Από τον Τζον Κασσαβέτη μέχρι τον Κλοντ Σοτέ και από την Μπέτυ Λιβανού μέχρι τον Γιώργο Αρβανίτη, το πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα του φετινού Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου διασχίζουν ρεύματα, τάσεις, χώρες και ιδέες για να καταλήξουν σε αυτό που κατά τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Νίνο Φενέκ Μικελίδη είναι αυτό που το κάνουν να διαφέρει από την υπερπληθώρα φεστιβάλ και αφιερωμάτων που γίνονται στην πόλη.
«O συνδυασμός στο πρόγραμμα του Πανοράματος όλα αυτά τα χρόνια από αφιερώματα σε σπουδαίους, σημαντικούς δημιουργούς του ελληνικού, ευρωπαϊκού και παγκόσμιου κινηματογράφου (πολλούς από τους οποίους έχουμε άλλωστε φέρει και στην Αθήνα, όπως ο Κόπολα, ο Αντονιόνι, ο Πίντερ, οι Ταβιάνι και δεκάδες άλλοι), που στόχο έχουν να τους συστήσουν στο νεότερο κοινό, με πρεμιέρες και συμμετοχή στο διαγωνιστικό τμήμα ταινιών νέων δημιουργών, που δεν έχουν ακόμη βρει διανομή αλλά αξίζουν την προσοχή μας και την προβολή σε αίθουσα έστω και σε ένα μικρότερο κοινό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα σχόλια των θεατών που ήρθαν τον Οκτώβριο στην προφεστιβαλική μας εβδομάδα στο Τριανόν για το αφιέρωμα στον Τζον Φορντ, πολλοί από τους οποίους δεν είχαν ξαναδεί τις ταινίες αυτές στη μεγάλη οθόνη!»
Παρακάτω βρείτε αναλυτικά όλα όσα αξίζει να γνωρίζετε για το φετινό Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου, στις αίθουσες Τριανόν, Newman και Studio New Star Art Cinema.
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου και στις σελίδες του στο Facebook, και το Instagram.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ
11 ταινίες από όλον τον κόσμο διαγωνίζονται για τα μεγάλα βραβεία του Πανοράματος
Με ποιο κριτήριο επιλέξατε τις ελληνικές ταινίες που θα προβληθούν στο φετινό Πανόραμα; | Ο Νίνος Φενέκ Μικελίδης απαντάει:_ Οι ταινίες των πρωτοεμφανιζόμενων Ελλήνων σκηνοθετών προβάλλονται συνήθως στο διαγωνιστικό τμήμα και οι υπόλοιπες στο πλαίσιο των διαφόρων αφιερωμάτων που οργανώνουμε κάθε χρονιά. Κύριο κριτήριό μας κάθε φορά είναι να συμπεριλαμβάνουμε τόσο ταινίες καθιερωμένων σκηνοθετών (όπως της Ελένης Αλεξανδράκη), όσο και ταινίες νεότερων δημιουργών, που άλλωστε αποτελούν και το μέλλον του σινεμά, κυρίως απαντώντας στους στόχους που περιέγραψα νωρίτερα, της "εκπαίδευσης" δηλαδή του κοινού και της γνωριμίας των νεότερων με την πλούσια ιστορία αλλά και το παρόν του ελληνικού σινεμά._
Εγώ σου το'χα Πει της Γκινέβρα Ελκαν | Ιταλία
Στη Ρώμη, κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου του Ιανουαρίου, έρχεται ένας ξαφνικός καύσωνας. Ο ήλιος είναι αρχικά ευχάριστος, αλλά η ζέστη κλιμακώνεται γρήγορα σε τρομακτικό βαθμό, με αποτέλεσμα άνθρωποι και ζώα να χάνουν τον αυτοέλεγχό τους. Η δεύτερη μεγάλου μήκους ταινία της Ginevra Elkann είναι ένα πορτρέτο ενός πληθυσμού που παλεύει με τις αγωνίες του στα πρόθυρα μιας αποκάλυψης. Με τις εντάσεις να συμπυκνώνουν τους χειρότερους φόβους και κακίες του κάθε χαρακτήρα, η ταινία διακρινόμενη ταυτόχρονα από μαύρο χιούμορ και γυρισμένη σε τόνους θερμούς που τονίζουν τον πυκνό αέρα, προσπαθεί να κρατήσει τον παλμό των αλληλένδετων ζωών σε μια κατάσταση μη ελέγξιμη. Η ταινία έκανε πρεμιέρα και ήταν υποψήφια για βραβείο στο πρόγραμμα Platform στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο 2023.
Quiet Life του Αλέξανδρου Αβρανά | Γαλλία, Ελλάδα, Γερμανία, Εσθονία, Σουηδία | Ταινία έναρξης
Σουηδία, 2018. Ένα μυστηριώδες σύνδρομο που πλήττει τα παιδιά προσφύγων προκαλεί έντονη ανησυχία στους γιατρούς και τους πολιτικούς. Ο Σεργκέι και η Νατάλια αναγκάζονται να δραπετεύσουν από τη χώρα τους μετά από μια επίθεση που παραλίγο να στοιχίσει στον Σεργκέι τη ζωή του. Το ζευγάρι εγκαθίσταται στη Σουηδία με τις δύο μικρές τους κόρες και περιμένει την απόφαση της Υπηρεσίας Μετανάστευσης για την αίτηση ασύλου που έχει υποβάλει. Προσπαθούν να ζήσουν μια φυσιολογική ζωή: εργάζονται σκληρά, στέλνουν τα παιδιά τους σε σουηδικό σχολείο, μαθαίνουν τη γλώσσα και υπομένουν τους τακτικούς ελέγχους των αρχών, ελπίζοντας πως κάποια μέρα θα αποκτήσουν τη σουηδική υπηκοότητα. Όταν όμως η αίτησή τους απορρίπτεται, η μικρότερη κόρη τους, η Κάτια, καταρρέει και βυθίζεται σε ένα ανεξήγητο κώμα. Καθώς ο Σεργκέι και η Νατάλια έρχονται αντιμέτωποι με ένα ηθικό δίλημμα, η αντοχή και η αποφασιστικότητα τους δοκιμάζονται. Μπορούν να βρουν τη δύναμη και την ελπίδα που χρειάζονται για να σώσουν τις κόρες τους; Η ταινία κέρδισε το Βραβείο Interfilm στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Κλείσε τα Μάτια σου του Βίκτορ Ερίθε | Ισπανία, Αργεντινή
Ενας διάσημος Ισπανός ηθοποιός, ο Χούλιο Αρένας, εξαφανίζεται κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων μιας ταινίας. Πολλά χρόνια αργότερα, το μυστήριο έρχεται για άλλη μια φορά στην επιφάνεια εξαιτίας μιας τηλεοπτικής εκπομπής και ο πολύ καλός του φίλος, ο Μιγκέλ, που είναι και σκηνοθέτης, αναλαμβάνει να το εξιχνιάσει. Ο σπουδαίος Víctor Erice, δημιουργός του διαχρονικού αριστουργήματος "Το Πνεύμα του Μελισσιού", επιστρέφει ύστερα από τριάντα χρόνια απουσίας, για να καταθέσει την πιο προσωπική ταινία της καριέρας του. Μελαγχολικό, επίπονο, ποιητικό και ταυτόχρονα ιδιότυπο detective film, το αριστουργηματικό αυτό φιλμ διαπερνά τα είδη, δείχνει την αγάπη της στο ίδιο το σινεμά και γίνεται δεκτή από την παγκόσμια κριτική σαν μια σημαντική, σεμνή και ζεστή φιλμική χειρονομία. Με πρεμιέρα στις Κάννες, το Τορόντο και το BFI London Film Festival, έχει πάρει τη θέση της σε λίστες με τις καλύτερες τα ινίες του 2023.
Ο Κύριος Κ. της Ταλούλα Χάζεκμαμπ Σουάμπ | Ολλανδία, Νορβηγία, Βέλγιο
Ο Κρίσπιν Γκλόβερ επιστρέφει σε πρωταγωνιστικό ρόλο καταδυόμενος στην καφκική παράνοια όπου ένας περιπλανώμενος μάγος περνά τη νύχτα σε ένα ξενοδοχείο μόνο για να ανακαλύψει, το επόμενο πρωί, ότι δεν μπορεί να ξεφύγει. Έτσι συνεχίζει να «βουτάει» βαθύτερα σε αυτή την πραγματικότητα, συναντώντας τους ασυνήθιστους κατοίκους της στην πορεία. Το να αποκαλείται ένα έργο «καφκικό» είναι ίσως εύκολο, αλλά το να ανταποκρίνεσαι σε αυτήν την ετικέτα είναι σαφώς απαιτητικότερο. Ωστόσο, η σκηνοθέτιδα το κατορθώνει δημιουργώντας έναν κόσμο σαν του Charlie Kaufman, μα λίγο λιγότερο νοσηρό και με προσθήκη αρκετού χιούμορ και λίγο τρόμου. Αναλόγως συμβάλει στο αποτέλεσμα και η αισιόδοξη και ελαφρώς απόκοσμη σύγχρονη ορχηστρική μουσική του Stijn Cole. Η ταινία μας ζητά απλά να αποδεχτούμε ότι μπορεί κανείς να μην καταλαβαίνει τα πάντα -και ίσως είναι καλύτερα έτσι- ενώ, ταυτόχρονα, λειτουργεί ως μια αιχμηρ ή αλλά καθόλου διδακτική κοινωνική αλληγορία.
Bauk του Γκόραν Ραντοβάνοβιτς
Ο Σάβα, η μητέρα του και ο μικρός του αδερφός ζουν σε έναν ουρανοξύστη στο Βελιγράδι. Ο πατέρας του απουσιάζει καθώς εργάζεται σε φορτηγό πλοίο. Αυτή η κανονική ζωή διακόπτεται από τους βομβαρδισμούς της Σερβίας. Το σχολείο κλείνει, ένα καταφύγιο γίνεται το νέο του σπίτι και η Μίλιτσα, η κόρη του ιερέα με την οποία ο Σάβα είναι ερωτευμένος, φεύγει από τη χώρα. Αυτή η αντιπολεμική ταινία από τη γειτονική μας χώρα, του καταξιωμένου σκηνοθέτη Goran Radovanović με το πολυβραβευμένο "Enclave", πραγματεύεται τις συνέπειες του βομβαρδισμού της Σερβίας από το ΝΑΤΟ το 1999 και πώς αυτές επηρέασαν την αντίληψη ενός παιδιού για τον κόσμο και την παιδική του ηλικία και ακριβώς γι' αυτό είναι άκρως επίκαιρη στις μέρες μας. Επίσημη συμμετοχή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μόσχας.
Palazzina Laf του Μικέλε Ριοντίνο | Ιταλία
Ο Κατερίνο είναι εργάτης στο εργοστάσιο Ilva στον Τάραντα. Όταν τα στελέχη της εταιρείας αποφασίζουν να τον χρησιμοποιήσουν ως κατάσκοπο για να εντοπίσουν τους εργάτες που θέλουν να ξεφορτωθούν, ο Κατερίνο αρχίζει να παρακολουθεί τους συναδέλφους του, αναζητώντας διάφορους λόγους για να τους καταγγείλει. Εμπνευσμένη από πραγματικά γεγονότα, η ταινία απεικονίζει την πρώτη καταγεγραμμένη περίπτωση εκφοβισμού στον χώρο εργασίας στην Ιταλία στο θανατηφόρο χαλυβουργείο της Ilva στον Τάραντα στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και έτσι το πολύ δυνατό ντεμπούτο του σκηνοθέτη είναι ένα πολιτικό δράμα κοινωνικών προεκτάσεων, στην παράδοση του ιταλικού κινηματογράφου, όπου τοποθετεί την εργατική τάξη μπροστά στην κάμερα προσπαθώντας να τής δώσει φωνή. Βραβευμένη από την Ένωση Ιταλών Κριτικών για το σενάριο, την σκηνοθεσία και την υποκριτική και με τρία βραβεία David Di Donatello (υποκριτικής και μουσικής).
Αδελφός του Καλοκαιριού του Γιόρεν Μόλερ | Ολλανδία, Βέλγιο
Κατά τη διάρκεια κάποιων αποπνικτικών καλοκαιρινών διακοπών, ο δεκατριάχρονος Μπράιαν, που ζει με τον πατέρα του σε ένα τροχόσπιτο σε μια απομακρυσμένη τοποθεσία, είναι αναγκασμένος να φροντίζει τον μεγαλύτερο αδερφό του Λισιέν, ο οποίος είναι διανοητικά ανάπηρος. Πώς όμως να κάνει τις σωστές επιλογές όταν έχει ακόμα τόσα πολλά να ανακαλύψει για τον εαυτό του; Το ντεμπούτο του Joren Molter είναι μια coming-of-age ταινία που θέτει σοβαρά ηθικά διλήμματα πάνω στην απότομη και ενίοτε βίαιη ενηλικίωση των παιδιών με σκληρή, ωμή όσο και ανθρώπινη κινηματογράφηση βασισμένη στην συγκροτημένη δραματουργία και τις σχέσεις των τριών αυτών χαρακτήρων που προσπαθούν να κρατήσουν την αθωότητα και την ενσυναίσθησή τους ακέραιη. Οικουμενικό Βραβείο της Επιτροπής και Βραβείο Κοινού στο Transylvania International Film Festival.
Αστέρι της Αφρικής του Αδωνι Φλωρίδη | Κύπρος
Το «Africa Star» ακολουθεί τρεις γενιές Κυπρίων γυναικών – μητέρας, κόρης και εγγονής – των οποίων η ζωή άλλαξε τραγικά λόγω της αδυναμίας ενός άνδρα να αντισταθεί στον πειρασμό. Η ταινία ακολουθεί αυτή την πορεία μέσα στις δεκαετίες: 1945, 1967 και 2008 όπου ο εξασθενημένος πλέον ογδοντάχρονος κάνει μια τελευταία προσπάθεια να εξιλεωθεί από τις ενοχές του. Ο Κύπριος σκηνοθέτης και σεναριογράφος απέσπασε το Βραβείο Ορφέας στο Los Angeles Greek Film Festival για τη συγκεκριμένη ταινία.
The Asylum Seeker του Μιχάλη Χαπέσιη | Κύπρος
Μια φουσκωτή βάρκα ξεφορτώνει μια ομάδα αιτούντων άσυλο στις ακτές της Euroville. Η ομάδα πέφτει πάνω σε ένα πτώμα στο καταφύγιο. Αποφασίζουν ότι πρέπει να πάνε στις αρχές για να δουν πώς να πετάξουν το πτώμα. Πηγαίνουν από γραφείο σε γραφείο χωρίς να καταφέρνουν να βρούνε λύση στο πρόβλημα μέχρι που αποφασίζουν να κάψουν το πτώμα έξω από το σπίτι τους. Η Στρατιωτική Αστυνομία τους παρακολουθεί καθώς εκείνοι προσπαθούν να αποδράσουν...
Η Κάλτσα του Κύρου Παπαβασιλείου | Κύπρος
Ενας σκηνοθέτης με οικονομικά προβλήματα έχει ένα ατύχημα που τον αφήνει προσωρινά ανάπηρο. Παίρνει βοήθεια από έναν ξάδερφο που είναι μόνιμα ανάπηρος. Ο σκηνοθέτης αποφασίζει να κάνει ταινία το όλο συμβάν και τις μέρες που περνά με τον ξάδελφο, αλλά όλοι μπαίνουν εμπόδιο στη δημιουργία της ταινίας, και ειδικά η κοπέλα που τον τραυμάτισε.
Θολός Βυθός της Ελένης Αλεξανδράκη | Ελλάδα
1949, ο Γιάννης, γιος αντάρτη, ξεριζώνεται από τη θαλπωρή του σπιτιού του στο χωριό, γιατί η γιαγιά του πείθεται να τον παραδώσει στις Παιδοπόλεις της Βασίλισσας Φρειδερίκης µε την ελπίδα ότι το εγγόνι της θα µάθει γράµµατα. Σε αυτά τα ιδρύµατα, όπου χειραγωγούνται οι ιδέες και οι επιθυµίες, το παιδί περνάει έξι από τα πιο τρυφερά χρόνια της ζωής του. Εφιάλτες και σκοτεινά αισθήµατα για τον πατέρα του στοιχειώνουν την καρδιά του... Η αληθινή ιστορία του συγγραφέα Γιάννη Ατζακά.
«Και η Γιορτή Συνεχίζεται...»
ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ
Πέντε ταινίες θα παρουσιαστούν σε ελληνική πρεμιέρα - καθώς αναμένεται η διανομή τους στις αίθουσες. Το «Toxic» του Σολ Μπλιουβάιτε, το «Τρία Χιλιόμετρα Μέχρι το Τέλος του Κόσμου» του Εμανουέλ Πάρβου, το «Sarah Bernhardt, La Divie» του Γκιγιόμ Νικλού (που θα είναι και η ταινία λήξης του Φεστιβάλ) και το «Και η Γιορτή Συνεχίζεται...» του Ρομπέρ Γκεντιγκιάν.
ΤΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
Ποιο αφιέρωμα/αφιερώματα ξεχωρίζετε από το φετινό Πανόραμα που δεν πρέπει να χάσει φέτος το κοινό; | Καταρχάς το μεγάλο αφιέρωμα στον Τζον Κασσαβέτη, με τις εννιά εξαιρετικές, πάντα επίκαιρες ταινίες που σκηνοθέτησε και τις δυο στις οποίες πρωταγωνιστεί, και επίσης, ξεχωριστές για μένα είναι και οι ταινίες του διαγωνιστικού, στις οποίες περιλαμβάνονται ό,τι πιο καινούργιο, πιο ενδιαφέρον, συχνά και προκλητικό έχει να προσφέρει ο ευρωπαϊκός κινηματογράφος. Επιγραμματικά θυμίζω και τα υπόλοιπα φετινά μας αφιερώματα, στον Φραντς Κάφκα, τον Κλοντ Σοτέ, τον Ρότζερ Κόρμαν αλλά και τα 50 χρόνια από την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, ενώ ιδιαίτερη αξία έχει και η αποψινή προβολή της "Αυγής" του Μουρνάου, συνοδεία μουσικής, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος στη Σίνα. Και, απευθυνόμενος ειδικότερα στους σπουδαστές των κινηματογραφικών σχολών και γενικότερα τους επαγγελματίες του σινεμά, θα τους παρότρυνα να αναζητήσουν στο φετινό μας πρόγραμμα όλες τις παράλληλες εκδηλώσεις του Πανοράματος. - Νίνος Φενέκ Μικελίδης
Gloria
Στο αφιέρωμα στον Τζον Κασσαβέτη προβάλλονται 11 ταινίες, 9 τις οποίες έχει σκηνοθετήσει και δύο στις οποίες εμφανίζεται ως ηθοποιός. Αναλυτικά προβάλλονται οι «Σκιές» του 1959, τα «Πρόσωπα» του 1968, οι «Σύζυγοι» του 1970, το «Μίνι και Μόκσκοβιτς» του 1971, το «Μια Γυναίκα Εξομολογείται του 1974, το «Η Δολοφονία Ενός Κινέζου Πράκτορα Στοιχημάτων» του 1976, η «Νύχτα Πρεμιέρας» του 1977, το «Γκλόρια» του 1980, η «Ερωτική Θύελλα» του 1984 και τα «Οι Δολοφόνοι» του Ντον Σίγκελ του 1964 και «Το Μωρό της Ρόζμαρι» του Ρόμαν Πολάνσκι του 1968.
Στο αφιέρωμα στον Κλοντ Σοτέ θα προβληθούν συνολικά 5 ταινίες του Γάλλου σκηνοθέτη που στο παρελθόν έχει φιλοξενηθεί από το Πανόραμα: τα «Γεγονότα της Ζωής» του 1970, το «Η Τροτέζα και οι Διαρρήκτες» του 1971, το «Σεζάρ και Ροζαλί» του 1972, η «Παλιοπαρέα» του 1974 και το «Η Νέλλη και ο Κύριος Αρνό» του 1995.
Στο αφιέρωμα για τα 100 χρόνια από το θάνατο του Φραντς Κάφκα θα προβληθούν συνολικά 5 ταινίες: «Η Δίκη» του Ορσον Γουέλς του 1962, ο «Πειρασμός» του Μάρκο Φερέρι του 1972, το «Tetsuo:Ο Σιδερένιος Ανθρωπος» του Σίνια Τσουκαμότο του 1989, το «Amerika» του Βλαντιμίρ Μίσαλεκ του 1994 και το «Μετά τα Μεσάνυχτα» του Μάρτιν Σκορσέζε του 1985. (αναλυτικές πληροφορίες για κάθε προβολή ΕΔΩ):
Στο αφιέρωμα στον Στέλιο Χαραλαμπόπουλο προβάλλονται συνολικά 2 ταινίες σε σκηνοθεσία του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου, που φέτος βραβεύεται από το Πανόραμα για τη συνολική του προσφορά στον ελληνικό κινηματογράφο. Θα προβληθούν τα «Ημερολόγια Καταστρώματος: Γιώργος Σεφέρης» του 2001 και ο «Κόκκινος Δάσκαλος» του 2024.
Στο αφιέρωμα στην Μπέτυ Λιβανού θα προβληθούν συνολικά 3 ταινίες όπου πρωταγωνιστεί η ηθοποιός που φέτος βραβεύεται από το Πανόραμα για τη συνολική της προσφορά στον ελληνικό κινηματογράφο. Το «Ταξίδι του Μέλιτος» του 1979 και το «M' Αγαπάς» του 1989, και τα δύο του Γιώργου Πανουσόπουλου.
Στο αφιέρωμα στον Ρότζερ Κόρμαν θα προβληθούν συνολικά 4 ταινίες του Αμερικανού σκηνοθέτη που στο παρελθόν έχει φιλοξενηθεί από το Πανόραμα: «Ο Πύργος των Καταραμένων» του 1960, το «Μια Κραυγή στην Ομίχλη» του 1962, το «Η Μάσκα του Κόκκινου Θανάτου» του 1964 και το «Ο Τάφος με τα 7 Μυστικά» του 1964.
Στο αφέριωμα για τα 50 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο θα προβληθούν συνολικά 9 ταινίες: «Ο Βιασμός της Αφροδίτης» του Ανδρέα Πάντζη, το «Τείχος Μας» του Πανίκου Χρυσάνθου, το «Δρόμοι και Πορτοκάλι» της Αλίκης Δανέζη-Κνούτσεν, ο «Τελευταίος Γυρισμός» της Κορίνας Αβραμίδου, το «The Palace» του Αντονι Μάρας, η «Ιστορία της Πράσινης Γραμμής÷ του Πανίκου Χρυσάνθου, το «Αναζητώντας τον Χέντριξ» του Μάριου Πιπερίδη και το «Ο Μπαμπάς του Γαλάτου» του Κεμάλ Γιλντιρίμ.
Η Αυγή
ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ
Τέσσερις ειδικές προβολές: η «Αυγή» του Φ.Β. Μουρνάου (σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος), το «Κοσμικό Ανατομείο» του Βασίλη Βαφέα, το «Λαϊκοί Βάρδοι - Στιγμές από τη Ζωή τους και τη Ζωή Μας» του Θάνου Κουτσανδρέα και δύο επεισόδια από τη σειρά «In the Eye of the Storm: The Political Odyssey of Yanis Varoufakis του Ραούλ Μαρτίνεζ» - Επεισόδιο 5: One Evolutionary Step Beyond (41') & Επεισόδιο 6: Sow The Seeds Of The Next Renaissance (46').
Γιώργος Αρβανίτης
ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ
Masterclass Λόρις Κούρσι | Ο Ιταλός παραγωγός ταινιών του Φανταστικού Λόρις Κούρσι θα μιλήσει με θέμα: «Στήνοντας την παραγωγή μιας ταινίας τρόμου στα Βαλκάνια». | Παρασκευή 22/11 | 12.00 - 14.00 @ Σχολή Λ. Σταυράκου (Πατησίων 65) | Παρουσιάζει ο Καλλ/κός Δ/ντής του φεστιβάλ, Νίνος Μικελίδης | Συντονίζει ο κριτικός κινηματογράφου, Άκης Καπράνος | Απαραίτητη η προ-κράτηση θέσης στο: panorama.ff@gmail.com
Ημερίδα FIPRESCI | Το Ευρωπαϊκό Σινεμά της Κρίσης - Εθνικές Κινηματογραφίες και μια Ματιά στο Μέλλον | Σάββατο 23/11 | 10.30 - 16.00 @ Θέατρο Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι) | 11 μέλη της Fipresci, της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κριτικών Κινηματογράφου, 9 από ευρωπαϊκές χώρες και 2 από Ελλάδα, η Sona Karapoghosyan (Αρμενία), η Janet Barış (Τουρκία), ο Ionuț-Mihai Fulger (Ρουμανία), ο Artur Zaborski (Πολωνία), η Nino Shvelidze (Γεωργία), η Lida Ruby Bach (Γερμανία), η Martina Vacková (Τσεχική Δημοκρατία), ο Hervé Bry (Γαλλία), ο Tonci Valentic (Κροατία), η Δήμητρα Κυρίλλου (Ελλάδα) και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Πανοράματος, Νίνος Μικελίδης, συμμετέχουν στην Ημερίδα που δεν πρέπει να χάσει κανένας φίλος ή επαγγελματίας του κινηματογράφου. Οι εισηγητές θα μιλήσουν μεταξύ άλλων για το μέλλον των ευρωπαϊκών κινηματογραφικών ταινιών από οπτικές γωνίες όπως η παραγωγή, η διανομή, η προβολή στις αίθουσες, ο ρόλος της πλατφόρμας, το streaming, η κινηματογραφική Παιδεία και ο ρόλος της κινηματογραφικής κριτικής. | Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα. | Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο panorama.ff@gmail.com ή δια ζώσης πριν την έναρξη της Ημερίδας.
Workshop Για την Υποκριτική στον Κινηματογράφο | Δήμητρα Χατούπη - Δημήτρης Λογοθέτης «On the road: η κοινή διαδρομή σκηνοθέτη και ηθοποιού στον κινηματογράφο». | Σάββατο 23 & Κυριακή 24/11 | 14.00 - 19.00 @ ΔΗΛΟΣ (Ελευσινίων 11, Μεταξουργείο) Απαραίτητη η προ-κράτηση θέσης στο panorama.ff@gmail.com
Σίσσυ Βαφέα | ΣΙνεμά από Παιδιά | Σε συνεργασία με το Κέντρο Παιδαγωγικής και Καλλιτεχνικής Επιμόρφωσης "Σχεδία" | Κυριακή 24/11 | 17.30 - 21.30 @ ETERON (Λεωκορίου 38-40, Αθήνα, πλησίον σταθμού Θησείον) | 17:30-19:00 Εργαστήριο για εμψυχωτές κινηματογραφικής έκφρασης: «Μιλώντας με εικόνες» | 19:00-20:10 Προβολή ταινιών μικρού μήκους που έχουν δημιουργηθεί από παιδιά | 20:15-21:30 Στρογγυλό τραπέζι με θέμα «Το παιδί ως δημιουργός οπτικοακουστικού έργου και η ενδυνάμωση παιδιών που ανήκουν σε περιθωριοποιημένες κοινωνικές ομάδες». | Ελεύθερη συμμετοχή. | Απαραίτητες οι δηλώσεις συμμετοχής εδώ.
Ημερίδα: Διανομή του σινεμά του Φανταστικού στην Ευρώπη σήμερα | Δευτέρα 25/11 | 12.00 - 14.00 @ IANOS (Σταδίου 24) | Συμμετέχουν: Loris Curci (Ιταλία – παραγωγός ταινιών φανταστικού), Mario Dorminsky (Πορτογαλία - διευθυντής του Fantasporto), Giorgio Bruno (Ιταλία – σκηνοθέτης - παραγωγός ταινιών φανταστικού), Ειρήνη Σουγανίδου (Ελλάδα - παραγωγός / διανομέας Feelgood Entertainment) Άκης Καπράνος (κριτικός κινηματογράφου). | Παρουσιάζει ο Νίνος Μικελίδης | Συντονίζει ο Υπεύθυνος Αγοράς & Εκπαιδευτικών Δράσεων της φετινής διοργάνωσης, σκηνοθέτης Βασίλης Μαζωμένος | Η Ημερίδα θα πραγματοποιηθεί στην αγγλική γλώσσα. | Απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής στο panorama.ff@gmail.com ή δια ζώσης πριν την έναρξη της Ημερίδας.
Ταινίες Μιικρού Μήκους | Συμμετέχουν τέσσερις (4) σχολές και παρουσιάζονται δέκα (10) ταινίες | Τρίτη 26/11 | 19.00 @ Ελληνοαμερικανική Ένωση (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι) Παρουσιάζονται ταινίες από Σχολή Σταυράκου, New York College, Μητροπολιτικό Κολλέγιο, SAE. | Ελεύθερη Είσοδος
Masterclass Γιώργος Αρβανίτης | Ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Αρβανίτης AFC-GSC θα μιλήσει με θέμα «Φιλμ και ψηφιακό: εφαρμογές στον σύγχρονο κινηματογράφο». | Τετάρτη 27/11 | 12.00 μ.μ. - Σχολή Λ. Σταυράκου (Πατησίων 65) | Συντονιστής: Βασίλης Μαζωμένος | Απαραίτητη η προ-κράτηση θέσης στο panorama.ff@gmail.com
37ο Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου
Τριανόν (Κοδριγκτώνος 21, Σταθμός Ηλεκτρικού ΒΙΚΤΩΡΙΑ)
Newman (Σεβαστουπόλεως 117 - Κοντά στο Μετρό Πανόρμου)
Studio New Star Art Cinema (Σπάρτης & Σταυροπούλου 33, Πλατεία Αμερικής)
Τιμές Εισιτήριων:
Γενική Είσοδος (ανά προβολή): 6 ευρώ
Κάρτα Διαρκείας 10 προβολών: 20 ευρώ**
Ειδική τιμή για φοιτητές-σπουδαστές-ανέργους: 4 ευρώ με επίδειξη της αντίστοιχης φοιτητικής ταυτότητας ή κάρτας ανέργων
Οι κάρτες διαρκείας 10 προβολών δεν ισχύουν για τις προβολές Έναρξης και Λήξης
Αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες στο επίσημο site του Πανοράματος Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου και στις σελίδες του στο Facebook, και το Instagram.