Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.
O Νίκος Καλλαράς συμμετέχει στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 34ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, στο τμήμα Μυθοπλασίας, με την ταινία «Μαύρη Θύελλα». Ο Νίκος γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε σκηνοθεσία στη Σχολή Σταυράκου. Εργάστηκε ως βοηθός σκηνοθέτη κοντά στους Νίκο Παναγιωτόπουλο, Περικλή Χούρσογλου, Νίκο Περάκη, Βαγγέλη Σεϊτανίδη και ως casting director με τους Βασίλη Τσελεμέγκο και Στράτο Τζίτζη. Η ταινία του «Παιχνίδι για Δύο» βραβεύτηκε με κρατικό βραβείο στο 45ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
Φιλμογραφία / 2000 «Evening Solitude», ντοκιμαντέρ 3’, 2004 «Παιχνίδι για Δύο», 2004, 15’, 2011 «Μαύρη Θύελλα», 14’
Γνωριμία με τον Νίκο Καλλαρά
Περίγραψέ μας με 25 λέξεις την ταινία σου.
Μία χαμένη φάση για γκολ στις καθυστερήσεις ενός κρίσιμου αγώνα καθορίζει το παρόν και το μέλλον στη ζωή των ποδοσφαιριστών της «Μαύρης Θύελλας».
Πόσο σημαντικό είναι το φεστιβάλ της Δράμας για το ξεκίνημα ενός σκηνοθέτη;
Το Φεστιβάλ Δράμας αποτελεί σημαντικό και αναγκαίο θεσμό για την ανάδειξη των νέων δημιουργών του ελληνικού κινηματογράφου. Κατά τη διάρκεια των προβολών, ο σκηνοθέτης έχει την ευκαιρία να εκθέσει για πρώτη φορά τη δουλειά του στο ευρύ κοινό, να συζητήσει με ανθρώπους του κινηματογράφου, να αναμετρηθεί με το διαφορετικό και να ωφεληθεί από αυτήν τη διαδικασία. Επίσης, θεωρώ ιδιαίτερα χρήσιμη την επαφή του νέου κινηματογραφιστή με τις ξένες ταινίες - συμμετοχές στο πλαίσιο του Διεθνούς Προγράμματος. Κάνοντας ο καθένας μας τις όποιες συγκρίσεις του, έχει τη δυνατότητα να διευρύνει τον τρόπο σκέψης του, να θέσει ερωτήματα στον εαυτό του και να φιλτράρει καλύτερα τις επιλογές του.
Πώς θα βαθμολογούσες την κρατική υποστήριξη στους νέους κινηματογραφιστές;
Η ΕΡΤ με το πρόγραμμα ΜΙΚΡΟΦΙΛΜ δίνει κάθε χρόνο τη δυνατότητα σε αρκετούς κινηματογραφιστές να ξεκινήσουν τις ταινίες τους. Πιθανόν να μην έκανα αυτήν την ταινία, όπως και την προηγούμενη, αν δεν υπήρχε η συγκεκριμένη υποστήριξη. Θεωρώ ότι οφείλουμε να θυμόμαστε αυτήν την προσφορά τουλάχιστον όσοι ωφεληθήκαμε. Ας μην ξεχνάμε ότι ακολουθούν και άλλοι μετά από μας και πρέπει να βοηθηθούν για να κάνουν το πρώτο βήμα. Ωστόσο, υπάρχουν χρόνια προβλήματα που πρέπει ν' αντιμετωπιστούν. Θέματα όπως η κινηματογραφική παιδεία, η προώθηση και διανομή των ταινιών, η σωστή εφαρμογή νομοθετικών ρυθμίσεων (1,5% και tax-shelter), η επαναλειτουργία του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου με έναν πιο αποδοτικό τρόπο για όλους μας και πολλά άλλα.
Τι ρόλο πιστεύεις ότι μπορεί να παίξει η μικρού μήκους ταινία στην πρόσφατη «άνθιση» του ελληνικού κινηματογράφου;
Πιστεύω ότι είναι λίγο νωρίς να μιλήσουμε για «άνθιση»... Με δεδομένο ότι ζούμε σε μια χώρα που δεν έχει σωστή κινηματογραφική εκπαίδευση και σταθερή πολιτική στο σινεμά, θεωρώ ότι ο ρόλος της μικρού μήκους ταινίας είναι αναβαθμισμένος.
Ποιοι είναι οι τρόποι για να φτάσει η μικρού μήκους ταινία στο κοινό της;
Τα διάφορα εθνικά και διεθνή φεστιβάλ, η κρατική τηλεόραση με προβολές και αφιερώματα και τέλος, η διανομή στις κινηματογραφικές αίθουσες μπροστά από μεγάλου μήκους ταινίες. Τον τελευταίο καιρό με τη διαφαινόμενη έκρηξη των νέων μέσων το κοινό εθίζεται σε συντομότερης διάρκειας storytelling, οπότε ο νομοθέτης διακρίνοντας αυτή την κύρια τάση θα μπορούσε να επανεξετάσει το είδος της όποιας υποστήριξης έστω και ανταποδοτικά.
Το μέγεθος μετράει;
Αυτό που μετράει σε κάθε ταινία είναι η αίσθηση που αφήνει στο θεατή είτε αναφερόμαστε σε μικρή είτε σε μεγάλη φόρμα. Και στις δύο περιπτώσεις, ο δημιουργός καλείται να χρησιμοποιήσει τα εκφραστικά του μέσα με σκοπό να πετύχει την ισορροπία που αναλογεί στην απαιτούμενη διάρκεια του έργου. Λόγου χάρη δεν θα συγκρίναμε δύο πίνακες ζωγραφικής βάσει μεγέθους. Θα εστιάζαμε στο θέμα τους και στην όποια συγκίνηση μας προκαλούν.
Η ταινία
«Μαύρη Θύελλα», 14’
Μια βιαστική σέντρα, μια άστοχη πάσα και τέλος το γκολ που δεν ήρθε, κοστίζουν στην ομάδα της Καλαμάτας την παραμονή της στη μεγάλη κατηγορία. Οι φήμες για στημένο παιχνίδι δίνουν και παίρνουν. Oργισμένοι φίλαθλοι κατηγορούν τον Θωμά που φεύγει από τη ζωή με το παράπονο του αδικημένου. Ο Θωμάς στοιχειώνει στη συνείδηση των συμπαικτών του. Τους επισκέπτεται έναν έναν, προσπαθώντας να τους πείσει να ξαναπαίξουν το παιχνίδι...
Info / Παραγωγή: ΕΡΤ Α.Ε, 2k Films, Γιώργος Καλομενόπουλος Σκηνοθεσία: Νίκος Καλλαράς Σενάριο: Νάνσυ Σπετσιώτη, Νίκος Καλλαράς (βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Δημήτρη Μίγγα από τη συλλογή διηγημάτων «Των Κεκοιμημένων») Φωτογραφία: Νίκος Βούλγαρης Μοντάζ: Δώρα Μασκλαβάνου Mουσική: Ελένη Λομβάρδου Πρωταγωνιστούν: Γιάννης Στάνκογλου, Γιώργος Χρυσοστόμου , Στάθης Μαντζώρος, Βαγγέλης Αλεξανδρής , Γιώργος Γιαννόπουλος, Μάκης Παπαδημητράτος
Δείτε το τρέιλερ της «Μαύρης Θύελλας» στο παρακάτω video.
Στο gallery:
Φωτογραφίες 1 – 8, σκίτσα του Δημήτρη Ζιάκα, art director της ταινίας, για τη σεκάνς του ονείρου.
Φωτογραφίες 9 – 13, πίνακες του Γιάννη Γκούζου, καλλιτέχνη που ζει και δουλεύει στην Καλαμάτα, οι οποίες χρησιμοποιήθηκαν στο βασικό εσωτερικό χώρο της ταινίας και στους τίτλους τέλους.
Φωτογραφίες 14 – 26, πλάνα της ταινίας, φωτογραφίες της Κατερίνας Τζιγκοτζίδου
Μάθετε πληροφορίες και δείτε υλικό των ταινιών όλων των φετινών υποψηφίων του Φεστιβάλ Δράμας εδώ.