Με στοιχεία τόσο αταίριαστα μεταξύ τους, όσο οι διαφορετικοί ένοικοι μιας πολυκατοικίας: έτσι ξεκίνησε το «Only Murders in the Building» για να κερδίσει, όροφο-όροφο, βασισμένο στο απύθμενο ταλέντο ενός μάτσου ανθρώπων, μια σταθερή θέση στην καρδιά, τη ρουτίνα και το τηλεκοντρόλ / πληκτρολόγιό μας.
Γραμμένη από τον Στιβ Μάρτιν, μαζί με τον Τζον Χόφμαν του «Grace and Frankie», η σειρά παρακολουθεί ένα αταίριαστο τρίο, τον Ολιβερ Πάτναμ (ο Μάρτιν Σορτ ακαταμάχητα πολύπλευρος και αστείος), έναν πάλαι ποτέ πετυχημένο σκηνοθέτη που η καριέρα του τελείωσε μ' ένα... splash, τον Τσαρλς Χέιντεν-Σάβατζ (ο Στιβ Μάρτιν σε θαυμάσια φόρμα), έναν πάλαι ποτέ τηλεοπτικό αστέρα μιας mainstream αστυνομικής σειράς όπου υποδύονταν τον επιθεωρητή Μπράζος και τη Μέιμπελ Μόρα (η Σελίνα Γκόμεζ που δεν παύει να εκπλήσσει με την τόλμη της στις καλλιτεχνικές επιλογές και στη ζωή της), μια millenial που ονειρεύεται να γίνει ζωγράφος αλλά νιώθει άβολα μέσα στον εαυτό της και βαραίνει από ένα σκοτεινό μυστικό. Οι τρεις τους έχουν, ως μοναδικό κοινό αρχικά, μια λατρεία για το true crime. Οταν, λοιπόν, στην πολυκατοικία όπου μένουν, το Αρκόνια (ένα συγκλονιστικό κτίριο των αρχών του περασμένου αιώνα, στην πραγματικότητα το Μπέλνορντ στο βορειοανατολικό Μανχάταν), γίνεται ένας φόνος, στον οποίο θεωρούνται πιθανοί ένοχοι, αποφασίζουν να διερευνήσουν και, real time, να μοιράζονται τα ευρήματά τους σ' ένα podcast.
Ο τρίτος κύκλος της σειράς, του οποίου προς το παρόν έχουν κυκλοφορήσει τα δύο πρώτα επεισόδια, αλλάζει ελαφρώς το τερέν τής δράσης. Ο Ολιβερ ανεβάζει παράσταση στο Μπρόντγουεϊ, όπου, μάλιστα, παίζει και ο Τσαρλς, όμως το βράδυ της πρεμιέρας, ο πρωταγωνιστής (ο Πολ Ραντ ως κομπλεξικός / ανασφαλής / προσβλητικός / ενοχικός / αφόρητος σταρ Μπεν Γκλένροϊ), πέφτει νεκρός στη σκηνή - λίγο αργότερα ξαναζωντανεύει, για να ξαναπεθάνει αμέσως μετά. Στην πολυκατοικία όπου μένει. Στο Αρκόνια, στο διαμέρισμα που νωρίτερα ανήκε πρώτα στον Στινγκ και μετά στην Εϊμι Σούμερ. Μ' ένα φόνο μέσα στο κτίριο, οι τρεις ντετέκτιβ-ποντκάστερ δεν θ' αναλάβουν δράση; Μόνο που, το πεδίο της έρευνας είναι, αυτή τη φορά, όχι το Αρκόνια τόσο όσο το ίδιο το θέατρο κι η Μέιμπελ βρίσκεται πιο μόνη απ' όσο θέλει, καθώς οι «oldies» της, ο Ολιβερ και ο Τσαρλς, είναι συνεπαρμένοι από την αναβίωση της καριέρας τους. Η Μέιμπελ θα βρει συντροφιά στην περιπέτεια στον οπερατέρ Τόμπερτ (ο Τζέσι Γουίλιαμς του «Grey's Anatomy»), νέοι ήρωες θα κινήσουν υποψίες (όχι λιγότερο η «εύκολη» Κίμπερ τής Ασλεϊ Παρκ, αλλά κι ο Μάθιου Μπρόντερικ που είδαμε στο τρέιλερ), αλλά και παλιοί γνώριμοι θα επανέλθουν, η Σίντα Κάνινγκ τής Τίνα Φέι, αυτή τη φορά με big blond hair, ο Χάουαρντ του Μάικλ Σίριλ Κρέιτον με αναβαθμισμένο ρόλο τι καλά, αλλά και η αντικαταστάτρια του Τσαρλς, η Σαζ Πατάκι της Τζέιν Λιντς.
Και, φυσικά, η Λορέτα. Η Μέριλ Στριπ ξαναγυρίζει στην τηλεόραση, ως αποτυχημένη ηθοποιός στην οποία ο Ολιβερ δίνει μια ευκαιρία ζωής - παρότι εκείνη μπορεί να ήθελε και κάτι παραπα΄νω. Η Στριπ απλώνει τη μαγεία της πιο σθεναρά απ' όσο έχουμε να τη δούμε εδώ και χρόνια, ενσαρκώνοντας ταυτόχρονα τρεις-τέσσερις ρόλους, αυτοσαρκαζόμενη, γοητευτική, ένας χαμαιλέοντας με ξανθά κοτσίδια και τόσα πολλά απωθημένα. Είναι μήπως εκείνη η δολοφόνος του Μπεν, μια κι ο σταρ ήθελε να τη διώξει από την παράσταση;
Αληθινά, τι σημασία έχει; Η αποκάλυψη του δολοφόνου δεν ήταν ποτέ προτεραιότητα στο «Only Murders...». Εκείνο που μετράει, εκείνο που τράβηξε από την αρχή το κέφι και τη στοργή του κοινού και τη γιγάντωσε, είναι μια ιστορία για τρεις ανθρώπους που συνδέονται από το χόμπι αλλά κι από τη μοναξιά τους. Δυο μεγάλοι άντρες κι ένα νεαρό κορίτσι που βρίσκουν, ο ένας στον άλλον, τους φίλους, την οικογένεια, τους συγκάτοικους, τους συναδέλφους, την αγκαλιά που τους λείπει. Κι ας μην ξέρει η μια ποιος ήταν ο Μπομπ Φόσι κι ας μην ξέρουν οι άλλοι τι είναι meme. Κι αν σ' αυτή, την τρίτη σεζόν, εκτός από έρευνα, ύποπτους, ρομάντζο και generation gap δούμε και λίγο μιούζικαλ, έχουμε πανέτοιμα τα jazz hands μας γεμάτοι χαρά.
Στην Ελλάδα το «Only Murders in the Building» προβάλλεται αποκλειστικά από το Disney+.