Industry

Ημερίδα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου: Ψηφιακές Εμπειρίες και Προοπτικές

στα 10

Η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ημερίδα που διοργανώνει η Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου, στις 28 Μαϊου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, έχει σκοπό να φέρει την ελληνική κινηματογραφική κοινότητα πιο κοντά στο ψηφιακό μέλλον.

Ημερίδα της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου: Ψηφιακές Εμπειρίες και Προοπτικές

Σε μια εποχή που η πραγματικότητα της παραγωγής, της δημιουργίας, της προώθησης, της διασποράς κινούμενων εικόνων, αλλάζει με ταχύτητα πολύ γρηγορότερη των... 24 καρέ το δευτερόλεπτο, μοιάζει επείγον κι απολύτως αναγκαίο για τους ανθρώπους που δουλεύουν στο σινεμά, να κινούνται παράλληλα με τις εξελίξεις.

Φιλοδοξώντας να καλύψει κάθε πλευρά της παραγωγικής δραστηριότητας από την χρηματοδότηση και την παραγωγή, ως τις νέες τεχνικές και δυνατότητες στην κινηματογράφηση κι από το post production ως την προώθηση του κινηματογραφικού προϊόντος, η ημερίδα που έχει τον τίτλο «Ψηφιακές Εμπειρίες και Προοπτικές», δίνει τον λόγο σε μια σειρά από ανθρώπους με σημαντικό έργο τόσο στην Ελλάδα όσο και το Εξωτερικό, προκειμένου να μοιραστούν την γνώση τους και να δοκιμάσουν να περιγράψουν το σχήμα των όσων έρχονται.

Η ημερίδα που ξεκινά τις εργασίες της στις 9.30, το πρωί και τις ολοκληρώνει μετά από 12 γεμάτες ώρες, περιλαμβάνει δυο κεντρικές ομιλίες, καθώς και τέσσερα «τραπέζια» συζητήσεων. Οι δυο ομιλίες γίνονται από ανθρώπους που κινούνται μεν σε διαφορετικό φάσμα του παραγωγικού τοπίου και της κινηματογραφικής γλώσσας, αλλά που κατορθώνουν και οι δυο να δουλεύουν με τρόπο καινούριο, ακόμη και πρωτοποριακό, φέρνοντας ευφυείς ιδέες και καινοτόμες πρακτικές στην δουλειά τους.

Η Κέιτ Μάγιερς, ιδρυτής της βρετανικής εταιρίας παραγωγής Forward films, υπεύθυνη ανάμεσα σε άλλες για ταινίες όπως το πρόσφατο «Skeletons», μεταφέρει την εμπειρία της ως ανεξάρτητη παραγωγός στο ανταγωνιστικό τοπίο της μεγάλης Βρετανίας και προσφέρει χρήσιμα tips για το «πως να τα καταφέρετε».

Ο Γερμανός media artist και ντοκιμαντερίστας Φλόριαν Ταλχόφερ, είναι εκτός από σκηνοθέτης και εφευρέτης του Korsakow, ενός προγράμματος σύνθεσης μη γραμμικών και διαδραστικών αφηγήσεων, με την εφαρμογή ορισμένων κανόνων. Στην ημερίδα θα παρουσιάσει το καινούριο του έργο «Planet Galata»το οποίο διανέμεται σε δύο μορφές: μία γραμμική ταινία για την τηλεόραση και μια μη γραμμική εφαρμογή Korsakow που διατίθεται στο διαδίκτυο.

Εξίσου ενδιαφέροντα μοιάζουν να είναι και τα τέσσερα τραπέζια που θα λάβουν χώρα στην διάρκεια της ημερίδας.

Στο πρώτο, με θέμα την ανάπτυξη των τοπικών κινηματογραφιών μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας, άνθρωποι όπως ο παραγωγός Κωνσταντίνος Μωριάτης, η γενική διευθύντρια της UIP στην Ελλάδα Μαριλίζα Τοτόμη, ή ο δημοσιογράφος Aρης Χατζηστεφάνου θα αγγίζουν θέματα που αφορούν στο θέμα της παραγωγής, τους νέους τρόπους χρηματοδότησης, το κόστος επεξεργασίας, τις νέες οδούς προώθησης, την πειρατεία.

Στο δεύτερο που αφορά στο digital cinematography, o Χάρης Ζαμπαρλούκος διευθυντής φωτογραφίας σε ταινίες όπως το «Thor» ή το «Mamma Mia», μιλά για την νέα εποχή του Χόλιγουντ που μοιάζει να αφήνει πίσω το παραδοσιακό φιλμ και συνδιαλέγεται με Έλληνες διευθυντές φωτογραφίας όπως ο Αγγελος Βισκαδουράκης ή ο Ηλίας Αδάμης, αλλά και με ανθρώπους που ειδικεύονται στο digital post production.

Το τρίτο ασχολείται με το CGI animation, τα ψηφιακά ειδικά εφέ μέσα από την εμπειρία δημιουργικών ομάδων όπως η Nomint η 3wheelstudio ή η Yafka, η δουλειά των οποίων έχει διακριθεί εκτός Ελλάδος ή γίνεται για λογαριασμό μεγάλων κινηματογραφικών ή τηλεοπτικών παραγωγών του εξωτερικού.

Το τέταρτο τραπέζι τέλος, ασχολείται με την αισθητική της ψηφιακής εικόνας, δίνοντας τον λόγο σε δημιουργούς που την έχουν χρησιμοποιήσει δημιουργικά, όπως ο Aγγελος Φραντζής ή η Στέλλα Θεοδωράκη και θέτοντας καίρια ερωτήματα, όπως τους λόγους (ανάγκη ή αισθητική;) χρήσης της ψηφιακής εικόνας και τις παγίδες ή τα προβλήματα που μπορεί να γεννήσει η ευκολία της ψηφιακής τεχνολογίας.

Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα της ημερίδας.