H ταινία
Ο Μιχάλης συνειδητοποιεί μες το ντουζ ότι έχει ξεχάσει τη πετσέτα απλωμένη στο μπαλκόνι. Βγαίνοντας να τη πάρει, βλέπει μεσημεριάτικα έναν άντρα να ουρεί στο τοίχο της απέναντι πολυκατοικίας. Τσαντισμένος, αποφασίζει να τον βάλει στη θέση του. Η εμφάνιση ενός ένοικου της απέναντι πολυκατοικίας ανάβει τα αίματα.
Ο σκηνοθέτης
Γεννήθηκε τον Δεκέμβριο του 1981. Σπούδασε Σκηνοθεσία Κινηματογράφου στη σχολή Καλών Τεχνών του Εδιμβούργου. Εχει σκηνοθετήσει μουσικά βίντεο, θεατρικές παραστάσεις και ταινίες μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ μικρού και μεγάλου μήκους, με συμμετοχές σε ελληνικά και ξένα φεστιβάλ. Από τις εκδόσεις Αστάρτη έχουν κυκλοφορήσει δύο συλλογές ποιημάτων, οι «Λευκές Μέρες» (2013) και «Η παρουσία μου κάτω από τα πόδια σου» (2019). Είναι ο κύριος εισηγητής των πρακτικών σεμιναρίων Σκηνοθεσίας Κινηματογράφου του FilmSchool.gr.
Φιλμογραφία
2019 BadLand (μικρού μήκους, πειρ.ντοκιμαντέρ)
2019 Charlie (μικρού μήκους, μυθοπλασία)
2019 Ο Δίκαιος (μικρού μήκους, μυθοπλασία)
2019 Portraits (μικρού μήκους, ντοκιμαντέρ)
2018 Sopi - a day in (μεγάλου μήκους, ντοκιμαντέρ)
2016 Bliss (μεγάλου μήκους, μυθοπλασία)
2010 Stiff - a little love story (μικρού μήκους, σπουδαστική)
2008 Τα πούπουλα του Ντόναλντ (μικρού μήκους, μυθοπλασία)
5 ερωτήσεις για τον «Δίκαιο»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Κατά την διάρκεια της Μεγάλης Αναμονής για την επόμενη μεγάλου μήκους ταινία, θέλω να κάνω μικρού μήκους των οποίων η αφήγηση (χαρακτήρες, τοποθεσίες, χωροχρόνος) να μην απαιτεί το στήσιμο μεγάλης παραγωγής, να μπορούν να γίνουν εύκολα και γρήγορα (όσο σχετικά είναι και τα δύο). Το περιστατικό που αφηγείται η ταινία συνέβη σε μένα, όχι με την ίδια τροπή όμως. Εκ των υστέρων, άρχισα να σκέφτομαι «τι θα συνέβαινε αν..;» και η ιστορία διαμορφώθηκε.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σ' έναν υποψήφιο θεατή;
Είναι μια ταινία για το ποιοι νομίζουμε ότι είμαστε και το ποιοι είμαστε πραγματικά.
Τι θα θέλατε να σας ρωτήσει ή να συζητήσετε με κάποιον αφού τη δει;
Να βρει ίσως, την όποια ατομική ή συλλογική προέκταση μπορεί να αποπειράται η ιστορία.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Οταν πράγματι καταφέρνεις να γυρίσεις μια ταινία, η διαδικασία είναι πορωτική, αγχωτική και επείγουσα, μια όμορφη παραμύθα. Για άλλη μια φορά, κατάλαβα τη σημασία της προετοιμασίας στο τελικό αποτέλεσμα της ταινίας. Και ότι ζητούμενο πάνω από όλα, είναι να δουλεύεις με συνεργάτες που συνεννοείστε ανθρώπινα.
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας, αλλά και για το σημερινό ελληνικό κινηματογραφικό τοπίο;
Μια ευκαιρία μες τα χρόνια να βλέπω ταινίες κινηματογραφιστών, μερικές από αυτές εξαιρετικές σε καλλιτεχνικό επίπεδο, βλέμματος και παραγωγής, που σε άλλη περίπτωση δεν θα τύχαινε. Η ευκαιρία επίσης να γνωρίσεις ανθρώπους και ίσως να ταιριάξεις με κάποιους αισθητικά και σαν παρέα, κάτι που μπορεί να έχει αποτέλεσμα συνεργασίες σε επόμενες ταινίες.
Ο Δίκαιος | Παίζουν Μιχάλης Σαράντης Παναγιώτης Βενέτης Χρήστος Πυθαράς | Σκηνοθεσία - Σενάριο Χρήστος Πυθαράς | Διεύθυνση Φωτογραφίας Ευγένιος Διονυσόπουλος | Κάμερα Γιώργος Καραλιάς | Διεύθυνση Παραγωγής Παναγιώτης Αυλωνίτης | Ηχος Χρήστος Παπαδόπουλος Άρης Παυλίδης Γιάννης Γιαννακόπουλος | Σκηνικά Μαρία Παπαδημητρίου | Μοντάζ Χρήστος Πυθαράς | Color Πάνος Β. Πατσιαούρας | Μουσική Ντίνος Τσέλης | Σχεδιασμός Ηχου - Mix Γιάννης Γιαννακόπουλος | Αφίσα Χρήστος Αργυρός | Παραγωγή Noise and Grain και Χρήστος Πυθαράς
Δείτε εδώ την πρηγούμενη μικρού μήκους του Χρήστου Πυθαρά «Stiff - A Little Love Story»
Δείτε εδώ το teaser της επόμενης μικρού μήκους ταινίας του Χρήστου Πυθαρά με τίτλο «Charlie»