Η ταινία
Σε ένα ξενοδοχείο στο κέντρο της Αθήνας η Mira γράφει το επόμενο της τραγούδι...
Ο σκηνοθέτης
Ο Ορφέας Περετζής ξεκίνησε να σπουδάζει Ψυχολογία στο Στέρλινγκ, και έπειτα Σκηνοθεσία στο UCA, και Σενάριο στο LFS του Λονδίνου. Το πρόσφατο ντοκιμαντέρ του “Iodine” κέρδισε Βραβείο Κοινού στη Θεσσαλονίκη (2022). Είναι απόφοιτος των Berlinale Talents και υπότροφος του Προγράμματος Fellows της ARTWORKS (ΙΣΝ). Οι προηγούμενες μικρού μήκους ταινίες του κέρδισαν πολλαπλά βραβεία, συμπεριλαμβανομένων Καλύτερης Ταινίας από την ΠΕΚΚ, και την Royal Television Society.
Φιλμογραφία:
Mira (2024, μικρού μήκους)
Iodine: H Eλλάδα στα Ερείπια του Μεσολογγίου (2022, ντοκιμαντέρ)
Στο Κέντρο του Κύκλου (2016, ντοκιμαντέρ)
Κβάντο (2015, μικρού μήκους)
Στην Ελβύν (2014, μικρού μήκους)
Small Talk (2006, μικρού μήκους)
Πέντε ερωτήσεις για το «Mira»:
Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;
Με ενδιέφερε το θέμα της ελληνικής rap σκηνής που για μένα είναι μια αυθεντική σύγχρονη ποίηση. Hθελα να γράψω για δυο νέους χαρακτήρες με όνειρα, επιθυμίες και αυθορμητικότητα που συγκρούονται με μια σκληρή πραγματικότητα. Να μπορέσουμε να τους γνωρίσουμε σε λίγα λεπτά και να μπούμε στον κόσμο τους. Χωρίς πολλά λόγια. Μέσα από τις εικόνες, τους στίχους και τη μουσική. Γνωρίζοντας τον σκηνοθέτη και ηθοποιό Ζακ Σιμχά και τη μουσικό Νίκη Αυγουστίνου (Mira @mira.xxcrew) φτιάξαμε κάτι αυθόρμητο βασισμένο σε αληθινές εμπειρίες. Η Νίκη ταυτίστηκε με την ιστορία και την έκανε δική της και τότε το ‘Ραπεράκι’ - o αρχικός τίτλος - έγινε «Mira», όπως είναι γνωστή στη female rap σκηνή.
Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;
Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να επιλέγεις το επόμενο βήμα σε ένα κινηματογραφικό περιβάλλον που αλλάζει συνέχεια, ενώ οι πόροι λιγοστεύουν. Και τελικά αυτό που έχει σημασία είναι οι άνθρωποι και οι συνεργάτες. Για αυτό μου έδωσε μεγάλη χαρά η αντίδραση της Νίκης που συγκινήθηκε όταν είδε την ταινία και της θύμισε τα πρώτα της βήματα ως μουσικός.
Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Πού στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;
Θεωρώ ότι χρειάζονται και τα δύο. Το κοινό του arthouse κινηματογράφου έχει γίνει ακόμα πιο εξειδικευμένο οπότε οι πλατφόρμες σε συνδυασμό με τα Φεστιβάλ βοηθούν κάποιες πιο «δύσκολες» ταινίες να βρουν το κοινό τους εντός και εκτός Ελλάδος.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;
Είναι μια μικρογραφία της ελληνικής κινηματογραφικής κοινότητας που πάντα ήταν πολύ ζωντανή - με τα προβλήματά της, τις αντιθέσεις, το ταλέντο, και τις εκπλήξεις. Χαίρομαι που θα είμαι στο Φεστιβάλ πάλι μετά από 10 χρόνια ανάμεσα σε νέους κινηματογραφιστές. Ισως οι programmers στα Διεθνή φεστιβάλ να βλέπουν καμία ελληνική ταινία παραπάνω. Από την άλλη, λίγα έχουν αλλάξει ως προς τους πόρους του κράτους στον ελληνικό κινηματογράφο για την παραγωγή τους σε σχέση με άλλα ευρωπαϊκά κράτη…
Οτι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...
…θα βλέπουμε ταινίες στα κρυφά σε αυτοσχέδιους κινηματογράφους αφού όλα θα είναι ξενοδοχεία ή σούπερ μάρκετ.
Δείτε εδώ το τρέιλερ του «Mira»:
MIRA | CREDITS
Ηθοποιοί: Νίκη Αυγουστίνου, Ζακ Σιμχά, και Μιχάλης Συριόπουλος | Σκηνοθεσία & Σενάριο: Ορφέας Περετζής | Παραγωγός: Κωνσταντίνος Βασίλαρος | Διεύθυνση Φωτογραφίας: Δημήτρης Λαμπρίδης | Μοντάζ: Γιώργος Ζαφείρης | Σκηνογραφία & Ρούχα: Rectifier + Tzo | Ηχητικός Σχεδιασμός & Μίξη Ήχου: Περσεφόνη Μήλιου | Μακιγιάζ & Μαλλιά: Σωτηρία Μαλατέστα | Ηχολήπτης: Άρης Αθανασόπουλος | Κόλορ: Μάνθος Σαρδής | Βοηθός Σκηνοθέτη: Αναστασία Κρατίδη | Οργάνωση Παραγωγής: Κατερίνα Καταμπελίση | Focus Puller: Άλεξ Άσπλιντ | Chef Ηλεκτρολόγος: Χάρης Πουρνιάς | Βοηθός Κάμερας: Αργύρης Παπαθεοδώρου | Ηλεκτρολόγος: Κων/νος Λομβάρδας | Μπουμ: Παντελής Τηλιακός | PA’s: Ηλίας Μάικα, Ηλίας Μπεντά | Foley: Νίκος Λιναρδόπουλος | Γραφικά: Ραλλού Μυλωνά | Σχεδιασμός Αφίσας: Αφροδίτη Σπυροπούλου | Κάμερα-Φακοί: Cekta | Φώτα: Bright Vision | Ευχαριστούμε θερμά: τους εργαζόμενους του ξενοδοχείου “Τιτάνια”, την Αγγελική Κοσμά, και τον Βασίλη Μαρδίκη | Με την υποστήριξη του Ε.Κ.Κ. & Υπουργείου Πολιτισμού | Εταιρία Παραγωγής: StudioBauhaus
Φεστιβάλ Δράμας 2024 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος αλλά και τις ελληνικές ταινίες στα διεθνή προγράμματα του Φεστιβάλ