Η μεγάλη νίκη της ταινίας του Μπονγκ Τζουν-χο στην 92η Απονομή των Βραβείων Οσκαρ γράφει τη δική της ιστορία στο μεγάλο βιβλίο του θεσμού.) Ας δούμε μαζί μερικές από τις πρωτιές της και μερικά στατιστικά που κάνουν τα «Παράσιτα» να ξεχωρίζουν από κάθε προηγούμενη ξενόγλωσση ταινία κατάφερε να εισχωρήσει στη μεγαλύτερη γιορτή του Χόλιγουντ.
Διαβάστε ακόμη :Η γνώμη του Flix για τα «Παράσιτα» του Μπονγκ Τζουν-χο που συνεχίζουν να προβάλλονται στις ελληνικές αίθουσες
Είναι η πρώτη ξενόγλωσση ταινία που κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Το «The Artist» του Μισέλ Χαζαναβίσιους - γαλλική παραγωγή - το 2011 δεν θεωρείται (άδικα;) ξενόγλωσσο επειδή ήταν βωβό.
Είναι η πρώτη ταινία από την Νότια Κορέα που προτείνεται ποτέ για Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας και το κερδίζει.
Είναι η πρώτη ταινία από τη Νότια Κορέα που κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Είναι η πρώτη ταινία από τη Νότια Κορέα που κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.
Είναι η πρώτη ταινία που κερδίζει το Οσκαρ Διεθνούς Ταινίας (μετά την μετονομασία του φέτος από Οσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας).
Είναι η πρώτη ταινία από την Νότια Κορέα που προτείνεται ποτέ για Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας και το κερδίζει.
Είναι η πρώτη ταινία που κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Διεθνούς (πρώην Ξενόγλωσσης) Ταινίας και το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.
Είναι η τρίτη ξενόγλωση ταινία που κερδίζει τα περισσότερα Οσκαρ, συνολικά τέσσερα. Τέσσερα είχαν κερδίσει και το «Φάνι και Αλέξανδρος» (Σουηδία) και το «Τίγρης και Δράκος» (Ταιβάν)
Είναι η τρίτη μόλις ταινία στην ιστορία που κερδίζει το Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. H πρώτη ήταν το «Χαμένο Σαββατοκύριακο» του Μπίλι Γουάιλντερ το 1946 και η δεύτερη το Marty» του Ντέλμπερτ Μαν το 1956.
Ο Μπονγκ Τζουν-χο είναι ο τρίτος σκηνοθέτης στην Ιστορία των Οσκαρ που κερδίζει το Οσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για ταινία που δεν μιλάει αγγλικά. Οι προηγούμενοι δύο ήταν ο Μισέλ Χαζαναβίσιους για το «The Artist» (που δεν μίλαγε καθόλου) και ο Αλφόνσο Κουαρόν για το «Roma».
Τα «Παράσιτα» είναι η έκτη ταινία που κερδίζει Οσκαρ Πρωτότυπου Σεναρίου σε άλλη γλώσσα εκτός από τα αγγλικά. Οι προηγούμενες πέντε ήταν το «Marie-Louise» του 1945 από την Ελβετία (σενάριο, Ρίτσαρντ Σβάιτζερ), το «Κόκκινο Μπαλόνι» το 1956 από τη Γαλλία (σενάριο, Αλμπέρ Λαμορίς), το «Διαζύγιο αλά Ιταλικά» του 1962 από την Ιταλία (σενάριο, Ενιο ντε Κοντσίνι, Αλφρέντο Τζιανέτι, Πιέτρο Τζέρμι), το «Ενας Ανδρας και μια Γυναίκα» το 1966 από τη Γαλλία (σενάριο, Κλοντ Λελούς και Πιερ Ιτερχόφεν) και το «Μίλα της» του 2002 από την Ισπανία (σενάριο, Πέδρο Αλμοδόβαρ).
Ο Μπονγκ Τζουν-χο παρά λίγο και θα ισοφάριζε και το ρεκόρ του Γουόλτ Ντίσνει με τέσσερις προσωπικές νίκες. Κέρδισε τα Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας, Σκηνοθεσίας και Σεναρίου αλλά αυτό της Διεθνούς Ταινίας δεν αποδίδεται στον σκηνοθέτη αλλά στη χώρα. Ετσι ο Γουόλτ Ντίσνεϊ παραμένει ο πρώτος και μοναδικός που έχει κερδίσει τέσσερα προσωπικά Οσκαρ σε μια και μόνο τελετή, ήταν το 1954.
Στο δρόμο για τα Οσκαρ 2020: Ολα τα βραβεία, όλα τα στραβοπατήματα, όλα τα κουτσομπολιά στη διαδρομή των βραβείων, στην ειδική ενότητα του Flix