Ενημέρωση

Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο» του Στέλιου Πολυχρονάκη

στα 10

Εν αναμονή του 45ου Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, γνωρίζουμε καλύτερα τις ταινίες του ελληνικού διαγωνιστικού τμήματος και τους δημιουργούς τους.

Φεστιβάλ Δράμας 2022: «Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο» του Στέλιου Πολυχρονάκη

Η ταινία

Η κυρά Μαρία, μια μικροκαμωμένη και χαρωπή γιαγιά από την Κρήτη, πηγαίνει όπως κάθε εβδομάδα στο νεκροταφείο για να φροντίσει τον τάφο του αγαπημένου της κυρ-Γιάννη. Oμως το λεωφορείο που την γυρίζει πίσω θα πάθει βλάβη, και η κυρά Μαρία θα αναγκαστεί να περάσει μια ολόκληρη μια νύχτα στο νεκροταφείο!

Ο σκηνοθέτης

Ο Στέλιος Πολυχρονάκης είναι σκηνογράφος, animator και εκπαιδευτικός που ζει και εργάζεται στην Αγγλία. Εχει κάνει μία ταινία μικρού μήκους μυθοπλασίας και τρεις animation, ενώ έχει εργαστεί ως σκηνογράφος στον κινηματογράφο και την τηλεόραση τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Αγγλία.

Φιλμογραφία
Η Σιωπή (μυθοπλασία, μικρού μήκους 2004)
I Do Art (animation, 2008)
Το Χωριό (animation, 2010)
Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο (animation, 2021)

μια νύχτα στο νεκροταφείο

5 ερωτήσεις για το «Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο»

Πώς επιλέξατε το θέμα της ταινίας σας, ποια ήταν η αρχική ιδέα, ποια η ανάγκη να αφηγηθείτε αυτή την ιστορία;

Οι ιστορίες που γράφω έχουν σχεδόν πάντα τις «ρίζες» τους στις εμπειρίες και τις αναμνήσεις μου, κυρίως από την παιδική μου ηλικία. Μέρη που αγάπησα, ιστορίες που άκουσα, πράγματα που έκανα μικρός. Η «Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο» έχει τις ρίζες της στις τακτικές επισκέψεις της γιαγιάς μου στο νεκροταφείο για να φροντίσει τον τάφο του παππού μου. Και βέβαια ο χαρακτήρας του κυρ-Γιάννη είναι βασισμένος σε πολλούς Κρητικούς παππούδες που γνώρισα στη ζωή μου. Πάντα συνοφρυωμένοι και φαινομενικά άγριοι εξωτερικά, αλλά με καρδιά μάλαμα για την οικογένεια, τους φίλους και τους δικούς τους ανθρώπους.

μια νύχτα στο νεκροταφείο

Ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση του να είσαι σκηνοθέτης στην Ελλάδα σήμερα; Τι σας δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας, τι σας έφερε μεγάλη χαρά, ή τι σας εξέπληξε - θετικά ή αρνητικά;

Λείπω αρκετά χρόνια από την Ελλάδα (ζω και εργάζομαι στην Αγγλία) οπότε δεν είμαι ο πιο κατάλληλος να απαντήσω για τις προκλήσεις στην Ελλάδα του σήμερα. Αυτό που ξέρω από την εμπειρία μου στην Αγγλία (και πιο παλιά στην Ελλάδα), είναι ότι η χρηματοδότηση του ανεξάρτητου κινηματογράφου είναι εξαιρετικά δύσκολη όπου και να είσαι. Τουλάχιστον στην Ελλάδα έχουμε το ΕΚΚ και την ΕΡΤ που στηρίζουν σταθερά τους νέους και τους ανεξάρτητους σκηνοθέτες. Το ΕΚΚ μάλιστα στηρίζει τώρα πια ενεργά και το Ελληνικό animation. Υπάρχουν αρκετές χώρες που δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια.

Αυτό που με δυσκόλεψε στην πραγματοποίηση της ταινίας μου ήταν αυτό που με εξέπληξε και θετικά. Το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου εξ αποστάσεως, σε μία πολύ δύσκολη εποχή (λόγο Covid). To ιντερνέτ ήταν μια τεράστια βοήθεια σε αυτό. Βοήθησε φυσικά και το ότι η ταινία είναι animation, φτιαγμένη στον υπολογιστή αλλά και το γεγονός ότι οι συνεργάτες μου ήταν όλοι άψογοι επαγγελματίες!

μια νύχτα στο νεκροταφείο

Είναι οι πλατφόρμες και η νέα πραγματικότητα του streaming μια ευκαιρία για τη διανομή και προβολή της μικρού μήκους ταινίας; Που στέκεστε στο δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες;

Οι πλατφόρμες και το streaming είναι θετικά, αρκεί οι δημιουργοί να πληρώνονται σωστά. Η προηγούμενή μου ταινία, «Το Χωριό», είναι εδώ και χρόνια σε ένα από τα μεγαλύτερα streaming platforms και τα λεφτά που έχω δει είναι σχεδόν ανύπαρκτα. Η πολιτική της πληρωμής ανά λεπτό, ανάλογα με τον αριθμό των ολοκληρωμένων θεάσεων, σημαίνει ότι οι πλατφόρμες γεμίζουν το διαθέσιμο content τους με μικρού μήκους ταινίες σχεδόν τσάμπα.

Για μένα δίλημμα αίθουσες ή πλατφόρμες δεν υπάρχει. Οι πλατφόρμες είναι το μέλλον και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει. Οι αίθουσες επίσης θέλω να πιστεύω ότι θα επιβιώσουν γιατί προσφέρουν μια μοναδική και διαφορετική εμπειρία. Οπότε στην ερώτηση το ένα ή το άλλο, η απάντηση νομίζω είναι και τα δύο.

μια νύχτα στο νεκροταφείο

Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο; Τι σημαίνουν οι συνεχείς επιτυχίες της ελληνικής ταινίας μικρού μήκους στο διεθνές τοπίο;

Από το φεστιβάλ της Δράμας έχω πολύ όμορφες αναμνήσεις καθώς εκεί έκανε πρεμιέρα η πρώτη μου ταινία το μακρινό πια 2004. Λατρεύω την πόλη της Δράμας και την ατμόσφαιρα του φεστιβάλ. Χαίρομαι επίσης που ένας θεσμός τόσο παλιός, φαίνεται να παίρνει τα τελευταία χρόνια καινούργια πνοή με νέους ανθρώπους στο τιμόνι και στη διοργάνωση. Οσο για τις επιτυχίες της Ελληνικής ταινίας μικρού μήκους, τι να πω; Σίγουρα είναι όλο και περισσότερες και αυτό είναι μόνο θετικό. Το μόνο που μας λείπει είναι ένα Οσκαρ!

Ο,τι κι αν γίνει το σινεμά θα επιβιώσει γιατί...

Είναι μια εμπειρία κοινή, που μας φέρνει πιο κοντά σαν θεατές, και σαν κοινωνία.

Φεστιβάλ Δράμας 2022 | Γνωρίστε εδώ όλους τους δημιουργούς και τις ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος

Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο | Ακούγονται οι ηθοποιοί - Μαρία: Μαρινέλλα Βλαχάκη | Γιάννης: Λευτέρης Μποτωνάκης | Θανάσης: Μανόλης Κωνσταντακάκης | Συντελεστές: Σενάριο, Σκηνοθεσία, Στέλιος Πολυχρονάκης | Παραγωγός, Κωνσταντίνος Βασίλαρος | Μουσική, Γιάννης Ψαρουδάκης (Οκτάβα) | Sound Design & Mix, Στέλιος Κουπετώρης | Key Animator, Κωνσταντίνος Αμβροσιάδης | Additional Animators, Δημήτρης Δαγδιλέλλης & Αιμιλία Κατσικερού | Art Direction, Background & Character Design, Στέλιος Πολυχρονάκης | 3d Modelling, Βασίλης Σούρας | 3d Rendering, Ανδρέας Χέλμης | Μοντάζ – Compositing, Στέλιος Πολυχρονάκης | Production Manager, Ιωάννα Γιακουμάτου | Με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου | Παραγωγή, StudioBauhaus 2021

μια νύχτα στο νεκροταφείο

Μάθετε περισσότερα για τον Στέλιο Πολυχρονάκη και τη δουλειά του στο επίσημο website του και παρακολουθήστε τα νέα του «Μια Νύχτα στο Νεκροταφείο» στο site της ταινίας.

Δείτε ολόκληρη την παλαιότερη ταινία του Στέλιου Πολυχρονάκη «Το Χωριό»: