Φεστιβάλ / Βραβεία

Berlinale 63: Οταν ο Γκας Βαν Σαντ ξανασυνάντησε τον Ματ Ντέιμον!

στα 10

Δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια μετά τον «Ξεχωριστό Γουιλ Χάντινγκ», ο Ματ Ντέιμον δίνει ξανά σενάριο στον Γκας Βαν Σαντ και μαζί με τον Τζον Κραζίνσκι αναζητούν τη Γη της Επαγγελίας... Ολοι μαζί βρέθηκαν στο Βερολίνο για την πρεμιέρα της ταινίας!

Berlinale 63: Οταν ο Γκας Βαν Σαντ ξανασυνάντησε τον Ματ Ντέιμον!

Μπορεί το «Promised Land» να μην είναι ακριβώς αυτό που περιμέναμε από τη νέα συνεργασία του Ματ Ντέιμον με τον Γκας Βαν Σαντ, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η παρουσία τους στο 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου δεν είναι ένα από τα γεγονότα της διοργάνωσης.

Ειδικά όταν οι δυο τους (μαζί με τον Τζον Κραζίνσκι που συνυπογράφει το σενάριο μαζί με τον Ντέιμον) βρέθηκαν στο Βερολίνο και μίλησαν για τη συνάντησή τους, δεκαπέντε χρόνια μετά το θρίαμβο του «Ξεχωριστού Γουιλ Χάντινγκ» αλλά και για τον Μπεν Αφλεκ, τη σημασία του να κάνεις τις ταινίες που θέλεις χωρίς κανένα συμβιβασμό και το όνειρο ενός διαφορετικού Χόλιγουντ!

Διαβάστε εδώ τη γνώμη του Flix για την ταινία και παρακάτω όλα όσα δήλωσε ο Ματ Ντέιμον που μονοπώλησε τη συνέντευξη Τύπου της ταινίας:

1

Ο Ματ Ντέιμον μιλά για την εμπιστοσύνη του στον Γκας Βαν Σαντ: Το αρχικό σχέδιο ήταν να σκηνοθετήσω εγώ την ταινία. Αλλά λόγω άλλων υποχρεώσεων, αυτό δεν ήταν εφικτό. Ο πρώτος άνθρωπος που σκέφτηκα ήταν ο Γκας Βαν Σαντ. Δεν σκέφτηκα ποτέ πως όποτε γράφω κάτι θέλω να το σκηνοθετεί αυτός, αλλά τον εμπιστεύομαι τόσο πολύ που για μένα δεν υπήρχε άλλη επιλογή.

Ο Ματ Ντέιμον μιλά για την ιδέα του «Promised Land»: Συζητούσαμε με τον Τζον Κραζίνσκι και θέλαμε πολύ να κάνουμε μια ταινία για την ταυτότητα του να είσαι Αμερικάνος. Το θέμα του «fracking» - των μεθόδων εξόρυξης φυσικού αερίου που μολύνουν τη γη - ήταν δευτερεύον, αν και αυτή τη στιγμή στην Αμερική είναι το κέντρο μιας μεγάλης συζήτησης. Η ιδέα ήταν να βάλουμε στο κέντρο μια πόλη που αντιμετωπίζει μια μεγάλη αλλαγή και να δούμε πόσο θα επηρεαστούν οι δυναμικές της, πάντοτε σε σχέση και με το πολιτικό κομμάτι του «fracking». Κάναμε μεγάλη έρευνα με τον Τζον για να μπορέσουμε να είμαστε πιστοί και αντικειμενικοί και ως σεναριογράφοι αλλά και ως πρωταγωνιστές της ταινίας.

Ο Ματ Ντέιμον μιλά για την κριτική που δέχθηκε η ταινία: Η ταινία δεν πήγε καλά στα ταμεία και νομίζω πως αυτό σταμάτησε πολλούς - κυρίως πολιτικούς και εταιρίες - που ήταν έτοιμοι να της επιτεθούν για την πολιτική της θέση. Τη μεγαλύτερη επίθεση τη δεχθήκαμε, ωστόσο, από τους κριτικούς. Δεν θα αλλάζαμε όμως τίποτα στην ταινία. Δεν είμαι από αυτούς που νομίζουν πως ό,τι φτιάχνουν είναι τέλειο. Ακούω γνώμες και προσπαθώ να διορθωθώ. Αλλά υπήρξαν πολλές ταινίες στην καριέρα μου που δεν πήγαν καλά, αλλά αυτή η ταινία βρίσκεται μέσα στην καρδιά μου και πιστεύω ότι τουλάχιστον μπορεί να μείνει ως μια υπενθύμιση για μια εποχή όπου στο μέλλον μπορούμε να επιστρέφουμε σε αυτήν ως σημείο αναφοράς.

Ο Ματ Ντέιμον μιλάει για την ελπίδα ενός «διαφορετικού» Χόλιγουντ: Είναι όλο και πιο δύσκολο να βρεις χρήματα για να κάνεις τις ταινίες που θέλεις. Ημασταν τυχεροί και καταφέραμε να βρούμε χρηματοδότηση για το «Promised Land». Αλλά σήμερα είναι πιο δύσκολο από πριν πέντε χρόνια. Ολη η βιομηχανία μετακομίζει στην τηλεόραση, όπου τα πράγματα είναι πιο τολμηρά και πιο «ανοιχτά» σε δύσκολα θέματα. Σίγουρα οι ταινίες που θέλουμε να κάνουμε δεν απευθύνονται στο κοινό που ενδιαφέρει τα στούντιο, οπότε κι εγώ αναρωτιέμαι πως θα συνεχίσουμε να δουλεύουμε σε λίγα χρόνια.

2

Ο Ματ Ντέιμον μιλάει για τη σχέση του με τον Μπεν Αφλεκ: Η ζωή του Μπεν είναι σαν roller coaster. Εχουμε μαζί μια εταιρεία και με την επιτυχία του «Argo» με πήρε τηλέφωνο και μου είπε πως επιτέλους μπορούμε να πάρουμε γραφεία! Είμαι πολύ ευτυχισμένος για αυτόν και αξίζει τόσο πολύ την επιτυχία που γνωρίζει. Δέκα χρόνια πριν ήταν σε πολύ δύσκολη θέση - μου έλεγε «πουλάω εξώφυλλα, αλλά όχι εισιτήρια» -, αλλά τα τελευταία χρόνια έχει σκηνοθετήσει τρεις φανταστικές ταινίες. Εχει κάνει σπουδαία δουλειά. Ποιος ξέρει αν θα κερδίσει το Οσκαρ καλύτερης ταινίας. Εγώ την ψήφισα. Αλλά ξέρω πως είναι πολύ σεμνός και ρεαλιστής και είναι χαρούμενος έτσι κι αλλιώς για την ταινία του ακόμη και αν δεν κερδίσει.


Διαβάστε εδώ περισσότερα για το 63ο Διεθνές Φεστιβάλ Βερολίνου που ξεκίνησε στις 7 Φεβρουαρίου και θα διαρκέσει έως τις 17 Φεβρουαρίου. Το Flix βρίσκεται εκεί με την υποστήριξη του Goethe Institut Athen προκειμένου να σας μεταφέρει όλα τα νέα από τη φετινή διοργάνωση στο ειδικό τμήμα του που ανανεώνεται συνεχώς.