Η ταινία
Καλοκαίρι του 1992 σε ένα τυπικό ελληνικό χωριό της Κρήτης. Ο 9χρονος Περικλής βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του αιωνίου πολέμου: αγόρια εναντίον κοριτσιών. Η μάχη λήγει άδοξα για τον ήρωα μας όταν μια καλοζυγισμένη πέτρα προσγειώνεται στο κεφάλι του και με τη σειρά του ο Περικλής προσγειώνεται στο έδαφος. Όταν συνέρχεται η πρώτη εικόνα που αντικρίζει είναι της Φαίδρας, μιας 12χρονης Αμαζόνας που τον κοιτάζει εξεταστικά. Ο ήρωας μας ερωτεύεται με την πρώτη ματιά. Τώρα πρέπει απλά να την κερδίσει και, αν είναι τυχερός, να κερδίσει ένα φιλί, αλλά και μια περιπέτεια, που κανείς από τους δυο δεν πρόκειται να ξεχάσει.
Ο σκηνοθέτης
Ο Ανδρέας Χαλικιάς ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στη σκηνοθεσία στο Chapman University. Τα τελευταία χρόνια έχει επικεντρωθεί στη σκηνοθεσία διαφημιστικών ταινιών κερδίζοντας διακρίσεις και βραβεία για τη δουλειά του. Από παιδί είχε μαγευτεί με τα ανατολίτικα παραμύθια που διηγούταν η προγιαγιά του. Η αγάπη του για τις ιστορίες συνέχισε να τροφοδοτείται από τις αυθόρμητες ιστορίες που έλεγε ο πατέρας του ως ιστορίες για καληνύχτα. Αυτές οι επιρροές διαμόρφωσαν την επιθυμία του να ζωντανεύει ιστορίες στην οθόνη. Επί του παρόντος δουλεύει στην πρώτη του ταινία μεγάλου μήκους.
Πέντε ερωτήσεις για το «Ο Πρώτος μου Γάμος»:
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας ποια ήταν η αρχική ιδέα ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Το θέμα της ταινίας είναι ελαφρώς αυτοβιογραφικό. Κάπως έτσι εκτυλίσσονταν τα καλοκαίρια στο χωριό μου. Ο πετροπόλεμος, οι τρομακτικές ιστορίες, το νεκροταφείο είναι όλα πολύ κοντά στις καλοκαιρινές μου εμπειρίες. Αλλά η ανάγκη μου δεν ήταν να πω μια προσωπική ιστορία, όσο να αποδώσω φόρο τιμής σε ταινίες με τις οποίες μεγάλωσα, οικογενειακές ταινίες που βλέπαμε στην τηλεόραση Κυριακές μεσημέρι που με γοήτευαν, με συγκινούσαν και με οδήγησαν στο να θέλω να πω ιστορίες με τη σειρά μου.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας τι σας έφερε μεγάλη χαρά ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Φοβάμαι πως δεν θα πω κάτι νέο: η δημιουργία ταινιών στην Ελλάδα είναι μια δύσκολη διαδικασία, ειδικά για το είδος κινηματογράφου που οραματίζομαι να κάνω - με ξεκάθαρες χολιγουντιανές επιρροές. Όσον αφορά τον Πρώτο μου Γάμο, όταν ξεκινούσαμε την παραγωγή της ταινίας έπρεπε να δω τι μπορώ να κάνω , αντί να αφεθώ στο τι θα ήθελα ιδανικά να κάνω. Η χρηματοδότηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την πραγματοποίηση της ταινίας, αλλά δεν ήταν αρκετή και οι εγχώριες χρηματοδοτήσεις είναι περιορισμένες και δυσεύρετες. Ωστόσο, χάρηκα πολύ που τα γυρίσματα της ταινίας έγιναν στο χωριό μου, Κάνεβος Ρεθύμνου. Η τοπική κοινωνία μας βοήθησε, και τα παιδιά του χωριού συμμετείχαν ενεργά στα γυρίσματα. Σε κάθε περίπτωση, ήταν πολύ ταιριαστό να κάνω μια ταινία για τις παιδικές μου αναμνήσεις με συντελεστές παιδικούς μου φίλους.
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Μεγαλώνοντας με βιντεοκασέτες, μπορώ να εγγυηθώ πως η μαγεία δεν χάνεται σε κανένα μέσο. Δεν βλέπω κάποιο δίλημα. Οι πλατφόρμες έχουν κάνει πολλές ταινίες προσβάσιμες σε μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Φυσικά οι αίθουσες έχουν κάτι το υποβλητικό και η εμπειρία του σινεμά είναι πολύ κοντά στην καρδιά μου, αλλά έχω δει ταινίες και σε κινητό και έχω εντυπωσιαστεί. Αν το περιεχόμενο είναι καλό δεν χάνει πουθενά και αν είναι κακό δεν κερδίζει ούτε στην καλύτεργη αίθουσα.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Είναι τιμή να βρίσκεσαι σε φεστιβάλ ταινιών. Οι μικρού μήκους έχουν ιδιαιτερότητες στη φόρμα τους και έχει μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπεις πως οι δημιουργοί διαχειρίζονται τις αφηγήσεις τους. Επιπλέον, το φεστιβάλ είναι ένας χώρος συντροφικότητας και αλληλεγγύης στον οποίον μπορούν αν προκύψουν δημιουργικές συζητήσεις, νέες ιδέες και κατάλληλες γνωριμίες για να πραγματοποιθούν μελλοντικά όνειρα των δημιουργών.
Οτι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί…
Τα σπάει! Το σινεμά μπορεί να είναι μια μεθυστική εμπειρία και αποτελεί μια γλώσσα που εξελίσσεται διαρκώς. Οι καλές ταινίες, όπως τα καλά βιβλία και η τέχνη γενικότερα, αποτελούν ακατέργαστες εμπειρίες που μας φέρνουν πιο κοντά στον εαυτό μας.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Ο Πρώτος μου Γάμος»:
Ο Πρώτος μου Γάμος | Σκηνοθεσία: Ανδρέας Χαλικιάς | Σενάριο: Νικόλας Κούλογλου | Ηθοποιοί: Άλκης Μιχαηλίδης Αθηνά Μοσχίδου, Αλέξανδρος Κεχαγιαδάκης, Κωνσταντίνα Κωνσταντουλάκη | Casting: Μαρία Εργκούλ | Παραγωγός: Κωστής Κατσαρός | Συμπαραγωγοί: Μίνα Ντρέκη, Ηρώ Αηδώνη | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Κωνσταντίνος Κουκουλιός | Μοντάζ: Νικόλαος Πάσσαρης | Σκηνικά: Νικολέττα Σωτηρίου | Κοστούμια: Ευαγγελία Δελένδα | Βοηθός Σκηνοθέτη: Δημήτρης Μουτσιάκας | Διεύθυνση Παραγωγής: Ευθύμης Μιχελουδάκης | Μακιγιάζ: Μαρία Βεζ | Μουσική: Μαριλένα Ορφανού | Ηχοληψία: Δήμητρα Ξερούτσικου | Script: Νικόλας Πάσσαρης | Α’ Βοηθός Κάμερας: Βίκτωρας Λεωνίδης | Β΄ Βοηθός Κάμερας: Μάριος Ντέλιας | Βοηθός Ηχολήπτη: Θανάσης Χούτος | Gaffer: Βλάσης Παπαπετρόπουλος | Βοηθός Ενδυματολόγου: Άγγελος Διονυσακόπουλος | Μακινιστικά: Κωνσταντίνος Χαρατζόγλου, Βασιλική Πηρούνια | Βοηθοί Παραγωγής: Πέτρος Δελατόλας, Κωστής Μαρίνης, Μάκης Ματσούκας | Υπηρεσίες Ήχου: Yellowgroove | Σχεδιασμός Ήχου: Εύα Δημητριάδη | Μίξη Ήχου: Exit Studio | Colorist: Δημήτρης Καρτέρης | Compositing & Visual Effects: Περικλής Αγιανόζογλου | End Titles: Σωτήρης Κίζηλος | Titles Animation: Αντώνης Πετρούλιας | Σχεδιασμός Τίτλων: Βάσια Τερζή | Εταιρεία Παραγωγής: The Stripes | Συμπαραγωγή: Marni Films, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και την ευγενική χορηγία ΑΝΕΚ Lines Blue Star Ferries
Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ