Η ταινία
Ενα συνηθισμένο βράδυ Παρασκευής, η Βίκυ θέλει να πάει σε ένα πάρτι, αλλά η νύχτα δεν εξελίσσεται όπως είχε προγραμματίσει. Μια βραδιά στη ζωή των παιδιών που ανήκουν στη γενιά των social media.
Οι σκηνοθέτες
Ο Δημήτρης Τσακαλέας φοιτά στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με ειδίκευση στην παραγωγή οπτικοακουστικών έργων, ενώ είναι κάτοχος του Filmmaking Certificate από το London Film Academy. Εχει εργαστεί ως παραγωγός σε διαφημιστικά και σε αρκετές ταινίες μικρού μήκους που έχουν ταξιδέψει σε εγχώρια και διεθνή φεστιβάλ, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται στο στάδιο του post-production της πρώτης του μεγάλου μήκους ταινίας. Το καλοκαίρι του 2016 ήταν ένας από τους επιλεγόμενους συμμετέχοντες για το Sarajevo Talents που διοργανώνει το Φεστιβάλ του Σαράγεβο, σε συνεργασία με το Φεστιβάλ Βερολίνου. Τον Μάιο του 2018, επιλέχθηκε και συμμετείχε στο Sarajevo City of Film, στο οποίο εργάστηκε ως παραγωγός τεσσάρων ταινιών μικρού μήκους που υποστηρίχθηκαν οικονομικά από το Sarajevo International Film Festival.
Η Λήδα Βαρτζιώτη φοιτά στο Τμήμα Κινηματογράφου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, με ειδίκευση στη σκηνοθεσία και το σενάριο. Εχει εργαστεί ως βοηθός σκηνοθέτη στην ταινία «Ουζερί Τσιτσάνης», σε σκηνοθεσία του Μανούσου Μανουσάκη, και σε πολλές μικρού μήκους. Εχει κάνει παραγωγή σε ένα διαφημιστικό του Υπουργείου Παιδείας και σε μια σειρά μίνι ντοκιμαντέρ στη διάρκεια του 57ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης. Το 2016 έγραψε το σενάριο για τη μικρού μήκους ταινία «The Uncool Kids», σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τσακαλέα, και σκηνοθέτησε το διαφημιστικό σποτ για τον εορτασμό των 90 χρόνων του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Το 2018 σκηνοθέτησε τη μίνι σειρά «Not» και έλαβε μέρος με το σενάριό της, «The Good Girls Club», στο Pitching Training του ShorTS International Film Festival, σε συνεργασία με τη Nisi Masa.
4 ερωτήσεις για το «Yawth»
Γιατί κάνατε αυτήν την ταινία τώρα; Τι ήταν αυτό που σας έκανε να θελήσετε να αφηγηθείτε αυτήν την ιστορία;
Δημήτρης: Μου είχε δημιουργηθεί μεγάλη ανάγκη να μιλήσω για τα άτομα της γενιάς που ανήκω και για τον τρόπο που διαχειριζόμαστε τα καθημερινά θέματά μας. Τα social media είναι ένα μεγάλο κομμάτι της προσωπικότητάς μας, μια προέκταση του εαυτού μας. Ως ομάδα, θελήσαμε να μιλήσουμε για μια Παρασκευή την οποία όλοι έχουμε περάσει, αλλά με έναν τρόπο που θα έδινε στον θεατή την αίσθηση του να είσαι σε πέντε διαφορετικές εφαρμογές social media και την ίδια στιγμή να κανονίζεις για το πού θα βρεθείς για μπύρα.
Λήδα: Η ταινία μιλά για τη γενιά μας, τα παιδιά των 20κάτι, και για τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούν, ερωτεύονται στη σημερινή εποχή. Είναι ίσως η κατάλληλη εποχή για να κάνει κανείς μια τέτοια αφήγηση, καθώς υπάρχει ένας μεγάλος διάλογος σχετικά με τα social media και τη χρήση τους από αυτές τις ηλικίες. Με αυτήν την ιστορία θέλαμε να δείξουμε την καθημερινότητά μας και των φίλων μας, τα βράδια που πιστεύαμε ότι θα ήταν τέλεια αλλά κατέληξαν ξενέρωτα.
Πώς θα περιγράφατε την ταινία σας σε έναν υποψήφιο θεατή;
Δημήτρης: Σαν τα behind the scenes από τα stories που θα ανέβαζε κάποιος ένα βράδυ στον προσωπικό του λογαριασμό στο Instagram.
Λήδα: Με το «Yawth» είναι σαν να μπαίνεις κρυφά σε ένα πάρτι νέων, να συμβαίνουν πολλά πράγματα τριγύρω ταυτόχρονα και να θες να τα δεις όλα. Τελικά, το ξημέρωμα επιστρέφεις σπίτι και νοιώθεις ότι συνέβησαν πολλά και ταυτόχρονα τίποτα.
Πώς είναι να κάνεις σινεμά (στην Ελλάδα) σήμερα; Τι σας δίδαξε ή τι κρατάτε από την εμπειρία;
Λήδα: Το σινεμά πάντα ήταν ένα ακριβό επάγγελμα, πράγμα που το καθιστά ακόμα πιο δύσκολο τη σημερινή εποχή, λόγω έλλειψης χρηματικών πόρων. Παρ’ όλα αυτά, αυτοί οι περιορισμοί σε κάνουν να σκέφτεσαι πιο δημιουργικά και «έξω από το κουτί». Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή το ελληνικό σινεμά αρχίζει και αναδεικνύεται θετικά.
Δημήτρης: Είναι μια επίπονη και πιεστική εμπειρία, όπως είναι παντού, πιστεύω. Υπάρχουν πολλές δυσκολίες, αλλά τις ξεπερνάμε. Αν υπάρχει συνεργασία και κατανόηση στην ομάδα, αγάπη για την ιστορία που πρόκειται να αφηγηθείς, βρίσκεις τρόπους. Θεωρώ ότι έχουμε πολύ γερή κινηματογραφία στην Ελλάδα και χαίρομαι που σιγά σιγά αρχίζουμε να αποκτούμε και ποικιλομορφία στις αφηγήσεις. Αν είναι να κρατήσω κάτι από τη μέχρι τώρα εμπειρία μου είναι ότι με καλούς συνεργάτες όλα είναι δυνατά. Ακούγεται αρκετά cheesy αλλά είναι αλήθεια!
Τι σημαίνει το Φεστιβάλ Δράμας για σας; Ποια πιστεύετε ότι είναι τα υπέρ και ποια τα κατά του; Θα προτείνατε κάποιες κινήσεις προς τη βελτίωσή του;
Δημήτρης & Λήδα: Είναι η πρώτη φορά που θα συμμετάσχουμε στο Φεστιβάλ Δράμας και είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι γι’ αυτό, γιατί δεν πιστεύαμε ότι θα επέλεγαν το «Yawth». Η έκπληξη ήταν μεγάλη! Νομίζουμε είναι αναγκαίο ένα Φεστιβάλ τέτοιου βεληνεκούς και με τόσο μεγάλη ιστορία να έχει μεγάλη ισχύ και στο εξωτερικό. Είναι αρκετά σημαντικό να στηρίζει τους νέους κινηματογραφιστές και διαφορετικές αφηγήσεις. Πιθανά θα βοηθούσε πολύ να υπήρχε νέο αίμα στη διοργάνωση του Φεστιβάλ, ώστε να γίνει μια ωραία μίξη μεταξύ παλιού και νέου, στοιχεία τα οποία είναι εξίσου σημαντικά. Το Φεστιβάλ Δράμας δημιουργεί το περιβάλλον ώστε να γνωριστούν και να έρθουν σε επαφή μεταξύ τους οι Ελληνες κινηματογραφιστές.
Info
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τσακαλέας, Λήδα Βαρτζιώτη / Σενάριο: Δημήτρης Τσακαλέας / Ηθοποιοί: Τζωρτζίνα Λιώση, Ρομάνα Λόμπατς, Παντελής Σαρρής, Δάνης Καραμιχαηλίδης, Γιώργος Λέντζας, Νίκος Κουάντρι, Αναστάσης Ροϊλός, Βίκυ Μαϊδάνογλου, Δημήτρης Χατζηγεωργίου, Χριστίνα Μπακόλα, Ελένη Χρυσομάλλη, Ιωάννα Διγενάκη / Παραγωγή: Μαρία Λασκαρίδου, Ηρώ Αηδόνη, Δημήτρης Τσακαλέας / Διεύθυνση Φωτογραφίας: Ασημίνα Λυδία Διονυσοπούλου / Μοντάζ: Ηρα Ντίκα / Σκηνογραφία, Ενδυματολογία: Βαγγέλης Καμπέρης / VFX: Παύλος Λύγουρης / Σχεδιασμός Ηχου: Δάφνη Φαραζή / Μίξη Ηχου: Βάλια Τσέρου, Δάφνη Φαραζή / Ηχοληψία: Ευδοξία Δρακοπούλου / Μουσική: TENDTS, Kareem Kalokoh, Bolis prtn, Weste, Επάρατος / Color Correction: Μάνθος Σάρδης / Μακιγιάζ: Ολυ Λάζου, Εβελίνα Ρεβενήσιου