Buzz

Οι θεατρικοί κριτικοί θάβουν την Σκάρλετ...

στα 10

Ενα μήνα μετά τις πρώτες παραστάσεις και ενώ προχθές έγινε η επίσημη πρεμιέρα της «Λυσσασμένης Γάτας» στο Μπρόντγουεϊ, οι κριτικές των νεουορκέζικων εφημερίδων ήταν μάλλον απογοητευτικές και σε περιπτώσεις, απαξιωτικές, τόσο για τη θεατρική διασκευή, όσο και για την ίδια την Σκάρλετ Γιόχανσον...

Οι θεατρικοί κριτικοί θάβουν την Σκάρλετ...

Η Σκάρλετ ξεκίνησε από τις 18 Δεκεμβρίου στο «Richard Rodgers Theatre» τις πρώτες δοκιμαστικές παραστάσεις στη «Λυσσασμένη Γάτα», το κλασικό έργο του Τένεσι Γουίλιαμς «Cat on a Hot Tin Roof», ενώ η επίσημη πρεμιέρα έγινε την προηγούμενη Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου.

Κι ενώ οι πρώτες ενδεικτικές κριτικές ήταν θετικές, μιλώντας για μια Σκάρλετ Γιόχανσον που «έχει γεννηθεί για να παίξει την Μάγκι», οι επίσημες που κυκλοφόρησαν την επομένη της πρεμιέρας μάλλον κατακεραύνωσαν την νεαρή πρωταγωνίστρια, αλλά και την ίδια την παράσταση.

Οι περισσότεροι κριτικοί τα έβαλαν με τον σκηνοθέτη, Ρομπ Ασφορντ (υπεύθυνο και για άλλες διάσημες παραστάσεις στο Μπρόντγουεϊ, όπως τα «Promises, Promises» και «How to Succeed in Business Without Really Trying»), ο οποίος δεν κατάφερε να συλλάβει και να αποδώσει την ηλεκτρισμένη ένταση του βραβευμένου με Πούλιτζερ έργου του 1955. Παρομοίως, οι πιο πολλοί θεωρούν ότι τόσο ο σκηνοθέτης, όσο και η σέξι Σκάρλετ, απέτυχαν στο να ... σκανδαλίσουν, όπως οφείλουν με ένα τέτοιο υλικό.

scarlett1

Η New York Daily News, δίνοντας δύο στα πέντε αστεράκια στην παράσταση, χαρακτηριστικά αναφέρει: «Πυροτεχνήματα φωτίζουν τον ουρανό τη βραδιά των γενεθλίων του Big Daddy. Δυστυχώς, αυτή είναι και η μόνη έκρηξη της παράστασης. Αυτή η διασκευή ενός έργου πλούσιου σε μυστικά, ψέμματα και ερωτικό πάθος δυστυχώς έχει ένα θαμπό, χλιαρό αποτέλεσμα. Καταλαβαίνουμε ότι η αφορμή ήταν η Σκάρλετ Γιόχανσον. Στο χαρτί ήταν ωραία ιδέα. Ομως η εκτέλεση, απέτυχε...»

Η κριτική της «Chicago Tribune» παραθέτει τους λόγους που το έργο μοιάζει πράγματι βαλτωμένο: «Μέσα στις τελευταίες 6 δεκαετίες ο κόσμος άλλαξε. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν διαχρονικές αλήθειες για την ανθρώπινη φύση, τις σχέσεις και την ενοχή - αξίες με τις οποίες ένας σκηνοθέτης μπορεί να βγάλει κάτι ζωντανό, επίκαιρο, παθιασμένο. Εδώ, ο Ασφορντ προσφέρει κάτι ενδιάμεσο - ούτε παραδοσιακή εκτέλεση του κλασικού έργου, ούτε μοντέρνα ματιά. Η Σκάρλετ Γιόχανσον καταφέρνει να αποτυπώσει την σεξουαλική απελπισία, αλλά όχι την εύθραυστη φύση της Μάγκι...»

cat

Οι New York Times προσθέτουν: «Η Γιόχανσον στη δεύτερη επαφή της με το θεατρικό σανίδι μπορεί να δίνει με αυτοπεποίθηση την ωμή της ενέργεια αλλά η ερμηνεία της δεν είναι τόσο δουλεμένη, όσο στο "Θέα από τη Γέφυρα". Εχει κάνει κάποια λάθη στον τρόπο που έχει συλλάβει τον χαρακτήρα της Μάγκι. Πολύ μονοκόμματη για να περάσει ως γατούλα, και με εντελώς λάθος προφορά για νεόπλουτη κόρη του νότου...»

Το Entertainment Weekly δίνει B στην παράσταση και γράφει για την Σκάρλετ: «Είναι παράδοξο που μία από τις πιο σέξι σταρς αποδεικνύεται λίγη σ' αυτό το ρόλο. Η Γάτα της μπορεί να δείχνει νύχια, αλλά δεν νιαουρίζει...»

cat2

«Ολα είναι συντηρητικά σ' αυτή την παράσταση. Ειδικά η ερμηνεία της Γιόχανσον βάζει τη σεξουαλικότητα του ρόλου σε σιγαστήρα» γράφει και το Newsday. «Ακόμα και το θρυλικό λευκό κομπινεζόν της Μάγκι, που η Ελίζαμπεθ Τέιλορ φορούσε ως δεύτερο δέρμα, εδώ είναι περίεργα σεμνό. Για λαγνεία, στρέφεσαι στον αλκοολικό Μπρικ (τον οποίο ερμηνεύει με κλασάτη εσωτερικότητα ο Μπάντζαμιν Γουόκερ)...»

Βέβαια, κανείς δεν πρέπει να θορυβήθηκε στ' αλήθεια από τις κακές κριτικές. Η παράσταση γίνεται συνεχώς sold out και κάπως έτσι θα συνεχίσει μέχρι τις 30 Μαρτίου που θα πέσει αυλαία. Μόνο οι εγωισμοί να τσαλακώθηκαν, ειδικά όταν η Γιόχανσον στην πρώτη της απόπειρα στο «A View From a Bridge» («Θέα από τη Γέφυρα») του Αρθουρ Μίλερ είχε βραβευτεί με Tony Β' Γυναικείου ρόλου.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την παράσταση στο gallery και διαβάστε περισσότερα για τη Σκάρλετ Γιόχανσον: