Buzz

Αφιερωμένο στις φορές που ακούσαμε (και χορέψαμε) το «Blue Monday» των New Order στο σινεμά

στα 10

Το διαχρονικό anthem των New Order παραμένει ιδανικό για να ξορκίζει τις μελαγχολίες κάθε Δευτέρας - και όχι μόνο της καθιερωμένης ως τρίτης Δευτέρας του χρόνου Blue Monday.

Flix Team
Αφιερωμένο στις φορές που ακούσαμε (και χορέψαμε) το «Blue Monday» των New Order στο σινεμά

Γραμμένο το 1983, το «Blue Monday» δεν ήταν από την αρχή το τραγούδι που θα σημάδευε την πορεία των New Order, αλλά όπως θέλει η ιστορία, μετά από αρκετές δοκιμές στο στούντιο και τυχαία κουμπιά που έδιναν τον τόνο, το τελικό αποτέλεσμα (κάτι ανάμεσα σε πειραγμένη disco, ηλεκτρονική μουσική post punk) ήταν κάτι που όλοι ήξεραν πως δεν θα πήγαινε χαμένο...

Κυκλοφόρησε σε δίσκο 12 ιντσών, χωρίς να αναγράφει τον τίτλο στο εξώφυλλο αλλά με την εμβληματική πλέον προσομοίωση μιας δισκέτας και κατέληξε να γίνει το πιο εμπορικό single όλων των εποχών, καλύπτοντας έτσι το δυσανάλογο κόστος της παραγωγής του. Το 1988 κυκλοφόρησε ένα ρεμίξ του από τον Κουίνσι Τζόουνς (Blue Monday '88) και το 1995 ακόμη ένα από την ίδια την μπάντα (Blue Monday '95).

blue monday

To 1998, το «Blue Monday» μπήκε για πρώτη φορά σε ένα κινηματογραφικό soundtrack. Από τότε και μετά χρησιμοποιείται συχνά στην τηλεόραση αλλά και το σινεμά, όπως και οι περισσότερες μεγάλες επιτυχίες των New Order.



Το «Blue Monday» έκανε την πρώτη του εμφάνιση επίσημα σε κινηματογραφικό soundtrack το 1998 στο «The Wedding Singer», στη σκηνή ενός club με το όνομα «Spanky's», στο «Buffalo Soldiers», τοποθετημένο στο Βερολίνο μετά την πτώτη του τείχους, το 2001, στο «Reprise» του Χοακίμ Τρίερ το 2006, στο «Pu-239» του Σκοτ Ζ. Μπερνς το 2006, στο «Starter for 10» του Τομ Βόαν το 2006, στο «The History Boys» του Νίκολας Χάιτνερ, στο «Unknown» του Ζομ Κολέ-Σερά το 2011, στο «Believe» του Ντέιβιντ Σάινμαν το 2013, στο «Behaving Badly» του Τιμ Γκάρικ το 2014, στο «Gold» του Στίβεν Γκέιγκαν το 2016, στο «Atomic Blonde» του Ντέιβιντ Λέιτς το 2017 (όπου ακούγεται και το αυθεντικό τραγούδι των New Order αλλά και μια αναπάντεχη διασκευή από τους Καλιφορνέζους Health), στο «Ready Player One» του Στίβεν Σπίλμπεργκ το 2018 και στο «Most Wanted» του Ντάνιελ Ρόμπι το 2020.

Starter for 10 του Τομ Βόαν (2006)


Atomic Blonde του Ντέιβιντ Λέιτς


Ready Player One του Στίβεν Σπίλμπεργκ (2018)



Η «Blue Monday» είναι η ονομάσια που δόθηκε στην τρίτη Δευτέρα του Ιανουαρίου από μια ταξιδιωτική εταιρία της Μεγάλης Βρετανίας, τη Sky Travel, για να εκφράσει την πιο μελαγολική μέρα της χρονιάς. Η ιδέα πίσω από την ονομασία βασίστηκε πάνω σε μια εξίσωση με κύριους παράγοντες τις καιρικές συνθήκες, οπότε και αφορά μόνο το Βόρειο Ημισφαίριο. Φυσικά, όπως αναφέρεται παντού, η «Blue Monday» ανήκει στο χώρο της ψευδοεπιστήμης. Σε αντίθεση με το τραγούδι των New Order...

Δείτε εδώ ένα μικρό ντοκιμαντέρ για τη σημασία και την επίδραση του «Blue Monday» στη μουσική: