Ενημέρωση

O The Boy μοιράζεται με το Flix τις επιρροές του για τη μουσική του στο «Τελευταίο Σημείωμα»

στα 10

Από τη Μίκα Λέβι μέχρι τον Νίκο Μαμαγκάκη και από τον Νίκο Ξυλούρη μέχρι το «Fargo», οι επιρροές του The Boy για τη σύνθεση της μουσικής της νέας ταινίας του Παντελή Βούλγαρη μοιάζουν ασύνδετες κι όμως την ίδια στιγμή κομμάτια ενός ομοιόμορφου συνόλου.

Flix Team
O The Boy μοιράζεται με το Flix τις επιρροές του για τη μουσική του στο «Τελευταίο Σημείωμα»

Διαβάστε τι μας λέει ο ίδιος ο The Boy (aka ο Αλέξανδρος Βούλγαρης εδώ στην πρώτη του συνεργασία ως μουσικός με τον πατέρα του) για τη διαδικασία σύνθεσης της υπέροχης μουσικής στο «Τελευταίο Σημείωμα» και ακούστε το μουσικό ημερολόγιο που τον ενέπνευσε για να συνθέσει μια «μουσική που έπρεπε να έχει την δύναμη να μένει στον θεατή και μετά το τέλος της προβολής».

Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Τελευταίο Σημείωμα» που προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου σε διανομή της Tanweer.

Ακούστε εδώ ένα δείγμα της μουσικής του The Boy για το «Τελευταίο Σημείωμα»:


Κατά πόσο η μουσική ενδυμασία ενός φιλμ πρέπει να ακολουθεί και τους βασικούς προβληματισμούς του θέματος του; Αυτό ήταν το βασικό ερώτημα που συζητούσαμε κάτα τη διάρκεια της προετοιμασίας της ταινίας «Το Τελευταίο Σημείωμα». Υπήρχε ένα σενάριο που τόνιζε την σύγκρουση δύο διαφορετικών πολιτισμών και ιδεολογιών. Αυτή η σύγκρουση γίνεται και αισθητική σε ένα φιλμ που παραπέμπει εξίσου σε μια αρχαία ελλήνικη τραγωδία και σε ένα χολυγουντιανό πολιτικό δράμα. Ετσι λοιπόν και στην μουσική αποφασίσαμε να τονίσουμε αυτή την σεναριακή σύγκρουση χρησιμοποιώντας στοιχεία της ελληνικής και της γερμανικής μουσικής της εποχής εκείνης, συχνά μάλιστα στο ίδιο κομμάτι. Μια ταινία με ένα τόσο ευαίσθητο θέμα κάθιστα την κάθε αισθητική επιλογή μια μακρά συζήτηση μιας και οι γραμμές στις οποίες καλείσαι να κινηθείς είναι πάρα πολύ λεπτές. Η αρχική οδηγία του σκηνοθέτη για την μουσική ήταν σαφής άλλα αρκετά δύσκολη. Θέλαμε όσο το δυνατόν λιγότερη μουσική έτσι ώστε να κυριαρχεί η σιωπή και οι φυσικοί ήχοι του στρατοπέδου άλλα την ίδια στιγμή ότι μουσική κατέληγε στην ταινία έπρεπε να έχει την δύναμη να μένει στον θεατή και μετά το τέλος της προβολής. Η δουλειά για την ταινία ξεκίνησε με μια μεγάλη έρευνα στους ελληνικούς παραδοσιακούς ήχους και στα γερμανικά ακούσματα της εποχής που θεωρούντουσαν αποδεκτά από το Τρίτο Ραιχ με σκοπό να διαλέξουμε αυτά που θα έντυναν ως μουσική χώρου κάποιες από τις σκηνές της ταινίας. Υστερα ακολούθησε μια 7μηνη περίοδος σύνθεσης και ηχογραφήσεων που παράλληλα με την πρόοδο του μοντάζ δοκιμάζαμε ιδέες και αποφασίζαμε ποιες από αυτές αξίζουν να τις προχωρήσουμε. Στην youtube playlist που ακολουθεί υπάρχουν κάποιες από τις μουσικές που μας συντρόφευσαν σε αυτή τη διαδικασία, που μας έδωσαν ιδέες και που μας βοήθησαν να εντοπίσουμε το δικό μας κέντρο στην δική μας ταινία.

Ακούστε μία προς μία τις επιλογές του The Boy:


























Δείτε ακόμη: «Το Τελευταίο Σημείωμα»: Το Flix στα γυρίσματα της νέας ταινίας του Παντελή Βούλγαρη