Φεστιβάλ / Βραβεία

To «Hamnet» της Κλόι Ζάο μόλις μπήκε με φόρα στην οσκαρική κούρσα

στα 10

Κέρδισε το βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ του Τορόντο, διάκριση που μέσα στα χρόνια έχει οδηγήσει και μέχρι το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας.

To «Hamnet» της Κλόι Ζάο μόλις μπήκε με φόρα στην οσκαρική κούρσα

Από την πρώτη προβολή του στο Φεστιβάλ του Τορόντο και ακόμη και εν μέσω διχασμού ανάμεσα στους κριτικούς - άλλοι είδαν μια υπεροβολικά μελοδραματική ταινία, άλλοι ένα αριστουργηματικό πορτρέτο μιας ολόκληρης εποχής, όλοι μια μεγάλη ερμηνεία από την Τζέσι Μπάκλεϊ, στην ιστορία του θανάτου του 11χρονου γιου του Γουίλιαμ Σαίξπηρ και της συζύγου του Αγκνες, μια οικογενειακή τραγωδία που γέννησε τον «Αμλετ» - το νέο φιλμ της Κλόι Ζάο υπήρξε το φετινό οσκαρικό στοίχημα στο οποίο όλοι μπορούν να ποντάρουν ελεύθερα.

Από το 2009 μέχρι και σήμερα, όλες οι ταινίες που έχουν κερδίσει το βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ του Τορόντο έχουν βρεθεί στην οσκαρική κούρσα, με το «Πράσινο Βιβλίο» το 2018 και το «Nomadland» το 2020 να κερδίζουν και το Οσκαρ Καλύτερης Ταινίας. Μοναδική εξαίρεση, το «Οταν Θέλουν οι Γυναίικες» του 2011, σε σκηνοθεσία της Ναντίν Λαμπακί.

hamnet

Ενδιαφέρον έχει πως ο περσινός νικητής του βραβείο, του «Η Ζωή του Τσακ» του Μάικ Φλάναγκαν, που παίζει αυτήν την εποχή και στις ελληνικές αίθουσες, διεκδικεί μια θέση στα φετινά Οσκαρ, λόγω καθυστερημένης κυκλοφορίας, οπότε αν το «Hamnet» καταφέρει να μπει κι αυτό στην οσκαρική κούρσα, τα δύο τελευταία βραβεία κοινού του Τορόντο θα συναγωνιστούν.

Φέτος, στο φεστιβάλ του Τορόντο, η ταινία της Κλόι Ζάο επικράτησε του «Φρανκενστάιν» του Γκιγιέρμο ντελ Τόρο και του τρίτου μέρους των περιπετειών του Μανουέλ Μπλανκ «Wake Up Dead Man: A Knives Out Mystery» που βρέθηκαν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Το αντίστοιχο βραβείο για ντοκιμαντέρ κέρδισε το «The Road Between Us: The Ultimate Rescue» του Μπάρι Αβριτς.

Ως καλύτερη διεθνή ταινία, το κοινό προτίμησε το «No Other Choice» του Παρκ Τσαν-γουκ, με δεύτερο τη σειρά τη «Συναισθηματική Αξία» του Γιοακίμ Τρίερ.

Διαβάστε ακόμη: «Hamnet» της Κλόι Ζάο: Από τις αμφιλεγόμενες πρώτες αντιδράσεις στον θρίαμβο του Telluride