Κάννες 2018: Οχι δεν είναι τόσο «Wildlife» αυτή του Πολ Ντέινο

ΦΕΣΤΙΒΑΛ / ΒΡΑΒΕΙΑ 10 MAY 2018  /  Πόλυ Λυκούργου

O Πολ Ντέινο σκηνοθετεί με τις καλύτερες προθέσεις τους Τζέικ Τζίλενχαλ και Κάρι Μάλιγκαν σ' ένα vintage δράμα για τις χαμένες ταυτότητες των ανθρώπων στη 60ς Αμερική. Δυστυχώς όμως το «Wildlife», η πρεμιέρα της «Εβδομάδας Κριτικής» δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί - πολύ καλύτερα.

O Tζο είναι γιος του Τζέρι και της Τζανέτ Μπρίνσον. Στα 14 του χρόνια, ο πατέρας του έχει μετακομίσει για άλλη μία φορά την οικογένεια σε νέο μέρος, ψάχνοντας για μια νέα αρχή. Βρίσκονται στα Great Falls της Μοντάνα, όπου ο Τζέρι δουλεύει ως βοηθός στα πλούσια μέλη του golf club της περιοχής. Η εγκάρδια συμπεριφορά του όμως τον κάνει να χάσει κι αυτή τη δουλειά, κάτι που αναγκάζει τη Τζανέτ να αναλάβει. Ενα παιχνίδι περηφάνειας και προκατάληψης παίζεται ανάμεσα στο ζευγάρι κι ενώ ο πιτσιρικάς δεν έχει ακόμα τα εργαλεία να καταλάβει την ψυχρότητα, την ενοχή και το σκοτάδια που στοιχειώνουν τους γονείς του, σταδιακά συνειδητοποιεί τη διάλυση της οικογένειάς του. Οταν ο Τζέρι ανακοινώνει ότι θα φύγει για τα βουνά, για να δουλέψει ως πυροσβέστης στις άγριες φωτιές της περιοχής, η Τζανέτ χάνει κάθε εμπιστοσύνη στον άντρα της. Τον ξεγράφει και ψάχνει μία νέα αρχή. Ο κόσμος του μικρού γκρεμίζεται, μαζί με την κάποτε λαμπερή εικόνα του αμερικανικού ονείρου.

Το 71ο Φεστιβάλ Καννών διεξάγεται από τις 8 ως και τις 19 Μαΐου. Το Flix θα είναι εκεί, για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν, τη στιγμή που συμβαίνουν. Διαβάστε όσα χρειάζεται να ξέρετε για τις Κάννες 2018 εδώ.

Ο Πολ Ντέινο κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο, σε σενάριο του ίδιου και της Ζόι Καζάν, διασκευάζοντας το ομότιτλο μυθιστόρημα του Ρίτσαρντ Φορντ, όπου αφηγείται με τόλμη και ειλικρίνεια τη διάλυση ενός γάμου σε εποχές όπου αυτό φαινόταν αδύνατο - τόσο όσο και το να βρει κανείς την πραγματική του ταυτότητα, ελεύθερος από κοινωνικές προκαταλήψεις κι ενοχές.

Η ταινία ξεκινά με υπέροχες προοπτικές. Ο τόνος που περιγράφεται η οικογενειακή ζωή, οι ρόλοι, οι ισορροπίες είναι σωστός. Ο Ντέινο σκηνοθετεί χωρίς υπερβολή αλλά με σημασία στις λεπτομέρειες, δίνοντας μία ειλικρινή εικόνα κι αποφεύγοντας το vintage κλισέ των 60ς. Καταλαβαίνουμε την πληγωμένη περηφάνεια και τον εγκλωβισμό του πατέρα. Νιώθουμε την προσπάθεια της συζύγου και μητέρας να κάνει αυτό που έπρεπε, αυτό που όφειλε: να στηρίζει χωρίς αντιρρήσεις κάθε απόφαση του άντρα της. Υπάρχει ανθρωπιά στα σχήματα και τους ρόλους, τρυφερότητα και αγωνία. Κι ο πιτσιρικάς Εντ Οξεμπαλντ που ερμηνεύει το μικρό Τζο έχει τα πιο εκφραστικά, τεράστια μάτια για να μας μεταφέρει το πώς κοιτά με δέος ένα παιδί τους γονείς του.

Wildlife 607

Σταδιακά όμως ο Ντέινο χάνει τη σωστή θερμοκρασία δωματίου. Από τη μία δεν καταφέρνει να ξυπνήσει την εικόνα του, επαναλαμβάνοντας ως κύριο συστατικό σε κάθε σεκάνς το ανήσυχο βλέμμα του παιδιού (το καταλάβαμε, αυτός είναι ο πρωταγωνιστής μας). Από την άλλη, φυτιλιάζει τόσο εκρηκτικά τις αλλαγές στην προσωπικότητα της μητέρας που μεταμορφώνεται από μία ψύχραιμη, γλυκιά σύντροφο σε απελπισμένη femme fatale που χάνει κάθε έλεγχο. Δεν τη στηρίζει, δεν τη δικαιολογεί, απλά την εξαγριώνει.

Η Κάρι Μάλιγκαν της χαρίζει στιγμές, αλλά δεν έχει ένα ρόλο με συνοχή για να απογειώσει την ερμηνεία της. Ο Τζέικ Τζίλενχαλ όμως είναι ο πιο ανερμάτιστος, καθώς εμφανίζεται μόνο στην αρχή και στο τέλος, διαστήματα στα οποία πρέπει να εδραιωθεί βιαστικά και πρόχειρα και η δική του προσωπικότητα.

Η τελευταία σκηνή της ταινίας είναι έξυπνη, υπέροχη και βουβά σπαραχτική. Είναι αναμφισβήτητο ότι ο Ντέινο είχε τις καλύτερες προθέσεις. Ομως ό,τι είδαμε δεν ήταν ούτε άγριο, ούτε γεμάτο ζωή. Τουλάχιστον όχι με τρόπο που δεν το έχουμε ξαναδεί.

Το 71ο Φεστιβάλ Καννών διεξάγεται από τις 8 ως και τις 19 Μαΐου. Το Flix θα είναι εκεί, για να σας μεταφέρει όλα όσα συμβαίνουν, τη στιγμή που συμβαίνουν. Διαβάστε όσα χρειάζεται να ξέρετε για τις Κάννες 2018 εδώ.

Διαβάστε ακόμη:

Συνεχίζοντας την πλοήγηση σας στο flix.gr, συμφωνείτε στην εγκατάσταση cookies στον υπολογιστή σας. Μάθετε περισσότερα.