Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής, φέτος, ο Λόρενς Κάρντις, ο Ανώτερος Επιμελητής Κινηματογράφου του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης της Νέας Υόρκης και μέλος της προκριματικής επιτροπής του ετήσιου κινηματογραφικού φεστιβάλ «New Directors/ New Films» που διοργανώνει το Μουσείο. Μέλη, η παραγωγός Χισάμι Κουρόιγουα από την Ιαπωνία, ο Φρεντερίκ Μουαγιέ, μέχρι φέτος επικεφαλής του «Δεκαπενθήμερου των Σκηνοθετών» στις Κάννες και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Ευρωπαϊκού Κινηματογραφικού Φεστιβάλ του Les Arcs, η Σιτόρα Αλίεβα από το Τατζικιστάν, ηθοποιός και μοντέζ και ο Ελληνας σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Γιάνναρης.
Παρακάτω οι ταινίες που απαρτίζουν το φετινό Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα:
«J.A.C.E.», Μενέλαος Καραμαγγιώλης, Ελλάδα, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Εχοντας γνωρίσει την ανθρώπινη σκληρότητα στο μέγιστο βαθμό από την πρώτη μέρα της ζωής του, ο Jace ξεκινά –ολομόναχος και ορφανός για δεύτερη φορά στα επτά του χρόνια– έναν άνισο αγώνα επιβίωσης. Σ’ έναν κόσμο όπου η ανθρώπινη εκμετάλλευση κυριαρχεί, αναγκάζεται να περάσει από τη ζωή στα φανάρια, στην κόλαση του αναμορφωτήριου κι από εκεί στον θαμπό κόσμο της διαφθοράς, της πορνείας και των ναρκωτικών. Βλέποντας κάθε ελπίδα για διέξοδο συνεχώς να διαψεύδεται, συνεχίζει να πολεμά, κρατώντας καλά κρυμμένες μέσα του τις «ουλές» από τις προσωπικές του απώλειες. Η περιπλάνηση ενός βίαια πληγωμένου πλάσματος, που προσπαθεί να κυριαρχήσει στη δύναμη του και να διατηρήσει την ευαισθησία του, ενώ αγωνίζεται για δικαιοσύνη, συντροφικότητα και ελευθερία μέσα από την εκκωφαντική του σιωπή. Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ
«Alois Nebel / Αλόις Νέμπελ», Τόμας Λούνιακ, Τσεχία, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Καθώς τελειώνει το καλοκαίρι του 1989, ο Αλόις Νέμπελ, επόπτης σ’ έναν απομακρυσμένο σταθμό τρένων στα σύνορα Τσεχίας-Πολωνίας, αρχίζει να βυθίζεται ολοένα και περισσότερο στις αναμνήσεις του. Όταν οι σκιές και τα φαντάσματα από το παρελθόν του γίνονται πια ανυπόφορα, ο Αλόις εισάγεται σε ψυχιατρικό άσυλο, όπου και γνωρίζει τον Μουγκό, ο οποίος είναι προσκολλημένος σε μια παλιά φωτογραφία. Βασισμένο σε μια κόμικ μυθιστορηματική τριλογία, έμπνευση για την οποία αποτέλεσαν τα αμερικανικά κόμιξ της δεκαετίας του ’50, ο σοσιαλιστικός ρεαλισμός και παραδοσιακά χαρτοκοπτικά μοτίβα (ένα είδος λαϊκής τέχνης της περιοχής), το Αλόις Νέμπελ χρησιμοποιεί την τεχνική του rotoscoping animation, καθώς και την ασπρόμαυρη φωτογραφία για να τονίσει τις νεφελώδεις αποχρώσεις της ψυχοσύνθεσης του Αλόις. Άλλωστε, το επίθετό του στα Γερμανικά σημαίνει «νέφος». Αξιοποιώντας τη, φορτισμένη ιστορικά και πολιτικά, γεωγραφική περιοχή Ζουντέντεν στην καρδιά της Ευρώπης, αλλά και τους συμβολισμούς που προσφέρει ένας σιδηροδρομικός σταθμός (ενώνοντας, μετακινώντας και μεταφέροντας ανθρώπους, ιδέες, την ίδια την Ιστορία), ο σκηνοθέτης Τόμας Λούνιακ δημιουργεί ένα σκοτεινό παραμύθι, όπου, ανάμεσα στα γκρίζα στρώματα της βαριάς ατμόσφαιρας, καταφέρνει να τρυπώσει η τρυφερότητα κι η ελπίδα. Δείτε το τρέιλερ
«Burros / Γάιδαροι», Οντίν Σαλασάρ Φλόρες, Μεξικό / Ο κόσμος ξεχνά πως οι γάιδαροι, πέρα από το πείσμα και την εργατικότητα, χαρακτηρίζονται επίσης από μια πολύτιμη ικανότητα να κουβαλούν τα βάρη των άλλων. Ο Λαουτάρο είναι ένα μικρό αγόρι που μεγαλώνει τη δεκαετία του ’40 στην ενδοχώρα της πολιτείας Γκερέρο στο Μεξικό. Όταν δολοφονείται ο πατέρας του, η μητέρα του φοβάται πως οι ιθύνοντες θα κάνουν το ίδιο και στον γιο της, οπότε αποφασίζει να τον στείλει να μείνει με τη θεία του. Εκεί, αν και θλιμμένος που βρίσκεται μακριά από την οικογένειά του, θα κάνει μια συναρπαστική νέα ανακάλυψη όταν θα έρθει για πρώτη φορά σε επαφή με τον κόσμο των πνευμάτων. Πατώντας με το ένα πόδι γερά στη ρεαλιστική διάσταση και αγγίζοντας με το άλλο το σύμπαν του μαγικού, οι Γάιδαροι ακολουθούν τον Λαουτάρο στο ταξίδι της απότομης ενηλικίωσής του, καθώς καλείται να επωμιστεί, δίχως επιλογή, μια κληρονομημένη ευθύνη. Όνειρα, αναμνήσεις, φευγαλέες συναντήσεις με άυλες υπάρξεις, αλλά και με απτούς καινούργιους φίλους και συμμάχους, συνοδεύουν τον Λαουτάρο στην τρυφερή, αλλά ποτέ συγκαταβατική ή μελοδραματική ταινία του Οντίν Σαλασάρ Φλόρες.Δείτε το τρέιλερ
«Toll Booth / Διόδια», Τολγκά Καρατσελίκ, Τουρκία / O 35χρονος Κενάν δουλεύει ως υπάλληλος στα διόδια. Με μια αξιοθαύμαστη ικανότητα να εξυπηρετεί τους οδηγούς γρηγορότερα απ’ τους υπόλοιπους συναδέλφους του και να συγκεντρώνεται χωρίς να αποσπάται ούτε για δευτερόλεπτο, ο Κενάν έχει αποκτήσει το παρατσούκλι του Ρομπότ, έναν χαρακτηρισμό που ενισχύει με την αυστηρή, ανέκφραστη συμπεριφορά του. Φεύγοντας από τη μονότονη δουλειά του, ο Κενάν επιστρέφει σπίτι, όπου μένει μαζί με τον άρρωστο και καταπιεστικό πατέρα του. Ούτε η καλοσυνάτη γειτόνισσά του Νουργκιούλ δεν καταφέρνει να τον μαλακώσει και να του αποσπάσει ένα χαμόγελο. Καθώς οι τοίχοι γύρω από τον Κενάν αρχίζουν να τον σφίγγουν ολοένα και πιο πολύ, εκείνος αρχίζει να παραδίδεται στις αναμνήσεις, στους ακατάληπτους μονολόγους και στις φαντασιώσεις του για μια όμορφη οδηγό που περνά κάθε μέρα από τα διόδια. Ανάγοντας το ατομικό στο οικουμενικό, ο Τολγκά Καρατσελίκ κάνει ένα σχόλιο για το «κουτί-φυλακή» μέσα στο οποίο είναι εγκλωβισμένος ο σημερινός άνθρωπος. Με προσοχή και φροντίδα, αφουγκράζεται κι αναδεικνύει τις λεπτομέρειες της καθημερινής ρουτίνας του πρωταγωνιστή, ισορροπώντας ανάμεσα στη ρεαλιστική απεικόνιση της μονότονης κι ασφυκτικής ρουτίνας και την ονειρική διάσταση της φαντασίας του. Δείτε το τρέιλερ
«Mabul / Η Πλημμύρα», Γκι Νατίβ, Ισραήλ / Καναδάς / Γερμανία / Γαλλία, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Ο 13χρονος Γιόνι ζει σε μια παραθαλάσσια πόλη με τη μητέρα και τον πατέρα του. Φαινομενικά είναι μια συνηθισμένη οικογένεια· στην πραγματικότητα, τα μυστικά που κρύβουν τους οδηγούν στη διάλυση. Η Μίρι, δασκάλα νηπιαγωγείου, απατά τον άντρα της. Εκείνος εργάζεται ως πιλότος ψεκαστικού, του έχει όμως απαγορευτεί να πετά από τότε που τον έπιασαν να καπνίζει μαριχουάνα. Ο Γιόνι αγωνιά για το επικείμενο Μπαρ Μιτσβά του (γιορτή θρησκευτικής ενηλικίωσης), ενώ στο σχολείο τον παρενοχλούν νταήδες και τον κοροϊδεύουν επειδή είναι μικρόσωμος. Όταν ο αυτιστικός γιος της οικογένειας γυρνά στο σπίτι επειδή το ίδρυμα στο οποίο ζούσε κλείνει, γίνεται άθελά του ο καταλύτης που προκαλεί την κατάρρευσή της. Αιχμηρό οικογενειακό δράμα δοσμένο χωρίς θεατρισμούς, αλλά με ευαισθησία και διορατικότητα, η Πλημμύρα ξεχωρίζει για την εξαιρετική, πολυεπίπεδη και ανέλπιστα ώριμη ερμηνεία του νεαρού Γιοάβ Ρότμαν.Δείτε το τρέιλερ
«Der Brand / Η Φωτιά», Μπριγκίτε Μαρία Μπέρτελε, Γερμανία, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Η Γιουντίτ αποφασίζει να πάει μόνη της σε μια βραδιά σάλσα, παρόλο που ο φίλος της, με τον οποίο χορεύουν εκεί μαζί κάθε εβδομάδα, τελικά δεν μπορεί να τη συνοδεύσει. Ένας άντρας με τον οποίο χορεύει για λίγο προθυμοποιείται να τη γυρίσει σπίτι. Επιστρέφοντας την επόμενη μέρα το πρωί, η Γιουντίτ αρνείται να δεχτεί αρχικά ότι έχει πέσει θύμα βιασμού, αλλά τελικά αποφασίζει να πάει σε γιατρό και να κινήσει νομικές διαδικασίες κατά του βιαστή της οι οποίες αποδεικνύονται ανεπαρκείς για την καταδίκη του. Βιώνοντας σαρωτικές σωματικές και κυρίως ψυχολογικές ταλαντώσεις, η Γιουντίτ αποφασίζει να ακολουθήσει μια παράδοξη οδό για να αποδείξει την ενοχή του θύτη. Η Μπριγκίτε Μαρία Μπέρτελε, μακριά από κλισέ, ανεβάζει μεθοδικά την ένταση της φωτιάς, την οποία νιώθει η Γιουντίτ να καίει τα σωθικά της, για να αναδείξει χωρίς φόβο τον ψυχισμό της.
«Land of Oblivion / Η Χώρα της Λήθης», Μιχάλε Μπογκανίμ, Γαλλία / Ουκρανία, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / «Αγαπητέ ξένε, χρησιμοποίησε ό,τι θες, αλλά, σε παρακαλούμε, μην καταστρέψεις το σπίτι μας. Θα επιστρέψουμε». Ξεκινώντας με το γάμο της Άνια στις 26 Απριλίου 1986, τη μέρα που έλαβε χώρα η πυρηνική καταστροφή στο Τσερνόμπιλ, η Χώρα της λήθης τη συναντά δέκα χρόνια αργότερα, μαζί με άλλους πρώην κατοίκους της πόλης Πρίπιατ, η οποία εκκενώθηκε μετά το ατύχημα. Η Άνια, χήρα τώρα πια, δουλεύει ως ξεναγός για τουρίστες που επισκέπτονται τη «Ζώνη» περιμετρικά του εργοστασίου, και πηγαινοέρχεται μεταξύ δύο εραστών που ενσαρκώνουν τις συγκρουόμενες επιθυμίες της: ο ένας της προτείνει να τον ακολουθήσει στο Παρίσι κι ο άλλος την προτρέπει να επιστρέψουν και να στήσουν πάλι τη ζωή τους στο Πρίπιατ. Ένας έφηβος αναζητά ακόμα τον πατέρα του, έναν φυσικό, ο οποίος είχε μείνει πίσω στο εργοστάσιο, ενώ ένας ηλικιωμένος αρνείται να εγκαταλείψει τη γενέτειρά του και προσφέρει μήλα στους επισκέπτες που του φέρνει η Άνια. Η σπαραχτική φύση δεσπόζει στο φόντο του ανθρωποκεντρικού δράματος της Μιχάλε Μπογκάνιμ, το οποίο αναδεικνύει τις τραγικές ειρωνείες της ζωής, χωρίς να αμελεί τις αφοπλιστικά συγκινητικές, ανθρώπινες στιγμές της. Δείτε το τρέιλερ
«Behold the Lamb / Ιδού ο Αμνός», Τζον ΜακΙλνταφ, Αγγλία / Η Λιζ ζει κοιμάται στο αυτοκίνητό της, μαζί με τον φίλο της Τζο και το σκύλο του. Όταν εμφανίζεται ξαφνικά ο πατέρας του, ο Τζο το βάζει στα πόδια και η Λιζ αναγκάζεται όχι μόνο να κάνει παρέα στον μεσήλικα Έντι, αλλά και να τον οδηγήσει σ’ένα χωριό, στη Βόρεια Ιρλανδία, για να παραλάβει ένα... πρόβατο. Όμως, η ναρκομανής Λιζ θέλει να επισκεφτεί το γιο της, που μεγαλώνει σε θετή οικογένεια, για να του δώσει το δώρο γενεθλίων του. Από την πλευρά του, ο Έντι, ένας μαλθακός πρώην λογιστής, πηγαίνει κόντρα στο χαρακτήρα του για να σώσει το γιο του. Σ’αυτό το γλυκόπικρο road movie, οι δύο πρωταγωνιστές γίνονται στιγμιαίοι σύμμαχοι στο δρόμο προς τη λύτρωσή τους. Ευάλωτοι και με εμφανή τα ελαττώματα και τραύματά τους, επιδεικνύουν αμφότεροι μια βαθιά ανθρωπιά, της οποίας οι σκοτεινές ρίζες τονίζονται προσεκτικά με πινελιές χιούμορ και ελπίδας από τον Τζον Μακίλνταφ. Δείτε το τρέιλερ
«The Salesman / Ο Πωλητής», Σεμπαστιέν Πιλότ, Καναδάς / Σε μια μικρή χιονισμένη πόλη του Κεμπέκ, ο 67χρονος χήρος Μαρσέλ ζει μια ήσυχη, ήρεμη ζωή, που περιστρέφεται γύρω από τη δουλειά του ως πωλητή αυτοκινήτων, και την κόρη και τον εγγονό του, με τους οποίους διατηρεί μια σχέση αγάπης και τρυφερότητας. Όταν το τοπικό εργοστάσιο χαρτιού κλείνει, αφήνοντας εκατοντάδες κατοίκους της κοινότητας άνεργους, ο Μαρσέλ δεν είναι παρά ένας εξωτερικός παρατηρητής της συμφοράς τους. Σταδιακά, η ηρεμία της καθημερινότητας θρυμματίζεται για όλο και περισσότερες ψυχές, κι όταν μια προσωπική τραγωδία πλήττει τον Μαρσέλ, η ύπαρξή του δένεται συναισθηματικά και άρρηκτα με αυτή των απολυμένων, των οποίων οι ζωές έχουν καταστραφεί. Εντυπωσιακή για τον στιβαρό και συνάμα απόλυτα φυσικό σκηνοθετικό του χειρισμό, καθώς και για το πόσα πολλά επιτυγχάνει με τα πιο απλά μέσα, η πρώτη αυτή ταινία του Πιλότ δημιουργεί έναν σαγηνευτικό ρυθμό και γεννά αυθεντικό συναίσθημα. Δείτε το τρέιλερ
«Eighty Letters / Ογδόντα Γράμματα», Βάσλαβ Κάντρινκα, Τσεχία, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Φανερά –και εύστοχα– επηρεασμένη από την αισθητική και φιλοσοφική προσέγγιση του Ρουμάνικου Νέου Κύματος, η ταινία ακολουθεί τον έφηβο Βάτσεκ και τη μητέρα του στο γραφειοκρατικό ταξίδι μιας ημέρας. Βρισκόμαστε στο 1987 στην κομμουνιστική Τσεχοσλοβακία και μάνα και γιος προσπαθούν να προμηθευτούν τις απαραίτητες άδειες για να μετακομίσουν στη Μεγάλη Βρετανία, όπου ζει ο πατέρας του Βάτσεκ. Η μέρα περνά μπαινοβγαίνοντας σε γραφεία, τρέχοντας για δουλειές, σφραγίζοντας έγγραφα. Συχνά, ο Βάτσεκ, μέσα από τα μάτια του οποίου παρακολουθούμε, περιμένει, μη κάνοντας τίποτα εκτός από το να παρατηρεί μικρολεπτομέρειες της καθημερινότητας. Η ατέρμονη μονοτονία των διαδικασιών αυτών διακόπτεται μόνο από τα γράμματα που γράφει η μητέρα του στον πατέρα του. Οι λέξεις της, γεμάτες αγάπη, οικειότητα και νοσταλγία, προικίζουν μια ταινία αμείλικτα ειλικρινή και ρεαλιστική μ’ έναν τρυφερό πυρήνα.Δείτε το τρέιλερ
«Παράδεισος», Παναγιώτης Φαφούτης, Ελλάδα, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Ένα Σαββατοκύριακο, μέσα στο χάος και στα χρώματα του καρναβαλιού, στα εκτυφλωτικά φώτα και στα φανταχτερά άρματα, τέσσερα ζευγάρια προσπαθούν να βρουν τον παράδεισό τους. Η Μαρίνα γυρίζει στην Πάτρα αποφασισμένη να ζήσει με το Μιχάλη, ο Νίκος προσπαθεί να εκδηλώσει το πάθος του για τον Σωκράτη ενώ τρέμει την απόρριψη, η Ευγενία αντιμετωπίζει την κριτική της κόρης της για την καινούργια της ζωή μετά το χωρισμό και ο Ηλίας επιχειρεί την τελευταία προσπάθεια επανασύνδεσης με την πρώην γυναίκα του. Ο έρωτας και τα ερωτηματικά για τη συντροφικότητα αποτελούν τη βάση πάνω στην οποία ο σκηνοθέτης οργανώνει ένα πάρτυ. Η μουσική κυριαρχεί και καθοδηγεί τα συναισθήματα. Οι πρωταγωνιστές, φορώντας τις αποκριάτικες μάσκες, απελευθερώνονται και φτάνουν στα όριά τους. Πίσω από αυτές μπορούν επιτέλους να είναι αληθινοί. Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ
«Twilight Portrait / Πορτρέτο στο Λυκόφως», Αγγελίνα Νικόνοβα, Ρωσσία / Η μέρα που μόλις ξεκινά για την ανυποψίαστη Μαρίνα θα εξελιχθεί κλιμακωτά σε εφιάλτη. Όταν την αφήνει ο εραστής της σε μια επικίνδυνη, απομακρυσμένη συνοικία της Μόσχας, εκείνη ξεκινά να γυρίσει σπίτι με τα πόδια. Αρχικά, σπάει το ένα της τακούνι. Ύστερα, καθώς κάθεται σ’ ένα καφέ να ξεκουραστεί, αντιμετωπίζει μια ακατανόητα εχθρική συμπεριφορά από την ξινή σερβιτόρα του μαγαζιού. Στην προσπάθειά της να κάνει οτοστόπ, της κλέβουν την τσάντα. Και λίγο μετά, τη βιάζουν τρεις αστυνομικοί. Η κομψή, εύπορη Μαρίνα δεν αφήνει την εικόνα της να τσαλακωθεί κι επιστρέφει σαν να μην έχει συμβεί τίποτα στον άντρα και στη ζωή της. Μέσα από την ιστορία της Μαρίνας, η Αγγελίνα Νικόνοβα ασκεί μια σφοδρή κριτική στη ρωσική κοινωνία, την υποκρισία των πολιτών και την αγκύλωση του δημόσιου συστήματος, εμμένοντας ιδιαιτέρως στη διαφθορά της αστυνομίας. Πλάθει μια ατμόσφαιρα με απόηχους από θρίλερ την οποία ενισχύει με μια αφήγηση που διαρκώς ανατρέπει τις προσδοκίες μας. Το Πορτρέτο στο λυκόφως είναι μια σοκαριστική ταινία, όχι επειδή έχει πρόθεση να προκαλέσει, αλλά επειδή τολμά να ανασκαλέψει σε βάθος την ανθρώπινη φύση. Δείτε ένα κλιπ της ταινίας και το τρέιλερ
«Profirio / Πορφίριο», Αλεχάντρο Λάντες, Κολομβία / Ισπανία / Ουρουγουάη / Αργεντινή / Γαλλία, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Ένα συναρπαστικό και ευαίσθητο υβρίδιο ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, το Πορφίριο παίρνει τον τίτλο του από τον πρωταγωνιστή του, τον Πορφίριο Ραμίρες, έναν άνθρωπο με μια απίστευτη ιστορία ο οποίος και «υποδύεται» τον εαυτό του στην ταινία. Το 1991, η αδέσποτη σφαίρα ενός αστυνομικού πέτυχε τον Ραμίρες στη σπονδυλική στήλη, με αποτέλεσμα να μείνει παράλυτος από τη μέση και κάτω. Περιμένοντας–για περισσότερο από δέκα χρόνια–μια χρηματική αποζημίωση που δεν υλοποιήθηκε ποτέ, το 2005 προσπάθησε ανεπιτυχώς να κάνει αεροπειρατεία βάζοντας χειροβομβίδες μέσα στις πάνες του. Η ταινία εστιάζει στην περιορισμένη καθημερινότητα του Πορφίριο· χωρίς φανφάρες, μας δίνεται η δυνατότητα να παρακολουθήσουμε όλες τις δυσκολίες που αυτή περιλαμβάνει. Κάτω από την –όχι πάντα πρόθυμη– φροντίδα του γιου και της συντρόφου του, ο Πορφίριο αντιμετωπίζει κάθε μικρή ντροπή που προκαλείται από την κατάστασή του με αξιοπρέπεια και χιούμορ. Παρακολουθώντας από κοντά αυτή τη μικρή, χωρίς εκπλήξεις ζωή, ο Λάντες δημιουργεί ένα πορτρέτο συγκινητικής ανθρωπιάς. Διαβάστε περισσότερα για την ταινία και δείτε το τρέιλερ
«Dom / Το Σπίτι», Ζουζάνα Λιόβα, Σλοβακία / Τσεχία, Ευρωπαϊκή Πρεμιέρα / Η όμορφη και μελαγχολική Εύα ζει σε μια αγροτική περιοχή της Τσεχίας από την οποία λαχταρά να φύγει όταν αποφοιτήσει από το λύκειο. Ο αυταρχικός και συντηρητικός –αν και καλόκαρδος– πατέρας της σχεδιάζει να την κρατήσει κοντά του χτίζοντάς της ένα σπίτι δίπλα στην οικογενειακή κατοικία. Εκείνος το βλέπει σαν σπίτι, εκείνη σαν φυλακή. Η Εύα κάνει διάφορες δουλειές του ποδαριού για να μαζέψει χρήματα για ένα εισιτήριο για το Λονδίνο και μπλέκει μ’ έναν παντρεμένο. Οι επαναστάσεις της, αρχετυπικό κομμάτι της ενηλικίωσης, αποτελούν και αντίδραση απέναντι στον γονιό που της αρνείται τον κόσμο. Επικεντρωμένο στη σχέση κόρης-πατέρα και τα παραδοσιακά της αδιέξοδα, το Σπίτι είναι ένα ευθύ, νατουραλιστικό οικογενειακό δράμα, όπου κάθε συστατικό καταλαμβάνει τη σωστή του θέση άψογα: κάδρα, λέξεις αλλά και σιωπές χτίζουν ένα κλασικό κινηματογραφικό δημιούργημα. Δείτε το τρέιλερ
«Without / Χωρίς», Μαρκ Τζάκσον, Η.Π.Α. / Ενα εντυπωσιακό και γεμάτο αυτοπεποίθηση ντεμπούτο, το Χωρίς ακολουθεί τη 19χρονη Τζόσλιν καθώς μετακομίζει σ’ένα απομακρυσμένο νησί της πολιτείας της Ουάσινγκτον για να αναλάβει τη φροντίδα ενός ηλικιωμένου άντρα σε αναπηρική καρέκλα, ο οποίος δεν μιλά, ούτε μπορεί να επικοινωνήσει με άλλο τρόπο. Αναγκασμένη να ζήσει χωρίς σύγχρονες παροχές, όπως πρόσβαση στο Διαδίκτυο και σήμα στο κινητό της, η Τζόσλιν απορροφάται από τη μονότονη ρουτίνα της περίθαλψης του άντρα και σταδιακά καταρρέει υπό την πίεση του επώδυνου παρελθόντος της και της μοναξιάς της καθημερινότητας. Η ελλειπτική αφήγηση αποκαλύπτει κάποια ελάχιστα στοιχεία για την Τζόσλιν προς το τέλος της ταινίας, αλλά το Χωρίς βασίζεται περισσότερο στη μυστηριώδη του ατμόσφαιρα και στην παρατήρηση του χαρακτήρα της Τζόσλιν, ενώ ενισχύεται από την εξαιρετική και λεπτοδουλεμένη ερμηνεία της πρωταγωνίστριας. Δείτε το τρέιλερ