα όμως πως μέσα στη βαθειά ύφεση σε όλα τα επίπεδα που θα ζήσουμε (ακόμα είμαστε στην αρχή), να γίνουν και πράγματα με αξία που δεν την καθορίζουν ούτε τα χαλιά, ούτε τα βραβεία.

Ποιοι είναι οι τρόποι για να φτάσει η μικρού μήκους ταινία στο κοινό της;

Οπως είπα πριν, στην Ελλάδα αγνοούμε τι είναι η μικρού μήκους, άρα κοινό πέρα από αυτό που ασχολείται με τον κινηματογράφο δεν υπάρχει. Ο μόνος τρόπος είναι να δημιουργηθεί σε βάθος χρόνου, αλλά θέλει προσπάθεια από κάθε κινηματογραφιστή για να μην παραμένουν οι ταινίες σε ντουλάπια και σκληρούς δίσκους.

Το μέγεθος μετράει;

Σε γενικές γραμμές ναι κι αυτό γιατί αντιλαμβανόμαστε τη μικρού μήκους ως «μικρή» και το περιεχόμενό της συνήθως είναι ανεκδοτολογικού τύπου. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις που κλείνουν στόματα και ταινίες λίγων λεπτών με βάθος που θα ζήλευαν πολλές «μεγάλου».

Δείτε στο gallery φωτογραφίες από το «Πίστομα» του Γιώργου Φουρτούνη.

Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.