Buzz

«Δεν θέλει απόρριψη και ξαναγράψιμο»: Ο Νίκος Ξυδάκης για το νόμο Γερουλάνου

στα 10

Σε συνέντευξή του ο Αναπληρωτής Υπουργός Πολιτισμού, Νίκος Ξυδάκης αναφέρθηκε στα σχέδια του για τον κινηματογράφο, δηλώνοντας - αντίθετα με άλλες φωνές μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, πως ο περιβόητος «νόμος Γερουλάνου» θέλει απλά βελτιώσεις.

«Δεν θέλει απόρριψη και ξαναγράψιμο»: Ο Νίκος Ξυδάκης για το νόμο Γερουλάνου

«Δεν θέλει απόρριψη και ξαναγράψιμο, έχει κάποια θετικά στοιχεία και έχει κάποιες αδυναμίες ή ελλείψεις. Σταδιακά θα τις βελτιώσουμε.»

Σε συνεντευξή του στην Αυγή, ο Νίκος Ξυδάκης ήρθε να «υποστηρίξει», έστω και εν μέρει, το «νόμο Γερουλάνου», απαντώντας έτσι στις φωνές μέσα στο Συριζα που κατά καιρούς έχουν υποστηρίξει την ολοκληρωτική αλλαγή του.

Ταυτόχρονα μίλησε επίσης για την προσπάθεια επιβολής της υποχρέωσης των καναλιών να επενδύουν το 1.5% των εσόδων τους στην εγχώρια κινηματογραφική παραγωγή, αλλά και για την προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα:

«Ηδη προσπαθούμε να βρούμε τρόπο να νομοθετήσουμε κίνητρα προσέλκυσης ξένων κινηματογραφικών παραγωγών. Οι τεχνίτες του κινηματογράφου είτε είναι άνεργοι, είτε αλλάζουν δουλειά, είτε ξενιτεύονται. Αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να βρουν δουλειές. Και θα βρουν είτε με την αναζωογόνηση της ελληνικής κινηματογραφίας, υποχρεώνοντας τα κανάλια να τηρήσουν τη νόμιμη υποχρέωσή τους να επενδύουν το 1,5% στην εγχώρια παραγωγή, είτε προσελκύοντας ξένες παραγωγές. Αυτό που ζητάνε οι ξένοι είναι επιστροφή φόρου.»

Η προσέλκυση ξένων παραγωγών στην Ελλάδα είναι κάτι που είχε εξαγγείλει και η προηγούμενη κυβέρνηση, ενώ είναι κάτι που γενικώς έχει εξαγγελθεί πολλές φορές στο παρελθόν. Το ίδιο και η υπόσχεση πως τα κανάλια θα τηρήσουν επιτέλους την υποχρέωση του 1.5%, πράγμα που (παρανόμως) δεν έχει γίνει ποτέ και μοιάζει - ειδικά στις μέρες μας - αδύνατον, με την υπερχρεωμένη πραγματικότητα των ιδιωτικών καναλιών και τη συνεχώς «in limbo» κατάσταση της ΕΡΤ/ΔΤ/ΝΕΡΙΤ/ΕΡΤ.

Ο Νίκος Ξυδάκης μίλησε και για την επαναφορά του «Film Committee» στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που δεν ενεργοποιήθηκε ποτέ: «Μια μέση αμερικανική παραγωγή στην Ελλάδα θα μείνει ένα μήνα και θα δαπανά χιλιάδες δολάρια την ημέρα δίνοντας δουλειά σε εκατοντάδες Έλληνες τεχνικούς. Εδώ είναι αυτό που λέμε ότι ο Πολιτισμός πρέπει να βοηθά να ανοίγουν θέσεις εργασίας. Δεν χρειάζονται χρήματα, απλώς διευκολύνεις. Υπήρχε πρόβλεψη και του "φιλμ κομίτι" στο Κέντρο Κινηματογράφου και αδρανοποιήθηκε. Θα το επανενεργοποιήσουμε και θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την Ελλάδα ελκυστική για τις ξένες παραγωγές, διαφυλάσσοντας όλα μας τα περιουσιακά στοιχεία ώστε να ανοίξουν δουλειές και βγάλει η χώρα χρήματα.»

Αναφέρθηκε επίσης στον πολυσυζητημένο διορισμό του Προέδρου της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών, Χάρη Παπαδόπουλου, ο οποίος έχει στραφεί νομικά κατά του Υπουργείου επειδή, ενώ εξελέγη Γενικός Διευθυντής του ΕΚΚ με το προηγούμενο Διοικητικό Συμβούλιο, δεν διορίστηκε ποτέ.

«Αυτός ο διορισμός δεν έχει δημοσιευτεί σε ΦΕΚ, άρα είναι ως μη γενόμενος. Όποια άλλη νομική επιπλοκή υπάρχει θα επιλυθεί άμεσα και εντελώς καθαρά και διαφανώς.»

Ωστόσο, ο Νίκος Ξυδάκης δεν αναφέρθηκε στο τι ακριβώς γίνεται με τη θέση του Γενικού Διευθυντή στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, ούτε και για τον τρόπο που θα εξασφαλίσει τη χρηματοδότησή του μέσα σε ένα γενικό καθεστώς οικονομικής ασφυξίας, αλλά και στην αγωνία του κινηματογραφικού κόσμου που ναι μεν υποστήριξε από την αρχή τις επιλογές του (ως προς τα μέλη του νέου Διοικητικού Συμβουλίου) δεν έχει πάρει απάντηση στο πότε θα αρχίσει το ΕΚΚ να λειτουργεί (για την ΝΕΡΙΤ/ΕΡΤ ας αφήσουμε καλύτερα τη συζήτηση...), υποστηρίζοντας το ελληνικό σινεμά που συνεχίζει να κινείται και να διακρίνεται στο εξωτερικό όποια κυβέρνηση και αν βρεθεί στην εξουσία, όσες φορές κι αν ακούσει τις ίδιες υποσχέσεις, όσα πρόσωπα κι αν αλλάξουν...

Διαβάστε ακόμη: