Η ταινία
Ενας άνθρωπος, μια απόφαση, ένα μισομαγειρεμένο φαγητό και η συνειδητοποίηση ότι κάποιες φόρες τα πράγματα φαίνονται τόσο ασήμαντα και περιέργως αστεία.
Ο σκηνοθέτης
Ο Χάρης Ζαλαβράς γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει ανθρωπολογία και εργάζεται ως logistics manager. Τα τελευταία 7 χρόνια ασχολείται με τη συγγραφή σεναρίων και τη δημιουργία ταινιών μικρού μήκους. Εχει παρακολουθήσει σεμινάρια σκηνοθεσίας και ιστορίας του κινηματογράφου στο «Σχολείο του Σινεμά» και στο «Σεμινάριο Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου Filmschool». Toν Αύγουστο του 2019 εκδόθηκε το πρώτο του βιβλίο από τις εκδόσεις 24 Γράμματα με τίτλο «H Ιστορία του Κινηματογράφου στην Παραλία», έχοντας σαν θέμα την ιστορία του κινηματογράφου από το 1890 ως σήμερα. Το 2020 ολοκλήρωσε την πρώτη του ταινία μικρού μήκους (σε σενάριο και παραγωγή του ιδίου) με τίτλο «Άτροπος» . To 2024 ολοκλήρωσε την δεύτερη ταινία του μικρού μήκους Skeleton Tree. Επίσης, το 2023 εκδόθηκε το δεύτερό του βιβλίο με διηγήματα, με τον τίτλο «Μια σελίδα άνθρωπος».
Φιλμογραφία
2020 Άτροπος (μικρού μήκους, μυθοπλασία)
2024 Skeleton Tree
Πέντε ερωτήσεις για το «Skeleton Tree»:
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Η αρχική ιδέα στα θέματα που καταπιάνομαι και γράφω είναι σχεδόν πάντα ο άνθρωπος. Οι αντιδράσεις του, η ιδιοσυγκρασία του, οι πεποιθήσεις του. Στην συγκεκριμένη, ήθελα με αφετηρία μια περίεργη κατάσταση, να μιλήσω κατά κάποιο τρόπο για το τι κουβαλάει ο κάθε άνθρωπος μέσα του και ταυτόχρονα, σε μια κωμική βάση, για το πως υπό συγκεκριμένες συνθήκες, τα πάντα φαίνονται ασήμαντα.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Νομίζω ότι το δυσκολότερο που έχεις να αντιμετώπισες, είναι το θέμα επιβίωσης και βιοπορισμού μέσα από την σκηνοθεσία. Είναι πολύ δύσκολο. Πολλές είναι οι δυσκολίες αλλά αυτό που με δυσκόλεψε περισσότερο ήταν το οικονομικό κομμάτι όσο πεζό και αν ακούγεται αυτό, αλλά την ώρα των γυρισμάτων, η χαρά που παίρνεις βλέποντας το πάθος των συναδέλφων σου σε κάνει να συνειδητοποιείς ότι αυτές οι στιγμές αξίζουν οποιοδήποτε κόστος οποιασδήποτε μορφής.
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Εχω την άποψη ότι όλες οι ταινίες είναι φτιαγμένες για το μεγάλο πανί. Συνήθως όταν με ρωτάνε αν αυτή η ταινία είναι για σινεμά, απαντάω ότι όλες οι ταινίες είναι για σινεμά. Καταλαβαίνω όμως ότι μπορεί να δοθούν ευκαιρίες σε ταινίες μέσω streaming και να φτάσουν σε ανθρώπους που δεν θα είχαν την δυνατότητα να τις δουν στην μεγάλη οθόνη. Φοβάμαι όμως όταν φτάνουν σε ανθρώπους που έχουν την επιλογή να τις δουν στην μεγάλη οθόνη.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Το Φεστιβάλ Δράμας είναι μια κομβική στιγμή στην πορεία μιας μικρού μήκους ταινίας, είναι μια μεγάλη στιγμή για κάθε δημιουργό. Eνα φεστιβάλ με σπουδαία και διεθνή αναγνώριση και μια ομάδα από πίσω του εξαιρετική που έχει οδηγήσει το φεστιβάλ στο επίπεδο αυτό. Οι συνεχόμενες επιτυχίες δε μπορεί παρά να σημαίνουν ότι υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό που αγαπάνε και όταν κάτι το αγαπάς το κάνεις, νομοτελειακά, καλά. Oπως έλεγε και ο Αλφρέντο: «Whatever you end up doing, love it. The way you loved the projection booth when you were a little squirt».
Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...
Γιατί είναι οι επιθυμίες μας και οι εφιάλτες μας. Γιατί μας διασκεδάζει εξίσου και μας κάνει να θέλουμε να βλέπουμε αυτά που θέλουμε να ζήσουμε αλλά και αυτά που δε θα θέλαμε να ζήσουμε ποτέ!
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Skeleton Tree»:
Skeleton Tree | Σενάριο - Σκηνοθεσία: Χάρης Ζαλαβράς | Παίζουν: Αλέξανδρος Λογοθέτης, Χρύσα Κλούβα | Βοηθός Σκηνοθέτη: Κλαίρη Γραμματική | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Θάνος Λυμπερόπουλος | 1st AC: Δήμητρα Πετμεζά | 2nd AC: Ρωξάνη Βαρελά | Ενδυματολόγος, Σκηνογράφος: Σοφία Βάσο | Διευθυντής παραγωγής: Γιώργος Τσεσμεντζής | Βοηθοί παραγωγής: Μαιρη Τσαγκαρούλη , Κυριακός Αγαδάκος | Ηχοληψία | Νικόλ Ασιμοση | Boom: ΜΙχάλης Μαγνής | Μακιγιάζ: Όλγα Πάτσιου | Σκριπτ: Πένυ Ζήση | Ηλεκτρολόγος: Μανόλης Ριζικός | Φροντιστης: Ορφέας Χωρινόπουλος | Παραγωγοί: Χάρης Ζαλαβράς, Χρήστος Πύθαράς | Μοντάζ: Μάνος Μακρυγιαννάκης | ΜΙξαζ-Sound design: Γιάννης Γιαννακόπουλος | Color Correction: Μάνθος Σαρδής | Γραφιστικός σχεδιασμός, Poster Σωτηρία Λαϊνά | Storyboard: Αλκμήνη Χριστοφίδου.
Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ