21 (τουλάχιστον) λόγοι για να βρεθείτε στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσσαλονίκης

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 01 MAR  /  Μανώλης Κρανάκης

Το Flix φτιάχνει τον απόλυτο οδηγό επιβίωσης για το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης που ξεκινάει σήμερα 1η Μαρτίου και θα διαρκέσει μέχρι και την Κυριακή 10 Μαρτίου.

Από σήμερα και για δέκα ημέρες, η Θεσσαλονίκη γίνεται η πρωταγωνίστρια μιας ταινίας τεκμηρίωσης που προσπαθεί να συλλάβει, να καταλάβει και να εξηγήσει τον κόσμο γύρω μας, από εδώ μέχρι την άκρη του κόσμου, όπου φτάνει κάμερα και ανθρώπινο μάτι για να καταγράψει την πραγματικότητα.

Διαβάστε αναλυτικά 21 λόγους για να βρεθείτε στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, συμβουλευτείτε το πρόγραμμα προβολών που μπορείτε να βρείτε εδώ σε PDF και αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Αμυγδαλιά 607

1. Οι 10 ταινίες του Διεθνούς Διαγωνιστικού Τμήματος

Αποτελούν πρώτες και δεύτερες ταινίες τεκμηρίωσης δημιουργών απ' όλον τον κόσμο. Και βρίσκονται πάνω από το μέσο όρο ενός κοινού ντοκιμαντέρ, τόσο αισθητικά όσο και ουσιαστικά. Αναμέσά τους και δύο ελληνικές ταινίες που ζητούν να τις ανακαλύψετε. Διαβάστε εδώ αναλυτικά για τις 10 ταινίες που διαγωνίζονται για τα βραβεία του φετινού Φεστιβάλ. Η κριτική επιτροπή που θα τα απονείμει αποτελείται από τους Αλι Ντερκς (συνιδρύτρια του IDFA), Σέρζι Ντολαντέ (παραγωγός, διευθυντής του προγράμματος MEDIMED), Παναγιώτης Ευαγγελίδης (σκηνοθέτης, σεναριογράφος, μεταφραστής), Ελίζαμπεθ Κλινκ (παραγωγός, ερευνήτρια), Σίμον Λέρεν Βίλμοντ (σκηνοθέτης - «Το Μακρινό Γάβγισμα των Σκύλων»).

Marianne and Leonard 607

2. Η αγάπη για τον Λέοναρντ Κοέν

Ο έρωτας του Λέοναρντ Κοέν με την μούσα του Μαριάν Ιλέν, έγραψε ιστορία, γέννησε τραγούδια και τους ένωσε με μια σχέση ζωής. Το ντοκιμαντέρ του Νικ Μπρούμφιλντ «Marianne & Leonard: Words of Love» που προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Σάντανς και συμπαρέσυρε το κοινό στην ερωτική τους ιστορία, θα ανοίξει το 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης την Παρασκευή 1 Μαρτίου στο Ολύμπιον. Διαβάστε περισσότερα για την ταινία εδώ.

Louie Psihoyos

3. Carte Blanche στον Λούι Ψυχογιός

Ο Λούι Ψυχογιός, διάσημος Ελληνοαμερικανός φωτογράφος και σκηνοθέτης που αφιέρωσε την τέχνη του στην προστασία του πλανήτη και άλλαξε διά παντός τον χάρτη του οικολογικού ντοκιμαντέρ, βραβευμένος με Οσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ για το συγκλονιστικό «The Cove», επιλέγει να παρουσιάσει στη Θεσσαλονίκη δέκα συναρπαστικές ταινίες του είδους που αποτελούν σταθερή πηγή έμπνευσης και επιθυμίας για αλλαγή. Διαβάστε αναλυτικά εδώ για τις ταινίες που έχει επιλέξει ο Λούι Ψυχογιός για να προβηθούν στο 21ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Animus Animalis 607

4. Τα ζώα

Το φετινό κεντρικό σύνθημα του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ της Θεσσαλονίκης εμπνέεται από το «Γιατί να Κοιτάζουμε τα Ζώα;», το δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ που διαπερνά τη ραχοκοκαλιά πέντε ταινιών που αξίζει να ανακαλύψετε και γίνεται ταυτόχρονα και ένας οδηγός κατανόησης όλων των υπολοίπων. Διαβάστε περισσότερα για το αφιέρωμα και το εμπνευστικό δοκίμιο του Τζον Μπέρτζερ εδώ.

What you gonna do when the worlds on fire 607

5. «Εσύ, τι θα Κάνεις Οταν ο Κόσμος Πάρει Φωτιά;» του Ρομπέρτο Μινερβίνι (2018)

Το καλοκαίρι του 2017, μια σειρά από στυγερές δολοφονίες Αφροαμερικανών πολιτών στον αμερικανικό Νότο ανέσυρε σκοτεινές εικόνες από το χρονοντούλαπο της Ιστορίας. Ένας στοχασμός πάνω στο φλέγον θέμα των φυλετικών διακρίσεων, επίκαιρος όσο ποτέ στην Αμερική του Ντόναλντ Τραμπ. Eνα ντοκιμαντέρ φτιαγμένο από μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές του νέου ανεξάρτητου σινεμά, για εκείνους που βρίσκονται στο περιθώριο σχεδόν από τη γέννησή τους και δέχονται απρόκλητα σαρωτική βία σε όλα τα επίπεδα. Για εκείνους που νιώθουν πολίτες δεύτερης κατηγορίας στην ίδια τους τη χώρα. Η ταινία ήταν υποψήφια για τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Βενετίας. Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για το «Εσύ, τι θα Κάνεις Οταν ο Κόσμος Πάρει Φωτιά;».

free solo 607

6. Free Solo των Ε. Τσάι Βασαρχέλι και Τζίμι Τσιν

To Ελ Καπιτάν είναι ένας γρανιτένιος μονολιθικός σχηματισμός στο Εθνικό Πάρκο Γιοσέμιτι, στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ. Ο μονόλιθος, ύψους περίπου 900 μέτρων, θεωρείται μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στον πλανήτη για κάθε αναρριχητή, εξαιτίας της κάθετης κλίσης του. Το αγωνιώδες αυτό ντοκιμαντέρ καταγράφει, στιγμή προς στιγμή, τον αδιανόητο άθλο του Aλεξ Χόνολντ, ο οποίος σκαρφάλωσε στην κορυφή του Ελ Καπιτάν, χωρίς τη βοήθεια σκοινιών ή προστατευτικού εξοπλισμού, υπογράφοντας ένα από τα σπουδαιότερα κατορθώματα στην ιστορία της αναρρίχησης. Δικαιωματικό Οσκαρ Ντοκιμαντέρ για την ταινία παραγωγής του National Geographic για μια και μόνη δωρεάν προβολή στο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης. Διαβάστε και δείτε εδώ περισσότερα για το «Free Solo».

Οταν ο Βάγκνερ Συνάντησε τις Ντομάτες 607

7. Τα ελληνικά

Στο κέντρο του Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ βρίσκεται η ελληνική παραγωγή που κάθε χρόνο αυξάνεται σε αριθμό αλλά και σε νέες φωνές που προσπαθούν να δουν διαφορετικά την τεκμηρίωση σε ένα κόσμο (και μια Ελλάδα) που αλλάζει πιο γρήγορα κι από τα καρέ του κινηματογράφου. Φέτος θα προβληθούν στο Φεστιβάλ 31 μικρού μήκους και 50 μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ, από καταξιωμένους ντοκιμαντερίστες (Παναγιώτης Ευαγγελίδης, Καλλιόπη Λεγάκη, Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος, Σταύρος Ψυλλάκης, Μάρκος Γκαστίν, Μαρία Χατζημιχάλη-Παπαλιου, Ελιάνα Αμπραβανέλ κ.ά.) αλλά και νεότερους εκπροσώπους της τεκμηρίωσης. Ανάμεσά τους και το «Οταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις Ντομάτες» της Μαριάννας Οικονόμου που έκανε πριν λίγο καιρό την παγκόσμια πρεμιέρα του στην 69η Berlinale. Δείτε εδώ ολόκληρη τη λίστα με τις ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο Φεστιβάλ, αλλά και αυτές που θα συμμετάσχουν στο ακόμη πιο ενισχυμένο φέτος τμήμα της Αγοράς.

Graves without a name 607

8. Graves without A Name του Ρίτι Παν (Γαλλία, 2018)

Ο πιο καταξιωμένος ντοκιμαντερίστας της Ασίας επιστρέφει στο συγκλονιστικό θέμα της γενοκτονίας των Κόκκινων Χμερ στην πατρίδα του, την Καμπότζη, σε μια προσπάθεια να συμφιλιωθεί με τα οδυνηρά γεγονότα που βίωσε ως παιδί. Αναζητά τον τάφο της οικογένειάς του και μαζί ψάχνει το δρόμο προς το φως, περνώντας μέσα από το απόλυτο σκοτάδι. Δεν χάνεται με τίποτα.

Filmist

9. Αφιέρωμα στον Γκούσταβ Ντόιτς

O Γκούσταβ Ντόιτς, ανήσυχο και θυελλώδες πνεύμα, μεταπήδησε από την αρχιτεκτονική στο σινεμά στα τέλη της δεκαετίας του ‘80, υιοθετώντας ένα sui generis ύφος που μεταμορφώνει το αρχειακό υλικό σε συναρπαστική κινηματογραφική πραγματικότητα. Αψηφώντας κάθε υπόνοια κατηγοριοποίησης και διαρρηγνύοντας κάθε ιερό κανόνα λογικής συνέχειας, ο Ντόιτς δημιουργεί έναν αρχετυπικό δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στην κινούμενη εικόνα και τον ανθρώπινο νου. Στο Φεστιβάλ θα προβληθεί μεγάλο κομμάτι από το έργο του, από το 1998 μέχρι και σήμερα.

Industry 607

10. VR

Οκτώ ταινίες απ' όλον τον κόσμο μπαίνουν βαθιά στην εικονική... πραγματικότητα και διεκδικούν τα βραβεία της διοργάνωσης από την επιτροπή των Αρετή Λεοπούλου (Ιστορικός Τέχνης), Ολιβιέ Σεμονέ (Java Films) και Σύλλα Τζουμέρκα (Σκηνοθέτη).

Στο «Γυρνώντας από τον Πόλεμο» της Γκαγιάτρι Παραμεσουαράν παρακολουθούμε την αληθινή ιστορία ενός Ιρακινού που έρχεται αντιμέτωπος με την απειλή των αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών με το που επιστρέφει στην πόλη του. Στο «Εργοστάσιο Διλημμάτων» του Γιώργου Δρίβα (εκτός συναγωνισμού), που εκπροσώπησε την Ελλάδα στην Biennale της Βενετίας το 2017 βασίζεται στο έργο «Ικέτιδες» του Αισχύλου και θέτει ένα βασανιστικό δίλημμα ανάμεσα στη σωτηρία του Ξένου και την διαφύλαξη της Πατρίδας. Στο «H Αληθινή Φάση» των Μπενουά Φελισί, Ματιάς Σελεμπούρ ταξιδεύουμε στις γειτονιές της Κίνας που έχουν φτιαχτεί σύμφωνα με το μοντέλο μεγάλων ευρωπαϊκών πρωτευουσών. Στη «Bιομηχανία» της Μίρκα Ντάουεν μπαίνουμε πιο βαθιά στον κόσμο των παράνομων ναρκωτικών στην Ολλανδία. Στην «Πράσινη Γραμμή» των Ιωάννη Μπεκιάρη και Αλέξη Μαύρου διασχίζουμε την Πράσινη Γραμμή της Κύπρου μαζί με το κινηματογραφικό συνεργείο που απέκτησε άδεια πρόσβασης το 2016 και κατέγραψε εικόνες από περιοχές που έχουν μετατραπεί σε χαμένες πατρίδες για τους κατοίκους τους εδώ και σχεδόν μισό αιώνα. Στο «Ο Κόσμος ο Μικρός ο Μέγας» των Που-Γουάν Τσενγκ και Χον-Λονγκ Σου, ένα μικρό έντομο που δεν πετάει, αλλά εφαρμόζει φοβερές τεχνικές αναρρίχησης, έχει απίθανα χρώματα και ένα σκληρό εξωτερικό περίβλημα για να το προστατεύουν, κι έχει κερδίσει επάξια τον τίτλο της «σούπερ γούμαν» του ζωϊκού βασιλείου, μας ξεναγεί στον μαγικό πλανήτη Γη που βρίσκεται υπό απειλή. Στο «Τελευταίο Κόκκινο Σπίτι» της Λάουρα Σκιμέντι παρακολουθούμε την ιστορία του Καρμέλο, ενός Σικελού αξιωματικού που υπηρετεί στην Κεφαλονιά κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, όταν οι Ιταλοί στρατιώτες της Μεραρχίας των Ακουι αποφάσισαν να ξεσηκωθούν ενάντια στους Γερμανούς συμμάχους. Στο «Ωδικό Πτηνό» της Λούσι Γκρίνγουελ μεταφερόμαστε στο νησί Καουάι το 1984 και σε μια ρέπλικα ενός πυκνού δάσους γεμάτου με πολύχρωμα πουλιά. Σ’ αυτό το περιβάλλον αναζητούμε το τελευταίο «ʻōʻō», ένα χαρακτηριστικό μαυροπούλι με κίτρινα πούπουλα στα πόδια και υπέροχο κελάηδημα, που απειλείται σε βαθμό εξαφάνισης.

Dead Souls 607

11. Η Κίνα του Ουάνγκ Μπινγκ

Ο 50χρονος Ουάνγκ Μπινγκ ψηλαφεί τον πυρήνα της σκληρής πραγματικότητας της σύγχρονης Κίνας, δίνοντας βήμα στους απόκληρους της κοινωνίας και αποτίοντας φόρο τιμής στα αθέατα θύματα ενός απάνθρωπου μηχανισμού εκμετάλλευσης. Εντάσσοντας αρμονικά το βαθύ και ακατέργαστο συναισθηματικό φορτίο των εικόνων του σε ένα ευρύτερο πλαίσιο ιστορικής συνειδητότητας, ο Μπινγκ διαμορφώνει μια προσωπική αισθητική που εκκινεί από το προσωπικό και καταλήγει στο πανανθρώπινο. Το αφιέρωμα στο έργο του που διοργανώνει το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης αποτελείται από έξι ταινίες («Δυτικά των Γραμμών» του 2003, «Μόνες» του 2012, «Ωσπου να μας Χωρίσει η Τρέλα» του 2013, «Πικρό Ψωμί» του 2016, «Η Κυρία Φανγκ» του 2017 και η πιο πρόσφατη δουλειά του «Νεκρές Ψυχές» του 2018.

Film Katastrophe

12. To σινεμά μέσα από το σινεμά

Στο τμήμα «Από Οθόνη σε Οθόνη», αφιερωμένο στα ντοκιμαντέρ που ασχολούνται με το σινεμά θα συναντήσουμε από τον Ζαν-Λικ Γκοντάρ μέχρι τη σημαντικότερο γυναίκα κριτικό της ιστορίας του σινεμά.

Στο «Love Express: Η εξαφάνιση του Βαλέριαν Μπορόβτζικ» του Κούμπα Μικούρντα «ζούμε» την άνοδο και την πτώση του σπουδαίου σκηνοθέτη Βαλέριαν Μπορόβτζικ μέσα από μαρτυρίες στενών του συνεργατών, καθώς και διάσημων συναδέλφων, εγείροντας παράλληλα ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με την ελευθερία του καλλιτέχνη. Στο «Αυτό που είπε: Η τέχνη της Πολίν Κέιλ» του Ρομπ Γκάρβερ, η σημαντικότερη ίσως γυναίκα κριτικός στην ιστορία του σινεμά γίνεται το αντικείμενο μιας μελέτης για τη μοναδικότητά της. Στο «Η Μπάρμπαρα Ρούμπιν και η Eκρηκτική Underground Σκηνή της ΝΥ» του Τσακ Σμιθ γνωρίζουμε την πρωτοπόρο καλλιτέχνη που έφυγε στα 35 της χρόνια. Στο «Κατασκευάζοντας τον Μοντγκόμερι Κλιφτ» των Ρόμπερτ Κλιφτ και Χίλαρι Ντέμον, ο ανιψιός του «καταραμένου» σταρ ανοίγει ξανά το φάκελο με την τραγική ζωή του θείου του. Στο «Μαρσελίν: Μια Γυναίκα, Ενας Αιώνας» της Κορντέλια Ντβόρζακ διαβάζουμε τη ζωή σαν μυθιστόρημα της συγγραφέα και κινηματογραφίστριας Μαρσελίν Λοριντάν-Ιβενς. Στο «Οι Δύο Εκτελέσεις του Στρατάρχη» ο Ρουμάνος Ράντου Ζούντε αναρωτιέται πάνω στην αναπαράσταση της ιστορίας με αφορμή την εκτέλεση του στρατηγου Ιον Αντονέσκου, υπέρμαχου του ναζισμού και αντισημίτη, ο οποίος πρωτοστάτησε σε δύο συνεχόμενες στρατιωτικές δικτατορίες στη Ρουμανία του Β΄Παγκοσμίου Πολέμου και φέρει την πολιτική ευθύνη για ενέργειες που οδήγησαν στην εξόντωση 400.000 Εβραίων. Στο «Ολυμπία» του Χάρι Μαυρομιχάλης μαθαίνουμε τη συναρπαστική ζωή της Ολυμπίας Δουκάκις. Στο «Πέρα από τη Μπόλεξ» της Αλίσα Μπόλσεϊ γνωρίζουμε την ιστορία της κινηματογραφικής μηχανής που έγραψε ιστορία και στην «Ταινία Καταστροφής» του Πολ Γρίβα επιστρέφουμε στις μέρες που ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ επέβαινε στο Costa Concordia για να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ για την Ευρώπη.

Forgot 607

13. Αφιέρωμa στον Εντουάρντο Γουίλιαμς

Ο Εντουάρντο «Τέντι» Γουίλιαμς γεννήθηκε το 1987 στην Αργεντινή και σπούδασε στο φημισμένο Le Fresnoy, στη Γαλλία, όπου είχε ως μέντορα τον Πορτογάλο σκηνοθέτη Μιγκέλ Γκόμες. Οι μικρού μήκους ταινίες του Γουίλιαμς απέκτησαν γρήγορα παγκόσμια απήχηση, με δεκάδες φεστιβάλ ανά τον κόσμο να πραγματοποιούν αφιερώματα στο έργο του, ενώ το μεγάλο μήκους ντεμπούτο του «Η Αυγή του Ανθρώπου» (2016) κέρδισε το πρώτο βραβείο στο τμήμα «Κινηματογραφιστές του παρόντος» στο Φεστιβάλ του Λοκάρνο. To σινεμά του Γουίλιαμς διασχίζει με τόλμη κάθε είδους σύνορα, ψυχολογικά, κοινωνικά και πνευματικά, και γίνεται φορέας μιας εσωτερικής αλήθειας που υπερβαίνει κατά πολύ τα όρια της απτής πραγματικότητας. Στο Φεστιβάλ θα προβληθούν τέσσερις μικρού μήκους ταινίες του («Parsi» του 2014, «Ξεχάστηκα» του 2014, «Πώς Πέφτω Συνέχεια» του 2013, «Φαινόταν ενα Πούμ» του 2011), αντιπροσωπευτικό δείγμα της γραφής του.

Sugartown 607

14. Sugartown: Για μια χούφτα ψήφους του Κίμωνα Τσακίρη (2018)

Ο Κίμωνας Τσακίρης επιστρέφει με τη saga «Sugartown» που είχε ξεκινήσει το 2006 με το υπέροχο «Sugartown: Οι Γαμπροί», συνεχίστηκε με το «Sugartown: Η Επόμενη Μέρα» του 2009 και καταλήγει σήμερα με κεντρικό ήρωα πάλι τον έκπτωτος δήμαρχο της Ζαχάρως Πανταζή Χρονόπουλο να καταφέρνει, μία εβδομάδα πριν από τις εκλογές, να του επιτραπεί να θέσει ξανά υποψηφιότητα για το ανώτατο αξίωμα της πόλης. Μοναδικό φαινόμενο ντοκιμαντέρ - franchise για τα ελληνικά δεδομένα, ελπίζουμε να διατηρεί αρκετό από το κέφι και την καυστικότητα κυρίως της πρώτης ταινίας.

Jonathan Agassi Saved My Life 607

15. Jonathan Agassi Saved My Life του Τόμερ Χέιμαν (Ισραήλ, 2018)

Ο Τζόναθαν Αγκάσι, ένας από τους πιο διάσημους γκέι πορνοστάρ στον κόσμο, αποκαλύπτεται στην κάμερα σε αυτό το τολμηρό, αλλά και ευαίσθητο ντοκιμαντέρ που δείχνει τον άνθρωπο πίσω από το είδωλο μιας πραγματικά τεράστιας βιομηχανίας.

Doc Market

16. Κάτι ενδιαφέρον συμβαίνει στην Agora

Στις 5 Μαρτίου στις 17.30 στον Παύλο Ζάννα η Παουλίνα Τέρβο από την πλατφόρμα Lyfta μιλάει με θέμα «Τα μέσα του ντοκιμαντέρ στην υπηρεσία των πολιτών του κόσμου», Στις 5 Μαρτίου στις 17.15 στην Αποθήκη Γ' θα γίνει η παρουσίαση του οπτικοκουστικού εικαστικού πρότζεκτ «The City and the City» του Σύλλα Τζουμέρκα και του Χρήστου Πασσαλή για τους Εβραίους της Θεσσαλονίκης. Στις 6 Μαρτίου στις 17.15 στην Αποθήκη Γ' το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ οργανώνει συζήτηση με θέμα «Ας μιλήσουμε για Programming». Και στις 7 Μαρτίου στις 17.15 στην Αποθήκη Γ' η Ενωση Ελληνικού Ντοκιμαντέρ οργανώνει συζήτηση με - επίκαιρο θέμα - «Το μέλλον των ντοκιμαντέρ στην εποχή μας».

Walden 607

17. Walden του Ντάνιελ Ζίμερμαν (2018)

Το κελάηδημα των πουλιών μέσα στην πυκνή βλάστηση του δάσους διακόπτεται από τον άγριο ήχο των πριονιών. Αποτελούμενο από 13 εκθαμβωτικά πλάνα 360 μοιρών, το σαγηνευτικό αυτό ντοκιμαντέρ ιχνηλατεί ένα παράξενο ταξίδι: δέντρα που υλοτομούνται στην Αυστρία αναχωρούν με προορισμό τα τροπικά δάση του Αμαζονίου, σε μια αντιστροφή της συνήθους διαδρομής. Ένας έμμεσος φόρος τιμής στο διάσημο ομότιτλο βιβλίο του Χένρι Ντέιβιντ Θορώ, που αναδεικνύει την αέναη μάχη μεταξύ ανθρώπου και φύσης.

Θεόφιλος 607

18. Προβολή στη μνήμη του Γιώργου Καρυπίδη

Το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τιμά τη μνήμη του πρόσφατα εκλιπόντος σκηνοθέτη με μια ειδική προβολή μιας σπάνιας μικρού μήκους ταινίας του, το «O Ζωγράφος Θεόφιλος» από το 1979 (διάρκεια 51') για τη ζωή και το έργο του λαΐκού ζωγράφου Θεόφιλου. Η ταινία απέσπασε το Πρώτο Βραβείο και το Πρώτο Βραβείο των Κριτικών Κινηματογράφου στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης του 1979.

Gods of Molenbeek 607

19. Ντοκιμαντέρ για παιδιά

Πέντε μεσημεριανές προβολές μέσα στο Φεστιβάλ μαθαίνουν τους νεαρούς σινεφίλ να βλέπουν ντοκιμαντέρ. Και μαθαίνουν τι είναι η τεκμηρίωση. Με ταινίες απ' όλον τον κόσμο. Aνάμεσά τους το «Οι Θεοί του Μολενμπέεκ» της Ρέετα Χουχτάνεν από τη Φιλανδία που αφηγείται την ιστορία της συνοικίας Μόλενμπεεκ στις Βρυξέλλες, η οποία βαφτίστηκε από τα ΜΜΕ «Η γειτονιά των Τζιχαντιστών», όταν αποκαλύφθηκε ότι πολλοί από τους δράστες των τρομοκρατικών επιθέσεων στο Παρίσι είχαν εκεί τη βάση τους και το «Εφευρέτες του Αυριο» της Λόρα Νιξ, όπου έξι παθιασμένοι και ταλαντούχοι μαθητές απ’ όλο τον κόσμο προσπαθούν να δώσουν λύσεις σε περιβαλλοντικά προβλήματα μέσα από πρωτότυπες εφευρέσεις, κάνοντας πειράματα στην αυλή τους, σε μια προβολή στo πλαίσιo του American Film Showcase, σε διοργάνωση Exile Room, με την υποστήριξη της Πρεσβεία των ΗΠΑ στην Αθήνα.

Agora Doc Market Party

20. Let's Party

Ανοίξτε ημερολόγιο και σημειώστε. Πάρτι Εναρξης 1η Μαρτίου στην Αποθήκη Γ με live εμφάνιση της Στella. Στις 2 Μαρτίου πάρτι στο Residents. Στις 6 Μαρτίου Agora Doc Market Party Jameson στο Stereo. Στις 7 Μαρτίου Πάρτι Προσωπικού & Εθελοντών στο Bulldogs and the Beast. Στις 8 Μαρτίου Greek Party by Jameson στο Coo. Στις 10 Μαρτίου πάρτι λήξης - μασκέ - στο Υψιλον.

Maiden 607

21. To «Maiden» του Αλεξ Χολμς στην αυλαία του Φεστιβάλ

Το 21ο ΦΝΘ ολοκληρώνεται την Κυριακή 10 Μαρτίου 2019 στο Ολύμπιον με το «Maiden» του Αλεξ Χολμς που ξετυλίγει το χρονικό ενός παράτολμου θαλάσσιου άθλου γένους θηλυκού. Το 1989 είχε έρθει το πλήρωμα του χρόνου για την πρώτη συμμετοχή ενός αποκλειστικά γυναικείου πληρώματος στον αγώνα ιστιοπλοΐας «The Whitbread Round the World Race» (που έχει πλέον μετονομαστεί σε «Volvo Ocean Race»). Οι κίνδυνοι του πιο επώδυνου αγώνα ιστιοπλοΐας στον κόσμο ήταν μονάχα ένα από τα εμπόδια που καλούνταν να ξεπεράσουν οι γενναίες αυτές γυναίκες – o θεσμοθετημένος σεξισμός, ο χλευασμός από τα ΜΜΕ, οι εσωτερικές αμφιβολίες και η βαθιά υποτίμηση των συναθλητών τους ήταν η αληθινή πρόκληση.


Το Flix βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη και θα σας μεταφέρει όλα όσα θα συμβαίνουν εντός και εκτός των σκοτεινών αιθουσών του 21ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

ντοκιμαντέρ

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.