Hταν μεγάλος ο πειρασμός φέτος η ανάλυση των επιμέρους Emmy κατηγοριών να μη γίνει με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά σπάζοντάς το βασικά σε μεγάλα κείμενα, Εκείνα Που Θα Κερδίσει Το «The People v. O.J. Simpson» και Εκείνα Που Θα Κερδίσει Το «Game of Thrones» αλλά ας όψεται η παράδοση (και το «Veep»).
Την τελευταία διετία έχει επιτελεστεί ένα τρομερό κύμα αλλαγών στα γούστα και τις τάσεις της Ακαδημίας, όπως έγινε πρώτα εμφανές με την οπισθοβαρή βράβευση καριέρας του «Breaking Bad» (είχαμε αναλύσει τότε πώς είναι η πρώτη από τις μεγάλες πολυβραβευμένες σειρές στην ιστορία των Emmy που κερδίζει περισσότερο μετά τη μέση από ό,τι πριν) κι έπειτα με την στέψη του «Game of Thrones», μιας σπάνιας περίπτωσης σειράς με απόλυτο crossover αναγνώρισης: Παραδοσιακό κοινό, κριτική, βραβεία, watercooler/social media.
Εδώ αναλυτικά όλες οι υποψηφιότητες
Διαβάστε ακόμη: Αυτές είναι οι 50 τηλεοπτικές πρεμιέρες του Σεπτέμβρη - διαλέξτε!
Θα συνεχιστεί αυτή η τάση αλλαγών και διαφορετικών αναγνώσεων, όπως υπονοεί η -παρόμοιας λογικής αν και όχι δυναμικής- late-era επέλαση του «Americans»; Ή βρισκόμαστε πριν την εγκαθίδρυση ενός νέου status quo με το «Game of Thrones» να κυριαρχεί επί παντός για τα επόμενα 3 χρόνια; Αυτή τη στιγμή δε θα τολμούσαμε να ποντάρουμε σε κάτι άλλο πέραν του δεύτερου.
Με αυτά στο μυαλό λοιπόν, πάμε να ρίξουμε, τις επόμενες 4 ημέρες και μέχρι την απονομή των φετινών Emmy την Κυριακή, μια διεξοδική ματιά σε όλες τις μεγάλες κατηγορίες. Ξεκινάμε από τους Β’ Ρόλους.
Περισσότερα κείμενα για την μικρή οθόνη εδώ
B’ Γυναικείος σε Δράμα
- Μάγκι Σμιθ (Downton Abbey)
- Εμίλια Κλαρκ (Game Of Thrones)
- Λίνα Χέντι (Game Of Thrones)
- Μέιζι Γουίλιαμς (Game of Thrones)
- Μόρα Τίρνεϊ (The Affair)
- Κόνστανς Ζίμερ (UnREAL)
Ξεκινάμε δυναμικά με «Game of Thrones», τη μικρή σειρούλα που την περασμένη Κυριακή (όταν απονεμήθηκαν τα τεχνικά βραβεία) έγινε ήδη το πιο πολυβραβευμένο δράμα στην ιστορία του θεσμού (35 Emmy) κι αυτή την Κυριακή πιθανότατα θα προσπεράσει και την πρώτη κωμωδία («Frasier», 37). Αυτό εδώ μοιάζει με ευκαιρία σε κενή εστία, αν και δεν είναι απαραίτητα έτσι. Πολύ συχνά οι πολλές υποψηφιότητες από την ίδια σειρά ή το ίδιο άτομο καταλήγουν να αποδυναμώνουν το φαινομενικό φαβορί μοιράζοντας τις ψήφους.
(Ας θυμηθούμε ας πούμε τη χρονιά που το «Enchanted» είχε 3 τραγούδια υποψήφια για Όσκαρ αλλά το κέρδισε το «Once» που είχαν δει περίπου 17 άνθρωποι.)
Αν γίνει κάτι τέτοιο θα ευνοηθεί η Μάγκι Σμιθ με την σταθερά ισχυρή και σεβαστή της παρουσία ή η Κόνστανς Ζίμερ και η ευκολία με την οποία κλέβει την παράσταση στο «UnREAL»;
Εν προκειμένω θα λέγαμε πως τελικά φέτος δε θα έχουμε μια τέτοια περίπτωση στα χέρια μας, γιατί το μοίρασμα δε θα είναι ιδιαίτερα έντονο. Θα βρεθούν πολλοί που να διαφωνούν πως αυτή η χρονιά ανήκε στην Χέντι; Και μόνο που σκέφτομαι σκηνές της ανατριχιάζω. Το βασιλικό bitch-face της Κλαρκ είναι εκπληκτικό και η Μέιζι Γουίλιαμς είναι θαύμα το πόσα κάνει με συχνά μηδαμινό ρόλο, αλλά από το βροντερό after-effect του walk of shame της Σέρσεϊ μέχρι τον σιωπηλά επιβλητικό τρόπο με τον οποίο πήρε τον έλεγχο στο Γουέστερος, η Χέντι φέτος μοιάζει να ξεχωρίζει.
Πρέπει να κερδίσει: Κόνστανς Ζίμερ / Θα κερδίσει: Λίνα Χέντι
Περισσότερη καλή τηλεόραση εδώ
Περισσότερο «Stranger Things»: Ποιοι θα είναι οι 3 νέοι ήρωες του δεύτερου κύκλου;
Β’ Ανδρικός σε Δράμα
- Τζόναθαν Μπανκς (Better Call Saul)
- Μπεν Μέντελσον (Bloodline)
- Μάικλ Κέλι (House of Cards)
- Κιτ Χάρινγκτον (House of Cards)
- Πίτερ Ντίνκλετζ (Game Of Thrones)
- Γιον Βόιτ (Ray Donovan)
Αυτό είναι ένα μοτίβο που φοβάμαι πως θα κουράσει σύντομα αλλά τι να κάνω, δε τις έβγαλα εγώ τις υποψηφιότητες. Κι εδώ λοιπόν έχουμε πολλαπλές εμφανίσεις του «Game of Thrones» όμως οι πιθανότητες για split είναι ακόμα μικρότερες. Ο Πίτερ Ντίνκλετζ κέρδισε πέρσι αλλά φέτος απλώς άραζε, έπινε κρασάκια κι έλεγε τσιτάτα, το οποίο αν με ρωτάτε εμένα ήταν τέλειο κι αν ήμουν μέλος της Ακαδημίας αυτόν θα ψήφιζα, συγγνώμη συγκλονιστικέ Τζόναθαν Μπανκς, συγγνώμη ανθρώπινε τιτάνα Μπεν Μέντελσον (κι οι δύο αυτοί μοιάζουν σοβαρές απειλές για φέτος, αν μη τι άλλο επειδή θα έπρεπε κάποιος εκ των δύο να το έχει κερδίσει πέρσι).
Αλλά κοιτάχτε πώς έχει το πράγμα. Για 9 μήνες το μόνο πράγμα με τον οποίον ασχολούνταν τα TV media ήταν ο Κιτ Χάρινγκτον, κι αυτό ήταν πριν καν κάνει πρεμιέρα η σεζόν της σειράς. Για τους επόμενους 3 μήνες τα TV media ασχολούνταν πάλι με τον Κιτ Χάρινγκτον και τη διαδρομή του Τζον Σνόου από νεκρό σε ένα τραπέζι κάπου στα χιόνια, σε (συν)άρχοντα του Βορρά. Ο Κιτ Χάρινγκτον, που δεν είναι ιδιαίτερα καλός ηθοποιός, πρέπει να κερδίσει και νομίζω πως θα κερδίσει, επειδή στο πέρασμα από την περσινή στην φετινή σεζόν έπλασε τον Τζον Σνόου ως κάτι πραγματικά εμβληματικό. Απλώς επειδή κάποιες φορές η αυστηρή έννοια της ‘ερμηνείας’ ξεπερνά τις εκφράσεις που βάζεις σε μερικά πλάνα στην οθόνη.
Πρέπει να κερδίσει: Κιτ Χάρινγκτον / Θα κερδίσει: Κιτ Χάρινγκτον
Δείτε ακόμη: Το νέο τρέιλερ του «The Young Pope» είναι σκέτη... κόλαση!
Β’ Γυναικείος σε Κωμωδία
- Νίσι Νας (Getting On)
- Άλισον Τζάνεϊ (Mom)
- Τζούντιθ Λάιτ (Transparent)
- Κέιτ Μακίνον (Saturday Night Live)
- Γκάμπι Χόφμαν (Transparent)
- Ανα Σλάμσκι (Veep)
Η Κέιτ ΜακΚίνον ήταν ίσως ο μοναδικός άνθρωπος που βγήκε νικητής από το φετινό «Ghostbusters» οπότε ας την έχουμε στα υπόψην, και η Άνα Σλάμσκι παίζει στο «Veep», που μπορεί να εξελιχθεί σε κάτι σαν το «Game of Thrones» της κωμωδίας αν του πάνε καλά 1-2 αμφίρροπες κατηγορίες. Και οι δύο υποψήφιες του «Transparent» είναι αληθινά φανταστικές από όπου κι αν τις πιάσεις. Αλλά δεν θα γίνω αυτός που θα ποντάρει εναντίον της Άλισον Τζάνεϊ, μια ηθοποιού που μέχρι να αποσυρθεί θα έχει κερδίσει λογικά γύρω στα 17 ερμηνευτικά Έμμυ. (Για την ώρα έχει μόλις 7, 4 για το «West Wing», 2 για το «Mom» κι ένα για το «Masters of Sex».)
Πρέπει να κερδίσει: Γκάμπι Χόφμαν / Θα κερδίσει: Άλισον Τζάνεϊ
Β’ Ανδρικός σε Κωμωδία
- Λούι Άντερσον (Baskets)
- Κίγκαν-Μάικλ Κι (Key & Peele)
- Τάι Μπαρέλ (Modern Family)
- Τάιτους Μπέρτζες (Unbreakable Kimmy Schmidt)
- Τόνι Χέιλ (Veep)
- Ματ Γουόλς (Veep)
- Αντρέ Μπράουερ (Brooklyn Nine-Nine)
Ο Μπέρτζες μοιάζει περίπτωση Μέντελσον/Μπανκς, που έπρεπε δηλαδή να έχει κερδίσει πέρσι, γιατί στη βράση κολλάει το σίδερο, αλλιώς γίνεσαι Αντρέ Μπράουερ στο «Brooklyn Nine-Nine», δηλαδή είσαι πάντα εκεί κι όλοι σε αγαπάνε αλλά από ένα σημείο και μετά αναρωτιούνται αν έχει νόημα να σε βραβεύσουν φέτος. Αντιθέτως το «Veep» ισχυροποιεί την παρουσία του και στέλνει και τον Ματ Γουόλς υποψήφιο, για την ξεκαρδιστική φετινή του σεζόν, αποτέλεσμα του τρόπου με τον οποίο η σειρά άνοιξε τους ορίζοντές της προς μεγάλη μας ικανοποίηση. Αν ήμουν πιο θαρραλέος θα το έριχνα για τον Ματ Γουόλς (το να το ρίξω αλλού πλην του «Veep» θα ήταν τρέλα), αλλά η λογική λέει για μια ακόμα χρονιά Τόνι Χέιλ.
Πρέπει να κερδίσει: Ματ Γουόλς / Θα κερδίσει: Τόνι Χέιλ
B’ Ανδρικός σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Στέρλινγκ Κ. Μπράουν (The People v. O.J. Simpson)
- Χιου Λόρι (The Night Manager)
- Τζέσι Πλέμονς (Fargo)
- Ντέιβιντ Σουίμερ (The People v. O.J. Simpson)
- Τζον Τραβόλτα (The People v. O.J. Simpson)
- Μποκίμ Γούντμπαϊν (Fargo)
Κι επειδή στο δράμα έχουμε το «Game of Thrones» και στην κωμωδία το «Veep», το πεδίο Μίνι Σειρά και Τηλεταινίας έχει το δικό του τιτάνα, το «The People v. O.J. Simpson». Το «Fargo» είναι ισχυρή παρουσία σε όλλες τις κατηγορίες αλλά η σειρά παραγωγής Ράιαν Μέρφι προβλέπουμε πως θα σαρώσει κερδίζοντας σχεδόν τα πάντα. Αυτή η κατηγορία θα είναι μια καλή ένδειξη ισχύος, μιας και έχει τριπλή παρουσία. Οι υπόλοιποι υποψήφιοι δεν είναι αμελητέοι, ας πούμε υπάρχει ένας Χιου Λόρι (που όλο προτεινόταν κι όλο έχανε για το «House») με το «Night Manager», που συζητήθηκε και άρεσε. Δε θα ήταν σοκ να κερδίσει. Από κοντά κι ο Πλέμονς του «Fargo» με μια αξιομνημόνευτη εμφάνιση.
Όμως η λογική λέει πως εδώ η κατηγορία θα πάει προς O.J. μεριά. Κι αν και τα μεγάλα ονόματα της τριπλέτας είναι ο Τζον Τραβόλτα (σε μια εμφατική, οπερατική ερμηνεία που λάτρεψα) κι ο Ντέιβιντ Σουίμερ (στη χρονιά που ξανασυμβαίνει, και με τον Καρντάσιαν χαρακτήρα του να αποτελεί την ψυχή της σειράς στα πρώτα 3-4 επεισόδια), το βραβείο μάλλον θα πάει στον Στέρλινγκ Μπράουν και τον σε σημεία αποκαρδιωτικό του ρόλο στη σειρά. Από ένα σημείο κι έπειτα όλοι μιλούσαν γι’αυτόν ως breakthrough ερμηνευτή, κι όχι άδικα.
Πρέπει να κερδίσει: Τζον Τραβόλτα / Θα κερδίσει: Στέρλινγκ Κ. Μπράουν
B’ Γυναικείος σε Μίνι Σειρά ή Τηλεταινία
- Κάθι Μπέιτς (American Horror Story: Hotel)
- Ολίβια Κόλμαν (The Night Manager)
- Ρετζίνα Κινγκ (American Crime)
- Μελίσα Λίο (All the Way)
- Σάρα Πόλσον (American Horror Story: Hotel)
- Τζιν Σμαρτ (Fargo)
Σπάνια κατηγορία μη κυριαρχίας του Ο.J.!
Κι όχι πως δεν έχει παροσιακά ισχυρή παρουσία κι εδώ το εργοστάσιο Ράιαν Μέρφι (με τις Σάρα Πόλσον και Κάθι Μπέιτς μόνιμες του «American Horror Story»), όμως πλέον πρόκειται περισσότερο για γεμίσματα, πιστεύω, παρά για αληθινές απειλές για το βραβείο. (Η Πόλσον θα το κερδίσει αλλού φέτος.) Κι ενώ η Ολίβια Κόλμαν του «Night Manager» είναι πολύ ισχυρή απειλή, αντίστοιχα με τον Χιου Λόρι παραπάνω, κι η Μελίσα Λίο πάντα είναι πολύ δυνατή ερμηνεύτρια, όλα μας λένε Τζιν Σμαρτ. Η βετεράνος ηθοποιός είναι πάντα σπουδαία ό,τι κι αν κάνει, και στο «Fargo», που βραβεύτηκε πολύ πέρσι κι είχε και φέτος εξαιρετική σεζόν και θα θέλαμε να κερδίσει κάτι, κάπου, κλέβει την παράσταση μέσα από ένα εν γένει φανταστικό καστ. Είναι το φαβορί, και απολύτως δίκαια.
Πρέπει να κερδίσει: Τζιν Σμαρτ / Θα κερδίσει: Τζιν Σμαρτ
Διαβάστε περισσότερα:
- Το νέο τρέιλερ του «The Young Pope» είναι σκέτη... κόλαση!
- Τι πήγε στραβά στη 2η σεζόν του «UnREAL»;
- Αυτές είναι οι 50 τηλεοπτικές πρεμιέρες του Σεπτέμβρη
- «Fleabag»: σταματήστε ό,τι κάνετε και δείτε αυτή τη σειρά!
- «Τίποτα δεν μπορεί να σας προετοιμάσει»: Η Μέισι Γουίλιαμς διάβασε το σενάριο του 7ου κύκλου του «Game of Thrones»
- Ασε το κακό να (ξανα)μπει... Αυτή τη φορά στη μικρή οθόνη!
- Το «The Get Down» του Μπαζ Λούρμαν πετυχαίνει εκεί που άλλα μουσικά δράματα σκοντάφτουν
- Κάθε νέο τρέιλερ του «Westworld», ένα βήμα πιο κοντά στο τηλεοπτικό γεγονός του φθινοπώρου