58ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη 2017: Σινεμά σαν κοινωνικό πείραμα στο απολαυστικό «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Σινεμά σαν κοινωνικό πείραμα στο απολαυστικό «Τετράγωνο» του Ρούμπεν Εστλουντ

Κυνικό χιούμορ και περισσή ευφυΐα, που κατορθώνει να σε διασκεδάζει και να σε ταράζει την ίδια στιγμή. Χρυσός Φοίνικας στο 70ό Φεστιβάλ Καννών.

Θεσσαλονίκη 2017: «No Date, No Signature» και ηθικά διλήμματα σε μια αστική Τεχεράνη Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: «No Date, No Signature» και ηθικά διλήμματα σε μια αστική Τεχεράνη

Το κοινωνικό θρίλερ του Βαΐντ Τζαλιλβάντ δεν έχει εύκολες απαντήσεις αλλά αποτυπώνει με φρεσκάδα και σύγχρονη οπτική την κρίση ηθικής που αντιμετωπίζει ένας επιτυχημένος ιατροδικαστής.

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Εργοστάσιο του Τίποτα» θέλει την υπεραξία μας πίσω Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Εργοστάσιο του Τίποτα» θέλει την υπεραξία μας πίσω

Το μαραθώνιο φιλμικό υβρίδιο του Πορτογάλου Πέδρου Πίνιου, σύνθετο, βαρύ, αλλά και παιγνιώδες, θα ικανοποιήσει τους απαιτητικούς, θα αποζημιώσει τους υπομονετικούς. Βραβείο Διεθνούς Ενωσης Κριτικών Κινηματογράφου στο 70ό Φεστιβάλ Καννών, στο τμήμα «Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών».

Θεσσαλονίκη 2017: Ο,τι μένει από την «Επιφάνεια των Πραγμάτων» της Νάνσυς Μπινιαδάκη Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Ο,τι μένει από την «Επιφάνεια των Πραγμάτων» της Νάνσυς Μπινιαδάκη

Τέσσερις γυναίκες θυμούνται τα σκοτεινά 80s της νιότης τους και το κορίτσι που άφησαν πίσω. Σε μια ταινία που παίρνει αφηγηματικά ρίσκα, αλλά τελικά στηρίζεται μόνο στο ερμηνευτικό βάθος των σπουδαίων πρωταγωνιστριών της.

Θεσσαλονίκη 2017: Στον «Σπόρο», ο Σεμίχ Καπλάνογλου αφηγείται με πυξίδα τον Ταρκόφσκι την δική του δυστοπία Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Στον «Σπόρο», ο Σεμίχ Καπλάνογλου αφηγείται με πυξίδα τον Ταρκόφσκι την δική του δυστοπία

Μακριά από τις μικρές, συναισθηματικές αφηγήσεις στις οποίες μας έχει συνηθίσει, ο Σεμίχ Καπλάνογλου επιστρέφει στο σινεμά, με πρόσχημα την επιστημονική φαντασία, για να απαντήσει στα θεμελιώδη ερωτήματα που ορίζουν την ίδια την φύση του ανθρώπου. Μόνο που, ατυχώς, πίσω από τις εκπληκτικές του εικόνες, οι απαντήσεις του δεν επιδεικνύουν την ίδια ισχύ.

Θεσσαλονίκη 2017: Οταν το σινεμά καταφέρνει να αποτυπώσει «Ζωή και Τίποτε Αλλο» Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Οταν το σινεμά καταφέρνει να αποτυπώσει «Ζωή και Τίποτε Αλλο»

Ενας Μαδριλένιος σκηνοθέτης μετακομίζει στη Φλόριντα και καταφέρνει να γυρίσει μία συγκινητική, διορατική και πανανθρώπινη ταινία στην καρδιά της αφροαμερικανικής κοινότητας. Κινηματογραφώντας αυτό που υπόσχεται ο τίτλος: τη ζωή και τίποτε άλλο.

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Cargo» εξερευνά τις πολλαπλές ερμηνείες ενός δυσβάσταχτου «φορτίου» Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Cargo» εξερευνά τις πολλαπλές ερμηνείες ενός δυσβάσταχτου «φορτίου»

Μουντό, ενδοσκοπικό, γνήσια ανθρωπιστικό αλλά και θεματικά πιο πλούσιο από όσο πραγματικά μπορεί να διαχειριστεί, το κινηματογραφικό ντεμπούτο του Ζιλ Κουλίερ βλέπει το γκρίζο στον ορίζοντα αλλά και στην ψυχή.

Θεσσαλονίκη 2017: Πόσα είσαι έτοιμος να θυσιάσεις «Για την Οικογένεια»; Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Πόσα είσαι έτοιμος να θυσιάσεις «Για την Οικογένεια»;

Δυνατό σινεμά κοινωνικού ρεαλισμού σ' ένα προκλητικό κινηματογραφικό ντεμπούτο που επιχειρεί να μας μεταφέρει στην απόγνωση της 90ς γενιάς που παγιδεύτηκε στις εχθροπραξίες των πληθυσμών της διαλυμένης Σοβιετικής Ενωσης. Βραβείο FIPRESCI στις Κάννες.

Θεσσαλονίκη 2017: «Menashe» / Και οι χασιδικοί Εβραίοι έχουν ψυχή Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: «Menashe» / Και οι χασιδικοί Εβραίοι έχουν ψυχή

Στο «Menashe», ο Τζόσουα Ζ. Γουάινστιν αποδεικνύει διακριτικά ότι η αγάπη ενός πατέρα για το γιο του είναι ίδια, ό,τι κι αν φοράς, όπως κι αν έχεις τα μαλλιά σου, σ' όποιον Θεό κι αν πιστεύεις.

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Do it Yourself» του Δημήτρη Τσιλιφώνη είναι κάτι περισσότερο από ένα DIY ντεμπούτο Buzz

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Do it Yourself» του Δημήτρη Τσιλιφώνη είναι κάτι περισσότερο από ένα DIY ντεμπούτο

Με αυτοπεποίθηση, αυτοσαρκασμό και όσα ρίσκα, πετυχημένα και μη, παίρνει από τη φύση του ένα ντεμπούτο, o Δημήτρης Τσιλιφώνης φτιάχνει μια - πράγμα όχι προφανές - ελληνική ταινία είδους.

Θεσσαλονίκη 2017: Στο «Life Guidance» η δυστοπία κρύβεται πίσω από την ιδανική κοινωνία Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Στο «Life Guidance» η δυστοπία κρύβεται πίσω από την ιδανική κοινωνία

Ειρωνικό, καυστικό και άψογα καδραρισμένο, το «Life Guidance» κρούει μεν τον κώδωνα του κινδύνου αλλά αρνείται να σκάψει αρκετά βαθιά, όσο γοητευτικό κι αν είναι το αμάλγαμα επιστημονικής φαντασίας, τρόμου και κοινωνικής σάτιρας που παρουσιάζει.

Θεσσαλονίκη 2017: Το «A Ciambra» αποζητά με οποιοδήποτε κόστος την άμεση ενηλικίωση Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Το «A Ciambra» αποζητά με οποιοδήποτε κόστος την άμεση ενηλικίωση

Χωρίς προθέσεις εντυπωσιασμού και με διάθεση κατανόησης και απόλυτης αποδοχής, ο Τζόνας Καρπινιάνο εξακολουθεί να χτίζει το πορτρέτο της ζωής στο ιταλικό περιθώριο μέσα από το βλέμμα ενός παθιασμένου παιδιού που βιάζεται να μεγαλώσει.

Θεσσαλονίκη 2017: Βάλε στην άκρη τις (καλλιτεχνικές) παρωπίδες και «Ασε τα Πτώματα να Μαυρίζουν στον Ηλιο» Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Βάλε στην άκρη τις (καλλιτεχνικές) παρωπίδες και «Ασε τα Πτώματα να Μαυρίζουν στον Ηλιο»

Οι Ελέν Κατέ και Μπρουνό Φορζανί γράφουν με χρυσό αίμα ότι ναι, ένα neo-giallo western έχει την περίοπτη θέση του στο σύγχρονο παγκόσμιο κινηματογράφο.

Θεσσαλονίκη 2017: Bαθιά ανάσα για την άνευ όρων βουτιά στο «Dolphin Man» του Λευτέρη Χαρίτου Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Bαθιά ανάσα για την άνευ όρων βουτιά στο «Dolphin Man» του Λευτέρη Χαρίτου

Σε ένα Φεστιβάλ μυθοπλασίας, ένα ντοκιμαντέρ παραδίδει μαθήματα αφήγησης και συγκίνησης, με αφετηρία τη βιογραφία του Ζακ Μαγιόλ και φτάνοντας στα βαθιά μιας υπαρξιακής αναζήτησης για τη ζωή, το θάνατο και το απέραντο γαλάζιο που (δεν) τα χωρίζει.

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Love me Not» του Αλέξανδρου Αβρανά, είναι μια ταινία που σε προσκαλεί να μην την αγαπήσεις Φεστιβάλ / Βραβεία

Θεσσαλονίκη 2017: Το «Love me Not» του Αλέξανδρου Αβρανά, είναι μια ταινία που σε προσκαλεί να μην την αγαπήσεις

Ο δημιουργός του «Miss Violence» κεφαλαιοποιεί την ένταση που περιβάλλει το όνομά του, με μια ακόμα ταινία για τη σάπια ανθρώπινη ψυχή. Χωρίς... ψυχή.