Ο πιο ιδιότροπος σταρ στις Κάννες είναι πάντα ο καιρός
Η πρόγνωση ήθελε ξεκίνημα με βροχές, αλλά εκτός από μια ελαφρά ψιχάλα αργά το βράδυ, η ομπρέλα δεν χρειάστηκε ακόμη. Εν τούτοις όπως κάθε χρόνο οι θαμώνες του φεστιβάλ όταν δεν κοιτάζουν την μεγάλη οθόνη, εναλλασουν το βλέμμα μεταξύ του ουρανού προσπαθώντας να αποκρυπτογραφήσουν τα σχήματα και τα ποσοστά υγρασίας τους και των κινητών τηλεφώνων τους αναζητώντας σε μετεωρολογικά app την απάντηση στο θεμελιώδες ερώτημα κάθε μέρας: «να κουβαλήσω ομπρέλα ή όχι;»
Δέκα χρόνια μετά τον «Κυνόδοντα»...
Ο Γιώργος Λάνθιμος βρίσκεται στις Κάννες ως μέλος της κριτικής επιτροπής του επίσημου διαγωνιστικού. Στην συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής είπε πάνω σε αυτό: «Πέρασαν 10 χρόνια ήδη; Οταν παρουσίαζα με τρεμάμενη φωνή τον "Κυνόδοντα" δεν ήξερα τι σημαίνει ακριβώς το Φεστιβάλ Καννών. Δεν είχα ποτέ μία τέτοιου είδους εμπειρία για να συγκρίνω. Σίγουρα λοιπόν, η τελευταία δεκαετία ήταν ένα πολύ μεγάλο ταξίδι για μένα. Βέβαια, και στα χρόνια που ακολούθησαν, το άγχος, το βάρος, το τρέμουλο δεν έφυγαν ποτέ, με ακολουθούσαν σε κάθε νέα ταινία. Για αυτό και είμαι πολύ χαρούμενος κι εξαιρετικά ανακουφισμένος που φέτος επισκέπτομαι το φεστιβάλ από αυτή την τιμητική θέση: να δω ταινίες συναδέλφων κι όχι να παρουσιάσω τις δικές μου...». Διαβάστε εδώ αναλυτικά όσα ειπώθηκαν στην συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής.
Γιώργος Λάνθιμος
Νούμερα, νούμερα, νούμερα
Οχι δεν εννοούμε μερικούς από όσους παρελαύνουν στο κόκκινο χαλί, αλλά ένα από τα δελτία τύπου του φεστιβάλ το οποίο μέτρησε ανάμεσα σε άλλα την γυναικεία ποσόστωση της φετινής διοργάνωσης. Ανάμεσα στις ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις διαβάζουμε: «26% των ταινιών μεγάλου μήκους που κατατέθηκαν στο φεστιβάλ ήταν σκηνοθετημένα από γυναίκες. Στις μικρού μήκους το ποσοστό ανεβαίνει στο 32% ενώ στις σπουδαστικές ταινίες φτάνει το 44%. Οπως σημειώνει το φεστιβάλ αυτά τα νούμερα αντιπροσωπεύουν τρεις διαφορετικές γενιές σκηνοθετών και είναι γεμάτα νόημα, δείχνοντας τον όλο και πιο σημαντικό ρόλο που θα παίζουν οι γυναίκες σκηνοθέτες στο μέλλον». Δείτε όλα τα σχετικά ποσοστά κι ακόμη περισσότερα εδώ.
Η κριτική επιτροπή, μισή-μισή
Η σημασία του να είσαι γυναίκα (στις Κάννες)
«Προσμονώ την εποχή που δε θα είμαι μία γυναίκα σκηνοθέτης αλλά μία σκηνοθέτης», είπε η Κέλι Ράιχαρντ στην συνέντευξη Τύπου του 72ου Φεστιβάλ, αλλά η ιταλίδα συνάδελφός της Αλίτσε Ρορβάχερ δίπλα της, τη διορθωσε - ευγενικά, χαμογελαστά, αλλά σταθερά: «ναι, αλλά αυτή η ώρα δεν έχει έρθει ακόμα για αυτό και είναι χαρά και τιμή μου να είμαι ανάμεσα και σε γυναίκες σε αυτή την κριτική επιτροπή, γιατί αυτό σημαίνει ότι εκπροσωπούμαστε...». Διαβάστε εδώ αναλυτικά όσα ειπώθηκαν στην συνέντευξη Τύπου της κριτικής επιτροπής.
Οι γυναίκες της κριτικής επιτροπής με τον άντρα προεδρό της
Δημοσιογραφικές (μεταμεσονύχτιες) προβολές
Για χρόνια η πρώτη δημοσιογραφική προβολή της κάθε μέρας ξεκινούσε στις 8:30 το πρωί. Αλλά όχι πια. Καθώς ο Τιερί Φρεμό θέλει οι επίσημες πρεμιέρες να ξεκινούν αμόλυντες από τις δημοσιογραφικές γνώμες και τα φαρμακερά tweets, πλέον οι δημοσιογραφικές προβολές θα ξεκινούν ταυτόχρονα με τις επίσημες. Κάτι που σημαίνει ότι όσοι τυχεροί δημοσιογράφοι αποφασίσουν να δουν για παράδειγμα το «Mektoub, My Love: Intermezzo» του Αμπντελατίφ Κεσίς που ξεκινά στις 22:15 και διαρκεί 4 ολόκληρες ώρες θα πρέπει να έχουν καταναλώσει πριν μερικά λίτρα καφέ για να κρατήσουν τα μάτια τους ανοιχτά έως τις 2 και τέταρτο το πρωί.
Απόσπασμα από το πρόγραμμα προβολών της πρώτης μέρας
Το πρώτο κόκκινο χαλί!
Η κριτική επιτροπή, μια στρατιά από σταρ, ο Τζιμ Τζάρμους κι όλο του το εντυπωσιακό καστ έκαναν σεφτέ στα φετινά σκαλιά του Palais des Festivals ανεβάζοντας τις προσδοκίες για την ταινία που θα ακολουθούσε, αλλά το «The Dead Don’t Die» που θα ακολουθούσε ως ταινία έναρξης, μάλλον μας απογοήτευσε. Δεν πειράζει, χαζέψτε άφοβα τις ωραίες φωτογραφίες.
Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία: Κάννες 2019 | «Οι Νεκροί δεν Πεθαίνουν», αλλά η έμπνευση του Τζιμ Τζάρμους δεν δείχνει πολύ καλά
H κριτική επιτροπή
Ελ Φάνινγκ
Ελ Φάνινγκ
Γιώργος Λάνθιμος
Τζούλιαν Μουρ
Μπιλ ΜάρεΪ
Μπιλ Μάρεϊ, Τίλντα Σουίντον
Τίλντα Σουίντον
Κλόε Σεβινί, Ανταμ Ντράιβερ
Κλόε Σεβινί, Σελίνα Γκόμεζ
Σελίνα Γκόμεζ, Τίλντα Σουίντον
Τζιμ Τζάρμους, Σάρα Ντράιβερ
Ανταμ Ντράιβερ
Μπιλ Μάρεϊ
Τζιμ Τζάρμους
Γκολσιφτέ Φαραχανί
Ελ Φάνινγκ
Μπιλ και Σελίνα
Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του ποζαρίσματος στο κόκκινο χαλί, ο Μπιλ Μάρεϊ ψιθύριζε κάτι στο αυτί της Σελίνα Γκόμεζ, της μιλούσε, ή κοιτούσε προς το μέρος της. Παιχνιδιάρικα, αστεία, πατρικά, ή κι ολίγον creepy ανάλογα με τον τρόπο που θα επιλέξετε να το δείτε. Οι μνήμες από τον ψίθυρο του στην Σκάρλετ Τζοχάνσον στο «Χαμένοι στη Μετάφραση» είναι ζωντανές.
Μια βαρετή τελετή έναρξης
Είναι άξιο απορίας πως κάτι που ξεκινά τόσο συγκινητικά με την Ανιες Βαρντά καταλήγει τόσο αδιάφορο, φλύαρο και παλιομοδίτικο, με τον Εντουάρ Μπερ για δεύτερη χρονιά στον ρόλο του παρουσιαστή να μιλάει ασταμάτητα, δίχως ειρμό και με κοινοτοπίες «το σινεμά μας βγάζει από το σπίτι αντί να μένουμε μέσα τρώγοντας πίτσες και βλέποντας Netflix». Τράγουδησε με την Angele, παρουσίασε τον Ινιαρίτου ο οποίος έδωσε έναν εξίσου μακροσκελή λόγο που μας χάρισε μια ανεπανάληπτη στιγμή όταν το τηλεοπτικό μοντάζ της τελετής συνέδεσε ένα πλάνο του Ινιαρίτου με ένα άλλο του Μπιλ Μάρεϊ να κλείνει τα μάτια ελπίζοντας σε ένα γρήγορο τέλος. Και δίπλα από την αίθουσα της τελετής, στην δημοσιογραφική προβολή της τελετής, το πρώτο «μπου» του φεστιβάλ ακούστηκε όταν ο Ινιαρίτου ανέβηκε στη σκηνή. Η Σαρλότ Γκενσμπούργκ κι ο Χαβιέ Μπαρδέμ -που και οι δυο έχουν πρωταγωνιστήσει σε μια ταινία του προέδρου- κήρυξαν την έναρξη του φεστιβάλ σε άψογα γαλλικά κι ισπανικά. Και μετά ήρθαν τα ζόμπι του Τζιμ Τζάρμους….
Εντουάρ Μπερ
Η κριτική επιτροπη επί σκηνής
Η Ανζέλ τραγουδά!
O Ινιάριτου σε ένα (στιγμιαίο) διάλλειμα από την ομιλίά του
Σαρλότ Γκενσμπούργκ και Χαβιέ Μπαρδέμ κόβουν το νήμα του 72ου Φεστιβάλ
Δείτε εδώ ολόκληρο το κόκκινο χαλί της πρεμιέρας του 72ου Φεστιβάλ Καννών:
Tags: Κάννες 2019