Σπούδασε Νομική στην Αθήνα, Entertainment Law στο Πανεπιστήμιο του Γουεστμίνστερ, πιάνο στο Εθνικό Ωδείο και θέατρο στην Αθήνα και στο Λονδίνο.
Ιδανικός συνδυασμός για την Executive Vice President της Viaplay Group που βρέθηκε στην εταρεία το 2003 για να τη βλέπει σήμερα ως μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες περιεχομένου στον κόσμο - στην Ελλάδα σε αποκλειστική συνεργασία με τη Vodafone TV.
Στο Flix η Βάντα Ράπτη μας μιλάει για τις προκλήσεις μιας εποχής που αλλάζει διαρκώς, το περιεχόμενο που έχει νόημα μέσα στο σύγχρονο τοπίο, τις δυνατότητες της ελληνικής μυθοπλασίας αλλά και το μέλλον του entertainment όπως το γνωρίζαμε.
Η Βάντα Ράπτη και η Κόνι Νίλσεν στην τελετή των International Emmys τον Νοέμβριο του 2023
Τι είναι η Viaplay και που τοποθετείται στο σύγχρονο τοπίο των streamers παγκοσμίως;
Η Viaplay είναι μια κορυφαία υπηρεσία streaming περιεχομένου στη Βόρεια Ευρώπη, με σημαντική παρουσία στη Σκανδιναβία και περισσότερους από 7 εκατομμύρια συνδρομητές κυρίως στις Σκανδιναβικές χώρες, την Ολλανδία και την Πολωνία (όπου έχουμε μια ευρεία προσφορά περιεχομένου απευθείας στον καταναλωτή που κυμαίνεται από τοπικές πρωτότυπες παραγωγές έως ‘στουντιακό’ περιεχόμενο από τις ΗΠΑ αλλά και αθλητικά).
[Ιστορικό: Η Viaplay είναι μέρος του Ομίλου Viaplay, του κορυφαίου ομίλου πολυμέσων στις Σκανδιναβικές χώρες με επιχειρηματική κάλυψη από δωρεάν και συνδρομητικά τηλεοπτικά κανάλια, ραδιοφωνικούς σταθμούς, στούντιο και μερική ιδιοκτησία μιας δορυφορικής πλατφόρμας.]
Σε διεθνές επίπεδο, η Viaplay αποτελεί κορυφαίο προορισμό για τη σκανδιναβική και ευρωπαϊκή μυθοπλασία, προσφέροντας έναν πλούσιο συνδυασμό ατμοσφαιρικών δραμάτων, σκανδιναβικού νουάρ εγκλήματος και θρίλερ, συναρπαστικές ιστορίες, μοναδικά δράματα, τοπία που κόβουν την ανάσα, μέσω συνεργασιών με τοπικούς παρόχους και streamers. Στην Ελλάδα, το Viaplay δίνει πρόσβαση σε βραβευμένο, αναγνωρισμένο από κριτικούς περιεχόμενο πέρα από το mainstream, μέσω μιας αποκλειστικής συνεργασίας με το Vodafone TV.
Ποιοι είναι οι άξονες του περιεχομένου της; Στηρίζονται σε υπάρχον περιεχόμενο ή και σε original content;
Το Viaplay ξεχωρίζει για μια ποικιλία περιεχομένου που εκτείνεται από έντονα αστυνομικά θρίλερ και συναισθηματικά οικογενειακά δράματα, έως καινοτόμες σειρές για νέους και συναρπαστικά ντοκιμαντέρ. Διαθέτουμε ένα δυνατό πρωτότυπο περιεχόμενο και επιμελούμαστε εξίσου αποτελεσματικά περιεχόμενο παρόμοιας θεματολογίας και σκηνοθετικής ποιότητας. Για την πρώτη χρονιά παρουσίας μας στην Ελλάδα, έχουμε δώσει προτεραιότητα σε περιεχόμενο πρώτης προβολής και σκοπεύουμε να επεκτείνουμε και να ενισχύσουμε την προσφορά μας, με άλλους προμηθευτές σκανδιναβικού και ευρωπαϊκού περιεχομένου, κατ’ αντιστοιχία όσων προσφέρουμε στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η Viaplay είναι γνωστή για το είδος του Nordic noir. Πώς ξεκίνησε η σχέση της με το είδος, που βρίσκεται αυτή τη στιγμή και πώς θα εξελιχθεί στο μέλλον;
Το Nordic Noir με ρίζες στον σκανδιναβικό κινηματογράφο, αναδείχθηκε για την τηλεόραση τη δεκαετία του 2000. Με το σπίτι της Viaplay να είναι η σκανδιναβία φυσικό να αναδειχτούμε ως ο κορυφαίος παραγωγός αυτού του είδους. Καθώς η παγκόσμια απήχηση του Nordic Noir συνεχίζει να αυξάνεται, αναμένουμε την εξέλιξή του ώστε να περιλαμβάνει ακόμα πιο διαφορετικές ιστορίες, προσελκύοντας κοινό από όλο τον κόσμο.
Πόσο ενδιαφέρει τη Viaplay η παρουσία στα ξένα φεστιβάλ; Για παράδειγμα, η πετυχημένη παρουσία του «The Architect» στη Berlinale του 2023.
Το Viaplay είναι περήφανο για το περιεχόμενό του και αναγνωρίζει την αξία των διεθνών φεστιβάλ στα οποία το περιεχόμενό του κερδίζει τον θαυμασμό και τα οποία δίνουν μια εξαιρετική ευκαιρία στις παραγωγές μας να αλληλεπιδρούν με διαφορετικά κοινά σε όλο τον κόσμο. «Η Αρχιτέκτονας» στη Μπερλινάλε λειτούργησε ως εφαλτήριο για την παγκόσμια αναγνώρισή του, συμπεριλαμβανομένων των διθυραμβικών κριτικών που έλαβε σε αξιόλογες εκδόσεις όπως η Wall Street Journal.Ενδεικτικά παραδείγματα βραβευμένων και υποψήφιων προς επιβράβευση παραγωγών που είναι ήδη στο Vodafone TV:- Το υποψήφιο για Διεθνές Έμμυ® ιστορικό δράμα «The Dreamer – Becoming Karen Blixen», με πρωταγωνίστρια την Connie Nielsen,- Η συγκινητικη κωμωδία "Call Me Dad", υποψήφια για Καλύτερη Κωμωδία στο φεστιβάλ Series Mania- Η δραματική ταινία για νέους «Thunder In My Heart», η οποία κέρδισε το βραβείο Καλύτερης Νεανικής Δράματικής σειράς, Καλύτερης Γυναίκας Ηθοποιού και έχει προταθεί για Καλύτερο Ανδρικό και Καλύτερο βραβείο Β' Ρόλου στα Βραβεία Krystallen,- Το δράμα για νέους «One Of the Boys», Επίσημη Επιλογή στη SeriesMania,- Το δυστοπικό δράμα «The Architect», με βραβεία και υποψηφιότητες σε πολλά φεστιβάλ, συμπεριλαμβανομένης της περσινής Berlinale- Το Munch - η συναρπαστική οδύσσεια του παγκοσμίου φήμης ζωγράφου Edvard Munch (επιλέχθηκε για παγκόσμια πρεμιέρα στο Ρότερνταμ και προτάθηκε σε Sedona, Sonoma, Göteborg)- Το Limbo - ο δεσμός μεταξύ τριών μητέρων που δοκιμάζεται από μία τραγωδία αλλά και τις ενοχές (Υποψήφια σε ρόλους Καλύτερης Ηθοποιού και Καλύτερου Δράματος)- Το Hilma - το ταξίδι της ζωγράφου Hilma Klint που αναμόρφωσε τον μοντερνισμό (επιλέχτηκε στο Palm Springs, Sedona, USA Film Festival και έλαβε Βραβείο Σκηνοθεσίας στο τελευταίο), σε σκηνοθεσία Lasse Hallstrom (What’s Eating Gilbert Grape, My Life As A Dog) .
Η σχέση της Viaplay με την Ελλάδα και τη Vodafone TV σε τι πυλώνες στηρίζεται;
Από την πρώτη μας συνάντηση με το Vodafone TV, ταιριάξαμε τέλεια.
Το Vodafone TV επικεντρώνεται σε περιεχόμενο που ξεχωρίζει και επιλέγει τις πιο συναρπαστικές ιστορίες, ενώ συνάπτει συνεργασίες με σημαντικούς ανερχόμενους προμηθευτές που επενδύουν σε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο.
Η στρατηγική της Vodafone να είναι ο ηγέτης στο περιεχόμενο γενικής ψυχαγωγίας και να συγκεντρώνει πάντοτε περιεχόμενο υψηλής αξίας, είναι μια προσέγγιση στην οποία πιστεύω πολύ καθώς ανοίγει τον δρόμο για την πρώτη θέση στην αγορά. Η Viaplay Select παγκοσμίως, στοχεύει ακριβώς στο να συνδέσει τη δύναμη του περιεχομένου μας, με τις δυνάμεις και τις συνέργειες των τοπικών υπηρεσιών που πραγματικά ενδιαφέρουν τα κοινά.
Πώς κρίνετε τη σχέση των Ελλήνων με τις πλατφόρμες; Το τοπίο στην Ελλάδα σε τι στάδιο βρίσκεται;
Η σχέση του Ελληνικού κοινού με το διεθνές περιεχόμενο εξελίσσεται. Έχοντας ευκολότερη πρόσβαση, περισσότεροι Έλληνες στρέφονται πλέον σε διεθνείς πλατφόρμες αναζητώντας μεγαλύτερη ποικιλία περιεχομένου πέρα από τις κλασσικές προσφορές. Ωστόσο, η διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης είναι εξαιρετικά χαμηλή σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές αγορές, λόγω της ιστορικής διστακτικότητας του ελληνικού κοινού για την πληρωμή τηλεοπτικού περιεχομένου. Φυσικά επηρεάζει αρνητικά τις οικονομίες κλίμακας για τις επιχειρήσεις των αντίστοιχων πλατφορμών, την ικανότητά τους να ανταγωνιστούν παγκόσμιους παίκτες με υγιή οικονομικά στοιχεία και το προϊόν (και το κόστος του) που είναι σε θέση να αντέξουν οικονομικά για το κοινό. Όσον αφορά το πλαίσιο, σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές, η διείσδυση της πλατφόρμας συνδρομητικής τηλεόρασης είναι πάνω από το 80 ή το 90% των νοικοκυριών. Στην Ελλάδα αυτό είναι κάτω από 40%, οπότε θεωρούμε ότι υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης.
Η Σουηδία έχει παρόμοιο πληθυσμό με την Ελλάδα, και οι αντίστοιχοι τοπικοί πάροχοι συνδρομητικής τηλεόρασης έχουν μερικά εκατομμύρια συνδρομητές ο καθένας, ενώ οι Ελληνικές πλατφόρμες μόνο μερικές εκατοντάδες χιλιάδες. Οι σουηδικές τηλεοπτικές πλατφόρμες έχουν πέντε έως δέκα φορές καλύτερες οικονομίες κλίμακας από τους ελληνικούς παρόχους, ενώ πρέπει παράλληλα να καταπολεμήσουν και τη «δημοφιλή» πειρατεία.
Θα βλέπαμε ελληνικό content στη Viaplay; Υπάρχον ή και original; Ποιες θα ήταν οι προϋποθέσεις για αυτό;
Συζητήσαμε αυτό το ενδεχόμενο από την πρώτη μας κιόλας συνάντηση με τη Vodafone. Αν και η τρέχουσα εστίασή μας είναι η παροχή κορυφαίων σκανδιναβικών και ευρωπαϊκών ιστοριών, το βασικό στοιχείο του οράματος της υπηρεσίας Viaplay Select στοχεύει στην προσφορά περιεχομένου μέσω των τοπικών συνεργατών μας σε πολλές αγορές διεθνούς κλίμακας και στην παραγωγή και επιμέλεια εντυπωσιακού περιεχομένου.
Η Ελλάδα έχει πολλές ιστορίες που μπορούν να αναδειχθούν παγκοσμίως και τα τελευταία χρόνια έχει ενισχυθεί πολύ και η ελληνική παραγωγή.
Τα προαπαιτούμενα θα ήταν:- Μια συμπαγής ιστορία που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα ή/και σε ένα πνευματικό έργο υψηλής αξίας,- Δημιουργοί που μπορούν να προσφέρουν εκτέλεση ευθυγραμμισμένη με το σκανδιναβικό στυλ αφήγησης (διατηρώντας παράλληλα το σχετικά χαμηλό κόστος παραγωγής).- Η πεποίθηση ότι μπορούμε επίσης να κάνουμε αυτό το περιεχόμενο να ταξιδέψει και να έχουμε επαυξημένη αξία από αυτό στις μεγάλες αγορές μας – ειδικά στις Σκανδιναβικές χώρες, καθώς και να το κάνουμε να ταξιδέψει ως μέρος του Viaplay Select προς όφελος των συνεργατών μας σε πολλές αγορές.
Η εσθονική παραγωγή μας «Who Shot Otto Muller» είναι ένα καλό παράδειγμα επιτυχίας παραγωγής τοπικού περιεχομένου σε νέες αγορές, το οποίο ευθυγραμμίζεται με το DNA μας, ενώ είναι σε θέση να ταξιδέψει παγκοσμίως και επιτρέπει μια ικανοποιητική απόδοση της επένδυσης σε αυτήν.
Είναι τελικά οι πλατφόρμες απειλή για τις κινηματογραφικές αίθουσες και την κινηματογραφική διασκέδαση; Που τοποθετείστε σε σχέση με το ανοιχτό αυτό debate;
Στη Σκανδιναβία, η Viaplay συνεργάζεται με κινηματογράφους για όλες σχεδόν τις κυκλοφορίες ταινιών μας, αναγνωρίζοντας τη συμπληρωματική φύση του streaming και των θεατρικών εμπειριών. Θα εξετάσουμε παρόμοια ρύθμιση για την ελληνική αγορά.
Φυσικά – οι πλατφόρμες ροής και η διαθεσιμότητα περιεχομένου «στο σπίτι» έχει επηρεάσει την κίνηση στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ο Covid επηρέασε επίσης το κοινό και οδήγησε σε επιπλέον μειωμένη κιν/φική κίνηση. Ωστόσο, το κοινό αναγνωρίζει και εκτιμά τη μοναδικότητα της θεατρικής εμπειρίας που είναι ασύγκριτη. Ταυτόχρονα, streamers, συμπεριλαμβανομένου του Netflix, και αμερικανικών στούντιο με streaming και παραδοσιακές κινηματογραφικές δραστηριότητες, αναγνωρίζουν την προστιθέμενη αξία που έχει η κινηματογραφική έκθεση στη αξία των ταινιών μεγάλου μήκους.
Παρόλα αυτά, υπάρχει περιορισμένος/συγκεκριμένος χώρος στους κινηματογράφους και επομένως αναμένεται ότι η πλειοψηφία των ταινιών μας να κάνει πρεμιέρα στο Vodafone TV.
Τι φέρνει το μέλλον του streaming στην οπτικοακουστική βιομηχανία; Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τοπίο που αλλάζει διαρκώς. Προς ποια κατεύθυνση;
Το μέλλον του streaming υπόσχεται να φέρει περισσότερο ποικίλο και εξατομικευμένο περιεχόμενο που θα συνεχίσει να διαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο παρακολουθούμε και αλληλοεπιδρούμε με τις παραγωγές από όλο τον κόσμο.
Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια έκρηξη νέων υπηρεσιών streaming, συμπεριλαμβανομένων των προσφορών απευθείας στους καταναλωτές από παραδοσιακούς παρόχους περιεχομένου όπως τα στούντιο των ΗΠΑ που προηγουμένως αδειοδοτούσαν το περιεχόμενό τους μόνο σε τοπικές πλατφόρμες και ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, αντί να ανταγωνίζονται απευθείας στο παιχνίδι διεκδίκησης του τελικού καταναλωτή.
Καθώς η απόδοση των επενδύσεων αυτών και η ανάπτυξη πολλών εκ των υπηρεσιών που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή αποδεικνύεται πιο δύσκολη και λιγότερο επικερδής από ότι είχε αρχικά προβλεφθεί, πιστεύω στη δύναμη των συνεργασιών, με τοπικούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους και πλατφόρμες που μπορούν επίσης να λειτουργήσουν ως μία υπηρεσία μαζί με τηλεφωνία και internet. Αυτό το μοντέλο επιτρέπει τη μεγιστοποίηση της αξίας και των ωφελειών τόσο για τους παρόχους/επιχειρήσεις όσο και για τον τελικό καταναλωτή.